Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

johz, Unkhman en 16 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: scrutinizer op december 27, 2020, 20:21:26
Eerbetoon.... ;D

Zoals ik het zie is het onrust.....
Je set draait al geruime tijd weer stabiel. Zelfs na het vele malen wisselen van speaker en verschillende uitgang impedanties. :notify:

Maar dan toch bekruipt de hoop in gedachte dat, de Gold Lions de aangebrachte schade die de Heritage met zijn eso 3 heeft aangebracht, dit recht zet/trekt.

Vandaar mijn eerdere reactie.....Self inflicted! ;)

Ps  Die Gold Lions hebben geen verloop of houdbaarheids datum in hun doosjes :D

Wat jij denkt over wat jij denkt wat ik denk mag je natuurlijk zelf weten.  ;D

Maar wat bedoel je met de laatste zin? Iets filosofisch of staat er gewoon geen datum in hun doosjes? En hoe erg is dat dan?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Citaat van: HuubF op december 27, 2020, 21:03:09
Wat jij denkt over wat jij denkt wat ik denk mag je natuurlijk zelf weten.  ;D

Maar wat bedoel je met de laatste zin? Iets filosofisch of staat er gewoon geen datum in hun doosjes? En hoe erg is dat dan?

Ah een Chansigje

Daar staat niets anders dan dat die buizen niet verouderen, wachtend in hun doosjes. ;)

Voor wat het waard is...Ik heb ook zat spares liggen waaronder mooier dan dat er nu in mijn versterkers zitten.
Mijn motto met buizen.... If they aint broke dont fix or chances them.
Maar je hebt een punt, Huub. Het is niet aan mij.......

Wilde alleen meegeven dat ik veel buizenversterkers op mijn werkbank gehad heb....dit door het veelvoudig, en in veel van de gevallen niet gemached of ongecontroleerde, buizen uitwisselen. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

twani

Citaat van: scrutinizer op december 27, 2020, 22:17:05
Ah een Chansigje
Daar staat niets anders dan dat die buizen niet verouderen, wachtend in hun doosjes. ;)

:tounge:


Op zich jammer want juist oude (NOS) buisjes zijn zo gewild. 

En als de datum op het doosje ze nou eens nóg NOSSIGER zou maken.....

scrutinizer

Nou als het de echte Gold Lions zijn en niet de Genalex dan heb je iets om naar uit te kijken wanneer nodig of te verkopen en er een vakantie van nemen, Theo. :D

Daarnaast is er veel te koop wat niet is waar het voor verkocht word, restanten door uitselecteren zijn of door gebruik niet meer voldoen.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Ondertussen zijn de Genalex KT88 buizen, na 24 uur, al een beetje op stoom gekomen. Het vlakke is een beetje verdwenen, hoewel dat ook gewenning kan zijn. Maar daar kom ik vanzelf achter als ik over een weekje de KT120 weer eens probeer.

Wat me bevalt is dat ze iets minder geprononceerd zijn in het hoog, waardoor het middengebied wat beter hoorbaar is. Dat vind ik eigenlijk wel mooi en associeer ik ook met buizengeluid. Wat ik daar ook mee associeer is een wat wollig laag en dat is ook hoorbaar. Hopelijk trekt dat nog wat bij.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op december 27, 2020, 22:56:15
Tsja af en toe is het nodig.  ;D

Zekers...al ben je nog mild met je af en toe. Men verdient het om opgevoed te worden. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

Ben benieuwd ... een KT88 is nou niet bepaald 'wollig' in het laag.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

scrutinizer

Citaat van: chansig op december 28, 2020, 10:24:14
Zekers...al ben je nog mild met je af en toe. Men verdient het om opgevoed te worden. :D

Gr. Hans
Kan ik me gezien jouw perspectief iets bij voorstellen, Hans.
Had bij Huub nog de hoop hij hetgeen geboden op waarde kon schatten en op zou pakken..... :D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: Kingpin op december 28, 2020, 10:26:49
Ben benieuwd ... een KT88 is nou niet bepaald 'wollig' in het laag.
Precies, Eric.
Maar de verwarring en chaos van veel moet ergens zijn uitweg in vinden......
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

roeleken

Citaat van: scrutinizer op december 27, 2020, 22:17:05
Ah een Chansigje

Daar staat niets anders dan dat die buizen niet verouderen, wachtend in hun doosjes. ;)

Voor wat het waard is...Ik heb ook zat spares liggen waaronder mooier dan dat er nu in mijn versterkers zitten.
Mijn motto met buizen.... If they aint broke dont fix or chances them.
Maar je hebt een punt, Huub. Het is niet aan mij.......

Wilde alleen meegeven dat ik veel buizenversterkers op mijn werkbank gehad heb door het veelvoudig, in veel van de gevallen niet gemached of ongecontroleerde, buizen uitwisselen. ;)

Buizen opgeborgen in de kast die beter zijn dan die nu in je versterker zitten, ik zou het wel weten...
En natuurlijk altijd een matched viertal kopen, daarom ook aanschaffen bij een expert.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

scrutinizer

Citaat van: roeleken op december 28, 2020, 11:19:06
Buizen opgeborgen in de kast die beter zijn dan die nu in je versterker zitten, ik zou het wel weten...
En natuurlijk altijd een matched viertal kopen, daarom ook aanschaffen bij een expert.

Als je al gebruik maakt van het materiaal uit vervlogen tijden is hetgeen op de plank soortgelijk.
Hetgeen ik aangeef is tevreden kunnen zijn binnen marge. Wat bij vele gebeurt is dat een set buizen na een half jaar in gebruik te zijn geweest het veld ruimt of moet ruimen voor een  andere (betere) set om vervolgens nooit meer terug geplaatst worden.
Wat veel mensen niet weten is dat buizen verlopen tijdens gebruik en niet altijd gunstig tov elkaar. Daar ik in bezit ben van een mogelijkheid dit te kunnen controleren en monitoren, weet ik en kan ik waarderen wanneer een set buizen stabiel hun uurtjes maken.

Vergeet niet dat we transistoren niet uitwisselen en deze een vaste afstelling kennen binnen een gegeven circuit.
Buizen hebben hun naam en achillishiel van kwetsbaar te zijn.
Deze m.i. verkregen door levensduur van buizen en het periodiek wisselen.
Wisselen welke vaak voor een verkeerde reden (als bv. boven genoemd) of onder verkeerde condities, zij het van materiaal, zij het van kennis word toegepast en in gebruik genomen.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Citaat van: scrutinizer op december 28, 2020, 11:04:10
Kan ik me gezien jouw perspectief iets bij voorstellen, Hans.
Had bij Huub nog de hoop hij hetgeen geboden op waarde kon schatten en op zou pakken..... :D

Ik schat het wel degelijk op waarde, ik maak alleen een onderscheid tussen wat me wordt aangereikt in technische zin en wat ik zelf meen te horen. Wat dat laatste betreft kan natuurlijk niemand me wat voorschrijven.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Citaat van: HuubF op december 28, 2020, 12:09:38
Ik schat het wel degelijk op waarde, ik maak alleen een onderscheid tussen wat me wordt aangereikt in technische zin en wat ik zelf meen te horen. Wat dat laatste betreft kan natuurlijk niemand me wat voorschrijven.
Precies. ;)
Vandaar ook een technisch relaas om enigzins een vertaalslag te leren/kunnen maken.

Wat het laatste je aanhaalt betreft heb ik (af)geleerd, Huub.
Is als jongeren van de ' horse ' krijgen en houden.... ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

De KT88's heb ik er weer afgehaald. Ze moeten wel ontzettend veel verbeteren willen ze in de buurt van de KT120's komen.

Dus weer lekker muziek aan het luisteren in plaats van staren naar het groeien van gras.

MichelDW heeft een setje Atlas Mavros luidsprekerkabels gebracht om eens te proberen. Altijd leuk. Omdat tegelijkertijd die K.T buizen werden verwisseld heb ik nog geen idee hoe geweldig die klinken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Rob46

Beide brengen je naar het uiteindelijke doel. Je kan je zelfs afvragen welke het meest interessante zou kunnen zijn..........
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

bert50

Doe ik wel lekker van de muziek genieten met dr Confidence 20[emoji3060][emoji3060]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

hrcc

Dus weer lekker muziek aan het luisteren in plaats van staren naar het groeien van gras.

;D

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

scrutinizer

Citaat van: HuubF op december 28, 2020, 17:13:28
Ja geef mij maar een decennia lang durende marteling!  :worship:
Denk niet dat deze je afgelopen 30 jaren gaan compenseren.
Maar heb nog wel wat opties voor je ... om deze geseling in stand te houden en te blijven voeden. :)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: Rob46 op december 28, 2020, 16:51:38
Beide brengen je naar het uiteindelijke doel. Je kan je zelfs afvragen welke het meest interessante zou kunnen zijn..........
:dry: Vertel?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....