Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 32 gasten bekijken dit topic.

brt

Citaat van: MarcelHLX op januari 20, 2022, 06:50:39
Hallo Bram, nee dat wist ik niet.

En dat volhouden wat ik hier heb geschreven is meer een hart onder de riem om je niet door een ieder uit het veld te laten slaan.

Ga zo door.

Groeten,
Marcel

Maar om de schrijfwijze nou over te nemen... Geintje  :D
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

HuubF

Een ongemakkelijke waarheid: mijn setje lijkt wel zo'n beetje klaar en af. Lekker ruimtelijk, best natuurgetrouw, alles klinkt een beetje zoals het hoort. En als ik ook maar iets verander is dat goede gevoel en de rust weg.

De pandemie is een beetje gaan liggen, mijn booster zit er in, het wordt tijd om eens bij wat anderen te gaan kijken. Er zit nog ergens iemand die D&D 8C's heeft staan met Roon en er loopt hier iemand rond met erg veel vintage Dynaudio speakers. Ik ga maar eens wat afspraakjes maken.  :worship:

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

brt

Het wordt wel saai hier Huub, al die tevredenheid.

Was leuk leesvoer!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

HuubF

Citaat van: brt op januari 26, 2022, 20:26:32
Het wordt wel saai hier Huub, al die tevredenheid.

Was leuk leesvoer!

Nou je wordt op je wenken bediend. Morgen ga ik een R2R dac ophalen. Ik MOET zo'n ding proberen. Het wordt een Musician Pegasus. Ich bin gespannt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Xander32

Diens grote broer, de Aquarius, lijkt mij ook wel een mooi apparaat 👌🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bramsat


Interresant....laat Huub maar eerst aan de gang gaan met de pegasus.....±14 dg inspelen....dan maar hopen dat ie dit

apperaat langer mag beluisteren dan 14 dg....maar Huub heeft een vergelijk met zijn Toppings toch? :unsure:
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

HuubF

Citaat van: bramsat op januari 27, 2022, 07:04:27
Interresant....laat Huub maar eerst aan de gang gaan met de pegasus.....±14 dg inspelen....dan maar hopen dat ie dit

apperaat langer mag beluisteren dan 14 dg....maar Huub heeft een vergelijk met zijn Toppings toch? :unsure:

Nee hij is al ingespeeld.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

bramsat


Meningen zijn nogal verdeelt hieronder.....er word een topping d70 erbij gehaald...en dan?

Natuurlijk is het komende review van Huub interessant....toch?

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/measurements-of-musician-pegasus-r2r-dac.18786/
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Dura

Vaak hebben die R2R DACs een paar vaste sample frequenties, bijvoorbeeld 44 en 48kHz, en downsamplen alles daarboven. Hoe erg dat is in de praktijk weet ik niet.
Wat ik me wel afvraag, die dingen werken met heel veel weerstanden (mooi te zien op de foto van ASR in de link van Bramsat). Daarbij is een vaste waarde van de weerstanden belangrijk. ik neem even aan dat er bij de productie kwaliteitsbewaking op wordt gedaan, maar blijven dit soort apparaten ook binnen specs na een paar jaar, veranderen de waarden van de weerstandjes niet?   

Verder hoop ik op op de beschrijving van luisterervaringen van Huub.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

De Musician Pegasus doet het goed. Wat me opvalt is de mooie zijdezachte weergave van stemmen. Ik zal wel weer aan de bak moeten met matchen. Omdat de Topping D90se totaal geen eigen klank heeft geven nu de Roksan Blak en de Atlas kabels de weergave wat kleur. Morgen maar eens proberen met Topping kabels en A*BNB versterker. Spullen zat.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Mooi apparaat. Ik ben ook altijd nog wel een beetje benieuwd naar een R2R dac. Nooit geprobeerd.

Ik ben benieuwd wat je ervan gaat vinden over een wat langere periode.

Groeten...

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op januari 27, 2022, 22:03:18
Mooi apparaat. Ik ben ook altijd nog wel een beetje benieuwd naar een R2R dac. Nooit geprobeerd.

Ik ben benieuwd wat je ervan gaat vinden over een wat langere periode.

Groeten...

Ja daar gaat wat tijd overheen.  ;)

Je kunt de dac ook nog eens in non-oversampling modus zetten. Daar luister ik nu al een tijdje naar en dat is best lekker. Het lijkt wat puurder, interessanter te klinken. Maar nogmaals... even een maandje wachten voor een definitief oordeel.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

brt

Is de soundstage niet breder geworden, en het laag voller/vetter?
Ik vond de Pegasus aan de warme kant, dus dat is idd wel belangrijk hoe dat matcht
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

chansig

Citaat van: HuubF op januari 27, 2022, 21:37:09
Wat me opvalt is de mooie zijdezachte weergave van stemmen.

Je weet dat Bruce Spingsteen een beetje een rasp op zijn stem heeft ?  :D

Maar veel plezier weer Huub. Gelukkig nog niet klaar. Binnenkort maar eens afspreken. Erg benieuwd naar hoe het nu klinkt en dan neem ik je boek mee.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: brt op januari 27, 2022, 22:38:50
Is de soundstage niet breder geworden, en het laag voller/vetter?
Ik vond de Pegasus aan de warme kant, dus dat is idd wel belangrijk hoe dat matcht

Hij is inderdaad wat warm maar daar hou ik wel van. Daarom ga ik ook weer eens de rest van de set straktrekken zodat de Pegasus de enige is die de myfi levert. Nu doet de Roksan Blak ook nog aan kleuring en dat is misschien te veel.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: chansig op januari 28, 2022, 07:47:38
Je weet dat Bruce Spingsteen een beetje een rasp op zijn stem heeft ?  :D

Maar veel plezier weer Huub. Gelukkig nog niet klaar. Binnenkort maar eens afspreken. Erg benieuwd naar hoe het nu klinkt en dan neem ik je boek mee.

Gr. Hans

Oh shit ja dat boek.  ;D

Leuk, dan kun je me gelijk helpen beslissen welke configuratie het best klinkt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Na een paar uur luisteren begin ik de magie van de Pegasus een beetje te voelen.

Op dit moment gebruik ik de snaarstrakke (tenminste, dat neem ik aan) Topping XLR's, samen met PRE90 voorversterker (de Pegasus heeft geen vv) en A*BNB eindversterker. Als ik daarbij de D90se als dac gebruik is het geluid voor mij erg saai maar nu hoor de de R2R non-oversampling in volle glorie.

Een beetje het Lavardin/Audio Note/Naim/47Labs gevoel. Je weet niet helemaal waar het aan ligt maar je blijft wel luisteren. Maar na een tijdje kun je er wel zo maar achterkomen wat het trucje is, je draait dan bijvoorbeeld complete genres nooit meer. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

toetertje


chansig

Citaat van: HuubF op januari 28, 2022, 11:45:04
Oh shit ja dat boek.  ;D

Leuk, dan kun je me gelijk helpen beslissen welke configuratie het best klinkt.

Ik weet niet zeker of ik de juiste persoon ben daarvoor, maar ik kan natuurlijk wel mijn best doen.

Zelf zit ik te denken aan volgend weekend, maar we hebben dan nog wel even contact.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Hannibal_ op januari 28, 2022, 16:58:32
Ohhhh! R2R? So cool!

Erg nieuwsgierig

Tot nu toe klinkt hij erg goed hoor, inmiddels met alleen niet-kleurende kabeltjes en apparaten. Dus ik luister eigenlijk alleen naar de Pegasus en de ATC's.

En dat verveelt vooralsnog niet.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

brt

Citaat van: HuubF op januari 28, 2022, 13:34:04
Na een paar uur luisteren begin ik de magie van de Pegasus een beetje te voelen.

Op dit moment gebruik ik de snaarstrakke (tenminste, dat neem ik aan) Topping XLR's, samen met PRE90 voorversterker (de Pegasus heeft geen vv) en A*BNB eindversterker. Als ik daarbij de D90se als dac gebruik is het geluid voor mij erg saai maar nu hoor de de R2R non-oversampling in volle glorie.

Een beetje het Lavardin/Audio Note/Naim/47Labs gevoel. Je weet niet helemaal waar het aan ligt maar je blijft wel luisteren. Maar na een tijdje kun je er wel zo maar achterkomen wat het trucje is, je draait dan bijvoorbeeld complete genres nooit meer. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.  :worship:

Toch benieuwd wat het trucje dan zou moeten zijn, of bedoel je een bepaalde signature sound, zoals elk apparaat dat heeft?

Maar als je bedoelt dat het je ding moet zijn, dan snap ik je ook wel weer
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

HuubF

Na een paar dagen testen vind ik de Topping D90se toch meer mijn smaak dan de Musician Pegasus. De laatste is misschien wat muzikaler, maar als je de D90se er naast zet hoor je gewoon meer informatie. Voor mij een no-go.

Interessant experiment, dat wel. Ik denk dat anderen nog wel eens verrast zouden kunnen zijn door de Pegasus. Een Topping D90se is echter een lastige tegenstander.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

brt

Citaat van: HuubF op januari 29, 2022, 19:03:34
Na een paar dagen testen vind ik de Topping D90se toch meer mijn smaak dan de Musician Pegasus. De laatste is misschien wat muzikaler, maar als je de D90se er naast zet hoor je gewoon meer informatie. Voor mij een no-go.

Interessant experiment, dat wel. Ik denk dat anderen nog wel eens verrast zouden kunnen zijn door de Pegasus. Een Topping D90se is echter een lastige tegenstander.

Weet je dat ook weer. Had je hem gekocht of te leen?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3