Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

Gsike en 25 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Raphie op januari 11, 2021, 20:08:13
Maar wáár schort het nu dan aan? Te veel hoog? Te weinig hoog/laag? Veel/weinig mid? Alle opnames? Sommige opnames? Waar gaat het mis?

Heb ik toch, ook in real time, uitgelegd? Vlak, minder dynamisch, magertjes, geen sprankeling, saai. Alle opnames, modern en klassiek.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: HuubF op januari 11, 2021, 20:11:28
Heb ik toch, ook in real time, uitgelegd? Vlak, minder dynamisch, magertjes, geen sprankeling, saai. Alle opnames, modern en klassiek.
hoe had je hem aangesloten? Was het uitgangsvolume gelijk aan je andere dac? Heb je dat gemeten? Harder ervaren we ALTIJD als beter, hier zijn talloze onderzoeken naar gedaan.
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op januari 11, 2021, 20:13:52
hoe had je hem aangesloten? Was het uitgangsvolume gelijk aan je andere dac? Heb je dat gemeten? Harder ervaren we ALTIJD als beter, hier zijn talloze onderzoeken naar gedaan.

I know, dus heb ik er dagen naar geluisterd, hem 's nachts laten doordraaien. Wachtend op het wonder waarmee ik 3000 euro zou kunnen verdienen. Een beetje slechter was goed genoeg geweest.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Weinig response in het technisch en wetenschappelijk topic voor een maand en dan hier maar vervolg zoeken in iemands showcase........ ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Raphie

Citaat van: HuubF op januari 11, 2021, 20:17:29
I know, dus heb ik er dagen naar geluisterd, hem 's nachts laten doordraaien. Wachtend op het wonder waarmee ik 3000 euro zou kunnen verdienen. Een beetje slechter was goed genoeg geweest.
ok, wanneer ik beide achter een gordijntje zet, op jouw set en reatime switch en je kan ze niet uit elkaar houden, wat dan?
JBL PRX Power!

Mitch--

Citaat van: Raphie op januari 11, 2021, 20:19:23
ok, wanneer ik beide achter een gordijntje zet, op jouw set en reatime switch en je kan ze niet uit elkaar houden, wat dan?

dan zeker 3k in de pocket  ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Citaat van: Raphie op januari 11, 2021, 20:19:23
ok, wanneer ik beide achter een gordijntje zet, op jouw set en reatime switch en je kan ze niet uit elkaar houden, wat dan?

Dan denk ik dat ik ze niet uit elkaar zal kunnen houden, hoezo?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op januari 11, 2021, 19:09:47
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar dan het misverstand zit. Ik zeg dat een apparaat goed is ontworpen als het goed meet en bovendien goed klinkt. In dat laatste zit misschien een verschil. Maar verder vind ik niet dat er iets wordt toegevoegd aan het bronmateriaal, de bedoeling van de muzikant bevattend. Wel kan er iets worden weggelaten of verdampen, whatever.

Sommige buizenversterker voegen misschien iets toe, zoals onze Audionote Zero. Een viool klinkt tranentrekkend met zo'n set. Maar house moet je daar niet mee draaien, kennelijk wordt daar iets aan emotie geblokkeerd. Op zich ook wel knap, een set die de helft van de muziek om zeep helpt.

Het goed klinken is geen eigenschap van het apparaat. Dat is wat de mens eraan toedicht. Jouw goed klinken is niet mijn goed klinken en andersom. En er verdampt niets als een apparaat goed is ontworpen.

Emotie wordt ook niet geblokkeerd door een apparaat. Dat wordt geblokkeerd door een mens. Daarom vind ik Frans Bauer geen ruk aan en raakt het me op geen enkele manier op welke set het ook wordt weergegeven. Mogelijk barst jij in tranen uit van emotie (welke dan ook).

Ik snap dus niet dat je deze zaken door elkaar haalt. Zolang je dat blijft doen is iedere discussie onbegonnen werk. En zoals al eerder aangegeven prima...maar laten we hem ajb beiden niet meer voeren. Never nooit niet meer of in ieder geval niet meer met elkaar.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

Citaat van: HuubF op januari 11, 2021, 20:22:10
Dan denk ik dat ik ze niet uit elkaar zal kunnen houden, hoezo?
Waarom dan toch zo resoluut dat er verschil is? Is het meer gevoel, als in het voelt gewoon beter, dan dat je het echt hoort?
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op januari 11, 2021, 20:25:46
Waarom dan toch zo resoluut dat er verschil is? Is het meer gevoel, als in het voelt gewoon beter, dan dat het echt hoort?

Waar het dan een beetje om gaat is: ga ik ineens het mindere apparaat beter vinden als het gordijn weg is? Als het verschil miniem is misschien, maar ik weet zeker dat het subjectief duidelijk mindere apparaat nooit meer top-hifi wordt. Dat heb ik al een paar keer meegemaakt.

Sommige mensen kunnen dan genoegen nemen met iets wat inferieur leek maar goed door de ABX komt. Zelfs als ze, zoals iedereen, dat mindere geluid nog steeds gewoon horen. Jaar in, jaar uit.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: HuubF op januari 11, 2021, 20:31:30
Waar het dan een beetje om gaat is: ga ik ineens het mindere apparaat beter vinden als het gordijn weg is? Als het verschil miniem is misschien, maar ik weet zeker dat het subjectief duidelijk mindere apparaat nooit meer top-hifi wordt. Dat heb ik al een paar keer meegemaakt.

Sommige mensen kunnen dan genoegen nemen met iets wat inferieur leek maar goed door de ABX komt. Zelfs als ze, zoals iedereen, dat mindere geluid nog steeds gewoon horen. Jaar in, jaar uit.
Dat klinkt een beetje als vitten Huub, niet logisch, dat je het niet tussen de oren verwerkt krijgt dat iets van 300, net zo goed kan klinken als iets van 1.500 of 3.000 begrijp ik, volledig, helemaal wanneer ze beiden naast elkaar, reeds betaald in je meubel staan. Ik zou de Auralic ook laten staan, puur voor mijn eigen gevoel, pride of ownership en omdat het kan. Dát volg ik maar wanneer het echt anders klinkt is dat te meten (volume, freq response etc)
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op januari 11, 2021, 20:37:32
Dat klinkt een beetje als vitten Huub, niet logisch, dat je het niet tussen de oren verwerkt krijgt dat iets van 300, net zo goed kan klinken als iets van 1.500 of 3.000 begrijp ik, volledig, helemaal wanneer ze beiden naast elkaar, reeds betaald in je meubel staan. Ik zou de Auralic ook laten staan, puur voor mijn eigen gevoel, pride of ownership en omdat het kan. Dát volg ik maar wanneer het echt anders klinkt is dat te meten (volume, freq response etc)

Nou nee ik had de Auralic willen verkopen. Niks pride of ownership. Ik ben heus wel gevoelig voor iets dat goed en goedkoop is.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Dat is niet handig Huub, 1 van de basis uitgangspunten van echte hi-end is dat het duur moet zijn, anders is het geen serieus spul...  ;D

HuubF

Citaat van: Contour op januari 11, 2021, 20:46:56
Dat is niet handig Huub, 1 van de basis uitgangspunten van echte hi-end is dat het duur moet zijn, anders is het geen serieus spul...  ;D

Tsja maar als het zo goed meet...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

JBL PRX Power!

scrutinizer

The price of pajamas has just gone up
An' yer ol' swarmy have just gone down"
Look here swarmy
Who you jivin' with that Cosmik Debris?
(Now is that a real poncho or is that a Seattle poncho who can tell anymore?)
Don't you know
You could make more money in sindication
So don't you waste your time on me
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Citaat van: Raphie op januari 11, 2021, 20:51:11
Maar wat is het dan? Heb je een dB meter in huis?

Nope, maar ik ga echt geen testjes meer doen hoor. De teerling is al geworpen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: HuubF op januari 11, 2021, 20:54:14
Nope, maar ik ga echt geen testjes meer doen hoor. De teerling is al geworpen.
ok, maar ergens goed nieuws toch? Iets blijft! Dat is op zich al winst.
Hoe ver gaat je Roksan open met luisteren? 7u / 9u / 12u / 3u?
JBL PRX Power!

Contour

Het geluid is niet goed, wat is het probleem, teveel bas, teveel mid of teveel hoog?

:laugh: :laugh: :laugh:

Ehhh... ja

:worship: :worship: :worship:

HuubF

Citaat van: Raphie op januari 11, 2021, 20:58:30
ok, maar ergens goed nieuws toch? Iets blijft! Dat is op zich al winst.
Hoe ver gaat je Roksan open met luisteren? 7u / 9u / 12u / 3u?

Jawel, ik ben ook blij. Het ledje van de knop zit meestal op een uur of 7, 8, soms 9. Als het moet knallen op 10, 11. Maar dan is het ook erg hard.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: HuubF op januari 11, 2021, 21:30:20
Jawel, ik ben ook blij. Het ledje van de knop zit meestal op een uur of 7, 8, soms 9. Als het moet knallen op 10, 11. Maar dan is het ook erg hard.
dan zou ik nog niet gaan kijken naar een zwaardere versterker.
JBL PRX Power!

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Zo Huub  Het is allemaal weer een keer duidelijk gemaakt hoe jij het allemaal moet ervaren.
Dus Radio Paradise aan en ....

Dramatic theatre..
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

toetertje

Citaat van: HuubF op januari 11, 2021, 21:37:16
Thanks.  :worship:

Maar, dan moet je niet de uitsturing van de auralic verlagen, want dan moet je wel een andere versterker.  ;) :D

HuubF

Rondo Classic doet het weer. Was een paar dagen uit de lucht. Weer gewoon continu mooi random klassiek. :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)