Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

roeleken

En toch zou ik zo alles overziend opteren voor een REL T7i  (Of T5i of T9i).
Makkelijk weg te stoppen, aan te sluiten via de luidsprekeruitgangen, eenvoudig in te stellen, goed geprijsd en bovenal een goed stabiel gecontroleerd fundament geven.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

kermy

Citaat van: NAF op januari  3, 2021, 14:08:28
Gaat die Dynaudio die vanaf 39hz loopt wel dat fundament geven dan tov de Klipsch die bij 40hz begint?
Ik denk ook dat je de Klipsch heritage serie tekort doet deze een "sing en dance" speaker te noemen want ik krijg dan toch een beetje het beeld van een oude Jamo of Magnat speaker die wij vroeger bij bosjes in de beveiliging bliezen tijdens feestjes.

Als Huub inderdaad een grafdiepe bas wil hebben die ook nog eens rete strak is dan zal hij waarschijnlijk op of heel andere speakers uitkomen of bij het toevoegen van een goede subwoofer.

Gezien het enthousiasme van HuubF over het relatief budget setje JBL HDI 1600's wat geen hoge ogen gooit als het op meetresultaten aankomt en waarschijnlijk ook niet "audiofiel verantwoord is" what ever that may be, denk ik dat iets minder "high-end" speakers voor Huub wel eens de rust kan terug brengen zodat muziek luisteren (zowel klassiek als pop) weer een feestje wordt ipv een constant vergelijk tegen een denkbeeldige hoge lat.
En natuurlijk kan het op papier altijd beter en natuurlijk zal er links of rechts wel wat te halen zijn wanneer je gaat veranderen maar is dat dan ook altijd een verbetering en zo ja bereik je met die verbetering op een bepaald vlak niet tegelijkertijd een verslechtering op een ander punt?

Ik lees dit topic met veel plezier maar zou als ik in Huub's schoenen zou staan er wel een beetje moedeloos van worden om iedere keer weer nieuwe onrust te hebben.


Sing and dance was hier zeker positief bedoelt, ik speel zelf met hoorns en ken de Herresy ook wel, misschien zijn ze wel vergelijkbaar met de JBL's die ken ik niet, dus dat weet ik niet.
Maar om twee speakers nu te vergelijken op pure specs die los van de ruimte waar de zaken opgesteld zijn met elkaar te vergelijken op het gebied van laagweergave zoals in dit geval, ik zou me er niet aan wagen.

Schijnbaar vind Huub de in room respons van de Dynaudio voldoende laag geven, zo niet, dan zijn andere oplossingen voorhanden, een sub is er daar een van.


Met vriendelijke groet,

Kermy

HuubF

Citaat van: kermy op januari  3, 2021, 14:47:10
Sing and dance was hier zeker positief bedoelt, ik speel zelf met hoorns en ken de Herresy ook wel, misschien zijn ze wel vergelijkbaar met de JBL's die ken ik niet, dus dat weet ik niet.
Maar om twee speakers nu te vergelijken op pure specs die los van de ruimte waar de zaken opgesteld zijn met elkaar te vergelijken op het gebied van laagweergave zoals in dit geval, ik zou me er niet aan wagen.

Schijnbaar vind Huub de in room respons van de Dynaudio voldoende laag geven, zo niet, dan zijn andere oplossingen voorhanden, een sub is er daar een van.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Ja ik vind de Dynaudio's voldoende laag geven. Ik ken heus wel de voordelen van vloerstaanders en subwoofers maar dat leidt de aandacht ook af van midden en hoog, waar ik de laatste tijd verlekkerd naar luister. Daarom gingen de JBL's, hoe leuk ook, er uit. Klinken lekker maar er verdwijnt ook veel informatie.

De JBL HDI1600's zijn trouwens goedgekeurd door Audiosciencereview, dus meten prima. Wel met een 'house sound'.

De Dynaudio's gaan er niet uit. Verder luister ik prima naar de raad en kijk ook naar alle linkjes die jullie sturen. Je moet wel weten dat ik heel erg tevreden ben met die 2 versterkers. Het zou natuurlijk gemakkelijker zijn om er maar 1 te hebben dat klopt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Beetje brutale vraag, maar wat zou een echt mooie versterker mogen kosten? Je hebt er sowieso al twee om door te verkopen dat scheelt...

Groetjes Walter

HuubF

Citaat van: Contour op januari  3, 2021, 15:02:43
Beetje brutale vraag, maar wat zou een echt mooie versterker mogen kosten? Je hebt er sowieso al twee om door te verkopen dat scheelt...

Groetjes Walter

Omdat ik denk dat de versterker de missing link is, de Auralic en Dynaudio's zijn goed genoeg, mag die wel wat kosten. Het hangt ervan af hoeveel geduld ik heb. Mijn persoonlijke financiële situatie is als volgt: de huidige versterkers kan ik wel voor 2500 euro kwijt, elke maand komt er netto zo'n 750 euro persoonlijk zakgeld bij, we hebben lage vaste lasten en we kunnen het nergens anders aan uitgeven. Als zich een koopje voordoet kan ik wel wat schuiven.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

En weet je al of het dan een eindversterker kan zijn, of moet er perse een voortrap inzitten?

chansig

Dan zou ik minimaal 4 tot 6 mnd wachten om volgens de audiofiele standaard een serieuze, echt mooie versterker aan te kunnen schaffen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

kermy

En nu wil ik wel eens zien wie zich hier aan gaat "branden", laat de merken en types maar komen.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Leeuwarden

Citaat van: kermy op januari  3, 2021, 15:15:22
En nu wil ik wel eens zien wie zich hier aan gaat "branden", laat de merken en types maar komen.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Holton!

Contour

Uiteraard eerst thuis testen alvorens tot koop over te gaan...

Denk dat 'we' iets zoeken met in ieder geval een hele dikke voeding en genoeg wattjes.

HuubF

Citaat van: Contour op januari  3, 2021, 15:14:29
En weet je al of het dan een eindversterker kan zijn, of moet er perse een voortrap inzitten?

Het voorversterkergedeelte van de Auralic is best goed maar als je serieus geld gaat uitgeven kun je hem beter als pure bron gebruiken. Dus geïntegreerde versterker of voor-eind. Ik kan natuurlijk ook de kosten spreiden door eerst een eindtrap te nemen en later een voorversterker.

Maarrrr, ik zit echt lekker te luisteren naar de huidige versterkers hoor, ik wacht dus nog even met een beslissing. Hans heeft gelijk, als ik hem neem moet er een duizendje of 3-4 liggen. Dat is dus, als ik geen laptop of elektrische fiets koop, over een half jaartje.

Edit... iets eerder, ik krijg best veel terug van de belasting.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

kermy

Citaat van: chansig op januari  3, 2021, 15:15:09
Dan zou ik minimaal 4 tot 6 mnd wachten om volgens de audiofiele standaard een serieuze, echt mooie versterker aan te kunnen schaffen.

Gr. Hans

Beste Hans, ik neem aan dat je beseft dat in dat tijdsbestek minimaal een van de nu als "vaste" onderdelen geponeerde zaken al verkocht is. Wat de opgave die nu voorligt tot een onmogelijke maakt. Tot een maand geleden was de Purify nog een gegeven, nu een gegeven uit het verleden, en dit gaat echt niet veranderen.


Met vriendelijke groet,

Kermy

chansig

Ik ben helaas ook in het drijfzand van adviezen beland. Ik probeer me er met alle macht uit te trekken.....maar het lijkt godsonmogelijk.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


HuubF

Citaat van: kermy op januari  3, 2021, 15:23:02
Beste Hans, ik neem aan dat je beseft dat in dat tijdsbestek minimaal een van de nu als "vaste" onderdelen geponeerde zaken al verkocht is. Wat de opgave die nu voorligt tot een onmogelijke maakt. Tot een maand geleden was de Purify nog een gegeven, nu een gegeven uit het verleden, en dit gaat echt niet veranderen.


Met vriendelijke groet,

Kermy

De Purifi was een gegeven met de JBL's. Op de Monitor Audio en Dynaudio stelde hij teleur. Maar dat ligt ook aan die speakers.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

kermy

Citaat van: chansig op januari  3, 2021, 15:24:46
Ik ben helaas ook in het drijfzand van adviezen beland. Ik probeer me er met alle macht uit te trekken.....maar het lijkt godsonmogelijk.

Gr. Hans

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

kermy

De enige constante die ik op dit moment kan ontdekken, dat is de NUC met Roon Rock erop, en dat is dan alleen maar omdat deze toegang bied tot de streamingdiensten met een groot bedieningsgemak.

Dat is dan meteen een van de zaken die ik langer dan wat dan ook zie blijven, de rest is allemaal vloeibaar, bij het vervangen van het een tikt het iets anders aan, en dan gaat zoals bij domino gebruikelijk de kettingreactie beginnen.


Met vriendelijke groet,

Kermy

oud_account_1

Citaat van: Kingpin op januari  3, 2021, 12:58:33
...
Zelf heb ik een Tripath gebouwd (eh meerdere) die aardig een compromis van beide weergeven.
Misschien een idee om het daar eens in te zoeken.
Best jammer dat je onlangs nog in het oosten was, had je zo langs kunnen komen .....
Dit lijkt me een goede match. En, als pensionado heb je alle tijd om met de karavaan naar het Oosten te trekken  :D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

HuubF

Citaat van: kermy op januari  3, 2021, 15:31:22
De enige constante die ik op dit moment kan ontdekken, dat is de NUC met Roon Rock erop, en dat is dan alleen maar omdat deze toegang bied tot de streamingdiensten met een groot bedieningsgemak.

Dat is dan meteen een van de zaken die ik langer dan wat dan ook zie blijven, de rest is allemaal vloeibaar, bij het vervangen van het een tikt het iets anders aan, en dan gaat zoals bij domino gebruikelijk de kettingreactie beginnen.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Klopt helemaal, daarom heb ik die Dynaudio Heritage niet genomen. Prachtig maar die tweeter laat zoveel horen dat alles ervoor ook zou moeten worden aangepast, en met een heel wat hoger prijskaartje.

Ik neem genoegen met een speaker die voor mij alles kan laten horen wat ik mooi en belangrijk vind, zonder de (voor mij) extreme resolutie van de hogere lijn. :wub:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Citaat van: HuubF op januari  3, 2021, 15:21:10
Het voorversterkergedeelte van de Auralic is best goed maar als je serieus geld gaat uitgeven kun je hem beter als pure bron gebruiken. Dus geïntegreerde versterker of voor-eind. Ik kan natuurlijk ook de kosten spreiden door eerst een eindtrap te nemen en later een ....

In jouw geval is er geen aparte voorversterker nodig. De auralics VV is erg goed. Ik heb de goedkopere altair van 2400€ en ik had een plinius VV erachter staan van 4650€. Deze was ronduit slechter dan de auralic rechtstreeks op de eindversterker aansluiten. Jouw auralic is nog beter. Dus een geïntegreerde of aparte VV zorgt er alleen voor dat het geluid verslechterd en dat is niet weinig, je hoeft er geen moeite voor te doen om dat verschil te horen.
Ga dus voor een ev.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Citaat van: Kingpin op januari  3, 2021, 12:58:33
Als de leveranciers meezitten doe ik het sneller  ;)
Klopt, maar toch is het mogelijk om de strakheid van een klasse D in het laag en de vloeiende mid/hoog van een buis te benaderen.
Zelf heb ik een Tripath gebouwd (eh meerdere) die aardig een compromis van beide weergeven.
Misschien een idee om het daar eens in te zoeken.
Best jammer dat je onlangs nog in het oosten was, had je zo langs kunnen komen .....

Heb je nog van die Tripaths op de plank staan dan?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kingpin

Citaat van: HuubF op januari  3, 2021, 15:42:31
Heb je nog van die Tripaths op de plank staan dan?
Helaas niet. Je zou er dan 1 moeten lenen en ik woon niet om de hoek helaas.
Maar mocht je in de gelegenheid zijn dat zich dit voordoet dan zou ik het toch eens beluisteren.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

HuubF

Citaat van: frank2 op januari  3, 2021, 15:39:23
In jouw geval is er geen aparte voorversterker nodig. De auralics VV is erg goed. Ik heb de goedkopere altair van 2400€ en ik had een plinius VV erachter staan van 4650€. Deze was ronduit slechter dan de auralic rechtstreeks op de eindversterker aansluiten. Jouw auralic is nog beter. Dus een geïntegreerde of aparte VV zorgt er alleen voor dat het geluid verslechterd en dat is niet weinig, je hoeft er geen moeite voor te doen om dat verschil te horen.
Ga dus voor een ev.

Hmmm als jij dat vindt neem ik dat wel serieus. Ik kan de Primaluna wel eens als eindversterker proberen in te zetten. Nog niet gedaan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: Kingpin op januari  3, 2021, 15:52:24
Helaas niet. Je zou er dan 1 moeten lenen en ik woon niet om de hoek helaas.
Maar mocht je in de gelegenheid zijn dat zich dit voordoet dan zou ik het toch eens beluisteren.


Zou ik zeker doen, maar is het ook een serieuze versterker ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.