Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

brt

Citaat van: HuubF op november 27, 2020, 11:31:48
De huidige reservebuisjes zijn de originele Primaluna 12AU7.

Even opgezocht, die Genelex buisjes kosten 50 euro per stuk.

Deze Gold Lions heb ik ook in mijn Unison Research S9 zitten en vind ik zelf de beste van die ik getest heb thuis.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

HuubF

Citaat van: brt op november 27, 2020, 11:46:05
Deze Gold Lions heb ik ook in mijn Unison Research S9 zitten en vind ik zelf de beste van die ik getest heb thuis.

Wat zouden de beste KT88's zijn?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kingpin

Citaat van: HuubF op november 27, 2020, 12:10:34
Wat zouden de beste KT88's zijn?
SED Winged "C"  ;)

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

scrutinizer

Begreep uit je verhaal dat de purifi het beste, op versterkergebied, was wat je in huis gehaald hebt en er nu een luidsprekersysteem bij aan het zoeken was......? ::)

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Contour

Je loopt achter, het klasse d wonderdoosje klinkt op deze Dynaudio minder goed dan een buizenamp.

vanzomereng

Citaat van: HuubF op november 27, 2020, 11:27:49
Weet ik, maar ik vind het wel prettig dat ik geen voorversterker meer nodig heb.
Aur
Ik dacht dat jouw streamer, de Vega een volumeregeling bezit en dat deze met zijn variabele-out dan op
op de HT-through aangesloten moet worden. 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Citaat van: scrutinizer op november 27, 2020, 12:28:58
Begreep uit je verhaal dat de purifi het beste, op versterkergebied, was wat je in huis gehaald hebt en er nu een luidsprekersysteem bij aan het zoeken was......? ::)
Hoe lang heb je onder die steen gelegen  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

HuubF

Citaat van: scrutinizer op november 27, 2020, 12:28:58
Begreep uit je verhaal dat de purifi het beste, op versterkergebied, was wat je in huis gehaald hebt en er nu een luidsprekersysteem bij aan het zoeken was......? ::)

Wel even blijven opletten ja?  ;D

Op Stereophile.com werd in een review van de Dynaudio Countour 20 precies zo'n zoektocht beschreven als bij mij: het gevoel dat de Dynaudio meer in zijn mars had. Hij kwam uit bij een Primaluna buizenversterker. Precies dat type stond op marktplaats te koop en na wat slikken heb ik die gekocht. En de reviewer van Stereophile had gelijk. De speakers staan weer gewoon een half metertje van de muur en het geluid is geweldig.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op november 27, 2020, 12:35:17
Aur
Ik dacht dat jouw streamer, de Vega een volumeregeling bezit en dat deze met zijn variabele-out dan op
op de HT-through aangesloten moet worden.

Klopt. Ga ik alleen niet proberen.  :devil:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op november 27, 2020, 12:45:18
Wel even blijven opletten ja?  ;D

Op Stereophile.com werd in een review van de Dynaudio Countour 20 precies zo'n zoektocht beschreven als bij mij: het gevoel dat de Dynaudio meer in zijn mars had. Hij kwam uit bij een Primaluna buizenversterker. Precies dat type stond op marktplaats te koop en na wat slikken heb ik die gekocht. En de reviewer van Stereophile had gelijk. De speakers staan weer gewoon een half metertje van de muur en het geluid is geweldig.
:blink:
Jij doet ook echt alles voor je hobby.  :unsure:

Groeten...

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op november 27, 2020, 12:48:36
:blink:
Jij doet ook echt alles voor je hobby.  :unsure:

Groeten...

Nou niet alles, maar wel vaak. Mijn geliefde (bedrijfs-maatschappelijk werker in ruste, thans vrijwilliger bij slachtofferhulp) ziet het met lede ogen aan. Maar zolang het mijn zakgeld is, het zich afspeelt op de 4 m2's van mijn hifi-strook en ik af en toe de kabeltjes en overbodige apparatuur opruim vind ze het best.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kingpin

Citaat van: HuubF op november 27, 2020, 13:02:39
Mijn geliefde (bedrijfs-maatschappelijk werker in ruste, thans vrijwilliger bij slachtofferhulp) ziet het met lede ogen aan.
Weet je zeker dat het je vrouw is  :P
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

addesmo


scrutinizer

 ::)

Het is meer het feit, ondanks zijn ervaring overjaren opgedaan ::), dat de purifi versterker zowel technisch alsook muzikale wonderen voltrok voor onze Huub.
Het nu een luidspreker is die in het keurslijf getrokken dient te worden. ;)

De R is in de maand ...t kan vriezen of dooien.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Kingpin

Citaat van: HuubF op november 27, 2020, 11:31:48
De huidige reservebuisjes zijn de originele Primaluna 12AU7.

Even opgezocht, die Genelex buisjes kosten 50 euro per stuk.
Ook een erg mooie 12au7 buis is de 5814A "long black plates" van Sylvania (NOS jaren 50), ongekend.

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

scrutinizer

Citaat van: VANZOMERENG op november 27, 2020, 12:36:16
Hoe lang heb je onder die steen gelegen  :D
We gaan van zwart naar wit, van te duur naar goedkoop.....En dan ben ik degene die onder een steen gelegen heeft? ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

addesmo

Citaat van: Kingpin op november 27, 2020, 14:19:07
Ook een erg mooie 12au7 buis is de 5814A "long black plates" van Sylvania (NOS jaren 50), ongekend.


Die heb ik ook. Klopt helemaal  :wub:

Kingpin

Citaat van: addesmo op november 27, 2020, 15:08:54
Die heb ik ook. Klopt helemaal  :wub:
Voor de 12ax7 heb ik de NOS ECC83 Telefunken ...



Ook erg mooi.
Moet zeggen dat voor een nieuwe productie de TungSols ook niet verkeerd zijn.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

HuubF

Citaat van: Kingpin op november 27, 2020, 14:19:07
Ook een erg mooie 12au7 buis is de 5814A "long black plates" van Sylvania (NOS jaren 50), ongekend.

...

Waar kun je die oude buizen krijgen?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Citaat van: Kingpin op november 27, 2020, 14:19:07
Ook een erg mooie 12au7 buis is de 5814A "long black plates" van Sylvania (NOS jaren 50), ongekend.


Er zijn zo van die zaken die, zelfs met moois als dit, niet recht te trekken zijn, Eric. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Contour


Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

scrutinizer

Wat is het nog waar je naar op zoek bent en van hoopt dat je deze d.m.v. verandering van voor en/of eindbuizen kunt verkrijgen Huub?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Kingpin

Citaat van: HuubF op november 27, 2020, 15:30:26
Waar kun je die oude buizen krijgen?
Zoeken (google) .. en niet op de chinese markt vanwege de namaak ... ;)
Maar is het niet beter om eerst een tijdje de buis zoals die is aan te horen in plaats van binnen 2 dagen al met tuberolling te beginnen ?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Mitch--

Citaat van: Kingpin op november 27, 2020, 15:54:52
Zoeken (google) .. en niet op de chinese markt vanwege de namaak ... ;)
Maar is het niet beter om eerst een tijdje de buis zoals die is aan te horen in plaats van binnen 2 dagen al met tuberolling te beginnen ?

Hoezo  ??? deze draaien al wel twee hele dagen, snel nieuwe want deze zijn versleten  ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'