Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

Contour

Kabel ompluggen is weinig werk, dus ik verwacht dat Huub snel zal kunnen aangeven of de Topping kabel de boosdoener was of niet.

jahtari

Citaat van: Kwabbernoot op december  2, 2021, 16:36:15
Wie zegt dat het aan de kabel ligt? Het kan net zo goed de invloed van de stenen zijn.

Groeten...
Misschien was 1 van de stenen niet genoeg ingespeeld,
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

twani

Dú moment ik naar lampen (niet buizen) en stenen aan het luisteren ben mogen, nee moéten ze me waarschuwen....

Een neurologisch onderzoek zal dan zeker plaats hebben.......

RalphH

Citaat van: Kwabbernoot op december  2, 2021, 16:36:15
Wie zegt dat het aan de kabel ligt? Het kan net zo goed de invloed van de stenen zijn.

Groeten...

Of dat wat r in het glas zat dat al leeg was vanmorgen. Huub kon de bodem al zien zo leek het en staat al klaar de weg er naartoe te gaan bestuderen. Of zat het glas juist nog vol en is dat eigenlijk het probleem? ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

jellejanssen

Ben ook benieuwd

Zal er zeker strak uitzien !

Citaat van: HuubF op december  1, 2021, 16:00:55
Wow, net mijn Topping TCX1 Audiophile 6N Silver Copper XLR Balanced Cable - 25 centimeter binnengekregen. Weer net zo mooi verpakt als de andere Topping spulletjes. Het scheelt veel in de kabelkluwen, zo'n kort kabeltje.

Benieuwd of hij het redt tegen de Atlas Mavros xlr kabel.  :worship:

Dura

Citaat van: twani op december  2, 2021, 20:11:12
Dú moment ik naar lampen (niet buizen) en stenen aan het luisteren ben mogen, nee moéten ze me waarschuwen....

Een neurologisch onderzoek zal dan zeker plaats hebben.......

Iedereen mag doen wat ie wil zonder dat ik er erg veel van vind qua tweaks maar zelf begin ik er al heel lang niet meer aan, that way lies madness. Zie me nog met die speciale groene viltstift de randen van mijn CDs verven.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

brt

Citaat van: Dura op december  2, 2021, 21:40:09
Zie me nog met die speciale groene viltstift de randen van mijn CDs verven.

En, hoe klonk het?  :D
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Ralf67


Dura

Ik kon er totaal geen verschil aan ontdekken, het had iets met tegengaan van strooilicht in het plastic te maken of zo. Gelukkig waren de tweaks toen nog niet zo duur, ik betaalde een paar kwartjes bij de kantoorboekhandel.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

katwax

Citaat van: Contour op december  2, 2021, 16:21:35
Nee, Topping kabeltje is nieuw.
In dat geval snap ik niet waarom het er nu al tussenuit is, er waren andere tijden waarbij jij Huub veel meer tijd hebt genomen om in te spelen
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

chansig

Ik weet niet of het de kabel er tussenuit is.

Maar de algehele gedachte is wel dat wanneer het zo slecht als dat Huub beschrijft dan gaat het niet meer beter worden met inspelen.

Als het laag bv zompig klinkt het hoog belabberd...dan kan inspelen nog wel helpen.

Misschien dat prijs en merk ook nog een rol spelen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: katwax op december  2, 2021, 23:15:36
In dat geval snap ik niet waarom het er nu al tussenuit is, er waren andere tijden waarbij jij Huub veel meer tijd hebt genomen om in te spelen

Ik ga het Topping kabeltje heus nog wel proberen, met inspelen en al. Het is namelijk wel praktisch zo'n kort kabeltje. En ik heb wel vertrouwen in het merk zelf.

Wel weer bizar. Als ik dit meld op ASR word ik volledig afgebrand. De relatie Topping-ASR-HuubF is een gecompliceerde haat-liefdeverhouding.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

HuubF

Citaat van: holco op december  3, 2021, 09:42:09
Tja, op ASR moet je ook niet melden hoe het klinkt :D

Op ASR denken ze dat de hele DAC-range van D10 tot D90 identiek klinkt. Er is alleen een verschil in features, waarbij ze dan natuurlijk de D90se erg overpriced vinden.

Ik heb de D10, D50 en nu de D90se in huis gehad en alleen die laatste klonk in alle opzichten geweldig. De PRE90 voorversterker maakte het geluid nog wat beter.

Erg fascinerend die PRE90 voorversterker binnen het ASR universum. Ze durven Topping niet af te branden voor het steeds maar weer uitbrengen van, in hun ogen, compleet zinloze producten.

Aan de ene kant bewijst ASR dat goed-metende producten het begin zijn van alles, aan de andere kant bewijst Topping dat binnen dat kader betere kwaliteit wel degelijk hoorbaar is.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

naish123

Metrum Jade - Ian canada streamer - Roon - 303.2 CR monoblokken - Spendor A4

Kwabbernoot

Citaat van: holco op december  3, 2021, 09:42:09
Tja, op ASR moet je ook niet melden hoe het klinkt :D
Huub is nu eenmaal een beetje een relnicht. Hij zoekt graag de confrontatie op.

Groeten...

scrutinizer

Citaat van: Kwabbernoot op december  3, 2021, 10:14:45
Huub is nu eenmaal een beetje een relnicht. Hij zoekt graag de confrontatie op.

Groeten...
Je discrimineert, kwabber......
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

bramsat


Wat ASR betreft houden zij zich buiten het klangmatige gedoe...en dat is goed zo.

Recensies van consumenten op o.a Amazon,Bolcom geeft bij mij de doorslag...en daar vertrouw ik dan op.

En zonder twijfel is de Topping E30 mij zo goed bevallen dat er een E50 onderweg is.....alleen verdorie ik wacht nu al 3 weken!

Je kunt de chinesen nog meer vertrouwen, als dat je dat binnen europa besteld.....3 dagen geleden weer een aiyima 07 besteld

vanuit china..per luchtpost en vandaag of morgen binnen. :police:
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Kwabbernoot


scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Citaat van: HuubF op december  3, 2021, 09:40:04
Ik ga het Topping kabeltje heus nog wel proberen, met inspelen en al. Het is namelijk wel praktisch zo'n kort kabeltje. En ik heb wel vertrouwen in het merk zelf.

Wel weer bizar. Als ik dit meld op ASR word ik volledig afgebrand. De relatie Topping-ASR-HuubF is een gecompliceerde haat-liefdeverhouding.


Je vindt het toch niet echt bizar? Je mist toch een beetje stiekem het gerel in je eigen topic. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op december  3, 2021, 11:43:25

Je vindt het toch niet echt bizar? Je mist toch een beetje stiekem het gerel in je eigen topic. :D

Gr. Hans

Voor jou is iets al gauw gerel.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

We hebben afgelopen nacht in een hotel geslapen vanwege een feestje. De drank en het slechte slapen hebben gezorgd voor een harde persoonlijke reset.

Thuis weer de Topping XLR aangesloten ipv de Atlas Mavros. Met Belgisch hardstenen tegels. Klinkt goed vind ik. Nu ga ik daar een paar dagen naar luisteren en laat de set 's nachts draaien. En dan weer de Atlas Mavros proberen...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)