Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 34 gasten bekijken dit topic.

Rob_Dingen

Het is beter om de digitale volume regeling van de Topping DAC niet te gebruiken (hoorbaar)

Rob

HuubF

Citaat van: Rob_Dingen op oktober  7, 2021, 17:46:32
Het is beter om de digitale volume regeling van de Topping DAC niet te gebruiken (hoorbaar)

Rob

Ja klopt. De PRE90 is duidelijk beter. Wel weer een extra interlink nodig helaas.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Citaat van: HuubF op oktober  7, 2021, 17:14:35
Strikt genomen heb ik die niet nodig nee. Maar als absoluut transparante voorversterker is hij hoorbaar beter dan het voorversterkergedeelte van de Topping D90se. Dus stuurt hij ook de Roksan Blak beter aan.

En het was een koopje, dat ook.  ;D
Dus voornamelijk om volume te regelen :)
Staat de Roksan er nu tussen?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Contour

Vrees dat de Hypex het gaat afleggen tegen de Roksan...

HuubF

Citaat van: katwax op oktober  7, 2021, 21:47:33
Dus voornamelijk om volume te regelen :)
Staat de Roksan er nu tussen?

Ja de D90se heeft een minder goede volumeregeling.

De Roksan staat nu te draaien.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Citaat van: HuubF op oktober  7, 2021, 22:28:38
Ja de D90se heeft een minder goede volumeregeling.

De Roksan staat nu te draaien.
Zoder sub of met sub?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Citaat van: HuubF op oktober  8, 2021, 09:19:42
Met sub, die gaat er niet meer af.
Sub hangt aan de pre, niet aan de Roksan.
Veel luisterplezier om de Roksan te vergelijk met de BNB 500
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Citaat van: katwax op oktober  8, 2021, 09:48:18
Sub hangt aan de pre, niet aan de Roksan.
Veel luisterplezier om de Roksan te vergelijk met de BNB 500

Ja want de Roksan ging juist kapot toen ik de sub daarop probeerde aan te sluiten.

De keuze om een extra voorversterkertje erbij te nemen lijkt vreemd maar ja, alles bij Topping is vreemd. Waarom zou je een extra perfect metend apparaatje tussen de andere perfect metende apparaatjes willen stoppen?

Gewoon, omdat dat beter klinkt. :devil:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Richi

Citaat van: HuubF op oktober  8, 2021, 12:06:59
Ja want de Roksan ging juist kapot toen ik de sub daarop probeerde aan te sluiten.

De keuze om een extra voorversterkertje erbij te nemen lijkt vreemd maar ja, alles bij Topping is vreemd. Waarom zou je een extra perfect metend apparaatje tussen de andere perfect metende apparaatjes willen stoppen?

Gewoon, omdat dat beter klinkt. :devil:
En dat zegt meteen alles over hoe je metingen moet interpreteren (of in andere woorden, hoe je daar niet blind op moet varen, maar dat doe je gelukkig niet).
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HuubF

Citaat van: Richi op oktober  8, 2021, 12:24:03
En dat zegt meteen alles over hoe je metingen moet interpreteren (of in andere woorden, hoe je daar niet blind op moet varen, maar dat doe je gelukkig niet).

Haha nee inderdaad. Volgens mijn nieuwe doctrine moet een apparaat goed meten en daarnaast goed klinken.

Dus zeker niet: goed klinken maar slecht meten.

Wel kan het natuurlijk zijn dat je tegen een apparaat aanloopt dat goed blijft klinken zonder dat je precies weet hoe ze meten (zoals de Roksan Blak of de ATC SCM19's). Maar voor nieuw aan te schaffen apparaten zou ik daar niet zo gauw meer voor kiezen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Citaat van: HuubF op oktober  8, 2021, 12:06:59
Ja want de Roksan ging juist kapot toen ik de sub daarop probeerde aan te sluiten.

De keuze om een extra voorversterkertje erbij te nemen lijkt vreemd maar ja, alles bij Topping is vreemd. Waarom zou je een extra perfect metend apparaatje tussen de andere perfect metende apparaatjes willen stoppen?

Gewoon, omdat dat beter klinkt. :devil:

Jammer wel, ik luister eigenlijk al een eeuwigheid alleen digitaal, dan is de combi DAC-voorversterker zo voor de hand liggend.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

Citaat van: Dura op oktober  8, 2021, 12:35:02
Jammer wel, ik luister eigenlijk al een eeuwigheid alleen digitaal, dan is de combi DAC-voorversterker zo voor de hand liggend.

Ja klopt. Maar kennelijk is een goede voorversterker toch wel heilzaam. Dat zal natuurlijk afhangen van de kwaliteit van de VV in de dac en de aansluitwaarden van de eindversterker.

In het geval van de Topping PRE90: dat bedrijf zal het apparaat niet voor niets hebben ontwikkeld. Kennelijk vonden ze zelf ook dat de VV in de D90se wel kon worden verbeterd.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Citaat van: HuubF op oktober  8, 2021, 12:40:55

In het geval van de Topping PRE90: dat bedrijf zal het apparaat niet voor niets hebben ontwikkeld. Kennelijk vonden ze zelf ook dat de VV in de D90se wel kon worden verbeterd.
Of ze wouden een pre uitbrengen voor mensen die geen D90se hebben?  ;D

Je komt al snel bij een pre als je meerdere ingangen wil of een volume regeling, zelfs de Control die ik heb is ook soort van pre (volledig digitaal).
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Citaat van: Contour op oktober  7, 2021, 21:53:23
Vrees dat de Hypex het gaat afleggen tegen de Roksan...

Ik heb een paar dagen geluisterd naar de Roksan, nu weer de A*BNB Hypex aangesloten. Wat me opvalt: de Hypex klinkt opener en preciezer. Dat maakt de Roksan echter geen mindere versterker. Gisteren heb ik met de Roksan nog eens de volledige playlist gedraaid die ik heb gebruikt bij Chansig en dat klonk heel afgewogen. Maar dat kwam denk ik ook omdat de Hypex als referentie in mijn hoofd een beetje was weggeblazen door de set van Chansig.

Het grote dilemma gaat worden: worden het uitsluitend recht-meters of mag er ook best een (waarschijnlijk) wat minder metend maar wel goed klinkend versterkertje tussen zitten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

eMVe

Dat lijkt me niet zo moeilijk. . . het gaat toch om wat je hoort?

HuubF

Citaat van: eMVe op oktober  9, 2021, 15:22:31
Dat lijkt me niet zo moeilijk. . . het gaat toch om wat je hoort?

Tuurlijk, altijd. Maar het is niet altijd even gemakkelijk om te kiezen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour


Tabcam

Citaat van: HuubF op oktober  9, 2021, 15:19:08
Ik heb een paar dagen geluisterd naar de Roksan, nu weer de A*BNB Hypex aangesloten. Wat me opvalt: de Hypex klinkt opener en preciezer. Dat maakt de Roksan echter geen mindere versterker. Gisteren heb ik met de Roksan nog eens de volledige playlist gedraaid die ik heb gebruikt bij Chansig en dat klonk heel afgewogen. Maar dat kwam denk ik ook omdat de Hypex als referentie in mijn hoofd een beetje was weggeblazen door de set van Chansig.

Het grote dilemma gaat worden: worden het uitsluitend recht-meters of mag er ook best een (waarschijnlijk) wat minder metend maar wel goed klinkend versterkertje tussen zitten.
Heb het idee dat naarmate het zuiverder speelt, mijn eigen ruimte meer naar voren komt en niet altijd ten voordele. Als het natuurlijker klinkt met eventueel een iets aangezetten bas (Bruel/Kjaer of Harmancurve en niet de Diraccurve) , klinkt het zuiver ook beter.

Daar ben ik nog lang niet :angel:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Ik snap het niet, ik lees dat de BNB beter is dan de Roksan, dus waarom moet die dan retour?
Citaat van: Contour op oktober  9, 2021, 16:52:22
Kan de Hypex nog retour of ingewisseld worden?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Contour

Ik lees het anders, de hypex precies en open, maar de Roksan meer de fun factor en lekkerder klinkend.

HuubF

Citaat van: Contour op oktober  9, 2021, 18:50:19
Ik lees het anders, de hypex precies en open, maar de Roksan meer de fun factor en lekkerder klinkend.

Nou nee, als ik de Roksan dan weer aansluit klinkt hij toch minder transparant. Dat verschil had ik wel verwacht. Een Hypex 250mp klonk ooit ivm een Roksan ook zo helder en precies maar ook wat magertjes. Dat is met de 500mp veel minder het geval. Waren ook andere speakers en ik had toen geen subwoofer.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

bramsat


Je kunt toch geen grote en aktief ook nog vergelijken met een relatieve kleinere speaker zoals de scm19

Grote winnen het altijd van de kleinere speakers dus een vergelijk en daar een uitspraak over te doen is niet juist en

niet te vergelijken.....vind ik ;)
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

twani

Er passeert hier nu zoveel apparatuur dat ik t even niet volg.......

Wat zoek je nu nog Huub? Zoek je überhaupt nog iets in het geluid?

Is het klaar of juist helemaal niet klaar? Is er al een bepaalde consensus over welke kant het op moet/gaat?

Veel vragen, ik weet het......

Niet rot bedoeld ook nog,  maar ik raak het spoor bijster en dat ligt vast aan mij :nopompom:


Richi

Citaat van: twani op oktober  9, 2021, 20:37:23
Niet rot bedoeld ook nog,  maar ik raak het spoor bijster en dat ligt vast aan mij :nopompom:
Nee, het ligt niet aan jou. Hoezeer ik Huub zijn lol ook gun, ik ben ook het spoor bijster omdat ik niet begrijp waar je nu nog naar op zoek bent Huub. Of is het puur de fun van het wisselen en uitproberen? Dat kan natuurlijk ook.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a