Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 27 gasten bekijken dit topic.

Mitch--

Mooi huub! 8)

persoonlijk denk ik dat een mooi audiorack wel de kers op jouw voorlopige taart zou zijn, en ik verwacht ook dat dat het geluid ten goede gaat komen  :thumbs-up:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32



Wat mij betreft optisch iig de meest aansprekende set welke ik hier voorbij heb zien komen 

De afwerking van de ls, diens no nonsens uitstraling i.c.m. de aankleding van de ruimte, het beperkte aantal maar hoogwaardige componenten. Het straalt rust uit, niets dat kan afleiden. Ik hou er van.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


Raphie

Mooi, maar wat doen die deurstopper en grafsteen daar nou?  :D dat helpt echt niks voor de sound hoor. En wat ligt er nou onder het meubel? een of ander esoterisch plankje?
Al die meuk eruit, mooi klein (zelfde footprint maar 2x zo hoog) niet te protserig rekje erin (Atacama of zo) en al die prularia er omheen weg.
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op april  4, 2021, 11:57:01
Mooi, maar wat doen die deurstopper en grafsteen daar nou?  :D dat helpt echt niks voor de sound hoor. En wat ligt er nou onder het meubel? een of ander esoterisch plankje?
Al die meuk eruit, mooi klein (zelfde footprint maar 2x zo hoog) niet te protserig rekje erin (Atacama of zo) en al die prularia er omheen weg.

Die steen en deurstopper geven een veilig gevoel, de MicroRendu blijft dan tenminste op zijn plek staan. De prullaria eromheen zijn de uitkomst van lange interne discussies.

Ik heb al een Atacama rekje gekocht, ik moet het alleen nog ophalen.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

Citaat van: HuubF op april  4, 2021, 12:34:18
Die steen en deurstopper geven een veilig gevoel, de MicroRendu blijft dan tenminste op zijn plek staan. De prullaria eromheen zijn de uitkomst van lange interne discussies.

Ik heb al een Atacama rekje gekocht, ik moet het alleen nog ophalen.  ;)

:clapping:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rob46

Ik ben ervan overtuigd dat als de spullekus in een mooi rekje staan, het geluid nog beter zal zijn   ;D
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

ajbeefde

Citaat van: Raphie op april  4, 2021, 11:57:01
Mooi, maar wat doen die deurstopper en grafsteen daar nou?  :D dat helpt echt niks voor de sound hoor. En wat ligt er nou onder het meubel? een of ander esoterisch plankje?
Al die meuk eruit, mooi klein (zelfde footprint maar 2x zo hoog) niet te protserig rekje erin (Atacama of zo) en al die prularia er omheen weg.

Sommige mensen zijn gek op oude meuk, dat blijkt wel uit de reacties...  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

hrcc

Citaat van: Rob46 op april  4, 2021, 16:42:15
Ik ben ervan overtuigd dat als de spullekus in een mooi rekje staan, het geluid nog beter zal zijn   ;D

Zouden er ook nog hogere segment rekjes zijn voor een nog beterder geluid ?  :devil:

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

AudioEnZo


Rowdy


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Hier een foto vanuit de keuken. Oorspronkelijk stond de TV en hifi tegen de muur rechts, zoals de architect wilde. Omdat dan een bank in het midden van de kamer moet staan hebben we de boel nu zo neergezet. De bank aan de muur moet nog met 1 segment ingekort worden (klus #17) dan krijgt de rechter speaker wat meer ruimte.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Carrol

Kun je zo'n bank inkorten Huub🤔ziet er strak uit..enne... mooie luister stoel
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

B-art

Ja maar dan heb je overal schuimrubber los in je kamer denk ik
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

katwax

Ja Huub je had toch eerder het gevoel voor de DB9 moeten volgen, ik weet zeker dat we deze vroeger in je topic al is besproken hebben  ;D
Geniet ervan en pas op met je uitspraken dat je er klaar mee bent, heb je over de Vega ook gezegd denk ik  :P
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

B-art

Heb die Ayre QB-9 usb dac een keer mogen bewonderen en beluisteren bij de Sound Gallery. Een van de eerste asynchrone usb dacs. Al weer flinke tijd terug, maar weet nog dat die dus echt goed klinkt.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Peerless Monster

Leuk Huub zo een kijkje in de keuken 😅
Veel luisterplezier!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HuubF

Citaat van: Carrol op april  4, 2021, 19:37:06
Kun je zo'n bank inkorten Huub🤔ziet er strak uit..enne... mooie luister stoel

Moeten we laten doen ben ik bang.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: katwax op april  4, 2021, 20:10:37
Ja Huub je had toch eerder het gevoel voor de DB9 moeten volgen, ik weet zeker dat we deze vroeger in je topic al is besproken hebben  ;D
Geniet ervan en pas op met je uitspraken dat je er klaar mee bent, heb je over de Vega ook gezegd denk ik  :P

Ik heb een paar keer bijna een QB-9 DSD bemachtigd, het vorige model. Die Twenty is natuurlijk helemaal te gek.

Ja die Vega heb ik toch een tijdje gehad. Dat is een serieus apparaat. De CA 851n klonk lekkerder maar zou waarschijnlijk op den duur vervangen worden. Ik had de Edge op het oog maar die kost veel meer dan de 851n. De QB-9 kwam op het juiste moment.

En die blijft gewoon. Hij heeft iets magisch.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

AudioEnZo

Citaat van: HuubF op april  4, 2021, 19:03:52
Hier een foto vanuit de keuken
Zo zeg, het is veel groter dan ik dacht vanuit de andere foto's 👍

Raphie

Ik snap het niet, als de TV daar nou ook staat, waarom dan niet kast eruit, TV aan de wand en meubel er onder?
Die borden kast daar is géén porum, ik dacht dat je schikte omdat die een functie had, maar de TV staat erin, op de grond.  :D
Typische vrouw heb je, aan de ene kant super hoe ze je begrijpt in je hobby, maar ze heeft zelf ook hele specifieke "wensen" zie ik  :D
JBL PRX Power!

twani

Citaat van: HuubF op april  4, 2021, 10:06:12
De zoektocht naar een dac kunnen we als beëindigd beschouwen. Na een beetje warm te zijn gedraaid en na wat gewissel van xlr kabeltjes klinkt het nog steeds geweldig. Ik kan geen enkel zwak punt ontdekken.

In vergelijking met de prima Cambridge Audio 851n voel ik meer beleving, ambiance en een completere weergave van instrumenten en stemmen.

In vergelijking met de, ook prima, Auralic Vega G2 voel ik toch ook die extra beleving, er zit voor mij gewoon meer ziel in de QB-9. Dat de Auralic Vega G2 dan 6200 euro kost en de QB-9 als upgrade 'maar' 1700 euro vind ik een compliment voor Ayre. De Twenty is overigens niet te koop, het is een upgrade als service aan duizenden bestaande QB-9 gebruikers om de dac op hetzelfde niveau te brengen als de actuele Ayre lijn (die ook de toevoeging 'Twenty' kent). Ik heb de neiging dat nu eens niet als een marketing-verhaal weg te zetten.

Klaar? Op zich wel. De oorlogskas voor de dac is leeg. De versterker moet voorlopig blijven (maar is gelukkig uitstekend). De infrastructuur qua stroom en netwerk is op orde. Nu alleen nog even afwachten of die 3e verdieping er echt gaat komen want dan worden de speakers een paar maatjes groter. De Spendor A7's zijn heerlijk om naar te luisteren maar van wat meer conusoppervlak ben ik niet vies. Dat kan alleen niet in de woonkamer.

Misschien vraag ik, als Corona een beetje achter de rug is, Twani eens om me in te leiden in de wetenschap der Oude Dynaudio Speakers. Je hebt al voor een relatieve habbekrats een reusachtige speaker die een paar jaar geleden nog als absolute high end werd gezien. Voldoende ingespeeld en toch gewoon lekker klinkend.