Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: bert50 op november 10, 2020, 13:45:08
Huub kom hier eens luisteren naar Dynaudio Confidence 20 met Accuphase E650.
Koffie staat klaar.
Gr Bert

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja die zou ik ook wel willen hebben, maar zijn voorganger kost minder dan de helft. Woon je in de buurt van Leiden?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Citaat van: HuubF op november 10, 2020, 13:44:28
Bij de Purifi versterker heb ik het gevoel dat hij de werkelijkheid weergeeft, het signaal van de streamer/dac correct doorgeeft en de speakers in een ijzeren greep heeft. Bij Naim heb ik altijd een goed gevoel omdat het lekker klinkt, maar dat je voor meer kwaliteit het hogere model moet hebben. En er is altijd een hoger model.

Kortom, ik zit voor een dubbeltje (nou ja, 2000 euro) op de eerste rang. I love that. En het klinkt geweldig omdat er zo ongelofelijk veel te horen is. En allemaal in evenwicht, met als enige beperking de speaker.

Hoewel de JBL HDI1600's opmerkelijk ver willen gaan blijven het natuurlijk speakers die wel een slagje beter kunnen. De Dynaudio C1's zijn dan een optie omdat dit zowat de beste monitors zijn. De Harbeth 40's omdat ik vermoed dat die nog wat eigen muzikaliteit kunnen toevoegen.
Als jij dat zo momenteel ervaar gun ik je dat, Huub. 
Maar een versterker, welke volgens jou de werkelijkheid beoogd weer te geven, benodigt hierin een luidsprekersysteem welke zich ideaal gedraagt binnen een gegeven akoestiek, dit vast te stellen. Afhankelijk van perfect bron(materiaal.

Geef mij dan maar dat lekker klinkende setje ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Martin!!!

Citaat van: HuubF op november 10, 2020, 13:15:37
Als de speakers en versterker zijn verkocht komt het laatste vraagstuk: wat voor speakers gaan op den duur de JBL's vervangen? Voor het geval er geen Purifi optie komt staan nu op mijn lijstje: Dynaudio C1 Platinum en Harbeth 40.1. Beide 2e hands redelijk te krijgen. Daar zijn nieuwere versies van maar dan moet ik ze nieuw gaan kopen.

Met een Harbeth 40.1 haal je wel twee zeer grote jongens in huis, ik zie ze tweedehands niet zo veel voorbij komen. Ben je niet in de war met de 30.1??
mainly British stuff

HuubF

Citaat van: scrutinizer op november 10, 2020, 14:08:13
Als jij dat zo momenteel ervaar gun ik je dat, Huub. 
Maar een versterker, welke volgens jou de werkelijkheid beoogd weer te geven, benodigt hierin een luidsprekersysteem welke zich ideaal gedraagt binnen een gegeven akoestiek, dit vast te stellen. Afhankelijk van perfect bron(materiaal.

Geef mij dan maar dat lekker klinkende setje ;)

Dat begrijp ik. Maar als je al heel wat in huis hebt gehad krijg je een beetje gevoel voor wat klopt of niet. Ongeacht andere apparatuur of akoestiek.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

bert50

devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

HuubF

Citaat van: Martin!!! op november 10, 2020, 14:38:22
Met een Harbeth 40.1 haal je wel twee zeer grote jongens in huis, ik zie ze tweedehands niet zo veel voorbij komen. Ben je niet in de war met de 30.1??

Beetje bulkig inderdaad maar hoogte valt mee (75 cm).

De JBL L100 lijkt me trouwens ook gaaf. Dus lijstje wordt nu:

1. Purifi bouwsel
2. JBL L100 classic
3. Dynaudio Confidence C1 of C20
4. Harbeth 40 of HL5

Behoorlijk verschillend.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dirk

Citaat van: HuubF op november 10, 2020, 15:22:48
Beetje bulkig inderdaad maar hoogte valt mee (75 cm).

De JBL L100 lijkt me trouwens ook gaaf. Dus lijstje wordt nu:

1. Purifi bouwsel
2. JBL L100 classic
3. Dynaudio Confidence C1 of C20
4. Harbeth 40 of 50

Behoorlijk verschillend.  ;D
Harbeth 50?  :unsure:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

bert50

[emoji16][emoji16][emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

HuubF

HL5 bedoel ik. :-[ Ooit de 30 gehad en die was eigenlijk wel mooi, beetje weinig fundament. Kwam misschien ook door de Cyrus versterking.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martin!!!

Citaat van: HuubF op november 10, 2020, 15:22:48
Beetje bulkig inderdaad maar hoogte valt mee (75 cm).

De JBL L100 lijkt me trouwens ook gaaf. Dus lijstje wordt nu:

1. Purifi bouwsel
2. JBL L100 classic
3. Dynaudio Confidence C1 of C20
4. Harbeth 40 of 50

Behoorlijk verschillend.  ;D

Oké tis maar wat je mee vind vallen (moet nog een stand onder van   ;D en een Harbeth 50 ken ik niet je zal de SHL5 bedoelden. 

De 40.1
mainly British stuff

Dirk

hij zet maar één paar hé  :D
en dan snel weghalen...tss  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

scrutinizer

Citaat van: HuubF op november 10, 2020, 15:17:43
Dat begrijp ik. Maar als je al heel wat in huis hebt gehad krijg je een beetje gevoel voor wat klopt of niet. Ongeacht andere apparatuur of akoestiek.
Oh okay..
Dan heb ik nog niet genoeg ervaren of in huis gehad Huub ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Haha, inderdaad wel een verschrikkelijke wraak omdat mijn geliefde een hekel heeft aan een subwoofertje.

Tsja, als ik alles verkocht heb, nog een paar maanden flink spaar (geen nieuwe telefoon, laptop of elektrische fiets), ik de kids wat sneller hun schulden laat terugbetalen, de belastingteruggave klopt met mijn berekening en mijn geliefde zo ver krijg dat er ook wat uit de gezamenlijke pot wordt bijgedragen kan het in ieder geval financieel.

Een ATC SCM50 mag ook (40 al gehad).
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Ik lees dat er veel de revue gepaseerd heeft, Huub. Maar door de wol geverfd zijn zou m.i. inhouden dat er niet meer van deze grote sprongen tussen zwart en wit gemaakt worden.
Neemt niets weg aan het feit het gezellige praat betreft ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

jellejanssen

Dynaudio  20i wss niet interessant ?
Anders tip, W&W heeft n setje staan op mp

Roksan

Vergeet niet dat voor sommige het wisselen en zoeken naar apparatuur ook onderdeel is van de hobby. Is toch heerlijk om steeds weer naar wat anders te mogen luisteren ook al ben je tevreden? Ik zou alleen daarvoor al best een audio zaak willen hebben (of eigenlijk een geld boom)
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Rob46

Citaat van: jellejanssen op november 10, 2020, 18:09:23
Dynaudio  20i wss niet interessant ?
Anders tip, W&W heeft n setje staan op mp
Zijn van mij geweest. Absoluut een top set luidsprekers. Net ingespeeld.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Mitch--

Citaat van: HuubF op november 10, 2020, 15:22:48
Beetje bulkig inderdaad maar hoogte valt mee (75 cm).

De JBL L100 lijkt me trouwens ook gaaf. Dus lijstje wordt nu:

1. Purifi bouwsel
2. JBL L100 classic
3. Dynaudio Confidence C1 of C20
4. Harbeth 40 of HL5

Behoorlijk verschillend.  ;D

De 40.1 zijn echt, heel erg eerlijk, veel te groot voor jouw ruimte, word een drama met het laag als je die in een 'kleine' ruimte niet onder de duim gaat houden met een dsp, vooral de 40.1 heeft hier heel erg last van, de 40.2 is al liever maar met die laagunit ga je problemen krijgen als je die niet te ruimte geeft.

SHL5 zijn prachtig  :inlove:, en zeker een stuk potenter dan de 30.1 in het laag. Via de 30.1 ben ik bij Harbeth terecht gekomen en verliefd op geworden, maar ik vond en vind ze echt aan de onderkant in het laag 'tekort' komen, de SHL5 zijn prachtig met een stuk volwassener laag, heb ik lang gehad en hebben dat beetje extra tov de 30.

Nu met de C7 helemaal in mn nopjes, de SHL5 kan ik hier in de setting niet meer kwijt maar ik kom niks tekort.

Als je het leuk vind Huub ben je altijd welkom om ze eens te horen, woon in Rijswijk dus dichtbij Leiden :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Citaat van: scrutinizer op november 10, 2020, 16:20:28
Ik lees dat er veel de revue gepaseerd heeft, Huub. Maar door de wol geverfd zijn zou m.i. inhouden dat er niet meer van deze grote sprongen tussen zwart en wit gemaakt worden.
Neemt niets weg aan het feit het gezellige praat betreft ;)

Ik neem aan dat je dit schrijft naar aanleiding van mijn opmerking dat ik de NAD C298 als een eindpunt zie (hij heeft tenslotte alle goede eigenschappen van alle versterkers die ik heb gehad zonder de nadelen).

Of bedoel je dat mijn lijstje van speakers weinig samenhangend is?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Rob46 op november 10, 2020, 18:32:10
Zijn van mij geweest. Absoluut een top set luidsprekers. Net ingespeeld.

Haha ik wil ook liever Confidence C1's. Kiezen voor de Contour 20i leidt gegarandeerd tot een upgrade later.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

jellejanssen

Dat dacht ik al, vandaar de wss niet interessant ;)

Citaat van: HuubF op november 10, 2020, 19:19:25
Haha ik wil ook liever Confidence C1's. Kiezen voor de Contour 20i leidt gegarandeerd tot een upgrade later.

HuubF

Bedankt voor het meedenken.  ;)

Tsja dan valt de Harbeth 40.1 ook af.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

Citaat van: HuubF op november 10, 2020, 19:33:20
Bedankt voor het meedenken.  ;)

Tsja dan valt de Harbeth 40.1 ook af.
Op hifi.nl  staan HARBERTH SUPER HL5 35TH ANNIVERSARY te koop
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Ik heb al enige tijd geleden deze zeer flinke monitoren XTZ Divine delta gehoord en was hier zeer over te spreken.
Laatste tijd is het wel ff stil rondom dit merk.  M.i.z. veel speaker voor een zeer scherpe prijs.
Wellicht heeft https://www.intosurround.nl/ een demo-exemplaar te leen.

https://www.areadvd.de/tests/test-xtz-divine-divine-delta-grosser-regallautsprecher-mit-grandiosem-klang/
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD