Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

chansig

Of accepteren dat bepaalde opnames niet helemaal je van het zijn. Werkt bij mij in ieder geval prima. Kwestie van kunnen en willen verdagen. Maar dat zal voor jou anders werken.

Wel een wel besteed dagje als het zo lees.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op februari 11, 2019, 17:03:21
Of accepteren dat bepaalde opnames niet helemaal je van het zijn. Werkt bij mij in ieder geval prima. Kwestie van kunnen en willen verdagen. Maar dat zal voor jou anders werken.

Wel een wel besteed dagje als het zo lees.

Gr. Hans

Ja van een matige opname van iets wat ik mooi vind word ik helemaal gek. Naim maakt er altijd wel wat van.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Carrol

Citaat van: HuubF op februari 11, 2019, 17:54:20
Ja van een matige opname van iets wat ik mooi vind word ik helemaal gek. Naim maakt er altijd wel wat van.
Van iets dat je weet dat het erop staat,en niet hoord....pfff..ja,zou er een raar smaakje aan over houden
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

naish123

Wel mooi dat je nu weet dat je Naim het beste vindt. Zou wel jammer zijn als de zoektocht nu ophoudt. De betekent minder leesvoer. ;-)
De Bryston gaat de verkoop weer in?

hrcc

Er zullen toch ook wel versterkers zijn die het midden houden tussen de kleurende Naim en de kille Bryston ?
Of speakers die wel veel laten horen maar niet alles tot het laatste graatje afkluiven ?

HuubF

Citaat van: hrcc op februari 11, 2019, 19:20:23
Er zullen toch ook wel versterkers zijn die het midden houden tussen de kleurende Naim en de kille Bryston ?
Of speakers die wel veel laten horen maar niet alles tot het laatste graatje afkluiven ?

Ongetwijfeld. Maar dat wordt een lange zoektocht. Ik vind het goed zo.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

holco

Die zoektocht heb ik je al bespaard  ;)


Citaat van: HuubF op februari 11, 2019, 19:58:58
Ongetwijfeld. Maar dat wordt een lange zoektocht. Ik vind het goed zo.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Sirius666

Citaat van: HuubF op februari 11, 2019, 12:12:45
Dat neutrale klopt denk ik wel ja. Tot mijn verbazing begin ik aan het geluid te wennen. Jouw aansporing om eens te gaan schuiven werkt ook, de balans tussen laag en hoog is wat beter.

Joh ik ga over 2 jaar met pensioen dus nu nog veel geld uitgeven aan hifi is niet zo verstandig.  ;) Uiteraard hou ik de verkoopsites in de gaten... ooit komt er voor een redelijk bedrag een 300dr te koop.  :worship:

Hmm de ATC's vind ik nog steeds goed en het lijkt dat de Bryston ze in de klauw heeft. Heftige stukken met veel laag klinken nu strak. De eerstvolgende ATC kost ook een vermogen.

Hmm buizen... ben er niet tegen. Misschien een keer een buizenvoorversterker proberen.

He gaaf dat je aan het schuiven bent gegaan! Ook top dat je 2 totaal verschillende sounds hebt, perfect om te vergelijken en het is dus buitengewoon nuttig geweest. Wat anders dan Naim zit er zeker niet meer in?

Cyreg

ff tussendoor zaak van 'n andere orde: stekkerdoos?
Heb er heel wat geprobeerd voor korte en langere tijd > met klankbalans en -kwaliteits verschil !!

Je kan (weinig moeite en kosten) de Supra MD06EU MKIII 'ns proberen (all Naim netkabels)

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Richi

Huub, als je een keer in de buurt van Arnhem komt, dan ben je van harte welkom om bij ons te komen luisteren. Een relatief bescheiden Naim set met Dynaudio luidsprekers en het klinkt als een klok. Open, dynamisch, vol, kortom heerlijk. Ik heb heel wat apparatuur gehad door de jaren heen, maar de Naim heeft het allemaal. Mogelijk dat het toch de match van componenten is of de beperkingen van je luisterruimte.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HuubF

Citaat van: Sirius666 op februari 11, 2019, 21:30:33
He gaaf dat je aan het schuiven bent gegaan! Ook top dat je 2 totaal verschillende sounds hebt, perfect om te vergelijken en het is dus buitengewoon nuttig geweest. Wat anders dan Naim zit er zeker niet meer in?

De Bryston is een geweldige no-nonsens versterker die het in zijn eentje moest opnemen tegen Naim. Ik denk dat bij een neutrale bron en versterking absoluut geweldige speakers horen. En dat zijn die van mij niet; de ATC SCM40 is slechts de grootste van de goedkoopste ATC lijn.

Vorig jaar heb ik even een setje Hypex Ncore monoblokken in huis gehad op mijn SCM11's. In vergelijking met de Naim Atom klonken die ongelofelijk iel. Bizar want ik verwachtte spektakel. Ook weer van dat neutrale spul.

Waar de Bryston erg goed in is: de absolute grip op de speakers en laat veel details horen. In mijn setting leverde dat erg mooi klassiek op maar pop en jazz waren voor mij soms onbeluisterbaar. Erg goede opnames waren heus wel spetterend maar ook dan miste ik uiteindelijk toch de intensiteit van de Naim sound.

Dus ja, het blijft Naim. Nog iets doen aan de bronkant en dan kan ik met pensioen.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Richi op februari 11, 2019, 22:42:36
Huub, als je een keer in de buurt van Arnhem komt, dan ben je van harte welkom om bij ons te komen luisteren. Een relatief bescheiden Naim set met Dynaudio luidsprekers en het klinkt als een klok. Open, dynamisch, vol, kortom heerlijk. Ik heb heel wat apparatuur gehad door de jaren heen, maar de Naim heeft het allemaal. Mogelijk dat het toch de match van componenten is of de beperkingen van je luisterruimte.

Nou een Atom met een NAP200 is geen lullig systeem hoor! Dynaudio ken ik niet zo. Maar inderdaad, Naim heeft iets wat de anderen niet hebben.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Cyreg op februari 11, 2019, 22:07:07
ff tussendoor zaak van 'n andere orde: stekkerdoos?
Heb er heel wat geprobeerd voor korte en langere tijd > met klankbalans en -kwaliteits verschil !!

Je kan (weinig moeite en kosten) de Supra MD06EU MKIII 'ns proberen (all Naim netkabels)

Ik heb een aparte stroomgroep en degelijke stekkers, kabels en stekkerdoos. Maar Naim heeft ook tamelijk goedkope (!) stroomprodukten. Als ik de hifi van het midden naar de zijkant ga verplaatsen (ook zo'n Naim dingetje) ga ik daar eens naar kijken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

Hallo Huub

Ik lees toevallig in het gerenommeerde duitse blad Audio,  een test van een versterker Exposure 3010 S2D.
Er wordt in deze test ook gesproken over "Geheimtipp" en dat Exposure het beste alternatief is,
voor mensen die van een "NAIM-sound" houden.

Wat m.b.t. voor wat het waard is en ondergetekende hoor dit soort verschillen toch zelf niet
maar wellicht iets voor jou, om in je achterhoofd te houden.
Qua prijs is Exposure wel een stuk vriendelijker als Naim en Bryston

De Exposure 3010 S2D is een integrated versterker met 2 x110 Watt aan 8Ohm en kost nieuw 2.300 euro.
Je kunt nog een extra DAC-board in laten bouwen  plus 400 euro extra.
Ze hebben ook de 3010 S2, dit is een pure eindversterker = 1.600 euro nieuw.

Mocht je de duitse taal machtig zijn, dan kan ik deze test inscannen en naar je toe mailen.




Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

DofN

Citaat van: HuubF op februari 10, 2019, 11:03:34
Haha dat is wel een goeje. Nee inderdaad. Mijn vriendin zet de lamp wel af en toe per ongeluk uit (dan heeft ze de dimmer uitgestoft). Dan ontstaat er bij mij wat onrust die verdwijnt als ik het heb ontdekt en hem weer heb aangedaan (heel zachtjes, nauwelijks zichtbaar).

Heb je ook wel eens dat je onrust voelt en dan even checkt of de lamp aan staat, en als die aanstaat, je onrust weer verdwijnt?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Martin!!!

Citaat van: VANZOMERENG op februari 12, 2019, 19:36:43
Hallo Huub

Ik lees toevallig in het gerenommeerde duitse blad Audio,  een test van een versterker Exposure 3010 S2D.
Er wordt in deze test ook gesproken over "Geheimtipp" en dat Exposure het beste alternatief is,
voor mensen die van een "NAIM-sound" houden.

Wat m.b.t. voor wat het waard is en ondergetekende hoor dit soort verschillen toch zelf niet
maar wellicht iets voor jou, om in je achterhoofd te houden.
Qua prijs is Exposure wel een stuk vriendelijker als Naim en Bryston

De Exposure 3010 S2D is een integrated versterker met 2 x110 Watt aan 8Ohm en kost nieuw 2.300 euro.
Je kunt nog een extra DAC-board in laten bouwen  plus 400 euro extra.
Ze hebben ook de 3010 S2, dit is een pure eindversterker = 1.600 euro nieuw.

Mocht je de duitse taal machtig zijn, dan kan ik deze test inscannen en naar je toe mailen.

Op de site van Lexicom is er over de Exposure 3010 S2D ook een recensie te vinden.
mainly British stuff

HuubF

Citaat van: doorofnight op februari 12, 2019, 19:43:10
Heb je ook wel eens dat je onrust voelt en dan even checkt of de lamp aan staat, en als die aanstaat, je onrust weer verdwijnt?

Dat zal ik zeker eens proberen!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op februari 12, 2019, 19:36:43
Hallo Huub

Ik lees toevallig in het gerenommeerde duitse blad Audio,  een test van een versterker Exposure 3010 S2D.
Er wordt in deze test ook gesproken over "Geheimtipp" en dat Exposure het beste alternatief is,
voor mensen die van een "NAIM-sound" houden.

Wat m.b.t. voor wat het waard is en ondergetekende hoor dit soort verschillen toch zelf niet
maar wellicht iets voor jou, om in je achterhoofd te houden.
Qua prijs is Exposure wel een stuk vriendelijker als Naim en Bryston

De Exposure 3010 S2D is een integrated versterker met 2 x110 Watt aan 8Ohm en kost nieuw 2.300 euro.
Je kunt nog een extra DAC-board in laten bouwen  plus 400 euro extra.
Ze hebben ook de 3010 S2, dit is een pure eindversterker = 1.600 euro nieuw.

Mocht je de duitse taal machtig zijn, dan kan ik deze test inscannen en naar je toe mailen.

Interessant, ja stuur maar op!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Volgens mij heb ik nog een Homestudio liggen met een test van een Exposure versterker. Is van 2003. Weet nog wel dat men behoorlijk lyrisch was over het merk: prijs/kwaliteit verhouding was erg goed. Beetje no nonsense als ik het goed heb onthouden.

Zal vanmiddag eens kijken, foto maken van het artikel en dan posten.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Uit 2003...

Je hebt geen idee wat er allemaal veranderd is in het ontwerpen van versterkers hè?

;D

Cyreg

in ieder geval is de hoofdontwerper/oprichter van Exposure John Farlowe rond 2006 vervangen door Tony Brady en waren de pre/power XXIII/ XXVIII en Integrated XXXV overgangsontwerpen, waaraan ze beiden hebben gewerkt; ook de tijd waarin de 1e 3010 versie op de markt kwam  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

HuubF

Citaat van: chansig op februari 13, 2019, 11:11:58
Volgens mij heb ik nog een Homestudio liggen met een test van een Exposure versterker. Is van 2003. Weet nog wel dat men behoorlijk lyrisch was over het merk: prijs/kwaliteit verhouding was erg goed. Beetje no nonsense als ik het goed heb onthouden.

Zal vanmiddag eens kijken, foto maken van het artikel en dan posten.

Gr. Hans

Ik heb ooit nog een Exposure in huis gehad. Was er toen niet zo van onder de indruk (waarschijnlijk neutraal). Maar inderdaad, zoals Eelco zegt (maar niet bedoelt): merken komen niet voor niets met steeds nieuwe modellen. En sommige reviews reppen over een flinke klankverbetering in de laatste versie van de 3010. In 1 van die reviews wordt trouwens ook gemeld dat de 3010s2d moeite heeft met een ATC SCM20. Reviews zijn uiterst nuttig als ze iets negatiefs melden.

Het hoofdstuk versterking heb ik trouwens wel gehad. De waarde van de huidige bron plus andere spullen die ik nog heb liggen is voldoende om me richten op mogelijkheden om de streaming en dac te verbeteren.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kingpin

Citaat van: Baardmannetje op februari 13, 2019, 11:28:48
Uit 2003...

Je hebt geen idee wat er allemaal veranderd is in het ontwerpen van versterkers hè?

;D
Wat geen garantie is op verbeteringen ::)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Sirius666

Citaat van: Baardmannetje op februari 13, 2019, 11:28:48
Uit 2003...

Je hebt geen idee wat er allemaal veranderd is in het ontwerpen van versterkers hè?

;D

Wat is er allemaal veranderd in het ontwerpen van versterkers? Je hebt vast een lijstje paraat.

Zijn al deze veranderingen ten goede geweest?

op eigen verzoek verwijderd.