Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 24 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Rob46 op november 10, 2020, 18:32:10
Zijn van mij geweest. Absoluut een top set luidsprekers. Net ingespeeld.

Heb die van jou binnenkort in huis. Jij hebt inderdaad die C1's voor mijn neus weggekaapt (ik had al een afspraak met W&W gemaakt).  :clapping:

Geen probleem, mijn geld is op dus moet eerst sparen. Daarna komt de upgrade naar C20 of C30 wel een keer. Heb ik iets om naar uit te kijken.

Ik ben wel benieuwd of die Purifi versterker iets extra's uit de 20i's kan persen waardoor ze, net als de JBL's, tot het uiterste worden gedreven.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: scrutinizer op november 11, 2020, 15:32:08
Even kort maar duidelijk. Dit gezien vanuit the worms leaving the woodwork..... ::)

Werkelijkheid niveau van een event is niet vast te leggen. Laat staan weer te geven. ;)
Dat de in house sound ofwel signatuur van de luidsprekers ism de akoestiek wel de grootste fingerprint heeft in deze werkelijkheids benadering.
Heb ik het niet over de werkelijkheidsbeleving van dit alles.

Ik ben het met je eens dat 'werkelijkheid' in weergave een lastig begrip is.

Maar toch denk ik dat die Purifi versterker met weergevers die goed genoeg zijn in een akoestisch goede omgeving geen steken laat vallen.

Waarom? Hij klinkt muzikaal, krachtig, subtiel, ritmisch, hij heeft PRAT, oempf, gedetailleerd, homogeen. Als een combinatie van de goede eigenschappen die ik in andere versterkers heb gehoord.

Natuurlijk heb ik dat maar via 2 weergevers kunnen controleren, waarvan 1 nog steeds niet echt goed klonk. Daarom zie ik het een beetje als die Alpha test van vorige week. Je hoort topspeakers via internet, iPad en koptelefoon. En toch kun je iets zeggen over de relatieve kwaliteit van de geteste speakers.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

jellejanssen

Wél  :headbanging:, lachen!!!

Kom je dus hier in de buurt!

Zou de monitors wel eens willen horen... wil wat anders voor m'n Usher mini dancer 2's...
Maar goed, daar gaat t niet om hier

Veel plezier alvast !!



Citaat van: HuubF op november 11, 2020, 14:47:19
De Monitor Audio's ga ik vrijdag inruilen voor het hier eerder in een post genoemde setje Dynaudio Contour 20i's. En dan is het zakgeld op.

Als de Contours bevallen én ik vermoed dat er nog verbeteringen mogelijk zijn ga ik sparen voor de Confidence 20.

Leuk, mijn eerste Dynaudio's. Ik ben vreselijk benieuwd.

frank2

Citaat van: HuubF op november 11, 2020, 15:34:14
Heb die van jou binnenkort in huis. Jij hebt inderdaad die C1's voor mijn neus weggekaapt (ik had al een afspraak met W&W gemaakt).  :clapping:

Geen probleem, mijn geld is op dus moet eerst sparen. Daarna komt de upgrade naar C20 of C30 wel een keer. Heb ik iets om naar uit te kijken.

Ik ben wel benieuwd of die Purifi versterker iets extra's uit de 20i's kan persen waardoor ze, net als de JBL's, tot het uiterste worden gedreven.

Klasse d kan ook vies tegenvallen het is tenslotte stuk sterieler dan ab.... versterkers.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Citaat van: frank2 op november 11, 2020, 15:49:22
Klasse d kan ook vies tegenvallen het is tenslotte stuk sterieler dan ab.... versterkers.

Dat klopt inderdaad. Maar daar heeft die Purifi geen last van hoor.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

scrutinizer

Citaat van: HuubF op november 11, 2020, 15:48:07
Ik ben het met je eens dat 'werkelijkheid' in weergave een lastig begrip is.

Maar toch denk ik dat die Purifi versterker met weergevers die goed genoeg zijn in een akoestisch goede omgeving geen steken laat vallen.

Waarom? Hij klinkt muzikaal, krachtig, subtiel, ritmisch, hij heeft PRAT, oempf, gedetailleerd, homogeen. Als een combinatie van de goede eigenschappen die ik in andere versterkers heb gehoord.

Natuurlijk heb ik dat maar via 2 weergevers kunnen controleren, waarvan 1 nog steeds niet echt goed klonk. Daarom zie ik het een beetje als die Alpha test van vorige week. Je hoort topspeakers via internet, iPad en koptelefoon. En toch kun je iets zeggen over de relatieve kwaliteit van de geteste speakers.
Zijn wel wat meer amps in omloop die aan dat predikaat voldoen, Huub. :)

Citaat"Ik verwacht niet dat ze problemen in streaming of versterking hoorbaar maken."
Dus jezelf beperken in je zoektocht naar een luidsprekersysteem welke dit niet kenbaar maakt dan? :D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

addesmo

Citaat van: twani op november 11, 2020, 15:01:02
Mooi Huub!

Ik ben helemaal weg van de huisklank van Dynaudio.  Veel meer mijn ding dan bijvoorbeeld die knetterharde Focals.  Kan ik echt helemaal niks mee.

Maar goed, wat kun je verwachten van een Harbeth liefhebber....
Hier kan ik mij ook wel in vinden. Maar houd er rekening mee dat Dynaudio wat neigt naar vette bas weergave. Ik heb boven een setje Exite 18 staan en soms moet de baspoort plug die bijgeleverd (!) is er wel in. Gewoon proberen dus.
Hier is veel te lezen http://www.hifi-forum.de/viewthread-30-12760-649.html

HuubF

Citaat van: scrutinizer op november 11, 2020, 16:05:15
Zijn wel wat meer amps in omloop die aan dat predikaat voldoen, Huub. :)
Dus jezelf beperken in je zoektocht naar een luidsprekersysteem welke dit niet kenbaar maakt dan? :D

Er zullen wel meer amps zijn die dat kunnen, alleen niet voor 2000 euro. Waardoor het ineens binnen mijn bereik is gekomen.

Het aardige is dat ik nu alleen nog maar een luidspreker hoef te vinden die het in mijn huiskamer goed doet, de werkelijkheid niet teveel geweld aan lijkt te doen en ook lekker klinkt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Citaat van: HuubF op november 11, 2020, 16:17:36
Er zullen wel meer amps zijn die dat kunnen, alleen niet voor 2000 euro. Waardoor het ineens binnen mijn bereik is gekomen.

Het aardige is dat ik nu alleen nog maar een luidspreker hoef te vinden die het in mijn huiskamer goed doet, de werkelijkheid niet teveel geweld aan lijkt te doen en ook lekker klinkt.
Als je ruimte niet teveel afwijkingen vertoont zal dat je zeker lukken.
(tip) Hou eens vast aan frontend/amp en zoek het in luidspreker. ;)

Ontschoot me iets diep vanuit mijn grijze cellen, dat gezien eigenschappen purifi, de BBC monitor LS3/5A wel eens, op een echt goede stand, zou kunnen zingen. ;)
Plezier gewenst in je zoektocht, Huub.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Richi

Citaat van: HuubF op november 11, 2020, 15:20:15
Ja raar dat ik nog nooit Dynaudio in huis heb gehad. Ik heb ooit wel eens van iemand heb gehoord dat ze saai klinken, misschien is dat ergens blijven hangen.
Dat was dan vast een heel saai iemand, want bij mij klinkt het allesbehalve saai.  ;D

Plaats je wel een paar foto's als je ze hebt staan?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

vanzomereng

Citaat van: scrutinizer op november 11, 2020, 13:41:42
Ow ok.. Je beperkt jezelf liever tot dit 'stukje' in de tekst welke m.i. zorg draagt voor een peace of mind voor velen. ;D
Ik ga er voor het gemak maar van uit dat je zelf de hoop op 'werkelijkheid weergave' wel hebt laten vieren.
Daar waar Huub stelt dat het zijn versterking was welke verantwoordelijk voor een werkelijkheid weergave van deze verscheidenheid aan weergevers zou zijn, uitte ik mijn twijfel  :notify:
Dat er meerdere werkelijkheid belevingen/ervaringen bestaan is wat ik al eerder aangaf, en deze persoonlijk van aard zijn. 
Dat zal bij HuubF niet veel anders zijn als bij ons.... denk dat het m.b.t. meer een stijl van schrijven is.
Niet zoals bij vele hiero maar ook bij vele audio-recensenten, is men veelal door de voorraad van superlatieven heen,
om aan te geven hoe goed ze een apparaat vinden en dan allerlei andere krachttermen of andere onduidelijke uitdrukkingen hanteren.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

HuubF

Citaat van: scrutinizer op november 11, 2020, 16:27:40
Als je ruimte niet teveel afwijkingen vertoont zal dat je zeker lukken.
(tip) Hou eens vast aan frontend/amp en zoek het in luidspreker. ;)

Ontschoot me iets diep vanuit mijn grijze cellen, dat gezien eigenschappen purifi, de BBC monitor LS3/5A wel eens, op een echt goede stand, zou kunnen zingen. ;)
Plezier gewenst in je zoektocht, Huub.

Dank je.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Tja.....HOE omschrijf je geluid, of hoe iets smaakt.
En is het dan zo dat je er vanuit mag gaan dat een ander dit, vanuit een natuurlijk aangelegd limbisch systeem, zonder enig aangeleerd gedrag, zomaar begrijpt.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

vanzomereng

Citaat van: HuubF op november 11, 2020, 15:20:15
Ja raar dat ik nog nooit Dynaudio in huis heb gehad. Ik heb ooit wel eens van iemand heb gehoord dat ze saai klinken, misschien is dat ergens blijven hangen.
Ik kan niet voor alle Dynaudio's spreken maar wat ik zelf heb gehoord en zelf met veel plezier heb gehad (Dynaudio Focus 260) klinken ze niet saai.
Oke, ze zijn niet zo up-front als als bijvoorbeeld bepaalde Klipschen, JBL's, Focals etc.  maar gewoon zeer onopvallend goed en zeer geschikt
voor langdurige luistersessies zonder vermoeid te worden.
Wellicht zijn dit jouw eerste speakers, waarbij het mogelijk is jouw 12-delige CD-box van Koos Alberts, in 1 ruk af te spelen  ;D

Je moet je zelf wel ook ff wat tijd gunnen met de Dynaudio's en niet na 34 uur, ze al het raam uit te gooien (wat ik zeker niet verwacht)
Zet ze niet te dicht tegen de wand, minimaal 70 cm, liever 1 meter, speakers zeer licht indraaien en ik voorspel i.c.m. jouw Purify-amp,
dat je zeer aangenaam verrast zult zijn.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Richi

Citaat van: addesmo op november 11, 2020, 16:06:21
Hier kan ik mij ook wel in vinden. Maar houd er rekening mee dat Dynaudio wat neigt naar vette bas weergave. Ik heb boven een setje Exite 18 staan en soms moet de baspoort plug die bijgeleverd (!) is er wel in. Gewoon proberen dus.
Hier is veel te lezen http://www.hifi-forum.de/viewthread-30-12760-649.html
Dit is volgens mij een generalisatie die niet voor alles types en zeker niet in alle luisterruimtes opgaat. Mijn Contours in onze luisterruimte zou ik in ieder geval niet onder de categorie 'vette bas' scharen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: VANZOMERENG op november 11, 2020, 16:57:50
Je moet je zelf wel ook ff wat tijd gunnen met de Dynaudio's en niet na 34 uur, ze al het raam uit te gooien (wat ik zeker niet verwacht)
Zet ze niet te dicht tegen de wand, minimaal 70 cm, liever 1 meter, speakers zeer licht indraaien en ik voorspel i.c.m. jouw Purify-amp,
dat je zeer aangenaam verrast zult zijn.
^^
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Rob46

Was ook mijn ervaring met de Contour 20i en zal met de C1's idem zijn.......
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

HuubF

Citaat van: Rob46 op november 11, 2020, 19:24:56
Was ook mijn ervaring met de Contour 20i en zal met de C1's idem zijn.......

Kun jij al aangeven wat de verschillen tussen de C20's en C1's zijn?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Citaat van: HuubF op november 12, 2020, 09:37:28
Kun jij al aangeven wat de verschillen tussen de C20's en C1's zijn?

Wanneer ga je de dynaudio halen Huub?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren


Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Richi

Citaat van: frank2 op november 12, 2020, 10:53:29
Veel plezier bij Karel. Nb hij heeft ook de bbc 5a monitor staan...
Hij heeft ook nog enkele paren nieuwe Dynaudio C2 Platinum staan 'voor weinig'.  :wub:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a