Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

roeleken

Citaat van: Tjeb op januari 24, 2021, 12:35:16
Jezus Huub, doe niet zo kinderachtig, het gaat hier om 40cm!!
Je hebt zo'n mond vol over anderen....

Ls kabel is Ls kabel, ook al is het maar 40 cm   ;)

Zal geen flauwe grappen maken over het feit dat m'n vriendin al blij zou zijn met 20 cm  ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

NAF

Citaat van: Dura op januari 24, 2021, 13:02:27
Ik vraag me af of er wel één versterker bestaat die doet wat jij wilt Huub; het strakke gecontroleerde van de Roksan en het vloeiende organische van de PL lijken mij simpelweg wederzijds uitsluitend.
Of het één, of het ander, of iets er tussen in, maar een versterker die zichzelf magisch aanpast aan de muziek bestaat niet.

Misschien zo'n buizenbak waarbij je kunt schakelen naar triode, of een SS met een A/AB schakelaar?

Buizen versterkers waarbij gebruik gemaakt wordt van de grotere buizen (211, 845, GM70 etcetera) staan erom bekend wat meer grip en extensie in het laag te hebben zover ik weet.
Verder zal ook wel een verschil zijn dat buizenversterker vaak zo ontworpen worden dat deze geen tegenkoppeling geven wat waarschijnlijk de juiste combinatie van versterker/speaker weer belangrijker maakt.

Misschien zou een OTL buizenversterker een oplossing zijn.
Wat ik ooit begrepen heb is dat deze een zeer strak en gecontroleerd laag kunnen produceren en toch de magie van buizen heben.
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op januari 24, 2021, 11:00:11
Tsjonge tsjonge...... voor iemand die al jaren met doosjes schuift, had ik iets meer kennis verwacht  :eh:

Er is niet veel kennis voor nodig om te weten dat je met 1 doosje 2 extra sets kabels nodig hebt. Misschien kort, maar als je een vermogen uitgeeft aan luidsprekerkabels telt dat toch.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

roeleken

Citaat van: HuubF op januari 24, 2021, 13:54:59
Er is niet veel kennis voor nodig om te weten dat je met 1 doosje 2 extra sets kabels nodig hebt. Misschien kort, maar als je een vermogen uitgeeft aan luidsprekerkabels telt dat toch.

Het vermogenverlies zal nihil zijn, in pricipe is je Ls kabel 40cm langer.  De kabelkeuze zal wel een verschil kunnen geven. Als je dezelfde kabel die je nu hebt zou gebruiken, zou alleen de schakeling nog een beetje kunnen kleuren. Maar dat lijkt me ook haast niets uit te maken als dit zo kort mogelijk is.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Tjeb

Citaat van: roeleken op januari 24, 2021, 13:34:05
Ls kabel is Ls kabel, ook al is het maar 40 cm   ;)

Zal geen flauwe grappen maken over het feit dat m'n vriendin al blij zou zijn met 20 cm  ;D

Het ging om de kosten, je bent wel een beetje een treurwilg als je dat niet snapt hoor....

twani

Raphie krijgt, indien aanwezig, continu de schuld van een zekere sfeer in het topic.

Hij heeft zich nu heel keurig even opzichtig afgemeld, maar ik zie nog precies dezelfde (voor mij overigens prima te verteren) sfeer.

Conclusie, daar lag t dus niet aan.....

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

toetertje

Citaat van: VANZOMERENG op januari 24, 2021, 11:24:35
De bron (dac/streamer) heeft toevallig dubbele analoge uitgangen.
1x sluit je aan op versterker A  &  1x sluit je aan op versterker B

Beide versterkers sluit je aan, op het door mij getoonde schakelkast en vanuit deze schakelkast loopt 1 LS-kabelset naar de speakers.
Op het schakelkastje hoeft je alleen maar te kiezen of je naar Amp A of naar Amp B gaat luisteren.

We leven anno 2021, de tijd waarin we in DNA kunnen knippen, voertuigen op Mars laten landen, Quantum-computers kunnen maken
en elektronica al tientallen jaren geen rocket-science meer is,  kom nu dan niet met allerlei L#lverhalen aan,
dat zo oersimpele schakelaar, het geluid drastisch verpest.

Wellicht als je dit soort huis- en tuinkastjes niet vertrouwd, is er wellicht een handige DIY-er hiero,
die voor een paar tientjes een audiofiele versie in elkaar wil fabriceren.   

Hallo Rob_Dingen....  kom er maar in?   wat is jouw visie hierop  ;)

Bah, je blaast erg hoog van de toren, en dan zeggen dat wij een verhaal ophangen.
Hoe je het wend of keert, je krijgt extra overgangen van en naar de luidsprekerswitch.
Dus 6 extra stekkerverbindingen, en dan nog de overgangscontacten van de schakelaar.
Dit KAN het geluid beinvloeden, drastisch zal ik niet beweren, maar hoorbaar wel. En ik
heb diverse ervaringen met zulke kastjes. Zowel d.m.v. een schakelaar als wel met relais.
Ook beide met vergulde contacten.

HuubF

Citaat van: twani op januari 24, 2021, 14:26:38
Raphie krijgt, indien aanwezig, continu de schuld van een zekere sfeer in het topic.

Hij heeft zich nu heel keurig even opzichtig afgemeld, maar ik zie nog precies dezelfde (voor mij overigens prima te verteren) sfeer.

Conclusie, daar lag t dus niet aan.....

Jij bent wel heel erg fan.  ;D

Ik heb geen moeite met Raphie zelf. Wat ik vervelend vind is dat hij op een zelfgekozen moment de boel op stelten zet en op een zelfgekozen moment weer verdwijnt. En in de periode dat hij is afgedaald naar ons niveau ben je alleen nog maar met hem bezig.

Laat hem zelf een topic openen waar hij zijn ei in kwijt kan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

Citaat van: HuubF op januari 24, 2021, 13:54:59
Er is niet veel kennis voor nodig om te weten dat je met 1 doosje 2 extra sets kabels nodig hebt. Misschien kort, maar als je een vermogen uitgeeft aan luidsprekerkabels telt dat toch.

HuubF, in dit geval moet ik mijn excuses aanbieden,  je heb gelijk en er zijn inderdaad extra 2x kleine korte setjes LS-kabel nodig
(ca. 40cm)  om alles aan te sluiten.
Kan ik het goed met je maken met een glas whiskey    ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op januari 24, 2021, 14:46:03
HuubF, in dit geval moet ik mijn excuses aanbieden,  je heb gelijk en er zijn inderdaad extra 2x kleine korte setjes LS-kabel nodig
(ca. 40cm)  om alles aan te sluiten.
Kan ik het goed met je maken met een glas whiskey    ;D

Zeker weer die virtuele...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

Citaat van: Tjeb op januari 24, 2021, 14:19:32
Het ging om de kosten, je bent wel een beetje een treurwilg als je dat niet snapt hoor....
BY THE (PROVENCIALE) WAY,

LS-Kabel 40cm lang en afgemonteerd zal je niet makkelijk vinden, dit betekend zelf v/d rol kopen en afmonteren.
Kortom dit hoeft helemaal niet veel te kosten.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Citaat van: HuubF op januari 24, 2021, 14:47:53
Zeker weer die virtuele...

Is niet anders in Corona tijd...helaas !...maar als al die shit voorbij is, mag je hier best wel een echt glaasje prik komen drinken.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Citaat van: cccp op januari 24, 2021, 12:28:08
Hoogstwaarschijnlijk is Dynaudio niet jouw smaak? Niet gek aangezien je nu B&W speakers hebt.
Dit moet je ff uitleggen  ???
Je kunt best gecharmeerd zijn van verschillende speakers en verschillende merken.
Ik weet waarover ik praat, aangezien ik Dynaudio's heb gehad en nu met B&W speel

By the way....ik val niet alleen op blonde vrouwen  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Citaat van: toetertje op januari 24, 2021, 14:38:03
Bah, je blaast erg hoog van de toren, en dan zeggen dat wij een verhaal ophangen.
Hoe je het wend of keert, je krijgt extra overgangen van en naar de luidsprekerswitch.
Dus 6 extra stekkerverbindingen, en dan nog de overgangscontacten van de schakelaar.
Dit KAN het geluid beinvloeden, drastisch zal ik niet beweren, maar hoorbaar wel. En ik
heb diverse ervaringen met zulke kastjes. Zowel d.m.v. een schakelaar als wel met relais.
Ook beide met vergulde contacten.
Rustig toetertje, zo kastje is mij te min om hierover onaardig te doen.
Wellicht zijn die goedkope schakelkastjes van enkele tientjes niet aan te bevelen maar voor wat meer is er best wel wat hoogwaardigs te verkrijgen.

Vergeet niet de voordelen m.b.t extra comfort/bedieningsgemak, hier wil ik best wel 1% aan verlies voor opofferen.
Houdt er rekening mee, dat bij veelvuldig om pluggen, dit ook niet bevordelijk is voor je contacten/connectoren.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Tjeb

Citaat van: VANZOMERENG op januari 24, 2021, 15:13:53
BY THE (PROVENCIALE) WAY,

LS-Kabel 40cm lang en afgemonteerd zal je niet makkelijk vinden, dit betekend zelf v/d rol kopen en afmonteren.
Kortom dit hoeft helemaal niet veel te kosten.

Klopt, maar lekker tegendraads doen en net doen of je het niet snapt om daarna niet meer te reageren is natuurlijk beter voor de mystique...

Die 40 cm van gewone kabel kan natuurlijk je complete stage om zeep helpen als je je bedenkt dat een enkele zekering al gordijnen kan openen....

roeleken

Citaat van: Tjeb op januari 24, 2021, 14:19:32
Het ging om de kosten, je bent wel een beetje een treurwilg als je dat niet snapt hoor....

Oh het ging om de kosten, nou sorry hoor...    had er nog een knipoog bij. Om me nu gelijk weer voor treurwilg uit te maken, hoewel dat wel mooie bomen zijn.   
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

roeleken

Citaat van: VANZOMERENG op januari 24, 2021, 15:31:12
Rustig toetertje, zo kastje is mij te min om hierover onaardig te doen.
Wellicht zijn die goedkope schakelkastjes van enkele tientjes niet aan te bevelen maar voor wat meer is er best wel wat hoogwaardigs te verkrijgen.

Vergeet niet de voordelen m.b.t extra comfort/bedieningsgemak, hier wil ik best wel 1% aan verlies voor opofferen.
Houdt er rekening mee, dat bij veelvuldig om pluggen, dit ook niet bevordelijk is voor je contacten/connectoren.

Als je dit echt zou zien zitten is het gebruiksgemak inderdaad onovertroffen ipv continu stekkers omwisselen. Dit is inderdaad helemaal niet zo bevorderlijk voor je installatie.  Het is maar een passieve schakelunit. Dit moet toch op een hoogwaardige manier te realiseren zijn.    Afijn, Huub ziet het sowieso niet zitten, dus waar hebben we het over.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Rob_Dingen

Als je een schakel kast wilt is dat natuurlijk te maken.
Maar!!!!! Het moet dan ook het ingangs signaal schakelen want een buizen versterker onbelast laten draaien kan sluiting of doorslag van isolatie in de uitgangs trafo veroorzaken.

Huub wat is er precies mis met de buizen versterker qua klank of wat is er beter bij de andere versterker?
Is de speaker een gesloten systeem of basreflex?

Rob

Tjeb

Citaat van: roeleken op januari 24, 2021, 15:59:20
Oh het ging om de kosten, nou sorry hoor...    had er nog een knipoog bij. Om me nu gelijk weer voor treurwilg uit te maken, hoewel dat wel mooie bomen zijn.

Als er een knipoog bij staat dan begreep je het kennelijk wel en hoef je je niet aangesproken te voelen toch?
Ik schreef immers "je bent wel een beetje een treurwilg als je dat niet begrijpt...."

Tabcam

Citaat van: Rob_Dingen op januari 24, 2021, 16:53:14
Als je een schakel kast wilt is dat natuurlijk te maken.
Maar!!!!! Het moet dan ook het ingangs signaal schakelen want een buizen versterker onbelast laten draaien kan sluiting of doorslag van isolatie in de uitgangs trafo veroorzaken.

Huub wat is er precies mis met de buizen versterker qua klank of wat is er beter bij de andere versterker?
Is de speaker een gesloten systeem of basreflex?

Rob
Wisselen met een 8 Ohm vermogensweerstand? Denk dat je twee paar nodig hebt, echt omwisselen van luidspreker en belastingsweerstand met twee versterkers zal risicovoller zijn.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

cccp

Citaat van: VANZOMERENG op januari 24, 2021, 15:23:20
Dit moet je ff uitleggen  ???

Dynaudio luidsprekers hebben een andere klanksignatuur dan B&W luidsprekers. Dynaudio neigt naar de neutrale kant, B&W juist niet. 


scrutinizer

Citaat van: Rob_Dingen op januari 24, 2021, 16:53:14
Als je een schakel kast wilt is dat natuurlijk te maken.
Maar!!!!! Het moet dan ook het ingangs signaal schakelen want een buizen versterker onbelast laten draaien kan sluiting of doorslag van isolatie in de uitgangs trafo veroorzaken.

Huub wat is er precies mis met de buizen versterker qua klank of wat is er beter bij de andere versterker?
Is de speaker een gesloten systeem of basreflex?

Rob
Dat je nog zin hebt mensen te informeren in dit soort discussies, Rob.
Veelvoudig voorgelegd.....morgen vergeten. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

twani

Citaat van: HuubF op januari 24, 2021, 14:41:01
Jij bent wel heel erg fan.  ;D



Nee joh :).

Ik ben individualist dus sowieso alleen fan van mezelf :D

Wel ben ik altijd, ik geef het toe, zeer onder de indruk van zijn nogal brede en accurate en feitelijke kennis van audio gerelateerde zaken.

Het overstijgt mijn kennis aangaande de technische kant van de audiohobby volledig en ik denk die van velen.

En dáár, dáár in dat laatste zit de pijn denk ik.

Puur op feiten en kennis prikt JJ vele audiofiele wensballonetjes dóór en dat trekken (té) veel mensen zich nogal persoonlijk aan, compleet met navenant verongelijkt gedrag..

Los daarvan kan ik het compleet op niets gebaseerde zwerven door hifiland, zoals Huub dat doet, ook zéér waarderen.

Het geeft een bepaald mate van losheid én vrijheid aan van degene die zwervende is,  die ook zo z'n charmes heeft.

Leuk topic!