Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 32 gasten bekijken dit topic.

chansig

Niet zo bescheiden. Complimenten moet je simpelweg aannemen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dura

Citaat van: HuubF op juli 12, 2021, 21:27:01
Dat is niet zo moeilijk hoor! Het is als het groeien van gras, alleen nog trager. En ik hoef er niet bij te werken dat scheelt.
Wrijf het er maar in.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

Citaat van: chansig op juli 12, 2021, 21:30:40
Niet zo bescheiden. Complimenten moet je simpelweg aannemen.

Gr. Hans

Het probleem is een beetje dat ik weet wie het schrijft. :clapping:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Dura op juli 12, 2021, 20:44:45
Dat klinkt eerder zeer gematigd positief dan wild enthousiast.
Wat kan beter denk je?

Vanavond hebben we voor het eerst sinds dat vreselijke voetballen (en Wimbledon) weer eens samen een avondje gewoon muziek geluisterd. Dat gaat altijd hetzelfde: ik laat mijn aanwinsten van de afgelopen tijd horen (Beth Orton, Spirit of Eden van Talk Talk, Bombino etc.) en ik draai tussendoor haar favoriete artiesten (Laura Marling, Tim Hardin, The Band etc.).

Ik was onder de indruk. Het geluid is erg evenwichtig met geweldig gedetailleerd en natuurlijk hoog en midden (door de Atlas Mavros) en mooi passend drukvol laag (met Atlas Hyper). Dat laag kan vast nog wel wat beter maar dan moet ik de portemonnee trekken voor een extra setje Mavrossen.

Nu durf ik wel te beweren dat de SCM19's een eindstation zouden kunnen zijn.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

skyfox



Citaat van: HuubF op juli 12, 2021, 23:27:14
Vanavond hebben we voor het eerst sinds dat vreselijke voetballen (en Wimbledon) weer eens samen een avondje gewoon muziek geluisterd. Dat gaat altijd hetzelfde: ik laat mijn aanwinsten van de afgelopen tijd horen (Beth Orton, Spirit of Eden van Talk Talk, Bombino etc.) en ik draai tussendoor haar favoriete artiesten (Laura Marling, Tim Hardin, The Band etc.).

Ik was onder de indruk.

Gewoon uit nieuwsgierigheid... Hoe denkt zij er nu over?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Xander32

"Zouden kunnen", die deur blijft op een kier staan  8)

Citaat van: HuubF op juli 12, 2021, 23:27:14
Vanavond hebben we voor het eerst sinds dat vreselijke voetballen (en Wimbledon) weer eens samen een avondje gewoon muziek geluisterd. Dat gaat altijd hetzelfde: ik laat mijn aanwinsten van de afgelopen tijd horen (Beth Orton, Spirit of Eden van Talk Talk, Bombino etc.) en ik draai tussendoor haar favoriete artiesten (Laura Marling, Tim Hardin, The Band etc.).

Ik was onder de indruk. Het geluid is erg evenwichtig met geweldig gedetailleerd en natuurlijk hoog en midden (door de Atlas Mavros) en mooi passend drukvol laag (met Atlas Hyper). Dat laag kan vast nog wel wat beter maar dan moet ik de portemonnee trekken voor een extra setje Mavrossen.

Nu durf ik wel te beweren dat de SCM19's een eindstation zouden kunnen zijn.  :worship:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HuubF

Citaat van: skyfox op juli 12, 2021, 23:53:15

Gewoon uit nieuwsgierigheid... Hoe denkt zij er nu over?

Mijn geliefde hoort geen verschil tussen een wekkerradio en een hifi-set.

Maar ze is wel erg trots op mij dat ik exact kan aangeven wat de eigenschappen van een kabeltje zijn en welk end point het beste werkt in welke situatie!

Als ik haar erover vertel kijkt ze me altijd met grote blauwe ogen aan voordat ze in een iets te langdurige lach schiet.

Edit... de 'geliefde' maakte me zojuist hardhandig duidelijk dat ze geen blauwe ogen heeft, maar groene.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jahtari

Citaat van: HuubF op juli 13, 2021, 07:26:08kijkt ze me altijd met grote blauwe ogen aan voordat ze in een iets te langdurige lach schiet.

Edit... de 'geliefde' maakte me zojuist hardhandig duidelijk dat ze geen blauwe ogen heeft, maar groene.
Het is natuurlijk ook om te lachen.

Als je net zo goed meent te zien als te horen....   :D
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

chansig

Overigens vorige week meende ik ergens op dit forum te lezen dat iemand zijn ATC40 nog wat speakers wilt gaan verkopen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op juli 13, 2021, 07:39:37
Overigens vorige week meende ik ergens op dit forum te lezen dat iemand zijn ATC40 nog wat speakers wilt gaan verkopen.

Gr. Hans

Als ik weer een SCM40 neem moet het een actieve zijn. Daarvan heb ik de laatste jaren maar één keer een tweedehands setje te koop zien staan (toen had ik het geld net even niet liggen). En nieuw vind ik ze ongelofelijk duur.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Na weer eens een dagje klassiek te hebben geluisterd weet ik het zeker: de ATC SCM19 is mijn speaker. Deze blijft en wordt pas over een hele poos vervangen door een grotere ATC. Of misschien ook gewoon niet.

Ik liep tegen een onwaarschijnlijk koopje aan. De (mogelijk ex-) geliefde moet nog even worden ingelicht. :alien:

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour


Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Contour op juli 13, 2021, 17:50:39
Andere versterker?

Nee de kleinste ATC subwoofer (C1 mk2). Past prima achter de bank. Te mooi en te betaalbaar om te laten staan maar in den huize zal er veel uitgelegd moeten worden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

http://atcloudspeakers.co.uk/hi-fi/loudspeakers/classic-series/scm20/

Die ken ik nog niet. Maar hij heeft wel die SL, en een iets grotere drive dan de 19.
Is dat ook zo'n eenmalige editie?
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

Citaat van: Dura op juli 13, 2021, 19:05:35
http://atcloudspeakers.co.uk/hi-fi/loudspeakers/classic-series/scm20/

Die ken ik nog niet. Maar hij heeft wel die SL, en een iets grotere drive dan de 19.
Is dat ook zo'n eenmalige editie?

Nee de 20 zit gewoon in het assortiment.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Citaat van: HuubF op juli 13, 2021, 19:03:06
Nee de kleinste ATC subwoofer (C1 mk2). Past prima achter de bank. Te mooi en te betaalbaar om te laten staan maar in den huize zal er veel uitgelegd moeten worden.
En klinkt ook gelijk veel meer door, de reden dat ik mijn sub weer weg heb gedaan, ik woon in een appartement.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

Citaat van: Dura op juli 13, 2021, 19:07:15
En klinkt ook gelijk veel meer door, de reden dat ik mijn sub weer weg heb gedaan, ik woon in een appartement.

Haha ja dat is lastig. We hebben maar 1 stel buren en die draaien ook wel eens hard, gelukkig.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Citaat van: HuubF op juli 13, 2021, 19:08:39
Haha ja dat is lastig. We hebben maar 1 stel buren en die draaien ook wel eens hard, gelukkig.
Ook door je eigen huis, weet niet of je vaak luistert terwijl je partner in een andere kamer haar ding doet? En fin, daar kom je wel uit.

Ik heb je er nooit over die 20 gehoord; waarom is die dan blijkbaar niets voor jou? Ziet eruit als een opgevoerde 19.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

Citaat van: Dura op juli 13, 2021, 19:16:28
Ook door je eigen huis, weet niet of je vaak luistert terwijl je partner in een andere kamer haar ding doet? En fin, daar kom je wel uit.

Ik heb je er nooit over die 20 gehoord; waarom is die dan blijkbaar niets voor jou? Ziet eruit als een opgevoerde 19.

Ik heb altijd begrepen dat de serie waar die 20 in zit meer klinkt als monitors. Dus als er maar iets niet klopt dan klinkt ie ook niet.

Dat geldt trouwens ook een beetje voor de 19's. Het heeft heel wat tijd en moeite gekost om er gelukkig mee te worden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Dat moet je inderdaad niet willen, speakers die als speurhonden onvolkomenheden belichten, imperfectie is onlosmakelijk verbonden aan het materiële bestaan maar dat moet je vooral ook weer niet overaccentueren, daar wordt je niet blijer van, dat zie ik aan de perfectionisten om me heen,bij hun is het nooit goed.
Of zoals de man zong: "There is a crack in everything, that's how the light gets in" :hehe:
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

roeleken

Citaat van: HuubF op juli 13, 2021, 07:26:08
Mijn geliefde hoort geen verschil tussen een wekkerradio en een hifi-set.

Maar ze is wel erg trots op mij dat ik exact kan aangeven wat de eigenschappen van een kabeltje zijn en welk end point het beste werkt in welke situatie!

Als ik haar erover vertel kijkt ze me altijd met grote blauwe ogen aan voordat ze in een iets te langdurige lach schiet.

Edit... de 'geliefde' maakte me zojuist hardhandig duidelijk dat ze geen blauwe ogen heeft, maar groene.
Hier in de luisterriumte wordt soms even gek gedanst door de geliefde, zodra ik maar iets probeer te vertellen over het geluid is ze foetsie   ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Kwabbernoot

Citaat van: Dura op juli 13, 2021, 19:28:25
Dat moet je inderdaad niet willen, speakers die als speurhonden onvolkomenheden belichten, imperfectie is onlosmakelijk verbonden aan het materiële bestaan maar dat moet je vooral ook weer niet overaccentueren, daar wordt je niet blijer van, dat zie ik aan de perfectionisten om me heen,bij hun is het nooit goed.
Of zoals de man zong: "There is a crack in everything, that's how the light gets in" :hehe:
Waar zit voor jou de sweet spot dan?

Groeten