Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

Thanatos en 29 gasten bekijken dit topic.

Contour


HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op april 27, 2021, 12:11:46
Beetje jammer dit Huub.

Het spijt me dat ik je heb teleurgesteld. Maar als je hier het hoofd wil bieden aan mensen die er 'anders over denken' word je vanzelf ook een beetje zo.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Kom, kom. Jij daagt zelf ook uit. En alhoewel ik Raphie's manier van posten niet echt kan waarderen, zie ik hem nooit natrappen.

Misschien komt dat wel omdat hij meestal degene is die de ban krijgt... Dat kan.

Groeten...

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op april 27, 2021, 12:23:51
Kom, kom. Jij daagt zelf ook uit. En alhoewel ik Raphie's manier van posten niet echt kan waarderen, zie ik hem nooit natrappen.

Misschien komt dat wel omdat hij meestal degene is die de ban krijgt... Dat kan.

Groeten...

Jij vindt dat ik uitdaag door iets over die Bybees te schrijven???

Denk jij dan dat ik het niet meen of zo?

Ik ga hier echt niet mijn bek houden omdat dat bepaalde mensen niet bevalt hoor.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

BTW: ik heb geen enkel probleem met Raphie. Hij houdt zich meestal hier wel een beetje in. De ban is eigen initiatief van de leiding. Begrijpelijk, dat wel.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op april 27, 2021, 12:34:18
Jij vindt dat ik uitdaag door iets over die Bybees te schrijven???

Denk jij dan dat ik het niet meen of zo?

Ik ga hier echt niet mijn bek houden omdat dat bepaalde mensen niet bevalt hoor.
Ik heb het nergens over dat jij "je bek moet houden", zou ik je ook zeker niet willen aanraden.

Maar je maakt mij niet wijs dat de manier waarop jij de aankoop presenteert, door er geheel onnodig ASR bij te halen, niet ook gekozen is voor een beetje extra reuring in het topic.

Groeten...

roeleken

Als er niemand er meer over begonnen was, vooral jij Huub, was het sterker geweest.

Niet dat ik een hekel heb aan iemand hier.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Citaat van: roeleken op april 27, 2021, 14:43:34
Als er niemand er meer over begonnen was, vooral jij Huub, was het sterker geweest.

Niet dat ik een hekel heb aan iemand hier.

Je bedoelt dat we de olifant in de kamer negeren?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Hannibal_

Citaat van: HuubF op april 27, 2021, 10:31:35
Nou ik ben alleen maar jaloers op je hoor.

Het probleem voor mij is dat ik al zoveel verschillende geluidjes heb gehoord dat ik op zoek moest naar een soort optimaal compromis. Want het moet ook nog (relatief) goedkoop.

Sommigen vinden dat dom. Dat vind ik dan weer dom. Ik vind het leuk. Maar anderen vinden dat om de één of andere reden helemaal niet leuk. En dat vind ik dan ook wel weer leuk.

Zolang je er lol in hebt, lijkt het me een rijkdom, al die ervaringen.
Misschien kun je budget bijverdienen?
Geluiden Consultant....
Wie weet wat voor markt daarvoor is 😉
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Contour

Huub,

Er staat ook een setje Bybee speaker bullets op MP, nog steeds een bak geld tweedehands maar wellicht het testen waard...

Gr. Walter

Bama

Staan ook een paar setjes Vivid op mp.

Dacht eerst om het niet te zeggen omdat er een risico dan is dat het topic dan opdroogt. ;)

HuubF

Citaat van: Bama op april 27, 2021, 19:07:36
Staan ook een paar setjes Vivid op mp.

Dacht eerst om het niet te zeggen omdat er een risico dan is dat het topic dan opdroogt. ;)

Zijn die zo goed dan?  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67


HuubF

Citaat van: Contour op april 27, 2021, 17:57:11
Huub,

Er staat ook een setje Bybee speaker bullets op MP, nog steeds een bak geld tweedehands maar wellicht het testen waard...

Gr. Walter

Heb ik gezien, hij accepteert alleen mijn bod niet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Ik vind de prijs ook te hoog, 700-750 lijkt me meer realistisch.

roeleken

Citaat van: HuubF op april 27, 2021, 14:49:09
Je bedoelt dat we de olifant in de kamer negeren?
Ja hoor, gewoon negeren. Dat vindt ie zelf het meest irritant.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Citaat van: roeleken op april 27, 2021, 21:38:49
Ja hoor, gewoon negeren. Dat vindt ie zelf het meest irritant.

Dat zal best kloppen, ik ben er alleen niet op uit om hem te negeren of dwarsbomen. Meestal gaat het gewoon goed, ook als hij wat pittig reageert. Dan reageer ik ook pittig. No problem.

Maar om de één of andere reden loopt het toch soms uit de hand. Deze keer omdat hij flipte vanwege die Bybees. Alsof hij mij wil beschermen (hoewel zijn taalgebruik anders doet vermoeden).

Raar. Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom mensen op een forum zo kunnen reageren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

roeleken

Tsja ons Raphie en anderen reageren nogal bot en vaak kort door de bocht. Enige nuance ontbreekt nogals eens. Maar het is maar geschreven woord op een forumpje denk ik maar.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

r_flagg

Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

twani

Zal ook een kwestie van smaak zijn weer...

Bij mijn weten heeft MAZ meerdere Vivids gehad waarvan er niet één langer dan een week heeft gestaan.....

Daarnaast moet je die Chinese vazen ook maar in je huiskamer hebben willen staan.

HuubF

De Spendor blijft voorlopig, toch wel lekker luisteren zo.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Citaat van: HJ op april 27, 2021, 12:02:55
Huub,  op de Mare zit (zat?) een audio winkeltje, verkoopt leuk spul. Die hadden steentjes in de vorm van een pijl op de cd speler liggen. Als ze de pijl van richting veranderde, ging het geluidsbeeld ook die richting op.
Ben je daar weleens binnen geweest?
Van Andel, zit er nog steeds. Hoewel het me een raadsel is waar ze van rondkomen, ik zie er nooit iemand binnen. Ze hebben best een leuke selectie, Hepta's, Italiaanse buizenversterkers en zo,en inderdaad, esoteria.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

katwax

Citaat van: twani op april 28, 2021, 07:19:56
Zal ook een kwestie van smaak zijn weer...

Bij mijn weten heeft MAZ meerdere Vivids gehad waarvan er niet één langer dan een week heeft gestaan.....

Daarnaast moet je die Chinese vazen ook maar in je huiskamer hebben willen staan.
Voor zover ik weet was Maz altijd onder de indruk van Vivid en staat (stond) de Giya hoog op zijn verlanglijst.

Op de vraag zijn ze goed, als het passief moet zijn zou ik ook Vivid kopen, maar zoals Bama aangeeft ben je dan misschien te snel klaar  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Citaat van: katwax op april 28, 2021, 13:50:17
Voor zover ik weet was Maz altijd onder de indruk van Vivid en staat (stond) de Giya hoog op zijn verlanglijst.

Op de vraag zijn ze goed, als het passief moet zijn zou ik ook Vivid kopen, maar zoals Bama aangeeft ben je dan misschien te snel klaar  ;D

Dat zou dan het allerkleinste model worden. En dat kan nooit een grote verbetering zijn tov de tamelijk full range Spendor A7.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one