Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 31 gasten bekijken dit topic.

Bama

Ik begrijp niet dat als iemand aangeeft dat hij het niet fijn vind dat je op visite komt je toch steeds je voet tussen de deur steekt?
Maakt me niet uit wie er gelijk heeft (en gelijk halen gaat sowieso meestal fout) maar het is gewoon niet prettig.

Rob_Dingen

Citaat van: HuubF op januari 23, 2021, 11:43:36
Het is alsof ik een kwalificatie van jouzelf lees.  :clapping:
Dat was me ook al opgevallen in de laatste paar posts omschrijft hij zichzelf perfect.

Rob

Kwabbernoot

Citaat van: Raphie op januari 23, 2021, 10:48:51
meningen wel, zo lang ze er maar niet anderen en empirische feiten mee diskwalificeren. Dáár wringt voor mij de schoen.
Het stoort me vooral wanneer je de stereophile editor probeert uit te hangen. Die hautaine hifi.nl bagger als hifi halfgod. Iets meer 'ik vind" "ik denk" "ik meen te horen" ipv eufemistische waarnemingen zou al een hoop schelen.
Als dit alles is, dan kun je die vertaalslag zelf toch ook wel maken? Wie doet hij er kwaad mee?

Groeten...

Contour

Trek je conclusie Raphie, gewoon niet meer meelezen in dit topic als de inhoud je niet bevalt, het topic ontwrichten mag trouwens niet, dit is tegen de forum regels.

Raphie

Citaat van: Kwabbernoot op januari 23, 2021, 11:54:12
Als dit alles is, dan kun je die vertaalslag zelf toch ook wel maken? Wie doet hij er kwaad mee?

Groeten...
Citaat van: Rob_Dingen op januari 23, 2021, 11:52:05
Dat was me ook al opgevallen in de laatste paar posts omschrijft hij zichzelf perfect.

Rob
Citaat van: Bama op januari 23, 2021, 11:47:59
Ik begrijp niet dat als iemand aangeeft dat hij het niet fijn vind dat je op visite komt je toch steeds je voet tussen de deur steekt?
Maakt me niet uit wie er gelijk heeft (en gelijk halen gaat sowieso meestal fout) maar het is gewoon niet prettig.
We zitten hier op een forum, het gaat dus om interactie, zenden en ontvangen. wanneer je alleen maar wilt zenden, begin dan een blog.
JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: Contour op januari 23, 2021, 11:56:50
Trek je conclusie Raphie, gewoon niet meer meelezen in dit topic als de inhoud je niet bevalt, het topic ontwrichten mag trouwens niet, dit is tegen de forum regels.
We hebben het nu even gehad over het "waarom" maar wanneer er feitelijke onjuistheden als waarheid worden neergezet, blijf ik corrigeren. Van meningen blijf ik weg, geen probleem.
JBL PRX Power!

vanzomereng

Citaat van: Raphie op januari 23, 2021, 11:41:11
Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn en ieder zijn pad, maar de onzin statements moeten gewoon stoppen.
Het hele internet staat vol met onzin, voodoo en complot-theorieen.  (de meeste content is gelukkig wel correct)
Ook als je al deze onzin alleen beperkt tot jouw vakgebied "Audio", zal je hier een levenstaak aan hebben om dit allemaal te bestrijden en dan blijft
het nog dweilen met de kraan open.  Kortom zinloos !

Verder als ik iemand probeer te overtuigen, dan doe ik dit om:
- of iemand voor bepaald gevaar/oplichting te behoeden
- te helpen met zijn bezigheid
- ik met hem/haar zakelijk of prive wat klusjes te klaren heb, welke alleen succesvol uitgevoerd kunnen worden,
   als de neuzen enigszins de zelfde kant op staan

En als deze partij niet ontvankelijk is voor mijn adviezen, prima.... even goede vrienden !!!!

That's it Raphie  :notify:

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Kwabbernoot

Citaat van: Raphie op januari 23, 2021, 11:57:58
We zitten hier op een forum, het gaat dus om interactie, zenden en ontvangen. wanneer je alleen maar wilt zenden, begin dan een blog.
Prima, maar dan is iedereen toch ook vrij in wat hij wil zeggen en in welke vorm? Daar kun je dan wat van vinden en wat van zeggen maar je kunt de ander toch niet dwingen zich te houden aan jouw regels? Jij laat je schijnbaar ook niet dwingen je stijl aan te passen terwijl velen jou dat vragen.

Groeten...

roeleken

Raphie is al 463!!!  Dagen ingelogd op dit forum en heeft al 33k plus  berichten gepost.   Die kan nog wel effe door hiero,  misschien met z'n allen effe negeren in dit topic voor een weekje?   
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Raphie

Citaat van: Kwabbernoot op januari 23, 2021, 12:05:34
Prima, maar dan is iedereen toch ook vrij in wat hij wil zeggen en in welke vorm? Daar kun je dan wat van vinden en wat van zeggen maar je kunt de ander toch niet dwingen zich te houden aan jouw regels? Jij laat je schijnbaar ook niet dwingen je stijl aan te passen terwijl velen jou dat vragen.

Groeten...
Dat is toch exact wat ik doe? Huub gaat door en ik zeg er wat van...  :D
JBL PRX Power!

Kwabbernoot

 :laugh: Niet helemaal de boodschap...

Je weet dan dus ook dat je compleet zinloos bezig bent?

Raphie

Citaat van: Kwabbernoot op januari 23, 2021, 12:12:23
:laugh: Niet helemaal de boodschap...

Je weet dan dus ook dat je compleet zinloos bezig bent?
Dat bepaald een ieder voor zichzelf toch?
JBL PRX Power!

Kwabbernoot

Helaas wel.
Je staat hier wat te verdedigen dat niet verdedigt hoeft te worden. De vraag is dan voor wie je dat doet.

Maar jouw gedrag een beetje kennende stop je er straks vanzelf wel weer mee om een jaar later weer terug te komen.

Groeten...

michel69

Hai Huub zag deze voorbij komen en gezien je zoektocht naar power en het fijne van buizen tenminste als ik je goed begrepen heb is dit niet wat voor je als eindversterking?

https://www.highendaudio.nl/apparatuur/audio-research-sd-135/

ARC toch nooit bij jouw in huis geweest toch?



Verstuurd vanaf mijn CPH1951 met Tapatalk

Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

HuubF

Citaat van: Raphie op januari 23, 2021, 11:47:03
Alleen, die van mij zijn geen onzin, het zijn concrete handvatten waar je verder mee zou kunnen, mocht je dat willen.

Nee dat zijn geen handvatten voor mij. Ik luister alleen en daarmee worden heilige huisjes tamelijk vaak ontmaskerd.

Jij bent maar één van de roependen. Open zelf een topic om je mening vast te leggen, that's the way to do it. Ik blijf ook voornamelijk hier hangen om mijn mening niet overal op te dringen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: michel69 op januari 23, 2021, 12:19:53
Hai Huub zag deze voorbij komen en gezien je zoektocht naar power en het fijne van buizen tenminste als ik je goed begrepen heb is dit niet wat voor je als eindversterking?

https://www.highendaudio.nl/apparatuur/audio-research-sd-135/

ARC toch nooit bij jouw in huis geweest toch?



Verstuurd vanaf mijn CPH1951 met Tapatalk

Jee best een mooi ding inderdaad.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

michel69

Citaat van: HuubF op januari 23, 2021, 12:38:56
Jee best een mooi ding inderdaad.
Zat er ook nog aan te denken om deze eens te proberen in mijn set!

Maar ben eigenlijk gewoon happy met de huidige combo ARC als pre en Spectral(is hier ook nog niet voorbij zien komen) ze laten beide igg mijn Fabers zingen en swingen!

Buizen sound met genoeg power en bij Spectral hoef je niet bang te zijn dat je power tekort komt [emoji6][emoji3]

Verstuurd vanaf mijn CPH1951 met Tapatalk

Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

scrutinizer

Oeps ....het zenden en ontvangen. Je kunt geen beroerdere analogie kiezen voor je betoog. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

J.A.F._Doorhof

@raphie en andere
Als je niets hebt toe te voegen aan HET TOPIC en alleen maar wil "zuigen" doe dat dan aub niet

Hou het leuk
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HuubF

Ja en een beetje luchtig. Laat dit de eerste plek zijn op het westelijk halfrond waar compleet tegengestelde meningen vreedzaam kunnen samenleven.

En als je dan écht wat te zeggen hebt doe je dat in je eigen topic.

En als je in een ander topic vindt dat er iets niet deugt zeg je dat daar gewoon.

1 of desnoods 2 keer.

Dan zijn we als vrienden allemaal blij en tevreden. En de topics blijven leesbaar.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Citaat van: Raphie op januari 23, 2021, 12:13:24
Dat bepaald een ieder voor zichzelf toch?

Dat je je voorgenomen hebt om door te drammen is inmiddels duidelijk. Maar wat ik niet snap is waarom? Wat probeer je te bereiken? En denk je dat je dat zo gaat bereiken?
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Roksan

Hij krijgt aandacht, misschien vindt die dat wel fijn op deze manier?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

J o e p

Citaat van: roeleken op januari 23, 2021, 12:08:05
Raphie is al 463!!!  Dagen ingelogd op dit forum en heeft al 33k plus  berichten gepost.   Die kan nog wel effe door hiero,  misschien met z'n allen effe negeren in dit topic voor een weekje?

Dat zijn ruim 71 berichten per dag is zo'n 3 per uur! Get a life, a girlfrend, a hobby!
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Contour

Huub krijgt aandacht omdat dit een mooi topic is, meeliften op het succes van een ander...  :laugh:

scrutinizer

CitaatDit Dunning Krugereffect is ook op jezelf van toepassing, JJ. Je haalt 90% van je info van het net en deze is gekleurd.
Wat maakt het jou uit wat de ander vindt of zegt? Wie voorziet jou in je drive dit als messiah van showcase tot showcase te verkondigen .......?

Citaat van: Raphie op januari 23, 2021, 10:34:35
Dit is de enige showcase, Frank2 paar jaar geleden wel eens tegenaan bemoeid, als je anderen hebt om je statement bij te staan hoor ik het graag. Je weet geeneens wat ik zeg, of wat mijn standpunten zijn. Zo'n ongeïnformeerd blanket statement kan ik niks mee.
Huub zal je bedanken voor de moral support, maar de inhoud ontbreekt.
Dat is dan toch van showcase 1 naar showcase 2.....?
Nee, dus heb ik je naar gevraagd en geen antwoord op gekregen.....Dus ongeinformeerd verbleven. ;)

Brengt niets, dus laat het erbij, JJ.
Same ol same
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....