Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 37 gasten bekijken dit topic.

cccp

Citaat van: HuubF op januari  2, 2021, 10:56:14
Natuurlijk een beetje frustrerend dat hij zoveel eisen stelt aan de versterker, maar dat hebben al die Dynaudio's.
Vreemd, ik heb dit nooit ervaren ondanks dat ik toch een aantal Dynaudio speakers heb gehad (Contour 1.3 MKII, Contour 1.4, Contour 3.0, Confidence C1). Gewoon simpele een klasse A/B versterker er op met genoeg vermogen, afhankelijk op welk volume je wil luisteren.

Kwabbernoot

Citaat van: chansig op januari  2, 2021, 12:09:59
Als het een gegeven is dan...maar deze weg ga ik in ieder geval niet meer op.  :D

De PL match hoorde jij toch ook met de i ? Sloot precies aan bij wat die meneer had geschreven. Of heb ik dat verkeerd begrepen ?

Maar lekker zoeken en beleven. Er zal vast wel iets voorbij komen wat het gaat zijn. Tenminste die hoop heb ik nog niet voor je opgegeven.

Gr. Hans
Ik wel. :-\

In mijn optiek gaat Huub nooit gedurende een langere periode gelukkig zijn met zijn stereo. Ik gun het hem van harte maar daar is m.i. wat anders voor nodig dan weer andere doosjes. Sorry Huub, maar zo zie ik het.
Maar het levert altijd leuke en soms tenenkrommende proza op. Dat is ook wat waard.

Groeten...

HuubF

Citaat van: cccp op januari  2, 2021, 12:31:27
Vreemd, ik heb dit nooit ervaren ondanks dat ik toch een aantal Dynaudio speakers heb gehad (Contour 1.3 MKII, Contour 1.4, Contour 3.0, Confidence C1). Gewoon simpele een klasse A/B versterker er op met genoeg vermogen, afhankelijk op welk volume je wil luisteren.

Wees maar blij dan. Ik heb helaas de ervaring dat elk apparaatje en kabeltje uitmaakt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Citaat van: HuubF op januari  2, 2021, 13:17:29
Wees maar blij dan. Ik heb helaas de ervaring dat elk apparaatje en kabeltje uitmaakt.

Klopt dat heb ik ook. Kan lastig zijn maar ook prettig zodat je wat kunt tunen
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op januari  2, 2021, 12:39:09
Ik wel. :-\

In mijn optiek gaat Huub nooit gedurende een langere periode gelukkig zijn met zijn stereo. Ik gun het hem van harte maar daar is m.i. wat anders voor nodig dan weer andere doosjes. Sorry Huub, maar zo zie ik het.
Maar het levert altijd leuke en soms tenenkrommende proza op. Dat is ook wat waard.

Groeten...

Een psycho-helper loopt er al in huis rond gelukkig, hoewel ze zich inmiddels helaas bij mijn merkwaardige gedrag heeft neergelegd (ze vindt het leuk dat ik zo'n 'aparte man' ben). Dus zolang ik het van mijn eigen zakgeld doe (en geen subwoofer in huis haal) heb ik vrij spel.

Als je goed leest zou je toch moeten hebben opgemerkt dat ik toch heus op zoek ben naar een heel specifiek geluid. Dat geluid zie ik voor me in mijn dromen, op het toilet en af en toe deels als ik weer eens een ander apparaat in huis heb gehaald. Maar nooit in zijn volle glorie. Ook niet bij anderen trouwens.

En dat kost geduld en geld. Tijd zat, geld is nu even op.

De Röksan Caspian M2 doet het trouwens weer. Lag waarschijnlijk aan een stoffig schakelaartje.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Als ik goed heb gelezen is dat specifieke geluid ook aan verandering onderhevig.
Zo ben ik ooit eens opzoek geweest naar een whisky die in mijn dromen wel heel erg lekker was. Dat was best een mooie tijd maar ik heb hem nooit gevonden.

Groeten...

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op januari  2, 2021, 13:42:07
Als ik goed heb gelezen is dat specifieke geluid ook aan verandering onderhevig.
Zo ben ik ooit eens opzoek geweest naar een whisky die in mijn dromen wel heel erg lekker was. Dat was best een mooie tijd maar ik heb hem nooit gevonden.

Groeten...

Dat ontwikkelt zich wel inderdaad, naarmate je meer hoort wordt de eis complexer.

Hoe heb jij uiteindelijk genoegen kunnen nemen met sub-obtimale whiskey?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

B-art

Waarom stort je je zoektocht niet in de muziek in plaats van hardware, daar draait het uiteindelijk om. Veel leuker en goedkoper. Maakt die ene versterker of de andere nu zo veel verschil. Top luidsprekers heb je al, niks meer aan doen. Zal wel een dooddoener zijn in dit draadje vrees ik.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op januari  2, 2021, 13:51:54
Dat ontwikkelt zich wel inderdaad, naarmate je meer hoort wordt de eis complexer.

Hoe heb jij uiteindelijk genoegen kunnen nemen met sub-obtimale whiskey?

Door uiteindelijk niet stil te blijven staan bij mijn dromen maar verder te gaan in het leven.

Hmm, dat klinkt zwaarder dan ik het bedoel. Gewoon tevreden zijn met wat wel haalbaar blijkt. (Geen idee welke emoticon hier nu echt past) Uiteindelijk weet ik ook niet of die whiskey überhaupt wel bestaat.

Ook drink ik bijna geen whiskey meer.  Dat is echter een ontwikkeling van veel later. Maar dat lijkt mij bij muziek geen optie. :)

Groeten...

Die whiskeydromen gingen trouwens gepaard met klassieke muziek die ik ook nooit heb weten te vinden.
Misschien zit er in mij wel een briljant componist verscholen 8).

HuubF

Citaat van: B-art op januari  2, 2021, 14:04:50
Waarom stort je je zoektocht niet in de muziek in plaats van hardware, daar draait het uiteindelijk om. Veel leuker en goedkoper. Maakt die ene versterker of de andere nu zo veel verschil. Top luidsprekers heb je al, niks meer aan doen. Zal wel een dooddoener zijn in dit draadje vrees ik.

Haha nee hoor, alle input is welkom. Ik ben nu precies 1 jaar met pensioen dus onrust en lekker lang luisteren naar muziek gaat prima samen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

B-art

Over jouw dynaudio's: zet er eens een een MF op met veel power. Verder: wat ik leuk vind aan de hobby is steeds nieuwe muziek ontdekken. Als ik vrienden over de vloer heb mag iedereen om beurten een muziekstuk/nummer uitzoeken via de tablet. Prachtig dat streamen. Brings back memories. Dat is pas verslavend.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

HuubF

Citaat van: B-art op januari  2, 2021, 14:41:44
Over jouw dynaudio's: zet er eens een een MF op met veel power. Verder: wat ik leuk vind aan de hobby is steeds nieuwe muziek ontdekken. Als ik vrienden over de vloer heb mag iedereen om beurten een muziekstuk/nummer uitzoeken via de tablet. Prachtig dat streamen. Brings back memories. Dat is pas verslavend.

Een MF heb ik inderdaad nog nooit in huis gehad. Dat om beurten muziek uitkiezen en draaien doen wij ook vaak als er bezoek (max 2) is. Op oudejaarsavond hebben we als gekken rondgedanst met ieder een fles bubbeltjeswijn in de kraag.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

scrutinizer

Citaat van: B-art op januari  2, 2021, 14:04:50
Waarom stort je je zoektocht niet in de muziek in plaats van hardware, daar draait het uiteindelijk om. Veel leuker en goedkoper. Maakt die ene versterker of de andere nu zo veel verschil. Top luidsprekers heb je al, niks meer aan doen. Zal wel een dooddoener zijn in dit draadje vrees ik.

Citaat van: B-art op januari  2, 2021, 14:41:44
Over jouw dynaudio's: zet er eens een een MF op met veel power. Verder: wat ik leuk vind aan de hobby is steeds nieuwe muziek ontdekken. Als ik vrienden over de vloer heb mag iedereen om beurten een muziekstuk/nummer uitzoeken via de tablet. Prachtig dat streamen. Brings back memories. Dat is pas verslavend.

Citaat van: B-art op januari  2, 2021, 14:52:02
Herkenbaar ;D

LOL  :D :D :D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

B-art

Niet helemaal consequent wil je zeggen. Klopt, tja MF dat dan weer wel als aanbeveling....
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Marco66

Citaat van: Kwabbernoot op januari  2, 2021, 14:08:06
Door uiteindelijk niet stil te blijven staan bij mijn dromen maar verder te gaan in het leven.

Hmm, dat klinkt zwaarder dan ik het bedoel. Gewoon tevreden zijn met wat wel haalbaar blijkt. (Geen idee welke emoticon hier nu echt past) Uiteindelijk weet ik ook niet of die whiskey überhaupt wel bestaat.

Ook drink ik bijna geen whiskey meer.  Dat is echter een ontwikkeling van veel later. Maar dat lijkt mij bij muziek geen optie. :)

Groeten...

Die whiskeydromen gingen trouwens gepaard met klassieke muziek die ik ook nooit heb weten te vinden.
Misschien zit er in mij wel een briljant componist verscholen 8).

Wellicht optie voor Huub, veel whiskey er in dan klinkt het vanzelf allemaal erg aangenaam 😃
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Scansonic MB2.5
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

marcush

Citaat van: HuubF op januari  2, 2021, 11:16:24
Nou nee, dat die speakers om de één of andere reden niet door elke versterker aan te sturen zijn is een gegeven.

Dus gewoon voodoo hoor, zoals bijna altijd.

dat valt reuze mee hoor.

Heb zelf Dynaudio Contour 1.3 MkII op een vrij basic Musical Fidelity (X-A1) gehad en dat ging heel goed. Later een Contour 3.0 op een beest van een versterker gehad (MF Nuvista M3), wat ook prima ging. Een beetje voor de lol er een Edgar buizenversterker (2x50W) bij gekocht. Na verloop van tijd bleek ik vaker met de buizenversterker dan met de MF te luisteren. 



HuubF

Hier dan toch weer een opwekkend experimenteer-berichtje... ik sloot de gereanimeerde Roksan een uurtje geleden op de Niagara 1200 stroomverbeteraar aan, een actie die met eerdere versterkers niet echt heilzaam was. De Roksan lijkt er juist wel goed op te reageren. Superstrak, ook als je keihard draait. En zo te horen wordt er niets afgeknepen.

Ik moet helaas nu boodschappen halen om aan mijn klusjes-target te voldoen.  :nopompom:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

roeleken

Citaat van: HuubF op januari  2, 2021, 15:35:24
Hier dan toch weer een opwekkend experimenteer-berichtje... ik sloot de gereanimeerde Roksan een uurtje geleden op de Niagara 1200 stroomverbeteraar aan, een actie die met eerdere versterkers niet echt heilzaam was. De Roksan lijkt er juist wel goed op te reageren. Superstrak, ook als je keihard draait. En zo te horen wordt er niets afgeknepen.

Ik moet helaas nu boodschappen halen om aan mijn klusjes-target te voldoen.  :nopompom:

Plek zat om een subje ergens weg te steken  ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Ralf67

Met alle respect, maar een serieus audiorack zou ook nog wel eens een verbetering kunnen brengen.

Nu een soort van DIY kastje ?

Mitch--

Citaat van: B-art op januari  2, 2021, 14:41:44
Over jouw dynaudio's: zet er eens een een MF op met veel power. Verder: wat ik leuk vind aan de hobby is steeds nieuwe muziek ontdekken. Als ik vrienden over de vloer heb mag iedereen om beurten een muziekstuk/nummer uitzoeken via de tablet. Prachtig dat streamen. Brings back memories. Dat is pas verslavend.

Oehhh zo'n Tri-Vista bakbeest met externe voeding.... :inlove:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

B-art

Oei 350 watt in 8 ohm met buisjes in de voorversterker. Mooi
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Mitch--

Citaat van: B-art op januari  2, 2021, 17:14:49
Oei 350 watt in 8 ohm met buisjes in de voorversterker. Mooi

Soort steroïden voor de Dynaudio's  :music:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Ralf67


Richi

Citaat van: scrutinizer op januari  2, 2021, 12:00:31
https://www.lowbeats.de/test-kompaktlautsprecher-dynaudio-contour-20i/
Tussen alle berichten hier, is deze post een beetje verloren gegaan. Er staan wel een paar relevante zaken in deze test, zoals:

"Hieruit volgt: Deze luidsprekers zijn niet voor zeer hoge niveaus. En ze zijn geschikt voor ruimtes tot maximaal 30 vierkante meter. De praktijk leert dat de compacte Contour-geluidstransducers (zoals overigens de vloerstaande luidsprekers in de serie) graag vrij krachtige versterkers in hun rug hebben. Dankzij de voorbeeldige lineaire impedantie kunnen ze theoretisch overweg met zwakkere buizenversterkers, maar dat verlaagt de mogelijke opbrengst weer ..."
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a