Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 34 gasten bekijken dit topic.

Sirius666

Citaat van: Baardmannetje op februari 16, 2019, 11:24:42
Leuke vraag.

Nu trekt een DSP sowieso ieder spoor van leven uit een set natuurlijk...

Naim gaat er prat op PRaT als 'dna' te hebben. Ik ben wel eens benieuwd hoeveel en of dat überhaupt wordt aangetast.

Een verdere insteek is wat de meerwaarde van de meer high end apparatuur tov <€1000 versterking als DSP wordt toegepast en je in beide gevallen dezelfde curve erop los laat.

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Citaat van: Baardmannetje op februari 16, 2019, 11:24:42
Leuke vraag.

Nu trekt een DSP sowieso ieder spoor van leven uit een set natuurlijk...

Het geluid uit mijn set is te vergelijken met de Sahara...levenloos. Maar als je goed gaat kijken is er erg veel leven en wordt zelfs de Sahara een wonderschoon gebied.

Ik vind apparaten soms mooi om te zien. Meer heb ik er niet mee. En de meerwaarde van een 50.000 euro dure versterker ? Geluidstechnisch ? Geen. Ego vergrotend ? Gigantisch. Daarnaast verhoogt het enorm je beleving.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: Lion of Judah op februari 15, 2019, 20:07:17
Nog bedankt voor de koffie Huub, was gezellig!

Hoi ja was gezellig. En jij bedankt voor de bemiddeling!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Sommige vintage spullen zijn inderdaad wel mooi om te zien. Het hedendaagse spul heb ik erg weinig mee. Spul uit de jaren 80 en 90 kan mij ook wel bekoren omdat dat het spul was dat in de winkels stond toen ik de leeftijd had dat je kriebel aan je plasser kreeg van zo'n prachtige Technics stereoset met oneindig veel knopjes en metertjes. High-End vind ik misbruik van grondstoffen...

;D

Maar dit vind ik echt wel mooi:


chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op februari 16, 2019, 13:15:37
Het geluid uit mijn set is te vergelijken met de Sahara...levenloos. Maar als je goed gaat kijken is er erg veel leven en wordt zelfs de Sahara een wonderschoon gebied.

Ik vind apparaten soms mooi om te zien. Meer heb ik er niet mee. En de meerwaarde van een 50.000 euro dure versterker ? Geluidstechnisch ? Geen. Ego vergrotend ? Gigantisch. Daarnaast verhoogt het enorm je beleving.

Gr. Hans

Er zijn wel meer aspecten van jouw geluidsbeleving die zich laten vergelijken met de Sahara.  :clapping:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Droge humor....veel verder kom ik niet. Maar kom maar op.... :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Lion of Judah

Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

chansig

Ik niet, maar mogelijk denkt mijn vrouw daar anders over. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op februari 16, 2019, 14:48:30
Droge humor....veel verder kom ik niet. Maar kom maar op.... :D

Gr. Hans

De hitte als het zonnetje week in, week uit op het dak schijnt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Lekker in je onderbroek en koud pilsje gaan zitten...heerlijk. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour


Tjeb

Citaat van: doorofnight op februari 15, 2019, 22:51:07
....... En ik lach om de meeste versterkers :)

Gelukkig!! Dan zie je nog ergens de humor van in... :bigsmile:

HuubF

Citaat van: Tjeb op februari 16, 2019, 15:57:31
Gelukkig!! Dan zie je nog ergens de humor van in... :bigsmile:

Ja, en geweldig om te zien als iemand mijlenver boven de materie staat!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Humor is volgens mij net als audio smaak. Iemand ergens boven plaatsen is natuurlijk geheel aan jezelf. Mensen doen het met mij ook....moeten ze lekker zelf weten.

Maar altijd wel weer leuk om elkaar een beetje te sarren.... :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Citaat van: HuubF op februari 16, 2019, 16:21:34
Ja, en geweldig om te zien als iemand mijlenver boven de materie staat!

:) Is toch leuk elkaar af en toe beetje plagen en niet te serieus nemen. Kan Tjeb nog wat van leren.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tjeb

Citaat van: chansig op februari 16, 2019, 16:24:32
Humor is volgens mij net als audio smaak.
Ja en wansmaak is ook smaak... :)

Citaat van: chansig op februari 16, 2019, 16:24:32
Iemand ergens boven plaatsen is natuurlijk geheel aan jezelf.
Als je jezelf ergens boven plaatst door een opmerking dat je om de meeste versterkers lacht is ook geheel aan jezelf, het is weer aan iemand anders om daar iets van/over te vinden.

Citaat van: chansig op februari 16, 2019, 16:24:32
Maar altijd wel weer leuk om elkaar een beetje te sarren.... :D
Tuurlijk, er moet meer gesart worden in het leven.. ;D

chansig

Tjebbemans....als iemand iets vindt wilt dat niet zeggen dat hij zich ergens boven plaats, net zoals het ook wel het geval kan zijn. Zolang daar geen duidelijkheid over is, is het aan de ander.

Sarren is leuk....zeker met mensen die het kunnen verdragen. Zijn er niet heel veel.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

Nee dat klopt, ik ook niet.. :crazy:
Dus sub mij niet sarren oke?!

Maar ik mag graag anderen sarren, dat geeft een doel in het leven..
En sommige reageren er zo heerlijk op.. :D

HuubF

Na de afgelopen weken meerdere sets te hebben gehoord en veel geëxperimenteerd te hebben is mijn set voor wat betreft speakers, bekabeling en versterking goed bevonden en is er rust in mijn hoofd.

Dus de combi ATC SCM40, NAC A5 kabels en Naim NAP250dr blijft voorlopig staan. Binnen ATC is er geen betaalbare verbetering te vinden, betere kabels zijn er niet en volgens Naim kenners voegt de veel duurdere 300dr niet veel toe.

Dus richt ik me maar op de bron. Daar moet ooit een Naim streamer komen maar de Mac Mini met daarop de Naim V1 dac/voorversterker voldoet nu ook prima. De microRendu is er op dit moment tussenuit. Met mR is het geluid iets schoner maar ik vind ook dat het Naim karakter daardoor iets wordt aantast.

Al sparend voor een streamer ga ik de komende weken eens experimenteren met glasvezel voor het netwerkgedeelte naar de Mac Mini. Volgens Alpha Audio is dat een relatief goedkope tweak. Daarvoor zijn 2 omzetters nodig, 2 SFP modules en een stukje kabel.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

naish123

Die glasvezel tweak ben ik ook wel in geïnteresseerd dus ga even volgen hoe jouw ervaringen zijn.

Heb je eigenlijk een lijst bijgehouden met alle apparatuur die er ooit de revue gepasseerd zijn? 

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk


B-art

Ik heb dat in het begin ook gedaan zoveel wisselen van apparatuur. Werd er niet gelukkig van. Wat ik nu heb blijft nog wel een poosje staan. Ik tweak alleen nog met wat kabels en headphones.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note