Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 38 gasten bekijken dit topic.

chansig

Ik denk dat je ook met dit spul een goed laag kan krijgen...maar dan zal je ws meer moeten.met plaatsing en bv akoestiek. Gezien de situatie niet echt mogelijk dus inderdaad zoeken naar het beste gezien de beperkingen.

En je bent al best tevreden.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

 ^^
Citaat van: HuubF op april 24, 2018, 09:17:13
Echt goed laag gaat sowieso niet lukken met de één na goedkoopste ATC en de kleinste REL. Nieuwe/grotere speakers zitten er voorlopig niet in. Ik moet dus een compromis beoordelen.

Ik ben het met Hans eens. Daarnaast luister jij, vanwege je eigen inzichten, altijd naar een compromis (dat vind ik dus niet).
En inderdaad; Je was al behoorlijk tevreden, dus alles méér kan in dat opzicht toch geen compromis genoemd worden?!

;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: Markus2 op april 24, 2018, 09:55:12
^^
Ik ben het met Hans eens. Daarnaast luister jij, vanwege je eigen inzichten, altijd naar een compromis (dat vind ik dus niet).
En inderdaad; Je was al behoorlijk tevreden, dus alles méér kan in dat opzicht toch geen compromis genoemd worden?!

;)

Voor mij is het pas klaar als akoestiek, apparatuur en luisteraar perfect zijn. Dus ben ik gedoemd altijd met een deel van de werkelijkheid te stoeien.

Maar inderdaad, op dit moment vind ik het erg naar mijn smaak: (voor mij) realistisch, niet kil/analytisch, veel vaart en uitnodigend. Past prima bij een wijntje met eikenhout, zwarte bessen, niet te veel tanninen, soepel en met een niet onaangenaam bittertje in de afdronk.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De demping achter de speakers heeft het veld moeten ruimen. Ik had ze mooi op maat gemaakt en een hoeslaken geofferd om het netjes te bespannen maar helaas.

Dat wordt dan toch een dempende wandbedekking. Een soort spanplafond voor de muur, als het maar oogt als een net geheel. Dat mag wel van La WAF.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.


oud_account_1

Huub, al eens aan het plafond gedacht?
Zie Erik's oplossing: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=13988
Nadeel is dat het vrij permanent is.
Ik had zelf eerder een frame met 9 plafondplaten gemonteerd en dat hielp ook al.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Knor

Citaat van: HuubF op april 26, 2018, 10:05:32
De demping achter de speakers heeft het veld moeten ruimen. Ik had ze mooi op maat gemaakt en een hoeslaken geofferd om het netjes te bespannen maar helaas.

Dat wordt dan toch een dempende wandbedekking. Een soort spanplafond voor de muur, als het maar oogt als een net geheel. Dat mag wel van La WAF.

Texaa wandtextiel...
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

Contour

Huub, heb je een recente foto van de opstelling met de achterwand duidelijk in beeld, dan kunnen we even meedenken?

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Na een week inspelen van de Chord ben ik eens hevig aan het vergelijken geslagen. De Chord klinkt verfijnder dan de NAC272 maar de Naim klinkt lekkerder. The same as it ever was. Appels en peren. Ik denk dat ik mezelf eens ga verwennen met een aantal verkopen.

De Chord is ongetwijfeld nog te verbeteren met een voeding, betere kabels etc. Maar daar heb ik de puf niet voor.

Het lijkt erop dat de firmware-upgrade van de NAC272 net op tijd was.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

solitaire

X klinkt verfijnder maar de Naim klinkt lekkerder.

Herkenbaar samengevat :clapping:  (je ad is trouwens wel eeeeerrrg samengevat, en zal waarschijnlijk daardoor wel wat strafpunten gaan scoren ;) ...)
Hinterm Horizont geht's weiter.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Na nog wat denkwerk: de Chord Hugo won het bij mij een jaar geleden hands down van de Naim Ndx5, dus toen ging de Naim er uit. De NAC272 zit 1 Naim-klasse hoger, er zit een aparte XP voeding aan én softwareversie 4.6 leverde een onverwachte verbetering op. Het is niet zo gek dat die Chord deze keer aan het kortste eind trekt. Overigens niet omdat hij slechter is maar meer om de overall klank. Het doet toch een beetje afbreuk aan de Naim sound. Dus de synergie waarop ik hoopte is er niet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Nou, Chord advertentie is nu al verwijderd. Was ook moeilijk aan te passen vanaf een terras in hartje Leiden. :wacko:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

 :D

Maak je gewoon een mooie nieuwe aan. Misschien krijg je wel een complimentje voor de mooie foto's.

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Hallo Huub,

De moderators hebben hem verplaatst naar afgehandeld omdat de advertentie niet voldeet aan de forum regels, zie de uitleg die ze erbij hebben gezet.

Groetjes Walter

HuubF

Citaat van: Contour op april 28, 2018, 10:05:58
Hallo Huub,

De moderators hebben hem verplaatst naar afgehandeld omdat de advertentie niet voldeet aan de forum regels, zie de uitleg die ze erbij hebben gezet.

Groetjes Walter

Dat begrijp ik. Het is alleen wel erg cru want die foto kon ik zo snel niet geregeld krijgen vanaf een terrasje. Ik voel me een beetje verongelijkt omdat ik al 50 jaar een behoorlijke bijdrage lever aan het draaiend houden van de hifi-industrie.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Niet te druk om maken, volgende keer gewoon eerst de foto klaar zetten, en dan pas het verkoop topic openen.

Groetjes Waltet

Jumping Jack

Gewoon een nieuwe aanmaken, maar ik vond het ook wel wat snel gaan. Je ziet vaak genoeg advertenties met'eigen foto's volgen nog' die wel blijven staan.

Zeker ook andere verkoopkanalen gebruiken, want hier schuift het niet al te goed imo (marktplaats, audio-markt.de, hifi.nl).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

HuubF

De Chord Qutest staat maar weer te koop. Prima dac eigenlijk want als hij tegen een pas geüpgrade set van bijna 6000 euro op kan... Het is alleen geen Naim. Het wordt voor mij steeds duidelijker waar dat voor staat.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Er schijnt ook een upgrade voor de lamp te zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: chansig op april 30, 2018, 18:21:01
Er schijnt ook een upgrade voor de lamp te zijn.

Gezien, lekker vaag verhaal weer dus goed! Zo te zien duurt het nog wel even voordat je kunt bestellen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Zoals dat gaat: na een Jitterbug en een redelijk usb-kabeltje op de kop getikt te hebben, het gevoel dat het nog niet klaar is, het besef dat het na 2 weken verkopen van een nieuw apparaat niet handig is en de raad van iemand dat de Qutest nog meer inspeeltijd nodig heeft, maar weer de Qutest aangesloten. Toch wel heel goed, alleen anders. Maar eens kijken of het nu wel lukt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De Chord Qutest staat definitief te koop. De toevoeging van zo'n prima dac aan een set die het toch al goed doet heeft gewoon geen zin.

Maar wat de doorslag gaf is een minuscuul verschil in beleving. De Chord is nét iets te correct voor mij. Een pure Naim lijn geeft een fractie warmte en schwung waar je van houdt of niet, maar in ieder geval niet kan worden gekopieerd door andere dingen die ik in huis heb.

Als ik bijvoorbeeld de nog in huis zijnde iFi USB-spdif converter gebruik om computer met NAC-272 te verbinden ervaar ik hetzelfde effect. Hifi-technisch natuurlijk iets minder dan als ik de Chord gebruik, maar ook nu een iets minder gevoel. Ondanks dat ik via een Audioquest Vodka gewoon de dac van de NAC272 gebruik.

Lastig, want eigenlijk wil ik gewoon Roon kunnen gebruiken. Maar alle pogingen zijn tot nu toe mislukt omdat ik dan de 'mojo' van de NAC272 kwijt ben. Misschien moet ik weer aan de Naim V1 dac, dan is het in ieder geval allemaal Naim. Een andere optie is één van de nieuwe Naim streamers, die kunnen wel Roon hebben. Maar dat gaat me dan weer duizenden euro's kosten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)