Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67


HuubF

Citaat van: Ralf67 op november 15, 2020, 14:35:31
En dat hoor JIJ niet ? :D

Nou het is meer het verschil tussen spikes en die Gaia voetjes wat ik dan hoor lijkt me. Ik heb ook al geëxperimenteerd met een verhoging van mijn lage stands (ik heb 2 sets) en een beetje kantelen. Maakt wel uit maar het heeft een ander effect.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67

Het kan net zoveel uitmaken als het verplaatsen van de luidsprekers en indraaien ervan.

de Dynaudios zijn ontworpen om recht te staan.


HuubF

Citaat van: Ralf67 op november 15, 2020, 15:08:31
Het kan net zoveel uitmaken als het verplaatsen van de luidsprekers en indraaien ervan.

de Dynaudios zijn ontworpen om recht te staan.

Ze staan nu flink ingedraaid, op iets meer dan 2 meter van elkaar, op spikes en 15 cm van de muur. Allemaal fout maar nu klinkt het erg evenwichtig.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dre73

Met je streamer kun je toch ook diverse aanpassingen doen?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

HuubF

Citaat van: dre73 op november 15, 2020, 15:34:43
Met je streamer kun je toch ook diverse aanpassingen doen?

Vier verschillende filters, verder moet ik het doen met Roon.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67

Met recht ontworpen van de Dynaudios bedoelde ik ze dus niet iets achterover laten hellen.

Indraaien helpt juist vaak wel voor een betere soundstage .

Rob46

Citaat van: HuubF op november 15, 2020, 15:20:11
Ze staan nu flink ingedraaid, op iets meer dan 2 meter van elkaar, op spikes en 15 cm van de muur. Allemaal fout maar nu klinkt het erg evenwichtig.
Dit is absoluut niet fout Huub. Buiten het feit dat het om jouw beleving gaat ( al staan de speakers 30% ingedraaid), zegt Dynaudio ook dat het experimenteren is en er geen absolute opstelling bestaat.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

vanzomereng

Citaat van: HuubF op november 15, 2020, 12:41:41
Dankzij de PM-tips van Scrutinizer (plaatsing, schuiven) en de opmerking van Lion of Judah lijkt er witte rook te zijn. De speakers staan na een uur schuiven nog maar 15 centimeter van de achterwand en nu is het laag op de luisterplaats zoals ik zou willen. Zaken als ruimtelijkheid en diepte zullen daaronder wel lijden maar de klankbalans klopt nu.
Dus dan maar gewoon voorlopig een paar weken zo laten staan en lekker genieten en dan kan je alsnog overwegen,
de speakers nog 10cm naar voren te plaatsen en dan wellicht weer na vele weken, nog eens 10cm naar voren.   
(uiteindelijk kom je zo wellicht van je "party-modus" verslaving af  :tounge2: )
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Rob_Dingen

Denk dat bijv Pass versterkers heeft met wat jij zoekt.
Vind 15cm van de muur wel heel weinig dat gaat zeker ten koste van het stereo beeld.
Maar goed als klank balans voor jou belangrijker is dan is dat een prima compromis.
Zorg ook voor open stands dus geen zuiltje dat scheelt ook in beeld.
Vind zelf dat veel klasse D versterkers wat energie te kort komen in het midlaag gebied 60hz tot 200hz waardoor alles iets dunner gaat klinken.
De enige die ik tot nu toe gehoord heb die dat niet heeft is de nCore 1200.

Rob

HuubF

Citaat van: Rob_Dingen op november 15, 2020, 19:14:38
Denk dat bijv Pass versterkers heeft met wat jij zoekt.
Vind 15cm van de muur wel heel weinig dat gaat zeker ten koste van het stereo beeld.
Maar goed als klank balans voor jou belangrijker is dan is dat een prima compromis.
Zorg ook voor open stands dus geen zuiltje dat scheelt ook in beeld.
Vind zelf dat veel klasse D versterkers wat energie te kort komen in het midlaag gebied 60hz tot 200hz waardoor alles iets dunner gaat klinken.
De enige die ik tot nu toe gehoord heb die dat niet heeft is de nCore 1200.

Rob

Nu ik na 18 km schuiven weet dat de hoeveelheid laag op de luisterplek afhangt van akoestiek en plaatsing van de speakers denk ik dat het niet verstandig is om te gaan experimenteren met versterkers. De NAD C298 is erg goed, ik denk dat de meeste versterkers minder zullen zijn.

Die korte afstand tot de muur heeft wat consequenties voor het stereobeeld maar de balans staat bij mij inderdaad bovenaan. Het heeft voor mijn vriendin het voordeel dat ze beter bij de plantjes kan.

De Dynaudio stands heb ik nu vervangen voor de (prima) stands die ik al had. Ze zijn open en wat lager waardoor de tweeter nu meer op oorhoogte zit. De spikes heb ik vervangen door de Gaia voetjes met het vertrouwde (prettige) resultaat.

Al met al is het nu heerlijk luisteren. Het droge laag is nu in balans met het midden en hoog. Radio Paradise, prima om uit je testtrack-bubbel te komen, levert verrassend lekkere momenten op. Nog steeds met een verschil tussen oudere en nieuwere opnames maar dat wordt goed gemaakt door nieuw inzicht in die muziek. En er zit dan wel genoeg vaart in.

De prikkel om ze asap weer te vervangen is weg. Dat zou dan weer Dynaudio moeten worden en dat wordt (dus) duur. De 30i is te doen (over een paar maanden) maar ik ben wel bang dat dit ten koste gaat van het midden en hoog, wat wonderschoon is bij de 20i.


Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

addesmo

Je zou nog kunnen proberen een paar Dynaudio special forty te beluisteren. Veel mensen vinden die wat meer bas heavy zo gezegd.

HuubF

Citaat van: addesmo op november 16, 2020, 11:34:52
Je zou nog kunnen proberen een paar Dynaudio special forty te beluisteren. Veel mensen vinden die wat meer bas heavy zo gezegd.

Die heb ik al een keer thuis gehad als demo. Inderdaad wat vollere klank maar ik denk dat de Contour 20i in alle andere opzichten beter is.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Citaat van: HuubF op november 16, 2020, 11:32:23
Thanks.  :worship:
Herinner me nog mijn 1e gen. Wilson WATT op stand waar ik later de PUPPY aan toevoegde en niet tevreden was.
Dmv te luisteren met en zonder de Puppy aan te sluiten kwam ik al snel achter het feit er voors en tegens waren.
Deze voors en tegens door de watt's zowel op een stand alsook op de puppy (onaangesloten) te beluisteren maakte het voor mij destijd duidelijk dat ik de hoogte van de puppy overnam voor mijn stand met een mogelijkheid aan deze stand toe te voegen om de baffle te kunnen vergroten/verlengen waardoor ik icm de hoogte enige nvloed op het lagere middengebied  kon uitoefenen welke mij uiteindelijk tot een aangenaam gemiddelde bracht.

Het is jouw perceptie  ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Van Genesis 200  terug naar een wat aangepaste Genesis 5.
Met een verscheidenheid aan systemen voor en tussen de Watt ('88)  en nu......
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Richi

Citaat van: HuubF op november 16, 2020, 11:17:19
Al met al is het nu heerlijk luisteren. Het droge laag is nu in balans met het midden en hoog. Radio Paradise, prima om uit je testtrack-bubbel te komen, levert verrassend lekkere momenten op. Nog steeds met een verschil tussen oudere en nieuwere opnames maar dat wordt goed gemaakt door nieuw inzicht in die muziek. En er zit dan wel genoeg vaart in.

De prikkel om ze asap weer te vervangen is weg. Dat zou dan weer Dynaudio moeten worden en dat wordt (dus) duur. De 30i is te doen (over een paar maanden) maar ik ben wel bang dat dit ten koste gaat van het midden en hoog, wat wonderschoon is bij de 20i.
Dat ziet er prachtig uit Huub. Kan me voorstellen dat het lekker klinkt. Lekker genieten en blijven dromen. Doe ik ook. Maar op een gegeven moment worden de stapjes erg duur. Naim en Dynaudio zijn wat dat betreft redelijk vergelijkbaar.  :confused:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HuubF

Citaat van: scrutinizer op november 16, 2020, 12:11:10
Van Genesis 200  terug naar een wat aangepaste Genesis 5.
Met een verscheidenheid aan systemen voor en tussen de Watt ('88)  en nu......

Ook niet verkeerd.  :omg:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

Citaat van: HuubF op november 16, 2020, 11:17:19
Nu ik na 18 km schuiven weet dat de hoeveelheid laag op de luisterplek afhangt van akoestiek en plaatsing van de speakers denk ik dat het niet verstandig is om te gaan experimenteren met versterkers. De NAD C298 is erg goed, ik denk dat de meeste versterkers minder zullen zijn.Die korte afstand tot de muur heeft wat consequenties voor het stereobeeld maar de balans staat bij mij inderdaad bovenaan. Het heeft voor mijn vriendin het voordeel dat ze beter bij de plantjes kan. De prikkel om ze asap weer te vervangen is weg. Dat zou dan weer Dynaudio moeten worden en dat wordt (dus) duur. De 30i is te doen (over een paar maanden) maar ik ben wel bang dat dit ten koste gaat van het midden en hoog, wat wonderschoon is bij de 20i.



HuubF,  goed om te horen, dat het nu beter klinkt.
Nu ik ook de foto goed bekijk, is het niet de meest ideale opstelling voor een perfect geluid maar wellicht wel een opstelling, welke een
zeer goed compromis is voor alle partijen bij je thuis.  Enige voorzichtigheid (en vooral kosteloos thuis uit kunnen proberen) is zeer
belangrijk bij nog meer/duurdere investeringen in je set/speakers, want je luisterruimte/huidige opstelling zal de beperkende factor zijn.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Carrol

Als alles in balans is....prima toch!!
Ik lees dat je ook kijkt naar confidence 30...dat is volgens mij een heel ander klasse.....ik denk dat die mid/hoog hetzelfde is als de 20...alleen heb je wel meer laag...afhankelijk van jou ruimte...De 30 is voor mij een droomspeaker
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Richi

Citaat van: Carrol op november 16, 2020, 13:40:07
Als alles in balans is....prima toch!!
Ik lees dat je ook kijkt naar confidence 30...dat is volgens mij een heel ander klasse.....ik denk dat die mid/hoog hetzelfde is als de 20...alleen heb je wel meer laag...afhankelijk van jou ruimte...De 30 is voor mij een droomspeaker
Contour 30 volgens mij, niet de Confidence 30.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Carrol

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater