Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Rob46

Citaat van: HuubF op oktober 25, 2019, 12:35:56
Heb jij ze in huis dan?  :o

Wel of niet in huis, het is zijn ervaring dus zal dat toch niet uit zijn duim worden gezogen?
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

HuubF

Citaat van: chansig op oktober 25, 2019, 14:14:51
Beiden, tegelijkertijd, is niet mogelijk in jouw beleving/ervaring ?

Gr. Hans

In mijn beleving is 'muzikaliteit' van de weergave irrelevant als het blijvend voldoende waarheidsgetrouw lijkt. Als de set daar niet toe in staat is moet het op zijn minst op de één of andere manier lekker klinken. Meestal ben ik daar dan al snel op uitgekeken. Behalve bij Naim, helaas.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Rob46 op oktober 25, 2019, 14:36:39
Wel of niet in huis, het is zijn ervaring dus zal dat toch niet uit zijn duim worden gezogen?

Zeker niet, maar het is wel interessant voor me als iemand ze heeft staan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rob46

Ik zie in jouw handtekening staan dat je Roon met Tidal gebruikt. Is jouw ervaring dat de inzet van Roon een verbetering in geluidskwaliteit geeft?
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

chansig

Citaat van: HuubF op oktober 25, 2019, 14:44:35
In mijn beleving is 'muzikaliteit' van de weergave irrelevant als het blijvend voldoende waarheidsgetrouw lijkt. Als de set daar niet toe in staat is moet het op zijn minst op de één of andere manier lekker klinken. Meestal ben ik daar dan al snel op uitgekeken. Behalve bij Naim, helaas.

Ah...oke.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Nee, ik heb ze niet staan. Maar ik heb ze een paar keer gehoord en het beeld was steeds zo plat als het spreekwoordelijke dubbeltje. Maar wat Frank zegt wel mooi en zuiver.

Gr. Walter

HuubF

Citaat van: Rob46 op oktober 25, 2019, 14:54:30
Ik zie in jouw handtekening staan dat je Roon met Tidal gebruikt. Is jouw ervaring dat de inzet van Roon een verbetering in geluidskwaliteit geeft?

Nou dat zou ik niet durven zeggen. Wel alle trucs eromheen, zoals een apart end point.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Xander32

👍🏻

Het is fijn om samen van muziek te kunnen genieten.

Citaat van: HuubF op oktober 25, 2019, 08:08:08
Nee hoor! In de loop der jaren hebben we het hifi-aspect van onze relatie zó fijngeslepen dat de muziek gewoon aan mag. Als ik maar niet teveel klassiek draai. Ik weet precies welke muziek zij mooi vindt en voor mij nog net kan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

katwax

Huub in Hans zijn topic melde je dat je "droomset" Kii three BXT system is met Naim, is de Dutch&Dutch 8c dan gewoon compromis puur op basis van prijs?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Citaat van: katwax op oktober 25, 2019, 17:29:34
Huub in Hans zijn topic melde je dat je "droomset" Kii three BXT system is met Naim, is de Dutch&Dutch 8c dan gewoon compromis puur op basis van prijs?

In Hans' topic heb ik verteld dat ik de Kii 3 een paar keer (3) heb gehoord en dat de sessie met BXT en Naim daarvan het beste klonk. Ik heb overigens ook geschreven dat de 8000-euro BXT uitbreiding het mij te duur maakt.

De D&D 8M en 8C heb ik ooit in een demo bij BB&G gehoord en daar klonk uitgerekend de M het best. Maar dat kwam meer door de ruimte en de opstelling heb ik begrepen.

De afgelopen jaren heb ik veel actieve speakers gehoord, ook van Dynaudio en Devialet (Phantom Gold). Ik kon daar nooit lang naar luisteren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Hemeltje wat is die nieuwe Tool toch goed. Ik denk dat sommigen wegkwijlen bij de effecten maar ik voel mezelf wegdrijven door het overweldigende rock-geluid. Altijd lastig maar hier gaat het 100% goed.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Inderdaad het meest mooie album wat ik in de afgelopen jaren heb gehoord.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Citaat van: HuubF op oktober 25, 2019, 17:52:58
In Hans' topic heb ik verteld dat ik de Kii 3 een paar keer (3) heb gehoord en dat de sessie met BXT en Naim daarvan het beste klonk. Ik heb overigens ook geschreven dat de 8000-euro BXT uitbreiding het mij te duur maakt.

De D&D 8M en 8C heb ik ooit in een demo bij BB&G gehoord en daar klonk uitgerekend de M het best. Maar dat kwam meer door de ruimte en de opstelling heb ik begrepen.

De afgelopen jaren heb ik veel actieve speakers gehoord, ook van Dynaudio en Devialet (Phantom Gold). Ik kon daar nooit lang naar luisteren.
Was dat met beide analoog aangestuurd? Van Dynaudio en Phantom Gold heb ik nooit een overtuigende demo gehoord, van zowel de de Kii Three als de D&D 8c wel. Helaas nog niet met de BXT en ik verwacht dat je eigen ruimte toch nog blijft horen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

HuubF

Citaat van: TabCam op oktober 25, 2019, 19:28:38
Was dat met beide analoog aangestuurd? Van Dynaudio en Phantom Gold heb ik nooit een overtuigende demo gehoord, van zowel de de Kii Three als de D&D 8c wel. Helaas nog niet met de BXT en ik verwacht dat je eigen ruimte toch nog blijft horen.

Over het algemeen digitaal vanuit een (dikke) streamer. Van de Kii/BXT weet ik het niet zeker. Naar mijn overtuiging moet je ze analoog willen aansturen. Ik heb veel te veel gedoe gehad met digitale verbindingen om te geloven dat zo'n speakertje het wel helemaal voor elkaar heeft. Bovendien heb je dan ook nog enige invloed op de klank.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tabcam

Citaat van: HuubF op oktober 25, 2019, 20:07:03
Over het algemeen digitaal vanuit een (dikke) streamer. Van de Kii/BXT weet ik het niet zeker. Naar mijn overtuiging moet je ze analoog willen aansturen. Ik heb veel te veel gedoe gehad met digitale verbindingen om te geloven dat zo'n speakertje het wel helemaal voor elkaar heeft. Bovendien heb je dan ook nog enige invloed op de klank.
De D&D laat echt veel beter geluid horen indien digitaal aangestuurd. Invloed op de klank heb je met de D&D ook: digitale toonregeling; subwoofer, bas en treble, +/- 6 dB. Nee, geen magisch kabeltje of een andere voorversterker, de digitale weg is bij de D&D veruit superieur aan de analoge, waar je altijd een extra Analoog Digitasl Conversie-stap nodig hebt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

HuubF

Citaat van: TabCam op oktober 25, 2019, 20:31:27
De D&D laat echt veel beter geluid horen indien digitaal aangestuurd. Invloed op de klank heb je met de D&D ook: digitale toonregeling; subwoofer, bas en treble, +/- 6 dB. Nee, geen magisch kabeltje of een andere voorversterker, de digitale weg is bij de D&D veruit superieur aan de analoge, waar je altijd een extra Analoog Digitasl Conversie-stap nodig hebt.

Waarom denk je dat?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Citaat van: HuubF op oktober 25, 2019, 20:07:03
Over het algemeen digitaal vanuit een (dikke) streamer. Van de Kii/BXT weet ik het niet zeker. Naar mijn overtuiging moet je ze analoog willen aansturen. Ik heb veel te veel gedoe gehad met digitale verbindingen om te geloven dat zo'n speakertje het wel helemaal voor elkaar heeft. Bovendien heb je dan ook nog enige invloed op de klank.
Beetje waste of money om de Kii analoog aan te sturen naar mijn idee, want bij Kii wordt de analoge ingang direct omgezet naar digitaal.
Je gaat volgens mij meer fout doen door ze analoog aan te sturen, want analoog gaat altijd de signature hebben van de analoge bron, digitaal ben je hier ook niet zeker van, tenzij het bitperfect gebeurt.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Citaat van: katwax op oktober 25, 2019, 21:07:21
Beetje waste of money om de Kii analoog aan te sturen naar mijn idee, want bij Kii wordt de analoge ingang direct omgezet naar digitaal.
Je gaat volgens mij meer fout doen door ze analoog aan te sturen, want analoog gaat altijd de signature hebben van de analoge bron, digitaal ben je hier ook niet zeker van, tenzij het bitperfect gebeurt.

Het is juist de bedoeling dat de klank van de bron wordt overgenomen. Bovendien bakken de meeste all in speakers er gehoormatig niet veel van als ze digitaal worden aangestuurd.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Citaat van: HuubF op oktober 25, 2019, 21:10:55
Het is juist de bedoeling dat de klank van de bron wordt overgenomen. Bovendien bakken de meeste all in speakers er gehoormatig niet veel van als ze digitaal worden aangestuurd.
Nee de bedoeling is niet om de klank van de bron over te nemen, de bron moet gewoon de 0 en 1 versturen zonder er iets aan te doen. Hier verschillen we mogelijk in mening.

Dat de meeste all in speakers er niets van bakken kan ik voorstellen, hoe dit digitaal signaal verwerkt wordt en op het einde wordt omgezet is een belangrijk onderdeel. Hierin hebben ze voordeel dat ze dicht bij het eindstation hun convertie kunnen uitvoeren (dac), maar zoals er verschil is tussen losse dacs is dit ook in de onderdelen van deze speakers.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Citaat van: katwax op oktober 25, 2019, 21:28:15
Nee de bedoeling is niet om de klank van de bron over te nemen, de bron moet gewoon de 0 en 1 versturen zonder er iets aan te doen. Hier verschillen we mogelijk in mening.

Dat de meeste all in speakers er niets van bakken kan ik voorstellen, hoe dit digitaal signaal verwerkt wordt en op het einde wordt omgezet is een belangrijk onderdeel. Hierin hebben ze voordeel dat ze dicht bij het eindstation hun convertie kunnen uitvoeren (dac), maar zoals er verschil is tussen losse dacs is dit ook in de onderdelen van deze speakers.

Als je een luidsprekersysteem van 18.000 euro hebt kan me voorstellen dat je vindt dat hij dan maar alles moet doen ook.  ;)

Hoe ik het zie: dacs verschillen nogal in kwaliteit maar de meesten bevatten gewoon een chip van de plank. Het verschil zit dus in de elektronica eromheen. Het is onmogelijk dat een speakerfabrikant even 2 complete dacs in zijn speakers inbouwt met een kwaliteit als Chord of dCs. Ze moeten het dus hebben van de superieure speaker met perfect digitaal scheidingsfilter, versterkers per unit en de akoestische foefjes. Het perfect omzetten van een analoog signaal naar digitaal, bewerken en weer terug naar analoog kunnen ze echter wel. Het zit tenslotte allemaal in 1 apparaat.

Daarom klinken digitaal aangestuurde speakers mijns inziens zo bloedeloos. Dus koop een mooie streamer, sluit die analoog aan en laat vervolgens de speaker uitsluitend zijn speakerdingetje doen. Hier klinkt het ook niet bloedeloos en is de dac/voorversterker van dienst moeiteloos te herkennen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op oktober 25, 2019, 21:44:33
Het is onmogelijk dat een speakerfabrikant even 2 complete dacs in zijn speakers inbouwt met een kwaliteit als Chord of dCs.

Want dat is onmogelijk omdat ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op oktober 25, 2019, 21:52:13
Want dat is onmogelijk omdat ?

Gr. Hans

Nou dat ga ik niet uitleggen hoor. Jij vindt al die apparaten zowiezo onzin dus dan is elke uitleg zinloos. Als je een topspeaker hebt hoort daar een topstreamer bij. En dan laat je de speaker niet net datgene doen wat hij het slechtst kan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Dan niet.

Dan hou ik het er maar bij dat je behoorlijk wat audiofielelogica aan het uitkramen bent.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op oktober 25, 2019, 22:03:00
Dan niet.

Dan hou ik het er maar bij dat je behoorlijk wat audiofielelogica aan het uitkramen bent.

Gr. Hans

Tsja als je een goed geluid wil moet je een stapje extra doen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)