Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 30 gasten bekijken dit topic.

Sirius666

Citaat van: HuubF op juni  1, 2018, 12:44:02
Omdat ik die Densen niet wilde proberen? Mijn dilemma is juist dat ik gericht op zoek ben naar een bepaald geluid en er huiverig voor ben iets heel anders te introduceren. De Chord Qutest verdween al na een paar weken omdat het klankkarakter me niet beviel.

Dus een slachtoffer van Naim? Ik vind het gewoon mooi klinken. En vanaf nu moet ik met kleine stapjes het geluid aan alle kanten een beetje oprekken.

Nee joh. Niet vanwege het noemen van 1 merk. Zou wat zijn haha. Densen noemde ik toen vanwege de forse voedingen en zeer ruime capaciteit van elco's. Bijv de B320 eindversterker die nu op MP staat. Een Hegel maakt weer gebruik van zeer hoge demping factor (1000 uit mijn hoofd).

'Slachtoffer' omdat mij bij staat dat je bang was in het upgrade traject van Naim te trappen. Totaal niet negatief bedoeld of zo. Ik heb Naim nog nooit gehoord. Zeker een mooi merk met een fraaie productlijn!




solitaire

Citaat van: Sirius666 op juni  1, 2018, 14:22:04
... Ik heb Naim nog nooit gehoord. ...


opvallende uitspraken doe je dan, dit wetende :D
Hinterm Horizont geht's weiter.

HuubF

Citaat van: Sirius666 op juni  1, 2018, 14:22:04
... 'Slachtoffer' omdat mij bij staat dat je bang was in het upgrade traject van Naim te trappen. Totaal niet negatief bedoeld of zo. Ik heb Naim nog nooit gehoord. Zeker een mooi merk met een fraaie productlijn!

Oh bedoel je dat... ja dan ben ik er uiteindelijk toch nog ingetuind.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666


solitaire

Ha ha, en dan al jouw posts nog eens moeten lezen ... dat zou pas ironie zijn :angel: ... en dan de massieve vervuiling van Huubs thread van zo'n verzamel-quote ...

neh :-*

Wellicht kan ik je verleiden voor jezelf je eigen teksten nog eens de revue te laten passeren ?  ;)
Hinterm Horizont geht's weiter.

HuubF

Leuk dat bij 2 anderen de Schiit Eitr voor een vergelijkbare ervaring zorgt als bij mij.

Geruststellend. Dat betekent dat het met onze oren lang niet zo slecht is gesteld als sommigen denken. Het bewijst ook het voordeel van forums. Dat die Schitt wel eens goed zou kunnen zijn heb ik natuurlijk ook van een ander.

Ik heb 4 USB-spdif omzetters in huis gehad. Ten opzichte van mijn referentie was er één die bijna net zo goed klonk en één die excelleerde.

Ervaringen lezen van anderen en experimenteren loont!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kaakberg

Citaat van: HuubF op mei 23, 2018, 22:53:15
Ik heb een tijdje serieus vergeleken tussen de Roon/Eitr en de NAC272 en ik kan nu zeggen dat ik Roon beter vind klinken. Het grootste verschil is de grotere rijkdom van de klanken, de Schiit Eitr haalt meer uit het digitale signaal dan de Naim. Het grote voordeel van Naim, de meeslepende sound, blijft behouden omdat alleen het streaming gedeelte van de Naim wordt gebypassed.

De Chord Qutest die ik een paar weken heb gehad haalde ook wel meer uit het signaal maar die liet de lekkere Naim sound juist niet in tact.

Dus tevreden? Mwwwwja, heel erg.

maar Roon klinkt toch niet? Het verzorgt de metadata (soms ook voor klassiek :-( ) . het andere geluid zou dan van Tidal moeten komen.

Sirius666

Citaat van: solitaire op juni  1, 2018, 17:26:34
Ha ha, en dan al jouw posts nog eens moeten lezen ... dat zou pas ironie zijn :angel: ... en dan de massieve vervuiling van Huubs thread van zo'n verzamel-quote ...

neh :-*

Wellicht kan ik je verleiden voor jezelf je eigen teksten nog eens de revue te laten passeren ?  ;)

Kortom: er is geen quote die aan kan worden gehaald. Dat dacht en wist ik natuurlijk al :D

Citaat van: HuubF op juni  1, 2018, 23:20:14
Leuk dat bij 2 anderen de Schiit Eitr voor een vergelijkbare ervaring zorgt als bij mij.

Geruststellend. Dat betekent dat het met onze oren lang niet zo slecht is gesteld als sommigen denken. Het bewijst ook het voordeel van forums. Dat die Schitt wel eens goed zou kunnen zijn heb ik natuurlijk ook van een ander.

Ik heb 4 USB-spdif omzetters in huis gehad. Ten opzichte van mijn referentie was er één die bijna net zo goed klonk en één die excelleerde.

Ervaringen lezen van anderen en experimenteren loont!

Hoe zou je die 4 omzetters rangschikken?

chansig

Citaat van: HuubF op juni  1, 2018, 23:20:14
Geruststellend. Dat betekent dat het met onze oren lang niet zo slecht is gesteld als sommigen denken. Het bewijst ook het voordeel van forums. Dat die Schitt wel eens goed zou kunnen zijn heb ik natuurlijk ook van een ander.

Jouw oren worden alleen maar beter naarmate je ouder wordt. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: smacdab op juni  2, 2018, 00:03:30
maar Roon klinkt toch niet? Het verzorgt de metadata (soms ook voor klassiek :-( ) . het andere geluid zou dan van Tidal moeten komen.

Dat ik 'Roon beter vind klinken'  is een samenvatting voor Roon(Tidal/internetradio)+Mac Mini+Jitterbug+Audioquest Coffee+USB-spdif omzetter+Coax kabel klinkt beter dan het streamergedeelte van Naim NAC272.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Sirius666 op juni  2, 2018, 06:39:59
... Hoe zou je die 4 omzetters rangschikken?

Vergeleken met mijn referentie:
4. Ifi matig, digitalig. Veel upgrademogelijkheden maar dan erg duur.
3. Stapel M2Tech doosjes: iets beter maar werkt niet met Apple
2. Singxer F1: zou ik mee kunnen leven. Grotere model wellicht wel heel goed.
1. Schiit Eitr: geweldig, waardoor NAC272 nu alleen nog dac/voorversterker is.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: HuubF op juni  2, 2018, 10:48:41
Vergeleken met mijn referentie:
4. Ifi matig, digitalig. Veel upgrademogelijkheden maar dan erg duur.
3. Stapel M2Tech doosjes: iets beter maar werkt niet met Apple
2. Singxer F1: zou ik mee kunnen leven. Grotere model wellicht wel heel goed.
1. Schiit Eitr: geweldig, waardoor NAC272 nu alleen nog dac/voorversterker is.

Thnx!

Naar m'n voorversterking vroeg je. Over een paar dagen :D een Roland Super UA. Bediening van volume en een hoofdtelefoonoutput zijn de enige 2 dingen die ik nodig heb. Ik zit/werk vanaf m'n pc, staat in de woonkamer. Niet handig qua locatie want er moet 10m aan kabel worden afgelegd. Ik wilde dus sowieso xlr na eigenlijk alleen maar RCA en optisch te hebben gebruikt. Of er een hoorbare aantasting van de weergave door 10m (afgeschermd) rca in de oude situatie is geweest weet ik niet. Dat hoor ik volgende week wellicht ;)

In de pc heb ik een USB filter (Efidelity) en een leuke USB kabel van... AliExpress. Misschien is een Schiit Wyrd dan leuk om te proberen...


HuubF

Omdat degenen die het hier thuis voor het zeggen hebben vinden dat ik te weinig slaap ga ik tegenwoordig op tijd naar bed. Met als resultaat dat ik vóór vijven klaar wakker ben.

Geen probleem, dan luister ik 's ochtends wat langer muziek.

Nu maar weer eens Testament van de Turtle Creek Chorale opgezet. Altijd geweldig, waarbij het wat beklemmende America First gehalte van de teksten wordt goedgemaakt door de wetenschap dat het koor in de basis gay is. Dus het aandeel aan boze-witte-mannen lijkt me klein.

Het klinkt erg goed. Het zwakste punt in de keten is nu natuurlijk de arme ATC SCM11. Daar ga ik eens op broeden. De geldbronnen zijn een beetje krap want er moet een auto komen en we willen volgend jaar trouwen. ATC bevalt me erg goed dus dat zou dan een SCM40 moeten worden. Of tijdelijk een tweedehands vloerstaander van Spendor of zo. Moet Engels zijn. Geen haast.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

eddy135

"We willen volgend jaar trouwen"

Zijn dat je eigen woorden, of krijg je dat te horen als je naar je bed gestuurd wordt?

Je bent nog niet eens getrouwd en zit nu al zwaar onder de plak! :crazy:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Xander32

Schizo?

;D

Citaat van: HuubF op juni  3, 2018, 07:00:59
Omdat degenen die het hier thuis voor het zeggen hebben vinden dat ik te weinig slaap ga ik tegenwoordig op tijd naar bed. Met als resultaat dat ik vóór vijven klaar wakker ben.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HuubF

Ze zijn bezorgd omdat ik maar 5 uur slaap nodig heb.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dre73

Citaat van: HuubF op mei 31, 2018, 22:43:21
Ik denk eerlijk gezegd niet dat je begrijpt wat ik bedoel met 'autoriteit'. Heb je het wel eens ervaren? Mijn heftigste ervaring was een dikke Perreaux die iemand een keer meenam. Krell en Bryston kunnen het ook. Maar de NAP250 van Naim die maar 10 watt per kanaal méér heeft dan mijn 200 is ook een beest.

Dat was ik. :D
Al heel wat jaartjes terug trouwens!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Maximus_Aurelius

#1192
Citaat van: HuubF op juni  3, 2018, 10:14:46
Ze zijn bezorgd omdat ik maar 5 uur slaap nodig heb.

Dan ben je niet de enige die maar circa 5 uurtjes slaap nodig heeft. Ik heb ook maar weinig slaap nodig, circa 5 uurtjes. Maar ik ik ga zelf naar bed en bepaal absoluut zelf wanneer ik ga slapen. ;).
Dat wordt niet bepaald door iemand anders.
Ik ga gemiddeld rond 1:00 uur naar bed en dan tussen 5:00-6:00 uur sta ik op voor naar school of gaan te werken.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dre73

Dat was een geweldige combinatie trouwens!
De Mark Levinson voorversterker,Perreaux 3400 eindbak.
Welke speakers waren het ook al weer?
Er zat een tweeter in met een koperen rand er omheen.(Seas)

Dat speelde echt heel erg fraai!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Er is wel eens een lijstje met sets voorbij gekomen die jij (Huub) hebt gehad en daar zat toch wel erg fraai spul tussen staat mij bij. Zouden dat dan net niet lekkere combinaties met versterking/bekabeling zijn geweest of is de huidige sound totaal niet vergelijkbaar?

HuubF

Citaat van: Sirius666 op juni  3, 2018, 16:25:29
Er is wel eens een lijstje met sets voorbij gekomen die jij (Huub) hebt gehad en daar zat toch wel erg fraai spul tussen staat mij bij. Zouden dat dan net niet lekkere combinaties met versterking/bekabeling zijn geweest of is de huidige sound totaal niet vergelijkbaar?

Dat was allemaal sloom spul in vergelijking met een middle-class Naim setje.

Die sound heb ik nog niet eerder in huis gehad. Wel dure hobby als je Naim mooi vindt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martin!!!

mainly British stuff

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)