Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Dirk

Citaat van: solitaire op maart 28, 2018, 18:58:26
Ken je de Mutec MC-3+ USB ? Daar heb  ik een tijdje geleden naar zitten luisteren terwijl het in alle mogelijke combinaties werd ingezet ... en eigenlijk in iedere toepassing was het een succes ! Voor mij absoluut een verrassing dit apparaatje. Niet mooi, niet goedkoop, maar wel zeer funktioneel ... echter dit alles is natuurlijk weer subjectief ... dus ...
hangt hier al 2 jaar in m'n set en is één van die componenten die ik niet gauw weg zal doen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: HuubF op maart 29, 2018, 07:47:34
Goeje tip, bedankt.

Na weer even de Audioquest Castle Rock als luidsprekerkabel te hebben gebruikt heb ik me er definitief bij neergelegd: de NACA5 van Naim laat het Naim geluid het best horen. Dus een coherenter, lekkerder geluid met wat minder resolutie.

Ik zou de Castle Rock kunnen laten aanpassen zodat hij beter past bij de Naim doctrine. Maar ik kan ook in Engeland shoppen voor een kabel die beter is dan de NACA5.

Eerst maar even de Chord Qutest afwachten. Hij is in bestelling.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Markus2

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Maar weer eens wat te koop gezet om de financiele klap met de komst van de Chord Qutest een beetje te verzachten. Op dit moment heb ik me neergelegd bij het geluid van Naim-met-standaardkabels en dat bevalt goed. Pasen dus lekker klassiek luisteren met Mattheus Passion en NPO 4. Dat wordt piekfijn en vol emotie overgedragen door de anoniem ogende maar oh zo karaktervolle Naim componenten.

Volgende micro-wens is een iPad Mini. De Naim app schijnt daar beter op te werken dan op Android.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

notoxus

Ik vind het lekker om de extra info beschikbaar binnen Roon te lezen en daarom vraag ik me af of je een 10inch aparatus niet prettiger zal vinden.   

Groet
Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

HuubF

Citaat van: notoxus op april  1, 2018, 16:07:59
Ik vind het lekker om de extra info beschikbaar binnen Roon te lezen en daarom vraag ik me af of je een 10inch aparatus niet prettiger zal vinden.   

Groet

Goeie suggestie. Ondanks mijn leeftijd kan ik nog erg goed kleine lettertjes lezen. Hiervoor deed ik Roon op mijn smartphone en dat ging goed. Ik doe het alleen maar omdat die @#$%&-apps minder goed op Android draaien.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Siddartha

Moet zeggen dat de Naim app op zowel iPad als iPhone altijd superstabiel heeft gedraaid. Geen ervaring met Android overigens
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

HuubF

Er is een grote wens in vervulling gegaan: er ligt nu een lekker dik karpet van 2.30 x 1.60 tussen speakers en luisterpositie. Hiervoor de hele dag op woonboulevards gezworven maar het staat prima.

De echo is iets minder geworden en de plaatsing is inderdaad iets scherper. Geen grote veranderingen maar dat verwachtte ik ook niet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Maximus_Aurelius

Dat ziet er mooi uit 👍🏻👍🏻.
En een karpet is een akoestische aanpassing ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

op eigen verzoek verwijderd.

Nu die leuke keukenkastjes nog naar daar waar zij horen...

;D

HuubF

Citaat van: Maximus_Aurelius op april  2, 2018, 18:31:30
Dat ziet er mooi uit 👍🏻👍🏻.
En een karpet is een akoestische aanpassing ;).

Ik ben ook niet tegen akoestische aanpassingen! Ik ben tegen de rare gedachte dat een perfecte akoestiek experimenteren met apparatuur overbodig maakt.

Om te beginnen kun je de akoestiek in een woonkamer überhaupt nooit perfect krijgen.

Ten tweede hoeft akoestiek niet perfect te zijn, want een dode kamer klinkt nergens naar.

Ten derde kan de mens enigszins om milde akoestische problemen héénluisteren.

Ten vierde worden akoestische problemen hanteerbaarder als je een set hebt die het geluid in ieder geval strak weergeeft. Als je set al een zwabberbas heeft kun je steenwol in je woonkamer pleuren tot je een ons weegt maar dan wordt het nooit wat.

Ten vijfde heb ik nog nooit een set gehoord die IK probleemloos vond klinken bij mensen die hoog opgeven over hun akoestiek. Dat zat hem vooral in een voor mij (on-)geloofwaardige weergave van instrumenten en stemmen. En een gebrek aan muzikaliteit in de weergave maar leg dat maar eens uit.

Ten zesde hebben mijn vriendin en ik een verschrikkelijke hekel aan harde muziek. En niet omdat de akoestiek dan in elkaar lazert.

Het heeft natuurlijk zin om bij bulten die je waarneemt in te grijpen. Het kan ook zin hebben om eens een meet-goeroe uit te nodigen om de eigenaardigheden van je huiskamer te onderzoeken. Maar als je dan weer eens nieuwe speakers hebt kun je weer helemaal overnieuw beginnen.  :bigsmile:

Ach, het is een beetje van beiden. Zorg ervoor dat je akoestiek een beetje on par is en experimenteer met je smaak en de invulling daarvan met je apparaten. De werkelijkheid weergeven gaat ons toch niet lukken.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op april  2, 2018, 19:27:26
Nu die leuke keukenkastjes nog naar daar waar zij horen...

;D

Is Besta van Ikea. Er zit een mooi reliëfpatroon op de deurtjes maar dat zie je niet op de foto. Compromis van een compromis en daartussen weer een compromis. Maar nu wel met wat ruimte voor de speakerz.  O0
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Je vergeet de kabels nog Huub...ik lees her en der dat deze ook zo lekker veel met je laag kunnen doen.

Je vierde punt geeft goed ons verschil van inzicht weer.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op april  2, 2018, 19:37:50
Ik ben ook niet tegen akoestische aanpassingen! Ik ben tegen de rare gedachte dat een perfecte akoestiek experimenteren met apparatuur overbodig maakt.

Wacht even!

Dit is toch een tikkie te kort de de bocht. Het is niet zo dat een perfecte akoestiek het experimenteren met apparatuur overbodig maakt. Experimenteren met apparatuur is sowieso al nutteloos, wegens geen significante hoorbare verschillen. Akoestiek daarentegen maakt voor het grootste deel dat wat wij horen. Daar zijn dan ook wél daadwerkelijk behoorlijke verschillen waar te nemen en loont investeren wel. In tegenstelling tot snoertjes, of dac's, of versterkers. Even van hedendaags en serieus spul uitgaande.


op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op april  2, 2018, 19:39:59
Is Besta van Ikea ... Maar nu wel met wat ruimte voor de speakerz.  O0

Ik ken ze, de leuke deurtjes ook. Vandaar mijn opmerking.

Maar ik vind ze daar niet op hun plek. Oftewel, dat kan beter.

;D

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op april  2, 2018, 19:54:34
Ik ken ze, de leuke deurtjes ook. Vandaar mijn opmerking.

Maar ik vind ze daar niet op hun plek. Oftewel, dat kan beter.

;D

Het is een kwestie van het veroveren van mijn natuurlijke territorium. De onderkastjes staan nu vol met apparaten. Dus de volgende stap is een mooi audiorack.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dirk

Citaat van: HuubF op april  2, 2018, 19:37:50
Ten tweede hoeft akoestiek niet perfect te zijn, want een dode kamer klinkt nergens naar.
'k kan me niet herinneren dat iemand beweerde dat een dode kamer een goede (laat staan perfecte) akoestiek heeft, dat zie ik enkel (meermaals) door jou zo gesteld worden ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Markus2

Citaat van: HuubF op april  2, 2018, 19:37:50
Ten tweede hoeft akoestiek niet perfect te zijn, want een dode kamer klinkt nergens naar.
Wat is je kritiek nu precies?
Citaat
Ten derde kan de mens enigszins om milde akoestische problemen héénluisteren.
Ermee kunnen leven of aan wennen zou eerder mijn woordkeuze zijn. Doel je er wellicht op dat het brein sommige reflecties aan het hoofdsignaal toevoegt, zonder dat het daaraan afbreuk doet?
Citaat
Ten vierde worden akoestische problemen hanteerbaarder als je een set hebt die het geluid in ieder geval strak weergeeft. Als je set al een zwabberbas heeft kun je steenwol in je woonkamer pleuren tot je een ons weegt maar dan wordt het nooit wat.
Bij genoeg volume klopt je bewering niet. Dat volume kan deels een luchtkolom zijn.
Citaat
Ten vijfde heb ik nog nooit een set gehoord die IK probleemloos vond klinken bij mensen die hoog opgeven over hun akoestiek. Dat zat hem vooral in een voor mij (on-)geloofwaardige weergave van instrumenten en stemmen. En een gebrek aan muzikaliteit in de weergave maar leg dat maar eens uit.
En bij mensen die niet hoog opgaven over de akoestiek? Waren die ervaringen overwegend beter?
Je kwalificaties kan ik, zoals je weet, sec niets mee.
Citaat
Ten zesde hebben mijn vriendin en ik een verschrikkelijke hekel aan harde muziek. En niet omdat de akoestiek dan in elkaar lazert.
Een galmbak draagt niet bij in ieder geval.
Citaat
Het heeft natuurlijk zin om bij bulten die je waarneemt in te grijpen. Het kan ook zin hebben om eens een meet-goeroe uit te nodigen om de eigenaardigheden van je huiskamer te onderzoeken. Maar als je dan weer eens nieuwe speakers hebt kun je weer helemaal overnieuw beginnen.  :bigsmile:
Als de luidsprekers enigszins uniform zijn v.w.b. metingen ( ;D), dan wordt die kans erg klein.
Citaat
Ach, het is een beetje van beiden. Zorg ervoor dat je akoestiek een beetje on par is en experimenteer met je smaak en de invulling daarvan met je apparaten. De werkelijkheid weergeven gaat ons toch niet lukken.
;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

DofN

Citaat van: chansig op april  2, 2018, 19:50:52
Je vergeet de kabels nog Huub...ik lees her en der dat deze ook zo lekker veel met je laag kunnen doen.

Je vierde punt geeft goed ons verschil van inzicht weer.

Gr. Hans

Als de zwabberbas het gevolg is van slechte luidsprekers, dan zou ik eerst beginnen met goede LS. Want ook in een goede akoestiek blijft een zwabberbas zwabberbas. :) Leuk woord, zwabberbas. Maar eigenlijk moeten goede LS hand in hand gaan met akoestiek.

Maar dat weten we inmiddels wel.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Maximus_Aurelius

Citaat van: HuubF op april  2, 2018, 19:37:50
Ik ben ook niet tegen akoestische aanpassingen! Ik ben tegen de rare gedachte dat een perfecte akoestiek experimenteren met apparatuur overbodig maakt.

Om te beginnen kun je de akoestiek in een woonkamer überhaupt nooit perfect krijgen.

Ten tweede hoeft akoestiek niet perfect te zijn, want een dode kamer klinkt nergens naar.

Ten derde kan de mens enigszins om milde akoestische problemen héénluisteren.

Ten vierde worden akoestische problemen hanteerbaarder als je een set hebt die het geluid in ieder geval strak weergeeft. Als je set al een zwabberbas heeft kun je steenwol in je woonkamer pleuren tot je een ons weegt maar dan wordt het nooit wat.

Ten vijfde heb ik nog nooit een set gehoord die IK probleemloos vond klinken bij mensen die hoog opgeven over hun akoestiek. Dat zat hem vooral in een voor mij (on-)geloofwaardige weergave van instrumenten en stemmen. En een gebrek aan muzikaliteit in de weergave maar leg dat maar eens uit.

Ten zesde hebben mijn vriendin en ik een verschrikkelijke hekel aan harde muziek. En niet omdat de akoestiek dan in elkaar lazert.

Het heeft natuurlijk zin om bij bulten die je waarneemt in te grijpen. Het kan ook zin hebben om eens een meet-goeroe uit te nodigen om de eigenaardigheden van je huiskamer te onderzoeken. Maar als je dan weer eens nieuwe speakers hebt kun je weer helemaal overnieuw beginnen.  :bigsmile:

Ach, het is een beetje van beiden. Zorg ervoor dat je akoestiek een beetje on par is en experimenteer met je smaak en de invulling daarvan met je apparaten. De werkelijkheid weergeven gaat ons toch niet lukken.

Huub ik bedoelde met een karpet is ook een akoestische aanpassing niets verkeerd ;). Een karpet is een hele kleine simpele toepassing die het geluid al verbeterd. Misschien had ik het zo moeten schrijven.
Jij hoeft je tegen mij niet te verantwoorden ;).
Ik ben heel eenvoudig.
Iedereen moet zelf weten of hij iets wilt aanpassen in de akoestiek. Het gaat erom dat diegene die luistert en geniet van de muziek dat die tevreden is. Hoe de rest over denkt maakt niets uit.

Ikzelf heb mijn ruimte akoestisch aangepast en ga ik ook in de nieuwe ruimte doen. Ik ga er zorgvuldig mee aan de slag en kijk ook dat het ethisch mooi is en wordt.

Genieten doet iedereen op zijn eigen manier wel of niet akoestisch aangepast. En daar draait het om  :thumbs-up:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.