Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

johz en 24 gasten bekijken dit topic.

katwax

Citaat van: Maximus_Aurelius op september 24, 2021, 00:40:43
Gelukkig ken ik wel wat merken waarbij de LS als apparatuur al ingespeeld zijn. Althans voordat ze de fabriek verlaten al heel veel uren gedraaid hebben.
Dat zou ik dan ook verwachten, Tjeb zegt ook dat eens ze soepel zijn dit zo blijft.
Kii zet zijn speakers eerst in een ruimte om te meten en af te stellen, dus zijn ze ook ingespeeld, tevens als je dan toch gaat afstellen moet je volgens mij ook zeker zijn dat er geen veranderingen meer gebeuren, wat zou het anders voor zin hebben.

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tjeb

Als er DSP gebruikt wordt dan is het niet eens zo belangrijk. Als het laag er nog niet is door stugge rolranden geeft dat een dip van bijvoorbeeld 2 dB, als je bovenliggende frequenties dan ook 2dB omlaag brengt heb je het hele spectrum weer gelijk maar in zijn totaal 2 dB zachter. Naarmate het laag los komt zou je weer kunnen aanpassen.

bramsat

Je kunt ze inspelen van voor of achter.....alleen al de afgelopen 14 dagen 3 dynaudio's getest en op elke box 1 ster eraf

en die kritiek punten krijg je met inspelen er niet uit.....Huub zit in dat opzicht beter met zijn scm19...5 sterretjes.

Je kunt het ook anders bezien...van GB uber alles en down met china :unsure:

https://www.whathifi.com/products
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

ProgRocker

Citaat van: bramsat op september 24, 2021, 10:00:15
Je kunt ze inspelen van voor of achter.....alleen al de afgelopen 14 dagen 3 dynaudio's getest en op elke box 1 ster eraf

en die kritiek punten krijg je met inspelen er niet uit.....Huub zit in dat opzicht beter met zijn scm19...5 sterretjes.

Je kunt het ook anders bezien...van GB uber alles en down met china :unsure:

https://www.whathifi.com/products

Da's toch allemaal puur subjectief en daarbij is Whathifi niet meer of minder dan het chauvinistisch uithangbord van Richer Sounds. Ik hecht nul waarde aan wat dat reclameblad allemaal verkondigt.

Richi

Citaat van: ProgRocker op september 24, 2021, 11:28:03
Da's toch allemaal puur subjectief en daarbij is Whathifi niet meer of minder dan het chauvinistisch uithangbord van Richer Sounds. Ik hecht nul waarde aan wat dat reclameblad allemaal verkondigt.
^^  :clapping:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HuubF

Citaat van: ProgRocker op september 24, 2021, 11:28:03
Da's toch allemaal puur subjectief en daarbij is Whathifi niet meer of minder dan het chauvinistisch uithangbord van Richer Sounds. Ik hecht nul waarde aan wat dat reclameblad allemaal verkondigt.

Vind ik wel meevallen. WhatHifi vertegenwoordigt meer het subjectieve oordeel, AudioScienceReview het objectieve. Beide moet je met een korreltje zout nemen.

Maar beide ook leuk leesvoer.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

ProgRocker

Citaat van: HuubF op september 24, 2021, 12:08:00
Vind ik wel meevallen. WhatHifi vertegenwoordigt meer het subjectieve oordeel, AudioScienceReview het objectieve. Beide moet je met een korreltje zout nemen.

Maar beide ook leuk leesvoer.

Ik weet even niet meer exact hoe de constructie in elkaar zit maar als ik het goed heb zitten Whathifi en Richer Sounds in dezelfde holding, net als een paar bekende Britse hifi merken. Dat maakt het voor mij de minst objectieve van alle hifi tijdschriften. Natuurlijk, korreltje zout, maar hier heb je de hele pot voor nodig.

HuubF

Citaat van: ProgRocker op september 24, 2021, 12:32:17
Ik weet even niet meer exact hoe de constructie in elkaar zit maar als ik het goed heb zitten Whathifi en Richer Sounds in dezelfde holding, net als een paar bekende Britse hifi merken. Dat maakt het voor mij de minst objectieve van alle hifi tijdschriften. Natuurlijk, korreltje zout, maar hier heb je de hele pot voor nodig.

Mwah, ik ben een liefhebber van de Engelse sound dus voor mij levert het interessante informatie op. Amir van AudioScienceReview levert zelf Revel en JBL dus die zou je ook kunnen verdenken van partijdigheid.

Ik ga er maar van uit dat een review er maar één is tussen vele andere.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tabcam

Citaat van: ProgRocker op september 24, 2021, 11:28:03
Da's toch allemaal puur subjectief en daarbij is Whathifi niet meer of minder dan het chauvinistisch uithangbord van Richer Sounds. Ik hecht nul waarde aan wat dat reclameblad allemaal verkondigt.
Citaat van: HuubF op september 24, 2021, 12:58:31
Mwah, ik ben een liefhebber van de Engelse sound dus voor mij levert het interessante informatie op. Amir van AudioScienceReview levert zelf Revel en JBL dus die zou je ook kunnen verdenken van partijdigheid.

Ik ga er maar van uit dat een review er maar één is tussen vele andere.
Ook het commentaar van AudioScienceReview mag je met een flinke korrel zout nemen. De ene dac krijgt commentaar dat het filter niet stijl genoeg is, de ander is een vergelijkbaar filter wel goed genoeg. Vooral de 'Pink Panther-aanduiding lijkt subjectief en afhankelijk van de stemming/meetmoeheid van Amir.

Wel mag je ervan uit gaan dat de metingen kloppen en die metingen interpreteren voor wat belangrijk is kunnen je best een eind op weg helpen. Ze meten echter mijns inziens niet genoeg, er wordt bv. geen compressie gemeten, ofwel hoe lineair gedraagt het systeem zich met oplopende SPL.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

HuubF

Citaat van: Tabcam op september 24, 2021, 13:12:48
Ook het commentaar van AudioScienceReview mag je met een flinke korrel zout nemen. De ene dac krijgt commentaar dat het filter niet stijl genoeg is, de ander is een vergelijkbaar filter wel goed genoeg. Vooral de 'Pink Panther-aanduiding lijkt subjectief en afhankelijk van de stemming/meetmoeheid van Amir.

Wel mag je ervan uit gaan dat de metingen kloppen en die metingen interpreteren voor wat belangrijk is kunnen je best een eind op weg helpen. Ze meten echter mijns inziens niet genoeg, er wordt bv. geen compressie gemeten, ofwel hoe lineair gedraagt het systeem zich met oplopende SPL.

Haha ja, en ze kunnen niet omgaan met het feit dat de dacs van Topping allemaal perfect meten. Je betaalt volgens hun 10 x meer voor de D90se vanwege de 'extra features'.

Terwijl ik ze zou kunnen uitleggen dat de D10 erg matig klinkt en de D90se beter is dan alle andere dacs die ik in huis heb gehad. Ik ben van plan een, voor ASR compleet overbodige, PRE90 voorversterker erbij te nemen. De jongens van het bedrijf Topping lachen zich rot om Amir en zijn meet-vazallen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Hannibal_

Ze zien er top uit!

Mogelijk komt de body in het midden nog wel goed met wat langer spelen.

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Contour

Huub weet al dat het goed komt, dit is zijn tweede paar...

brt

Citaat van: HuubF op september 24, 2021, 13:21:41
Haha ja, en ze kunnen niet omgaan met het feit dat de dacs van Topping allemaal perfect meten. Je betaalt volgens hun 10 x meer voor de D90se vanwege de 'extra features'.

Terwijl ik ze zou kunnen uitleggen dat de D10 erg matig klinkt en de D90se beter is dan alle andere dacs die ik in huis heb gehad. Ik ben van plan een, voor ASR compleet overbodige, PRE90 voorversterker erbij te nemen. De jongens van het bedrijf Topping lachen zich rot om Amir en zijn meet-vazallen.

Volgens mij is Topping toch juist bekend geworden door een site als ASR? Tenminste, daar ken ik ze van...

En ben wel benieuwd, hoe zou je ze iets subjectiefs willen uitleggen, als alleen de cijfertjes tellen?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

HuubF

Citaat van: brt op september 25, 2021, 00:29:32
Volgens mij is Topping toch juist bekend geworden door een site als ASR? Tenminste, daar ken ik ze van...

En ben wel benieuwd, hoe zou je ze iets subjectiefs willen uitleggen, als alleen de cijfertjes tellen?

ASR is onbedoeld het beste bewijs voor het feit dat metingen niet alles zeggen. Topping maakt op een slimme manier gebruik van de strakke-meet geilheid van Amir waardoor ze wereldwijd bekend staan als producenten van correct gebouwde apparaten, ook als het maar 150 dollar kost.

Dankzij Amir kopen zijn volgers er dus maar 1: de dac met de faciliteiten die ze nodig hebben, niet meer. En gaan vervolgens afgeven op mensen die meer dan die 150 dollar uitgeven. Zoals ik.

Niet heel toevallig heb ik de D10, de D50s en de D90se in huis gehad. De D90se is de enige die ook echt goed klinkt. Of liever gezegd geweldig. En kost ondanks dat toch maar 890 euro.

Maar wacht. Topping vernieuwt zijn lijn regelmatig, er komen vaak verbeterde uitvoeringen uit van bestaande dacs. Die kosten dan wat meer. Topping zorgt ervoor dat die altijd wel een fractie beter meten. Amir trapt daar dan onmiddellijk in.

Maar volgens Amir's doctrine kunnen die verbeterde dacs onmogelijk beter klinken dan de vorige versies. Al dat meten gaat dus helemaal nergens meer over.

Topping weet wel beter. Die bouwen heus wel bewust de D90se zoveel beter dat je het verschil ook echt hoort. Topping pakt dus 2 markten tegelijk: die van de meet-weters en de subjectivo's.

Ik vind het prima, ik ben blij met ze. En zie met tevredenheid dat Amir bewijst dat meten niet alles is.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

bramsat


Ik vermoed meer de chips die daar een rol in speelt de ess 9038 is een duurdere dan een ess 9018 toch?

Een AKM klinkt volgens consumenten weer iets anders dan een ess...is dat zo?

En Amir is dus een robinhood voor de arme lui? ook gezien zijn uitlatingen over de scm19.....veel te duur?
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

HuubF

Citaat van: bramsat op september 25, 2021, 08:46:11
Ik vermoed meer de chips die daar een rol in speelt de ess 9038 is een duurdere dan een ess 9018 toch?

Een AKM klinkt volgens consumenten weer iets anders dan een ess...is dat zo?

En Amir is dus een robinhood voor de arme lui? ook gezien zijn uitlatingen over de scm19.....veel te duur?

Je mist op allerlei manieren het punt.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Waarvan ik nu echt niet meer snap waarom je het punt uberhaupt nog zou willen maken. Toch te saai dat er alleen maar geklapt wordt als je weer een verandering doet ? Dus laat ik maar weer eens wat over meten zeggen in de hoop dat mensen daar op gaan happen ?

Ik snap het echt niet.

Je boek ligt overigens te verstoffen, de speakers staan naar tevredenheid, dus je bent welkom.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op september 25, 2021, 09:04:12
Waarvan ik nu echt niet meer snap waarom je het punt uberhaupt nog zou willen maken. Toch te saai dat er alleen maar geklapt wordt als je weer een verandering doet ? Dus laat ik maar weer eens wat over meten zeggen in de hoop dat mensen daar op gaan happen ?

Ik snap het echt niet.

Je boek ligt overigens te verstoffen, de speakers staan naar tevredenheid, dus je bent welkom.

Gr. Hans

Mijn fascinatie voor Amir, zijn AudioScienceReview, zijn volgelingen en het zand dat Topping in hun raderen strooit is wel wat meer dan dat. Niet aan jou besteed maar dan moet je het maar even laten gaan.  ;)

De komende maanden heb ik volop tijd om langs te komen, ik PM je vanavond even. :wub:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vergeerr72



Citaat van: HuubF op september 25, 2021, 07:41:00
ASR is onbedoeld het beste bewijs voor het feit dat metingen niet alles zeggen. Topping maakt op een slimme manier gebruik van de strakke-meet geilheid van Amir waardoor ze wereldwijd bekend staan als producenten van correct gebouwde apparaten, ook als het maar 150 dollar kost.

Dankzij Amir kopen zijn volgers er dus maar 1: de dac met de faciliteiten die ze nodig hebben, niet meer. En gaan vervolgens afgeven op mensen die meer dan die 150 dollar uitgeven. Zoals ik.

Niet heel toevallig heb ik de D10, de D50s en de D90se in huis gehad. De D90se is de enige die ook echt goed klinkt. Of liever gezegd geweldig. En kost ondanks dat toch maar 890 euro.

Maar wacht. Topping vernieuwt zijn lijn regelmatig, er komen vaak verbeterde uitvoeringen uit van bestaande dacs. Die kosten dan wat meer. Topping zorgt ervoor dat die altijd wel een fractie beter meten. Amir trapt daar dan onmiddellijk in.

Maar volgens Amir's doctrine kunnen die verbeterde dacs onmogelijk beter klinken dan de vorige versies. Al dat meten gaat dus helemaal nergens meer over.

Topping weet wel beter. Die bouwen heus wel bewust de D90se zoveel beter dat je het verschil ook echt hoort. Topping pakt dus 2 markten tegelijk: die van de meet-weters en de subjectivo's.

Ik vind het prima, ik ben blij met ze. En zie met tevredenheid dat Amir bewijst dat meten niet alles is.

Ik was toch niet overtuigd van de Topping D90 die ik thuis gehad heb.  Is er nog een derde categorie buiten de meet-weters en de subjectivo's?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

Citaat van: HuubF op september 25, 2021, 09:54:10
Mijn fascinatie voor Amir, zijn AudioScienceReview, zijn volgelingen en het zand dat Topping in hun raderen strooit is wel wat meer dan dat. Niet aan jou besteed maar dan moet je het maar even laten gaan.  ;)

De komende maanden heb ik volop tijd om langs te komen, ik PM je vanavond even. :wub:

Zie hem tegemoet...dan hebben we het wel over de rest of niet. 7,8,9,10,11 oktober ben ik vrij...de hele dag.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

brt

Citaat van: vergeerr72 op september 25, 2021, 11:45:32

Ik was toch niet overtuigd van de Topping D90 die ik thuis gehad heb.  Is er nog een derde categorie buiten de meet-weters en de subjectivo's?

Dank voor je uitgebreide antwoord hierboven Huub.
Ik ben inmiddels ook wel benieuwd naar die Topping, want jij hebt veel dacs gehad en als je hier zo lyrisch over bent zegt dat mijns inziens dus wel wat. Heb de D70 in huis gehad om te vergeleijken met mijn toenmalige RME ADi-2 dac. Ik kon er geen verschil in ontdekken dus die ging retour. Daarna zijn echter de r2r dacs op mijn pad gekomen en zelfs de Musical Paradise van 1200,- ging gemakkelijk voorbij aan de RME, daarna heb ik weer een stap gemaakt en de Sonnet Morpheus gekocht, de 'opvolger' van de Metrum Pavane. Ik kan me toch lastig voorstellen dat een D90 - die ongetwijfeld weer iets beter klinkt dan de D70 - in de schaduw kan staan van de Sonnet Morpheus.

Vergeer72 heeft ze allebei thuis gehad, hoe zou jij ze vergelijken?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Kingpin

Citaat van: vergeerr72 op september 25, 2021, 11:45:32
Ik was toch niet overtuigd van de Topping D90 die ik thuis gehad heb.  Is er nog een derde categorie buiten de meet-weters en de subjectivo's?
Ja, de rest van je keten en de integratie daarvan ...
Huubs persoonlijke mening is leuk maar zegt imo niets hoe deze dac bij een andrer kan 'klinken', kan maar zo zijn dat deze niet goed integreerd.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Rob_Dingen

Hier ligt de Blak op tafel.
Geen schema te krijgen en onmogelijk om te testen als hij uit elkaar ligt.
Als dat nog maar goed komt ;D


chansig

Huub...dat ding naar Jerry brengen als die nog wat doet.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

kermy

Een voordeel, je weet wat er zo wie zo stuk is, en dat zijn de beide eindtrappen. Mits dc gekoppeld geldt voorgaande ook voor de stuurtrappen.

Maar wel waardeloos dat er geen service doc van dat ding te krijgen is.



Met vriendelijke groet,

Kermy