Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

Gsike en 24 gasten bekijken dit topic.

xlr8

Citaat van: HuubF op maart  9, 2019, 17:03:57
Cool ding hè? Ik heb best nog wat cd's én ik wil een referentie hebben.

Apart ding ja, was destijds de vervanger voor mijn Pioneer DV717 welke ik als CD transport gebruikte .
Je moet wel ff wennen aan doosje open, puckje eraf, cd erin, puckje erop, en doosje dicht maar als het dan speelt...   8)

Denk wel dat je DAC een meer bepalende factor is dan het spinnertje, ondanks in de puurste vorm zonder anti-jitter of processing etc... was het niet dat ik t.o.v. de Pioneer opeens de tram rondom het concertgebouw hoorde rijden  :)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op maart  9, 2019, 17:09:08
Beetje spannend ja. Baal er wel van dat ik net mijn high end digitale coaxkabeltje heb verkocht.

Gatver!

En nu?

:crazy:  ;D

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Geloof eens mij heb ik nog een digitale van vd Hul.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ejorne

Citaat van: HuubF op maart  9, 2019, 20:12:10
Ach, een dropvetertje werkt ook goed genoeg. In het begin dan hè?

Ja, als die dropveters ingespeeld raken dan zijn ze niet meer te vreten...  :hehe:

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op maart  9, 2019, 20:12:10
Ach, een dropvetertje werkt ook goed genoeg. In het begin dan hè?

Hmmmm....

Bij mij niet: onfatsoenlijk snoertje, dito geluidje.

Brrrr.

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op maart  9, 2019, 21:00:45
Hmmmm....

Bij mij niet: onfatsoenlijk snoertje, dito geluidje.

Brrrr.

Als het maar deugdelijk is gemaakt en niet kapot.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Maximus_Aurelius

Heel mooi transport heb je gekocht.

Ben ook aan het snuffelen voor een transport maar geen cd loopwerk maar een SACD loopwerk. Heb een cd loopwerk gehad van AVM en die kwam klankmatig niet tegen streaming op. Een SACD loopwerk voor mijn SACD'S die ik bezit(Analogue Audio) af te spelen.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op maart  9, 2019, 22:06:03
Als het maar deugdelijk is gemaakt en niet kapot.

;D

Nou is deugdelijk natuurlijk behoorlijk subjectief.

Ik vind een dropveter niet deugdelijk.

op eigen verzoek verwijderd.

Ohja!

Waar ik echt geen drol van begrijp is dat je een AN loopwerk hebt gekocht en geen Naim speler...?


chansig

Op AF staat een Meridian 596 van toen 4200 dollar te koop, voor nu 350 euro.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op maart 10, 2019, 05:59:20
Ohja!

Waar ik echt geen drol van begrijp is dat je een AN loopwerk hebt gekocht en geen Naim speler...?

De betaalbare Naim spelers hebben geen digitale uitgang.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Contour op maart 10, 2019, 08:57:04
Ga maar sparen Huub:

https://www.hifi.nl/artikel/27664/Review-Naim-CD-555-cd-speler-versus-ND-555-netwerkspeler.html

:laugh:

Jeetje wat een verhaal! Voor die streamer zou ik nog wel willen sparen. Voor over een jaar of 5, tweedehands als er alweer een nieuwe versie uit is. Dan ben ik 70.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: chansig op maart 10, 2019, 09:04:11
Op AF staat een Meridian 596 van toen 4200 dollar te koop, voor nu 350 euro.

Gr. Hans

Mwah, doet ook dvd's en wat probleempjes. Nee ik vind het juist wel cool, eindelijk iets van Audio Note in huis.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.


Markus2

Citaat van: HuubF op maart  6, 2019, 19:08:35
Wat ik graag wil begrijpen: wat heeft je doen besluiten dat het klaar was? Je ziet dat bij best veel mensen en ik heb geen idee waar die knop zit.

Ik ben de zaken gewoon anders gaan benaderen. Thuis wat über-subjectieve tests gedaan met kabels, versterkers, cd-spelers en filters met als eerste hoofdcriterium "mis ik zaken?"
Dat bleek niet het geval of in ieder geval niet van betwijfelbaarwaardige relevantie.

Vervolgens ben ik toen gaan bekijken/beluisteren of er muzikale artefacten waren die beduidend anders werden weergegeven bij toepassing van één der apparaten.
Uiteraard wel met de eis van reproduceerbaarheid.
Daar faalden apparatuur of ik.

Uiteindelijk ben ik me toe gaan spitsen op ruimte-informatie welke besloten lag in de opnames.
Ook hierbij bleek reproduceerbaarheid als constante nogal problematisch.

Uiteindelijk zoveel gewisseld dat ik soms in de waan verkeerde naar de Krell te luisteren, waar het Nuforce of Vincent betrof of juist andersom.
Dat duwde mij al enigszins richting de gedachte van "de mens als grote variabele".

Uiteindelijk volgde het vaker genoemde "HiFi-forum" versterkervergelijk waarbij de zaken voor -en naar mijn idee heel helder werden; Ik zag/hoorde mijn ervaringen gestaafd.

Daarna nog wat klein(er)schalige vergelijkingkjes bijgewoond en bijvoorbeeld mezelf in de tang genomen door het idee te hebben naar een groot Wilson (Maxx 3 meen ik) systeem te hebben zitten luisteren, waar het slanke zuiltjes van Gamut betrof.

Nadien toch nog weleens wat kabelarij en zo geprobeerd, maar voor mij is het een gelopen race; Die fase van de hobby is voor mij ter ziele, de mistiek is ervan af.


Dat de mens de variabele factor is, staat voor mij vast. Totdat het tegendeel ècht eens bewezen wordt (voor mij).

Groet, Mark ;)



Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.


HuubF

Citaat van: Markus2 op maart 10, 2019, 10:52:03
Ik ben de zaken gewoon anders gaan benaderen. Thuis wat über-subjectieve tests gedaan met kabels, versterkers, cd-spelers en filters met als eerste hoofdcriterium "mis ik zaken?"
Dat bleek niet het geval of in ieder geval niet van betwijfelbaarwaardige relevantie.

Vervolgens ben ik toen gaan bekijken/beluisteren of er muzikale artefacten waren die beduidend anders werden weergegeven bij toepassing van één der apparaten.
Uiteraard wel met de eis van reproduceerbaarheid.
Daar faalden apparatuur of ik.

Uiteindelijk ben ik me toe gaan spitsen op ruimte-informatie welke besloten lag in de opnames.
Ook hierbij bleek reproduceerbaarheid als constante nogal problematisch.

Uiteindelijk zoveel gewisseld dat ik soms in de waan verkeerde naar de Krell te luisteren, waar het Nuforce of Vincent betrof of juist andersom.
Dat duwde mij al enigszins richting de gedachte van "de mens als grote variabele".

Uiteindelijk volgde het vaker genoemde "HiFi-forum" versterkervergelijk waarbij de zaken voor -en naar mijn idee heel helder werden; Ik zag/hoorde mijn ervaringen gestaafd.

Daarna nog wat klein(er)schalige vergelijkingkjes bijgewoond en bijvoorbeeld mezelf in de tang genomen door het idee te hebben naar een groot Wilson (Maxx 3 meen ik) systeem te hebben zitten luisteren, waar het slanke zuiltjes van Gamut betrof.

Nadien toch nog weleens wat kabelarij en zo geprobeerd, maar voor mij is het een gelopen race; Die fase van de hobby is voor mij ter ziele, de mistiek is ervan af.


Dat de mens de variabele factor is, staat voor mij vast. Totdat het tegendeel ècht eens bewezen wordt (voor mij).

Groet, Mark ;)

Mooi, duidelijk verhaal.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Hallo Huub,

Dit is wel de eerste keer dat ik lees dat een streamer een cd-speler wegspeelt... mooi ding dus.

Wat je zegt, over 5 jaar mogelijk als tweedehands net betaalbaar.

Groetjes Walter

HuubF

De Audio Note CDT two is gearriveerd en staat op zijn plek. Best wel een groot ding. Het geluid valt me nog niet echt mee maar hij heeft ook jaren stilgestaan. Het is nog allemaal een beetje ongemakkelijk. Wel veel details maar nog niet een soort Audio Note touch of zo. Zit er misschien ook helemaal niet in met al die Naim apparaten erachter.

Maar eens even een paar dagen laten opwarmen.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67

Of een Musical Fidelity x10d erbij  8)

Wel mooi stukje techniek die AN.

HuubF

Citaat van: Ralf67 op maart 10, 2019, 14:16:52
Of een Musical Fidelity x10d erbij  8)

Wel mooi stukje techniek die AN.

Beetje platenspeler-gevoel met al die handelingen: deksel, puk, veel lopen. :wub:

Maar hij moet echt zijn best gaan doen wil ik hem houden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Naar de kast lopen, half voorover gebogen, half op je knieën zoeken naar een leuke cd, doosje open, cd eruit halen, lade open, puck eruit, cd erin, puck erop, inlezen, drukken op play...naar de bank lopen. Zitten eerste klanken...shit...verkeerde cd.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.