Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: HuubF op mei 14, 2021, 16:48:07
Nou ik ging steeds weer terug naar de Naim kabels. Zelfs kabels van 2000 euro klonken uiteindelijk minder.

Dat begrijp ik echter ik let er altijd vooral op of wel wel geluid uitkomt. Zo ja dan blijven de kabels zitten :hehe:

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei 14, 2021, 16:54:37
Of aka Joris.  ;).

En als t m niet is heeft ie op z'n minst goed naar de schrijfstijl van Joris gekeken :D

Kerkhoffd

De 'vrolijke noot' van iedere audio gerelateerde discussie.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op mei 14, 2021, 17:28:21
En als t m niet is heeft ie op z'n minst goed naar de schrijfstijl van Joris gekeken :D

Dat bedoel ik  ;D. Wanneer ik weer graag op het forum wil verblijven zou ik niet dezelfde schrijfstijl hanteren ;) want het wordt erg eenvoudig om te raden. Mijn  mening maar wie ben ik hè   :tongue2:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Richi

Citaat van: HuubF op mei 14, 2021, 15:48:00
Verloopkabeltjes zijn een doodzonde in de Naim wereld.
Ik heb er meerdere gebruikt, tot op de dag van vandaag en dat werkt super. Klinkt super, bedoel ik eigenlijk. Maar ja, ik heb een Purifi versterker achter de Atom hangen. Dat is ook een doodzonde in de Naim wereld. Maar klinkt wel verrekte goed!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HuubF

Citaat van: Richi op mei 14, 2021, 17:35:20
Ik heb er meerdere gebruikt, tot op de dag van vandaag en dat werkt super. Klinkt super, bedoel ik eigenlijk. Maar ja, ik heb een Purifi versterker achter de Atom hangen. Dat is ook een doodzonde in de Naim wereld. Maar klinkt wel verrekte goed!

Ik geloof dat die Purify het prima doet op jouw speakers. Mijn probleem was steeds dat mijn speakers (Dynaudio Contour 20i en Monitor Audio Gold 200) te weinig ballen hadden waardoor er een versterker met karakter in het laag op moest. Bij zo'n grote speaker als die van jou heb je daar geen last van. Wijsheid achteraf.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: twani op mei 14, 2021, 17:28:21
En als t m niet is heeft ie op z'n minst goed naar de schrijfstijl van Joris gekeken :D

Als Teun nu ook nog even in mijn topic komt vertellen dat mijn ruimte een crackhol is, bij Maz gaat vertellen dat hij zich afvraagt hoe deze toch aan het geld komt, advertenties maakt platen gezocht etc, etc..dan weten we het zeker.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Citaat van: HuubF op mei 14, 2021, 18:15:39
Ik geloof dat die Purify het prima doet op jouw speakers. Mijn probleem was steeds dat mijn speakers (Dynaudio Contour 20i en Monitor Audio Gold 200) te weinig ballen hadden waardoor er een versterker met karakter in het laag op moest. Bij zo'n grote speaker als die van jou heb je daar geen last van. Wijsheid achteraf.
Wat maakt dat je dat in versterkers zoekt? Je kan toch ook en curve in het laag aanpasse, ofwel digitaal ofwel met de basknop of zelfs in het filter?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

twani

Citaat van: chansig op mei 14, 2021, 18:37:22
Als Teun nu ook nog even in mijn topic komt vertellen dat mijn ruimte een crackhol is, bij Maz gaat vertellen dat hij zich afvraagt hoe deze toch aan het geld komt, advertenties maakt platen gezocht etc, etc..dan weten we het zeker.

Gr. Hans

En als het topic "waar denk jij aan" opeens weer heel hard loopt :D

HuubF

Citaat van: TabCam op mei 14, 2021, 20:18:43
Wat maakt dat je dat in versterkers zoekt? Je kan toch ook en curve in het laag aanpasse, ofwel digitaal ofwel met de basknop of zelfs in het filter?

Ik zoek het soms in versterkers omdat dat gewoon werkt. Dat is niet te bereiken met het aanpassen van een curve.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani

Citaat van: HuubF op mei 14, 2021, 23:25:46
Ik zoek het soms in versterkers omdat dat gewoon werkt.

Deze bedoel ik totaal niet rot Huub.   :)

Maar hoe kun je nou eigenlijk zoiets stellen terwijl je keer op keer van componenten wisselt omdat het kennelijk níet werkt..



TeunTimmermans

Hallo HuubF, heb je weleens Neat luidsprekers geprobeerd, dat blijkt een goede match met Naim te zijn.

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


Xander32

Neat ls hellen zeker niet allen achterover, hun Motive 2 en 3 doen dat wel.

Citaat van: TeunTimmermans op mei 15, 2021, 08:43:05
Volgens mij niet.

Neat helt wat achterover.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

TeunTimmermans

Citaat van: Xander32 op mei 15, 2021, 08:52:48
Neat ls hellen zeker niet allen achterover, hun Motive 2 en 3 doen dat wel.

Ik doelde op de Motive 2

Xander32

Ik twijfel of Huub er blij mee zal zijn, prima voor wat live opnames, blues, akoestische opnames, maar bij stevigere rock of klassieke werken kennen ze hun beperking. Destijds geluisterd op idd Naim, de toen nieuwe XS serie.

Citaat van: TeunTimmermans op mei 15, 2021, 08:53:47
Ik doelde op de Motive 2
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

TeunTimmermans

Citaat van: Xander32 op mei 15, 2021, 08:59:19
Ik twijfel of Huub er blij mee zal zijn, prima voor wat live opnames, blues, akoestische opnames, maar bij stevigere rock of klassieke werken kennen ze hun beperking. Destijds geluisterd op idd Naim, de toen nieuwe XS serie.
Ben ik niet geheel met je eens, ik heb ze en draai redelijk veel rock muziek.. ik vind ze zeer all-round.
Miz kan een luidspreker niet alleen goed zijn voor een bepaald genre muziek.
Wellicht dat de kamer (akoestiek) ook meespeelde.

Ps de XS serie blijkt wat feller te zijn tov de Motive 2

scrutinizer

Citaat van: TeunTimmermans op mei 15, 2021, 08:53:47
Ik doelde op de Motive 2

Was al benieuwd naar je moti(v)e(f)....... :D

Citaat van: TeunTimmermans op mei 15, 2021, 09:07:52
Ben ik niet geheel met je eens, ik heb ze en draai redelijk veel rock muziek.. ik vind ze zeer all-round.
Miz kan een luidspreker niet alleen goed zijn voor een bepaald genre muziek.
Wellicht dat de kamer (akoestiek) ook meespeelde.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Xander32

Naim XS serie  ;)

Citaat van: TeunTimmermans op mei 15, 2021, 09:07:52
Ben ik niet geheel met je eens, ik heb ze en draai redelijk veel rock muziek.. ik vind ze zeer all-round.
Miz kan een luidspreker niet alleen goed zijn voor een bepaald genre muziek.
Wellicht dat de kamer (akoestiek) ook meespeelde.

Ps de XS serie blijkt wat feller te zijn tov de Motive 2
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HuubF

Citaat van: TeunTimmermans op mei 15, 2021, 08:22:05
Hallo HuubF, heb je weleens Neat luidsprekers geprobeerd, dat blijkt een goede match met Naim te zijn.

Nee nooit geprobeerd. Overigens heb ik op dit moment niets van Naim staan. Misschien in de toekomst weer maar dan komt er geen Nait.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)


HuubF

Citaat van: TeunTimmermans op mei 15, 2021, 09:43:50
Wat brengt bij jou de onrust?

Ach onrust... na mijn pensioen wilde ik zo snel mogelijk mijn set afhebben om daarna lekker te leven: reizen, kleinkinderen, uitjes. Maar na 2 maanden sloeg Corona toe. Omdat ik weet hoe lang je moet bijkomen van 2 dagen IC heb ik me verschanst in huis. That's where the music comes in.

Zelf denk ik dat ik een goed geheugen heb voor geluid. Dat zorgt er voor dat ik met alle verwisselingen steeds meer aspecten voorbij hoor komen die me bevallen. Daardoor is er in mijn hoofd een plaatje ontstaan van mijn ideale geluid (verfijnd, natuurlijk, organisch, meeslepend). Omdat ik niet te veel geld wil uitgeven kom ik er steeds net niet.

De huidige speakers (JBL HDI1600) bevestigen dat weer. Klinkt lekker maar de verfijning die wel degelijk door bron en versterker wordt geleverd zit er niet in. Na veel kleine aanpassinkjes klinkt het eigenlijk best goed. Maar ik weet dat het beter kan.

Gisteren ben ik de hele dag bezig geweest met het in elkaar schroeven van stands. De JBL's klinken hier het best als ze vrij laag staan. Dat wordt ook bevestigd door de bevindingen op AudioScienceReview. 40 cm klinkt hier het best. De stands zijn van beukenhout dus erg stijf. Omdat het daardoor wel erg strak klonk heb ik de versterker en subwoofer maar weer van de Niagara afgehaald. Dat lijkt een goed compromis op te leveren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)