Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Hannibal_ op maart 16, 2021, 07:25:25
Volgens mij wordt Huub stiekem ingezet door de audio industrie als promotor...

Dan wordt het tijd dat de audio-industrie me eens verrast met een paar mooie gratis componenten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Hannibal_

Citaat van: HuubF op maart 16, 2021, 08:38:33
Dan wordt het tijd dat de audio-industrie me eens verrast met een paar mooie gratis componenten.

Kijk! inderdaad! Waar blijven die? ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Rielplayer

Citaat van: J o e p op maart 14, 2021, 11:46:50
Nooit klachten gehoord, maar dat wil ook niet alles zeggen.

Ik ben er een aantal maal geweest met de intentie om iets aan te schaffen. Iedere keer liep ik met een rotgevoel naar buiten alsof je alleen goed genoeg bent als je tienduizenden euro's uit komt geven.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Hannibal_

Citaat van: Rielplayer op maart 16, 2021, 09:22:14
Ik ben er een aantal maal geweest met de intentie om iets aan te schaffen. Iedere keer liep ik met een rotgevoel naar buiten alsof je alleen goed genoeg bent als je tienduizenden euro's uit komt geven.

Het is ook een lastige markt geloof ik. Ik heb zo nu en dan contact met de eigenaar vd hifi zaak hier en die geeft dat ook aan.
Ze komen bij je luisteren, informeren, bakkie doen, nog meer informeren en luisteren....

En kopen via internet.

Nu ben ik van mening dat je als verkoper ook wel daar mee om moet kunnen gaan en beleefd, of liever, geëngageerd, zou mogen blijven.

Maar mensen zijn kennelijk ook niet echt loyaal naar wie hen geholpen heeft.
Soms gaat het op enorme bedragen om tientjeswerk verschil, ook nog.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

AudioEnZo

Citaat van: Hannibal_ op maart 16, 2021, 13:51:48
Ze komen bij je luisteren, informeren, bakkie doen, nog meer informeren en luisteren....

En kopen via internet.
Audiotoeristen....  :dry:

J o e p

Citaat van: Rielplayer op maart 16, 2021, 09:22:14
Ik ben er een aantal maal geweest met de intentie om iets aan te schaffen. Iedere keer liep ik met een rotgevoel naar buiten alsof je alleen goed genoeg bent als je tienduizenden euro's uit komt geven.





Ik loop ook wel eens zomaar binnen om met iets heel moois te spelen. Nooit een probleem. Ga zitten krijg een iPad in mijn hand en als er vragen zijn horen we het wel en je weet waar de koffie staat.

Als je nieuw bent kun je het beste bellen met ik wil luisteren naar dat dat en dat en wanneer staat dat voor mij klaar?

Het is natuurlijk wel Tilburg daar weten ze als arbeiders "Kruikenzijkers" stad niets van Brabantse gemoedelijkheid. En al die studenten hebben er ook geen cent te makken.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

r_flagg

Nou.   Wij ( 3 man sterk, 45+) zijn er geweest.
Was absoluut geen succes. Dus voor ons geen 2e keer
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

HuubF

De Auralic Vega G2 is naar een ander baasje. Hij is er blij mee.

Omdat de oorlogspot nu tot de rand is gevuld ben ik me aan het beraden op de volgende stap. De Naim nDac is goed genoeg om te blijven. Hij is erg gevoelig voor wat je er voor of achter knoopt (streamer, voeding, kabeltjes) en behoudt daarbij altijd wel de lekkere Naim sound.

De Metrum Baby Ambre opende mijn ogen voor de mogelijkheden. De gemakkelijkste vervanger is de Metrum Ambre. Waar ik naar op zoek ben is iets meer vlees op de botten dus een Moon Mind 2 is misschien ook een logische optie.

Kent iemand nog andere non-USB end points met ballen?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

brt

Citaat van: HuubF op maart 17, 2021, 09:11:46
Kent iemand nog andere non-USB end points met ballen?

De Lindemann Limetree Bridge. Speelt via coax dacht ik. Is Roon end point en vond ik goed klinken en is goed betaalbaar.
Vraag me wel af of de verschillen tussen de streamers erg groot zijn hoor. Een dac doet meer voor de sound is mijn ervaring.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Hannibal_

Citaat van: HuubF op maart 17, 2021, 09:11:46
De Auralic Vega G2 is naar een ander baasje. Hij is er blij mee.

Omdat de oorlogspot nu tot de rand is gevuld ben ik me aan het beraden op de volgende stap. De Naim nDac is goed genoeg om te blijven. Hij is erg gevoelig voor wat je er voor of achter knoopt (streamer, voeding, kabeltjes) en behoudt daarbij altijd wel de lekkere Naim sound.

De Metrum Baby Ambre opende mijn ogen voor de mogelijkheden. De gemakkelijkste vervanger is de Metrum Ambre. Waar ik naar op zoek ben is iets meer vlees op de botten dus een Moon Mind 2 is misschien ook een logische optie.

Kent iemand nog andere non-USB end points met ballen?

Ik ben het wel een beetje eens met brt.
Ik denk dat je de ballen niet in de streamer moet gaan zoeken als je het toch digitaal in je Naim gaat stoppen.
Ik verwacht daar ook geen grote verschillen.

(deze mening is niet populair op dit forum, I know)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

HuubF

Citaat van: brt op maart 17, 2021, 09:28:44
De Lindemann Limetree Bridge. Speelt via coax dacht ik. Is Roon end point en vond ik goed klinken en is goed betaalbaar.
Vraag me wel af of de verschillen tussen de streamers erg groot zijn hoor. Een dac doet meer voor de sound is mijn ervaring.

Dat de dac meer doet geloof ik ook. Maar het verschil tussen Metrum Baby Ambre en de Topping d10s als USB-SPDIF omzetter, beide doorgevers van een identieke bitstream, is toch wel erg groot.

Die Lindemann heb ik al eens in huis gehad. Doet zijn werk maar ik kan me geen speciale klanksignatuur herinneren.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Marco66

Citaat van: HuubF op maart 17, 2021, 10:13:15
Dat de dac meer doet geloof ik ook. Maar het verschil tussen Metrum Baby Ambre en de Topping d10s als USB-SPDIF omzetter, beide doorgevers van een identieke bitstream, is toch wel erg groot.

Die Lindemann heb ik al eens in huis gehad. Doet zijn werk maar ik kan me geen speciale klanksignatuur herinneren.

Heb de Limetree aan mijn Lindemann Musicbook hangen en ben en erg tevreden over.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

jahtari

Citaat van: HuubF op maart 17, 2021, 10:13:15
het verschil tussen Metrum Baby Ambre en de Topping d10s als USB-SPDIF omzetter, beide doorgevers van een identieke bitstream, is toch wel erg groot.

Wat is "erg groot"? Dag en nacht? Niet naar te luisteren vs audiowalhalla? Direct te horen? Zelfs mijn vrouw die toevallig binnen kwam lopen hoorde het enorme verschil direct? Pik ik in een blinde test binnen 10 seconden eruit?

Zou je zo'n verschil ook in een percentage kunnen uitdrukken? Totaalgeluid met metrum baby ambre = 100%, welk percentage krijg de topping dan?

Serieus geïnteresseerd, ben benieuwd hoe je dit ziet/hoort.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

vanzomereng

Citaat van: HuubF op maart 17, 2021, 09:11:46
De Auralic Vega G2 is naar een ander baasje. Hij is er blij mee.

Omdat de oorlogspot nu tot de rand is gevuld ben ik me aan het beraden op de volgende stap. De Naim nDac is goed genoeg om te blijven. Hij is erg gevoelig voor wat je er voor of achter knoopt (streamer, voeding, kabeltjes) en behoudt daarbij altijd wel de lekkere Naim sound.

De Metrum Baby Ambre opende mijn ogen voor de mogelijkheden. De gemakkelijkste vervanger is de Metrum Ambre. Waar ik naar op zoek ben is iets meer vlees op de botten dus een Moon Mind 2 is misschien ook een logische optie.

Kent iemand nog andere non-USB end points met ballen?

Huub, waarom dan niet een AURALiC ARIES G1 (= zonder dac) volgens mij niet veel duurder als de Moon Mind 2

of wellicht van 1 v/d sponsoren hiero op proef:
https://magnahifi.com/mano-ultra-music-streamer-high-res/
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

HuubF

Citaat van: jahtari op maart 17, 2021, 11:21:03
Wat is "erg groot"? Dag en nacht? Niet naar te luisteren vs audiowalhalla? Direct te horen? Zelfs mijn vrouw die toevallig binnen kwam lopen hoorde het enorme verschil direct? Pik ik in een blinde test binnen 10 seconden eruit?

Zou je zo'n verschil ook in een percentage kunnen uitdrukken? Totaalgeluid met metrum baby ambre = 100%, welk percentage krijg de topping dan?

Serieus geïnteresseerd, ben benieuwd hoe je dit ziet/hoort.

Ik doe vandaag of morgen wel even een test door ze beiden aan te sluiten. Eigenlijk wil ik zelf ook wel een second opinion.

Zoals ik het me herinner is de Metrum als end point helderder dan de Topping D10s als omzetter. Via de laatste is het meer een kenmerkend Naim geluid waarbij je het gevoel hebt wat details te missen maar het daardoor ook wat voller klinkt. Daarom wil ik ook weer een beterder end point want die details mogen van mij wel wat meer gewicht hebben. Een typisch verschil tussen wat goedkopere en wat duurdere apparatuur.

Edit... het spul aangesloten, door op de nDac de input te kiezen kon ik gemakkelijk switchen. Met Radio Paradise, dus geen verschillen in tracks. De Metrum is ruimtelijker, de stem staat mooi in het midden, het laag is strakker. Mijn herinnering van het verschil in detailweergave komt omdat het geluid wat meer versmeerd is met de Topping. Ik vind het verschil wel groot, als de Metrum 100% is dan de Topping 70%. De ventilator van de NUC ging weer amechtig loeien, de eigenlijke reden waarom ik de Topping snel wilde vervangen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

brt

Ik weet dat je net een nieuwe dac hebt, Huub, maar zoals ik jou het geluid wat je waardeert hoor omschrijven, vroeg ik me af of je weleens een r2r dac overwogen hebt? Mijn ervaring is dat het veel slam in het laag geeft, een mooi organisch en realistisch geluid en veel detail (met de juiste keuze van de dac).
De Musician Pegasus die ik heb is te koop bij Audiophonics in Frankrijk (1260,- inc. verzenden) en kun je dus binnen 14 dagen gewoon terugsturen. Ik denk dat je versteld staat van het geluid. Ik wel in elk geval.

Voordeel daarvan is ook dat je dan met i2s kan gaan werken en bijv. bij Magma Hifi een i2s Roon Endpoint kan kopen.
Veel handelingen, ik realiseer me het, maar hee, je hebt tijd zat en het ontdekken is ook de hobby toch!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

katwax

Huub was de Topping maar 70% omdat de Nuc stond te blazen?
Ik zou zorgen dat die spdif niet meer nodig is en naar usb async, maar dan moet je een andere dac :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Citaat van: katwax op maart 18, 2021, 14:06:05
Huub was de Topping maar 70% omdat de Nuc stond te blazen?
Ik zou zorgen dat die spdif niet meer nodig is en naar usb async, maar dan moet je een andere dac :)

Haha de Nuc stond tijdens het testje te blazen in elke setting.  ;)

Nee die nDac blijft nog even. Een betere Naim dac is er niet en ik kan hem nog wat opwaarderen. Het is de goedkoopste manier om een mid-class Naim sound in huis te halen. Een niveau (met Roon) dat hoger is krijg je pas bij de NDS2 van 7000 euro.

Maarrrr... eigenlijk gaat het erg goed. De afgelopen dagen heb ik eindeloos gevarieerd met alle zooi hier en nu heb ik een zo optimaal mogelijk Naim geluid met mooie details (maar niet te veel) en een diep laag (maar niet te strak). Het Naim geluid is te karakteriseren als altijd lekker klinkend waarbij het niet erg is, en zelfs nauwelijks opvalt, dat het niet helemaal perfect is.

Zodra ik een ander kabeltje neem of een stekker op een verkeerde plek inplug klopt het plaatje niet meer.

Maar even duimen dat dat zo blijft.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: brt op maart 18, 2021, 12:05:10
Ik weet dat je net een nieuwe dac hebt, Huub, maar zoals ik jou het geluid wat je waardeert hoor omschrijven, vroeg ik me af of je weleens een r2r dac overwogen hebt? Mijn ervaring is dat het veel slam in het laag geeft, een mooi organisch en realistisch geluid en veel detail (met de juiste keuze van de dac).
De Musician Pegasus die ik heb is te koop bij Audiophonics in Frankrijk (1260,- inc. verzenden) en kun je dus binnen 14 dagen gewoon terugsturen. Ik denk dat je versteld staat van het geluid. Ik wel in elk geval.

Voordeel daarvan is ook dat je dan met i2s kan gaan werken en bijv. bij Magma Hifi een i2s Roon Endpoint kan kopen.
Veel handelingen, ik realiseer me het, maar hee, je hebt tijd zat en het ontdekken is ook de hobby toch!

Een r2r dac is misschien wel mijn voorland want als ik eenmaal een Metrum Ambre heb dan zou er wel eens een dac van Metrum kunnen komen. En volgens mij zijn dat ook r2r dacs. Met i2s.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vergeerr72

Citaat van: HuubF op maart 18, 2021, 16:47:06
Zodra ik een ander kabeltje neem of een stekker op een verkeerde plek inplug klopt het plaatje niet meer.

Maar even duimen dat dat zo blijft.

Kwestie van gewoon van die kabels en stekkers afblijven dan. [emoji6]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Dura

Citaat van: vergeerr72 op maart 18, 2021, 18:24:44
Kwestie van gewoon van die kabels en stekkers afblijven dan. [emoji6]

Heb je het tegen Huub? Dat is zoiets als zeggen dat je niet aan een witte olifant moet denken. ;D
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.