Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

B-art

Wel mee eens, vind mijn s3.4 ook mooier klinken dan de 30 en 30i
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Mitch--

Citaat van: twani op januari  2, 2021, 19:57:02
Over Dynaudio gesproken.  Mn collectie bestaat momenteel een 4-tal modellen waarvan er één bij is die op gelijke hoogte speelt met de SHL5 die ik eerder bezat.

Gedeelde eerste plaats voor de Contour 1.3 MK2.

Wat een speaker😎

Jij hebt dus ECHT een museum aan audio......  :o
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: Mitch-- op januari  2, 2021, 20:26:36
Jij hebt dus ECHT een museum aan audio......  :o

Had ik eigenlijk aan je moeten laten zien van de week🤭

Dit is echt nog geen 25% van de totale verzameling...

En dan reken ik mn vintage B&O nog niet mee...

Waarom al die zooi?   Geen idee....  door de jaren heen allemaal het huis ingeslopen...

twani

Groot naar klein...

1.3, Focus 140, Audience

Mitch--

Citaat van: twani op januari  2, 2021, 20:31:24
Had ik eigenlijk aan je moeten laten zien van de week🤭

Dit is echt nog geen 25% van de totale verzameling...

En dan reken ik mn vintage B&O nog niet mee...

Waarom al die zooi?   Geen idee....  door de jaren heen allemaal het huis ingeslopen...

Komt ie nou mee ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

scrutinizer

Citaat van: HuubF op januari  2, 2021, 19:15:31
Door jou veel benoemd, zoals alle mensen die al lang met elektronica te maken hebben en met verbazing kijken naar fanatici als ik.  ;)

Het is ook niet gemakkelijk voor fanatici als ik. Je kunt eigenlijk alleen proberen zeker te stellen dat een apparaat aan minimale eisen voldoet. De rest moeten we, af en toe met een beetje heel specifieke hulp, zelf uitzoeken.

Dat ziet er uit als dwang. Dat is het natuurlijk ook maar wat is het alternatief?
Ik hoor wat je zegt, Huub.
Maar ook ik ken deze onstuimigheid en het jezelf verliezen in apparaten, kabels en luidsprekers. Sterker nog mijn gekte is mijn werk geworden en mijn pad deze te kunnen repareren en manipuleren.
Waarin het gevecht tussen de wetten der electronica en mechanica nog steeds in conflict komen met mijn waarneming van de coglia en zijn auditieve verwerkingseenheid ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rob46

Citaat van: twani op januari  2, 2021, 20:05:14
Ook duurdere series hier gehad maar dat speelt niet zo lekker als deze mid priced Dynaudio series.

Te veel detail, te veel bass. Te veel info en insight.

Gaat allemaal ten koste van het totale klankbeeld dat met de introductie van méér info, bass en hoog al gauw aan homogeniteit verliest...

Niet mijn stijl. Die zooi staat er om muziek te luisteren tenslotte...
Precies. Subjectief. De keuze is reuze. Voor de een te veel bas, voor de ander zelfs niet genoeg......
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

HuubF

Citaat van: twani op januari  2, 2021, 20:05:14
Ook duurdere series hier gehad maar dat speelt niet zo lekker als deze mid priced Dynaudio series.

Te veel detail, te veel bass. Te veel info en insight.

Gaat allemaal ten koste van het totale klankbeeld dat met de introductie van méér info, bass en hoog al gauw aan homogeniteit verliest...

Niet mijn stijl. Die zooi staat er om muziek te luisteren tenslotte...

Als je alleen maar een lekkere sound wil hebben koop dan een JBL HDI1600 en vergeet het grootste deel van je (fraaie) collectie.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Zo snel kan het leven van een audiofiel een andere wending nemen...

Een paar dagen geleden liep ik tegen de Roksan Caspian M2 aan, ik verveelde me en mijn pensioen was net binnen. Hij klonk verrassend, met veel autoriteit maar was niet goed genoeg om de Primaluna te vervangen.

Dus was ik een beetje in verwarring. En toen deed ie het ineens niet meer. Dus ook nog eens boos.

Vanochtend heb ik de Roksan even op de eettafel gezet en een verdacht minuscuul knopje om een ingang tussen RCA en XLR te wisselen een paar keer verzet. Ik vermoedde daar iets omdat XLR zachter en minder klonk dan RCA. Daarna deed de Roksan het gewoon weer en staat de hele dag al te draaien.

Maar ik vond hem nog steeds niet beter dan de Primaluna. Voordat ik de Roksan afsloot probeerde ik nog 1 ding: even op de Audioquest Niagara om te kijken of dat nog wat zou uitmaken. Tot mijn verbazing veranderde het geluid in een ongelofelijk zuivere zeer aanwezige meeslepende high end ervaring waarin ik nog steeds geen gat heb kunnen schieten. Beter dan de Primaluna.

Hopen dat ik dat morgen nog steeds vind. En dat de Roksan het dan nog steeds doet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Citaat van: HuubF op januari  2, 2021, 22:57:23
Zo snel kan het leven van een audiofiel een andere wending nemen...

Een paar dagen geleden liep ik tegen de Roksan Caspian M2 aan, ik verveelde me en mijn pensioen was net binnen. Hij klonk verrassend, met veel autoriteit maar was niet goed genoeg om de Primaluna te vervangen.

Dus was ik een beetje in verwarring. En toen deed ie het ineens niet meer. Dus ook nog eens boos.

Vanochtend heb ik de Roksan even op de eettafel gezet en een verdacht minuscuul knopje om een ingang tussen RCA en XLR te wisselen een paar keer verzet. Ik vermoedde daar iets omdat XLR zachter en minder klonk dan RCA. Daarna deed de Roksan het gewoon weer en staat de hele dag al te draaien.

Maar ik vond hem nog steeds niet beter dan de Primaluna. Voordat ik de Roksan afsloot probeerde ik nog 1 ding: even op de Audioquest Niagara om te kijken of dat nog wat zou uitmaken. Tot mijn verbazing veranderde het geluid in een ongelofelijk zuivere zeer aanwezige meeslepende high end ervaring waarin ik nog steeds geen gat heb kunnen schieten. Beter dan de Primaluna.

Hopen dat ik dat morgen nog steeds vind. En dat de Roksan het dan nog steeds doet.
Dus de Roksan heeft buiten slechte input switches, een zo brakke voeding dat door een beetje hoogfrequent af te vangen, hij het verschil met de Pl toch ineens beslecht?  De PL waarvan de purifi al eerder met 2 vingers in de neus het veld moest ruimen.........

Heb het geprobeerd, Huub. Maar het lukt me niet mijn brein hier omheen te vouwen.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Citaat van: scrutinizer op januari  2, 2021, 23:17:35
Dus de Roksan heeft buiten slechte input switches, een zo brakke voeding dat door een beetje hoogfrequent af te vangen, hij het verschil met de Pl toch ineens beslecht?  De PL waarvan de purifi al eerder met 2 vingers in de neus het veld moest ruimen.........

Ja er gaat toch niets boven luisterervaringen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Citaat van: HuubF op januari  2, 2021, 23:19:19
Ja er gaat toch niets boven luisterervaringen.
Dacht eigenlijk dat jij genoeg luisterervaring op hebt kunnen doen :notify: Maar ik stel bij ....voor mij ga je nu van wit naar zwart zonder enigzins grijstinten. :blink:

Ergens kun je een vertaalslag leren maken tussen de ervaringen opgedaan. Een keuze in setup te maken waar het nog baseert op stuivertje wisselen en je jaren mee verder kunt om je favo's te beleven Maar dit is een vorm van russisch roulette waar je ad random, niet overdacht hoopt op  walhalla  Denk dat de vikingen hun weg toch meer overwogen ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

twani

Citaat van: scrutinizer op januari  2, 2021, 23:25:10
Dacht eigenlijk dat jij genoeg luisterervaring op hebt kunnen doen. Maar ik stel bij ....voor mij ga je nu van wit naar zwart zonder enigzins grijstinten. :blink:

Grijstinten vragen nu eenmaal veel inspanning van een man.

Moet je maar net zin in hebben. Of het juiste materiaal in de buurt.  Dat helpt ook flink.

HuubF

Citaat van: scrutinizer op januari  2, 2021, 23:25:10
Dacht eigenlijk dat jij genoeg luisterervaring op hebt kunnen doen. Maar ik stel bij ....voor mij ga je nu van wit naar zwart zonder enigzins grijstinten. :blink:

Als je een plotselinge verbetering ervaart lijkt dat altijd geweldig. We wachten morgen even af. Ik had ook totaal niet verwacht dat die Niagara zoveel verschil zou kunnen maken.

Het is echt wel opmerkelijk. Radio Paradise is ook een feestje geworden.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Citaat van: HuubF op januari  2, 2021, 23:29:35
Als je een plotselinge verbetering ervaart lijkt dat altijd geweldig. We wachten morgen even af. Ik had ook totaal niet verwacht dat die Niagara zoveel verschil zou kunnen maken.

Het is echt wel opmerkelijk. Radio Paradise is ook een feestje geworden.  :worship:
Gooi er maar weer eens een serieus stukje klassiek op vanaf een goede file.....
Hoor het wel of je begreep waar de esotar 3 zo in uitblinkte. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: twani op januari  2, 2021, 23:28:46
Grijstinten vragen nu eenmaal veel inspanning van een man.

Moet je maar net zin in hebben. Of het juiste materiaal in de buurt.  Dat helpt ook flink.
Geloof niet dat ik hem in context oppak ....of je moet veel film kijken, Theo ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Ik heb me maar weer vergrepen aan de whiskeyvoorraad die bedoeld is voor de Irish Whiskey (een minuscuul flesje, don't worry).

Het geluid is vrij droog, natuurlijk, zuiver, ruimtelijk, gaat dieper, is evenwichtiger. En dat zonder het zielloze dat je wel eens hebt als een versterker niet tegen een stroomverbeteraar kan. De Roksan zal wel een paar jaartjes oud zijn, misschien is er iets verouderd of zo.

De Audioquest Niagara doet het altijd goed bij digitale apparaten, bij versterkers hielp hij alleen bij de nCores. Tijdens een luistersessie bij Eelco (Baardmannetje) knapten de actieve Harde & Klappers van Koen er ook van op (hoewel ik natuurlijk weer de enige was die dat hoorde). De Purifi en Primaluna verloren meer dan dat wat het opleverde.

Dit is eigenlijk in al die jaren dat ik stroomverbeteraars, meestal van PS Audio, in huis heb gehad de opmerkelijkste verandering. Voorlopig geteld als een verbetering.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: scrutinizer op januari  2, 2021, 23:41:09
Gooi er maar weer eens een serieus stukje klassiek op vanaf een goede file.....
Hoor het wel of je begreep waar de esotar 3 zo in uitblinkte. ;)

Denk jij dan dat ik niet begreep wat er zo mooi was aan de Esostar 3? Dat heb ik keurig omschreven hoor.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb

Ik ben echt zo blij dat ik niet zo'n geweldig gehoor heb als jij Huub, ik zou me echt geen raad meer weten met al die gigantische verschillen tussen de diverse componenten.

Ik zit eigenlijk heel saai jaren naar dezelfde set te luisteren en ben ivm het streaming gemak overgestapt op een Marantz ipv de buizenbak...

Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde want door jou en mensen met een accuraat gehoor heeft het forum sjeu en is er gelukkig voldoende leesvoer... :)

HuubF

Citaat van: Tjeb op januari  3, 2021, 00:01:56
Ik ben echt zo blij dat ik niet zo'n geweldig gehoor heb als jij Huub, ik zou me echt geen raad meer weten met al die gigantische verschillen tussen de diverse componenten.

Ik zit eigenlijk heel saai jaren naar dezelfde set te luisteren en ben ivm het streaming gemak overgestapt op een Marantz ipv de buizenbak...

Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde want door jou en mensen met een accuraat gehoor heeft het forum sjeu en is er gelukkig voldoende leesvoer... :)

Haha of mijn gehoor zo geweldig is weet ik niet hoor. Maar als het niet geweldig is, is het door de jaren heen wel opmerkelijk consequent. Voor mijzelf dan hé?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

Citaat van: Tjeb op januari  3, 2021, 00:01:56
Ik ben echt zo blij dat ik niet zo'n geweldig gehoor heb als jij Huub, ik zou me echt geen raad meer weten met al die gigantische verschillen tussen de diverse componenten.
Ik zit eigenlijk heel saai jaren naar dezelfde set te luisteren en ben ivm het streaming gemak overgestapt op een Marantz ipv de buizenbak...
Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde want door jou en mensen met een accuraat gehoor heeft het forum sjeu en is er gelukkig voldoende leesvoer... :)
Helemaal mee eens Tjeb maar behalve HuubF, ken ik er hiero en ook op andere forums nog meer van dat soort kornuiten met vleermuizenoortjes.
Gelukkig behoor ik niet tot die categorie  ::)

Gewoon meer focus op muziek en minder op hardware  :notify:

Inderdaad levert HuubF mooie verhalen hiero en trekt hij toch aardig wat volk en is inmiddels een populair baasje geworden  :ohmy:
(ik wou dit ik zoveel volk over de vloer kreeg in mijn Gerrit's Muziekcafe)   :unhappy:

M.i.z. beschikt ie gelukkig over voldoende zelfkennis en hoeven we niet al teveel zorgen om hem te maken.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

HuubF

Lekker hoor, whiskey.  :angel:

Het beeld blijft. Het klinkt perfect, vooral geloofwaardig, maar het blijft meeslepende muziek. Dat laatste gaat ook nog wel eens verloren met stroomverbeteraars. Nu lijkt alles beter.

Morgen verder anders wordt the Gggrrl wakker.  :bigsmile:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

brt

Citaat van: HuubF op januari  3, 2021, 00:58:05
Lekker hoor, whiskey.  :angel:

Het beeld blijft. Het klinkt perfect, vooral geloofwaardig, maar het blijft meeslepende muziek. Dat laatste gaat ook nog wel eens verloren met stroomverbeteraars. Nu lijkt alles beter.

Morgen verder anders wordt the Gggrrl wakker.  :bigsmile:

Probeer eens Japanse whiskey Huub! Nika from the barrel; ik vind em fenomenaal en nog betaalbaar ook.
Maar een Bushmills 10 blijft ook altijd goed wat mij betreft.

Leuk om je ontwikkelingen zo te lezen.
Ik ervaar ook dat het per dag kan verschillen hoe je je set en apparatuur beleeft. Dat is nog wel eens een onderschat aspect van de hobby heb ik het idee.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3