Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 24 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Cliffhanger, Huub-style dus  :)

Maar je gaat 10 dagen op vakantie en vanuit die positie, op afstand, ben je toch (ook) nog met thuis bezig, met je set? Dat leest niet alsof je rust hebt gevonden, niet alsof het audio-Walhalla nabij is.

Citaat van: HuubF op september 14, 2021, 21:38:01
Huub is al 10 dagen op vakantie. :worship:

Zaterdag weer terug met interessante nieuwe ontwikkelingen!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HuubF

Citaat van: Xander32 op september 15, 2021, 06:42:27
Cliffhanger, Huub-style dus  :)

Maar je gaat 10 dagen op vakantie en vanuit die positie, op afstand, ben je toch (ook) nog met thuis bezig, met je set? Dat leest niet alsof je rust hebt gevonden, niet alsof het audio-Walhalla nabij is.

I'm always on duty!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Hannibal_

Citaat van: HuubF op september 14, 2021, 21:38:01
Huub is al 10 dagen op vakantie. :worship:

Zaterdag weer terug met interessante nieuwe ontwikkelingen!


Ow..... de spanning....  ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

sschot

Geniet ervan Huubf, want thuis heb je weer andere dingen aan je hoofd, of ehhh toch niet? Nouja what ever, enjoy
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

HuubF

Citaat van: sschot op september 15, 2021, 10:33:27
Geniet ervan Huubf, want thuis heb je weer andere dingen aan je hoofd, of ehhh toch niet? Nouja what ever, enjoy

Mijn enige dochter krijgt over 2 weken haar eerste kind, that's all. :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tabcam

Citaat van: HuubF op september 15, 2021, 10:48:41
Mijn enige dochter krijgt over 2 weken haar eerste kind, that's all. :worship:
Aanstaande opa Huub in blijde verwachting :pompom:. Hoop dat alles voorspoedig gaat.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

vergeerr72

Betekend dit nu dat de set eruit gaat om plaats te maken voor een box?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Richi

Citaat van: vergeerr72 op september 15, 2021, 12:42:49
Betekend dit nu dat de set eruit gaat om plaats te maken voor een box?
Hij heeft al twee boxen! Op standaards zelfs.  :D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

JGvH

Citaat van: vergeerr72 op september 15, 2021, 12:42:49
Betekend dit nu dat de set eruit gaat om plaats te maken voor een box?



Een (speaker) box waar huilgeluiden uitkomen  ;D Alvast veel geluk gewenst met je kleinkind Huub!

vergeerr72

Citaat van: Richi op september 15, 2021, 13:21:36
Hij heeft al twee boxen! Op standaards zelfs.  :D
Ik denk dat er uit die kleine straks veel meer geluid komt.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

bert50

Mooiste wat er is kleinkinderen .


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

HuubF

Citaat van: bert50 op september 15, 2021, 13:46:32
Mooiste wat er is kleinkinderen...

Haha ja het wordt de 7e al.  :pompom:

Kleinkinderen zijn erg leuk maar de oppasdruk neemt weer een beetje toe.  :nopompom:

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

bert50

Hier 4 al en regelmatig oppassen het hoort erbij Huub.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Dura

Het is al zondag Huub, zouden wij niet een update krijgen met verrassende ontwikkelingen? :pompom:
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Xander32

Laat hem eerst rustig z'n koffer uitpakken, de wasmachine aanzetten en de stapel post wegwerken joh  ;D

Citaat van: Dura op september 19, 2021, 13:00:34
Het is al zondag Huub, zouden wij niet een update krijgen met verrassende ontwikkelingen? :pompom:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dura

Citaat van: Xander32 op september 19, 2021, 13:08:10
Laat hem eerst rustig z'n koffer uitpakken, de wasmachine aanzetten en de stapel post wegwerken joh  ;D
Daar had ie gisteren voor, de toegezegde datum was zaterdag. Ik ga mijn rechtsbijstandverzekering maar eens opdiepen. :laugh:
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

Citaat van: Dura op september 19, 2021, 13:13:47
Daar had ie gisteren voor, de toegezegde datum was zaterdag. Ik ga mijn rechtsbijstandverzekering maar eens opdiepen. :laugh:

Oh pardon.

Er komt niet echt een verandering, wel een interessant experiment.

Omdat één van de witte ATC SCM19's niet smetteloos was afgewerkt heb ik netjes een compleet nieuwe set gekregen die ik dinsdag ga omruilen. Dan weet ik voor eens en altijd zeker of inspelen van speakers een hoax is of niet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Inspelen van speakers is geen hoax. Logisch want er zitten beweegende delen in en die hebben wel wat tijd nodig om "soepel" te functioneren. De hoax zit hem mogelijk meer in de bv 600 uur waarin men continue veranderingen waarneemt.

Dus gewoon genieten van het mindere/andere geluid in het begin.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Leeuwarden

Condensators moeten vaak ook even wennen... en die bewegen niet... :nopompom:

HuubF

Citaat van: chansig op september 19, 2021, 15:48:49
Inspelen van speakers is geen hoax. Logisch want er zitten beweegende delen in en die hebben wel wat tijd nodig om "soepel" te functioneren. De hoax zit hem mogelijk meer in de bv 600 uur waarin men continue veranderingen waarneemt.

Dus gewoon genieten van het mindere/andere geluid in het begin.

Gr. Hans

Ik heb best vaak nieuwe speakers gehad. Liever had ik dan eigenlijk 2e handjes want dan klonken ze gelijk zoals het zou moeten.

De ergste waren mijn B&W 704's. Mooie compacte vloerstaanders maar hell, wat duurde het lang voordat dat schrillerige er uit was. Mijn huidige ATC's begonnen ook pas na weken lekker te klinken. Omdat ze 's nachts ook aanstonden dus toch al gauw 150 uur.

Maar ik ben ook gevoelig voor de mogelijkheid dat dit overdreven is. Dus dit is het moment om er achter te komen hoe het echt zit. Normaal doe je zo'n test niet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tabcam

Die dan gelijk een paar frequentiesweeps op 96 of meer dB. Denk dat dat het meeste uit maakt en je meet eventuele verschillen (behalve in basgebied)
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

minplus

Kleinkinderen zijn super, Huub, maar soms slecht voor je oren. Ik heb er eentje en als die kwaad gilt gaan m'n trommelvliezen letterlijk resoneren, een aparte ervaring. Heb dat met m'n installaties nog nooit meegemaakt.
Jij met de jouwe wel? ::)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Dura

Die vergelijking met ingespeelde en nieuwe speakers is inderdaad interessant ja.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

Citaat van: minplus op september 19, 2021, 20:15:54
Kleinkinderen zijn super, Huub, maar soms slecht voor je oren. Ik heb er eentje en als die kwaad gilt gaan m'n trommelvliezen letterlijk resoneren, een aparte ervaring. Heb dat met m'n installaties nog nooit meegemaakt.
Jij met de jouwe wel? ::)

Ja ooit met nieuwe B&W 704's. De kleinkinderen houden zich gelukkig redelijk koest.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

bramsat

Citaat van: HuubF op september 19, 2021, 19:03:01
Ik heb best vaak nieuwe speakers gehad. Liever had ik dan eigenlijk 2e handjes want dan klonken ze gelijk zoals het zou moeten.

De ergste waren mijn B&W 704's. Mooie compacte vloerstaanders maar hell, wat duurde het lang voordat dat schrillerige er uit was. Mijn huidige ATC's begonnen ook pas na weken lekker te klinken. Omdat ze 's nachts ook aanstonden dus toch al gauw 150 uur.

Maar ik ben ook gevoelig voor de mogelijkheid dat dit overdreven is. Dus dit is het moment om er achter te komen hoe het echt zit. Normaal doe je zo'n test niet.

Best interessant die test....ik geloof er niet in...alleen probeer het objectief te doen..beluister de bestaande ATC zonder sub

de laatste dag..beluister meerdere nummers die je goed kent....verander de stands niet,pak de nieuwe uit de doos en ga

zonder vooroordeel luisteren.Ik denk dat je het na een paar uur niet meer weet :confused:

Het kan toch niet zo zijn dat de nieuwe al direct beter klinken als de ingespeelde? dat bestaat toch niet?

Na ja Huub gaat dat uitzoeken......ben benieuwd!
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x