Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 36 gasten bekijken dit topic.

sschot

Er zjn mensen die vinden dat subjectief niet meetbaar en verklaarbaar is, en die reageren op berichten vanuit de subjectieve kant als vliegen op een hoop stront.

Er zijn mensen die "geloven" in subjectief, maar niet over de zeik gaan als mensen zeggen dat verschillen niet hoorbaar zouden kunnen zijn.

Waar het om gaat, laat een ieder in zijn of haar waarde, weet dat deze verschillen in mensen er zijn, en ga hier op een normale, respectvolle en positieve manier mee om. Vind jij dat het onzin is, laat het met rust, of open een topic om daar een boom over op te zetten. Maar herhaal nou niet oeverloos wat jij al 100 x hebt geuit en wat toch niet bijdraagt op een manier die je voor ogen hebt.

HuubF, blijf ons verrassen met jouw reisinfo en met wat jij hoort, beleeft en waarneemt, ongeacht wat men daarvan vind
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Richi

Laat je niet gek maken Huub. Ook ik wacht met spanning je bevindingen van de Naim nDAC af.

Al dat andere gezeik kan je gewoon overslaan. Of desnoods een aantal mensen op de negeer lijst zetten. Werkt prima.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HuubF

Citaat van: Richi op maart  9, 2021, 23:26:51
Laat je niet gek maken Huub. Ook ik wacht met spanning je bevindingen van de Naim nDAC af.

Al dat andere gezeik kan je gewoon overslaan. Of desnoods een aantal mensen op de negeer lijst zetten. Werkt prima.

Ik laat me ook niet gek maken. Het is alleen erg vervelend om pislink te worden op mensen die ik eigenlijk aardig vind.

En ik begrijp niet dat werkelijk alles wordt uitgelegd als provocatie. Als ik in andere topics kijk word ik tussen de regels ook gewoon afgezeken. Prima maar klaag dan niet dat ik hier gewoon opschrijf wat ik denk te horen.

De nDac komt morgen pas. De Topping D10S, een dac die ook USB-SPDIF omzetting kan doen, staat nu zolang te draaien om hem even op te warmen. Het geluid is wat je kunt verwachten van een dac van 99 euro, hoewel hij me minder irriteert dan de D50s. Voor die 99 euro kun je beter een Audioquest Dragonfly op de kop tikken. Die klinkt tenminste een beetje fatsoenlijk.

Er ligt ergens nog een USB kabel waarmee het signaal en de voeding wordt gesplitst. Dan kan ik de stroom van de Topping P50 voeding aftappen. Misschien helpt dat de arme D10s een beetje. Als dac hoeft hij hier geen prijzen te winnen maar de USB-SPDIF omzetting moet natuurlijk perfect zijn.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MarKath

Citaat van: Richi op maart  9, 2021, 23:26:51
Laat je niet gek maken Huub. Ook ik wacht met spanning je bevindingen van de Naim nDAC af.

Al dat andere gezeik kan je gewoon overslaan. Of desnoods een aantal mensen op de negeer lijst zetten. Werkt prima.

Dit gaat al een beetje lijken op een vergelijkbare situatie op het Marantz forum, alleen daar deed de moderator zelf actief mee in de discussies i.p.v. in te grijpen.

Ik hoop dat wij hier meer als volwassen mensen met elkaar om kunnen gaan en een ieder in zijn/haar waarde laten en respecteren voor wat hij hoort of ziet.

M.a.w. laat een forum als dit ook gaan over waar het voor bedoeld is en niets anders!!!!!!!!
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Raphie

Dat doet het toch ook? Het gaat over audio en over kraaltjes en spiegeltjes, verwar de discussie daarover nou niet met andere zaken.
De één beweert, de ander reageert. En bepaalde beweringen doen nou eenmaal de wenkbrauwen fronzen, niet zo gek toch dat daar dan dialoog over ontstaat? Wil je monoloog begin dan een blog, mensen uitsluiten moet je sowieso niet willen.

Als je geen reactie wil, gewoon niet posten, klaar.
JBL PRX Power!

Roksan

Citaat van: Raphie op maart 10, 2021, 07:38:21
Dat doet het toch ook? Het gaat over audio en over kraaltjes en spiegeltjes, verwar de discussie daarover nou niet met andere zaken.
De één beweert, de ander reageert. En bepaalde beweringen doen nou eenmaal de wenkbrauwen fronzen, niet zo gek toch dat daar dan dialoog over ontstaat? Wil je monoloog begin dan een blog, mensen uitsluiten moet je sowieso niet willen.

Als je geen reactie wil, gewoon niet posten, klaar.

Eens en niet eens.
Eens als je een monoloog wilt, je geen topic daarover moet beginnen. Maar als je dergelijke dingen in je "eigen" topic schrijft mag je van mij lekker raak beweren wat je wilt. Ook al is het grote onzin. Als Huub vindt dat kabel omwikkeld met katoen, teflon of what ever en hij schrijft daar in zijn eigen topic over. Dan is het gewoon zijn eigen mening. Als hij een kabel topic opent met de vraag wat nu beter of slechter klinkt en over onderbouwing begint, dan kan je inderdaad een dialoog verwachten.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Tabcam

Citaat van: Raphie op maart 10, 2021, 07:38:21
Dat doet het toch ook? Het gaat over audio en over kraaltjes en spiegeltjes, verwar de discussie daarover nou niet met andere zaken.
De één beweert, de ander reageert. En bepaalde beweringen doen nou eenmaal de wenkbrauwen fronzen, niet zo gek toch dat daar dan dialoog over ontstaat? Wil je monoloog begin dan een blog, mensen uitsluiten moet je sowieso niet willen.

Als je geen reactie wil, gewoon niet posten, klaar.
Onderhand zijn standpunten best duidelijk. Je hoeft niet op all "kraaltjes en spiegeltjes" te reageren. Dat kan best vermoeiend zijn om hetzelfde op te moeten zeggen. Het telkens herhalen van standpunten heeft geen zin, Huub heeft al duidelijk een andere keuze gemaakt.

Respect is ook ver van dat soort vergelijkingen te blijven waar iets denigrerends/kleinerends in zit. Ik kan ook zeggen dat iemand zich gedraagt als audiofiel zendeling en een kruistocht voor het objectivisme onderneemt maar dat staat zowel gezellig als subjectivisme in de weg. Daar komen dan weer reacties op en een topic wordt dan al snel minder leesbaar.

We leven met vele geloven en gezindten in dit land. Het is niet erg af en toe iemand langs de deur te krijgen om je te bekeren maar als dat bijna elke dag gebeurd, ja dan is dat vervelend, vermoeiend en reageert zelfs de meest vriendelijke persoon uiteindelijk geïrriteerd. Is het dan zoveel gevraagd om de manier waarop Huub en anderen dat beleven niet telkens "aan te vallen" in een eigen topic en op eigen verzoek?



Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Citaat van: HuubF op maart 10, 2021, 00:05:38

Als ik in andere topics kijk word ik tussen de regels ook gewoon afgezeken.

Stel je ajb niet zo aan zeg. Je doet er net zo hard aan mee. Dus je verontwaardiging of wat ook is vind ik niet oke of zoals jjij het zou schrijven: is niet oke.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Citaat van: HuubF op maart 10, 2021, 00:05:38
Er ligt ergens nog een USB kabel waarmee het signaal en de voeding wordt gesplitst. Dan kan ik de stroom van de Topping P50 voeding aftappen. Misschien helpt dat de arme D10s een beetje. Als dac hoeft hij hier geen prijzen te winnen maar de USB-SPDIF omzetting moet natuurlijk perfect zijn.
Ik hoop dat ie dat inderdaad een beetje goed doet. Zelf had ik erg goede ervaringen met de Shiit Eitr USB naar SPDIF omzetter. Niet duur, super apparaatje. Maar ja, is wel weer een extra apparaat en irritant als die zijn handshake verliest, wat bij mij nog wel eens gebeurde.

Maar ik neem aan dat je van de Aurelic via SPDIF direct naar de Naim DAC kan? Of heb ik iets gemist?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HuubF

Citaat van: Richi op maart 10, 2021, 09:00:44
Ik hoop dat ie dat inderdaad een beetje goed doet. Zelf had ik erg goede ervaringen met de Shiit Eitr USB naar SPDIF omzetter. Niet duur, super apparaatje. Maar ja, is wel weer een extra apparaat en irritant als die zijn handshake verliest, wat bij mij nog wel eens gebeurde.

Maar ik neem aan dat je van de Aurelic via SPDIF direct naar de Naim DAC kan? Of heb ik iets gemist?

Ja die Schiit heb ik al eens gehad na een vergelijking met een paar andere omzetters. Omdat ik die nDac tegen het lijf liep wilde ik snel een oplossing maar er was geen Schiit Eitr beschikbaar. Dus dan maar de Topping, lekker goedkoop. Op audiosciencereview wordt Topping beschouwd als de absolute top dus die omzetting zou dan toch in ieder geval goed moeten werken.

Als dac is hij zo uit de doos matig: weinig dynamiek en een beetje vlak. Maar niet ingespeeld en er kan nog wat worden gedaan aan de voeding. Wel maakt dat weer even duidelijk hoe goed de volgens ASR net zo goed metende Auralic Vega G2 eigenlijk is.

Het is wel de bedoeling dat de Auralic er uit gaat als de nDac goed bevalt. Qua resolutie mag het in het begin wat minder zijn als het typische Naim geluid er maar in zit. Verbeteren kan altijd nog, leuk nieuw project.

De nDac komt vanmiddag, ik ben onderdehand erg ongeduldig.

Pff, wordt pas over een paar dagen, de post heeft het druk. Maar even wat zinnigers doen dan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Richi

Altijd balen als je je er op verheugt en het duurt weer langer. Sterkte met wachten!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HuubF

Citaat van: Richi op maart 10, 2021, 09:41:44
Altijd balen als je je er op verheugt en het duurt weer langer. Sterkte met wachten!

Ja er is verder weinig te doen. Geen tennis, vrouw de hele dag op pad... ik ga maar lang in bad.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Citaat van: J o e p op maart  9, 2021, 20:57:47
Is er nergens een knopje om op te drukken zodat je een mailtje gaat krijgen als het hier weer over muziek gaat?
Ah, dan zit je hier fout. Hier gaat het nooit over muziek. Daarvoor moet je bij GERRIT'S MUZIEKCAFÉ zijn en dat is HIER te vinden.

Groeten...

PS: Heb ik het zo goed gedaan Vanzomereng?  :D

ajbeefde

Citaat van: HuubF op maart 10, 2021, 09:14:49

De nDac komt vanmiddag, ik ben onderdehand erg ongeduldig.

Pff, wordt pas over een paar dagen, de post heeft het druk. Maar even wat zinnigers doen dan.

Slechte zaak dat sommige shops de schuld bij PostNL neerleggen, de grote shops leveren gewoon de volgende dag uit!

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

chansig

Zelfs vanuit Duitsland een dag later via amazon bestelde spullen binnen. Met een kleine dag "vertraging" het andere wat ik had, gelijktijdig, besteld. Met DHL geleverd...geen idee of dat verschil maakt.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: HuubF op maart 10, 2021, 09:52:29
Ja er is verder weinig te doen. Geen tennis, vrouw de hele dag op pad... ik ga maar lang in bad.

Vanmiddag is wielrennen. En natuurlijk gewoon muziek.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart 10, 2021, 10:13:54
Zelfs vanuit Duitsland een dag later via amazon bestelde spullen binnen. Met een kleine dag "vertraging" het andere wat ik had, gelijktijdig, besteld. Met DHL geleverd...geen idee of dat verschil maakt.

Gr. Hans

Ja normaal gaat dat snel inderdaad. Ik zie het maar als een uitzondering.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

addesmo

Citaat van: HuubF op maart 10, 2021, 09:52:29
Ja er is verder weinig te doen. Geen tennis, vrouw de hele dag op pad... ik ga maar lang in bad.
Gewoon een goeie serie op Netflix opzoeken. Weer is er naar op dit moment.
Wij zijn maar eens begonnen aan de Sopranos. Lekker 20 jaar oud, maar zeer vermakelijk.
Eh.... Sopranos op Ziggo 😉

HuubF

Citaat van: addesmo op maart 10, 2021, 12:34:14
Gewoon een goeie serie op Netflix opzoeken. Weer is er naar op dit moment.
Wij zijn maar eens begonnen aan de Sopranos. Lekker 20 jaar oud, maar zeer vermakelijk.
Eh.... Sopranos op Ziggo 😉

Sopranos is inderdaad goed. Nu bezig met Homeland, ook verslavend. We moesten 8 seizoenen doen, nog maar 3 te gaan helaas.

Maar nu alweer lekker muziek aan het luisteren hoor! Lisa Batiashvili maar weer, wonderschoon. En het is hier nog steeds droog dus heel misschien toch tennissen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Citaat van: chansig op maart 10, 2021, 10:14:41
Vanmiddag is wielrennen. En natuurlijk gewoon muziek.

Gr. Hans
Zit zeker op Eurosport?
Balen, ik heb dat niet meer, kijk via NLZIET, normaal heel tevreden mee behalve als het Vuelta tijd is of er klassiekers niet op Studio Sport zijn.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

chansig

Mooie dag voor Jumbo Visma...van Aert en Roglic gewonnen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Vandaag kwam dan toch eindelijk de Naim nDac aan. Na eerst Ajax te moeten zien (was toch leuk) kon ik eindelijk horen hoe de beste dac van Naim klinkt.

De bedoeling is een indruk te krijgen van de kwaliteit zodat ik weet of ik er mee verder kan. Hij staat op de Roon server via de Topping D10s als USU-SPDIF (Coax) omzetter. Met een split usb kabel (stroom en data gescheiden) en een stevige no-nonsense coax kabel. Dus geen end point of echte streamer. Ik heb al gezien dat de firmware de laatst verschenen versie is.

Het geluid is wel wennen. De Auralic Vega G2 is kraakhelder en snaarstrak, de Naim nDac laat minder details horen maar heeft wel weer iets van die ongrijpbare Naim sound. Het klinkt in ieder geval wel mooi.

Eerst maar even een nachtje draaien, de dac heeft erg lang stilgestaan en sommige onderdelen in de keten zijn vrij nieuw. In de komende periode zal ik moeten beslissen of er een streamer/endpoint met spdif out gaat komen en de Auralic Vega G2 dus wordt vervangen.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Ik laat mijn DAC altijd aanstaan, heb het idee dat het echt de klank ten goede komt, als deze Naim lang heeft stilgestaan gewoon een week lang aanlaten, niet alleen overdag maar echt 24/7.

Xander32

Heb je het idee (=aanname) of hoor je daadwerkelijk een verschil na het uitzetten en na een x tijd weer aanzetten?

Citaat van: Contour op maart 12, 2021, 08:14:18
Ik laat mijn DAC altijd aanstaan, heb het idee dat het echt de klank ten goede komt, als deze Naim lang heeft stilgestaan gewoon een week lang aanlaten, niet alleen overdag maar echt 24/7.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Contour

Ik hoor verschil, na een week continu aanstaan klinkt het natuurlijker, meer analoog. Gewoon op alle fronten iets beter.