JBL LSR305 ELITE Club

Gestart door Tjeb, december 20, 2017, 06:41:47

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mijkie

ik vind de Yammie een erg fijn apparaat !
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

Dirc

Ik ben Nederlander. Eerst verkopen, dan kopen  :D.
En ik moet ook nog stands, zie mijn topic, heb wel aardige gevonden denk ik.

Dirc

Zetten jullie de speakers trouwens iedere dag aan en uit of staan ze gewoon altijd aan?

mijkie

Ik zet ze uit ....


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

Sjaudio

Staan bij mij achter zo'n klik aan/uit switch stopcontact met afstandbediening. Gaan normaliter met naar bed gaan gewoon uit. Ik had begrepen dat ze praktisch niks verbruiken bij geen signaal, dus aan laten staan zou ook kunnen.

Dirc

Citaat van: Sjaudio op maart  5, 2018, 21:13:45
Staan bij mij achter zo'n klik aan/uit switch stopcontact met afstandbediening. Gaan normaliter met naar bed gaan gewoon uit. Ik had begrepen dat ze praktisch niks verbruiken bij geen signaal, dus aan laten staan zou ook kunnen.

Slim, die heb ik ook nog een paar setjes liggen.

Dirc

Ervaring deel 2:

Was er vanmorgen op tijd uit, dochter was wakker. Dus ik heb al weer even wat kunnen luisteren.
De positie is nog een dingetje maar dat wist ik al. Morgen komen de stands. Ik hoop dat ze stabiel genoeg zijn aangezien de JBL's er los op staan.

Verder zijn ze prijstechnisch zeker een no-brainer. Als ik nu kijk naar de Usher of de nieuwe series van Dali dan vind ik de laatste 2 stukken mooier natuurlijk maar daar denkt mijn vrouw anders over. En vergeet niet, ik hou nu gewoon 2300 euro in mijn zak.

Het enige wat mijn nog opvalt is dat de versterker in verhouding harder moet als de sensitiviteit op +4db staat.

Dirk

Citaat van: Dirc op maart  6, 2018, 09:50:44
Het enige wat mijn nog opvalt is dat de versterker in verhouding harder moet als de sensitiviteit op +4db staat.
da's normaal, die stand is dan ook bedoeld voor bron-apparatuur (99% vd pro-audio) die met een hogere output uitsturen.
als je bron een te lage output heeft, zoals het leeuwendeel van consumer apparatuur, dan kan je beter naar de -10dBV stand switchen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirc

#208
Naja hij trekt het prima hoor. Alleen harder dan ik gewend ben. Aangezien het pre-outs zijn zal t niet veel vermogen kosten lijkt me.
Gaan de JBL's nog beter klinken na verloop van inspelen of is dat hier minder van toepassing?

Nog een ding wat me opvalt. De Ushers vulden met het geluid de volledige ruimte ook ook op laag volume. Bij de JBL blijft het meer lokaal lijkt.

Dirk

je versterker hoeft niets te "trekken", want hij levert in deze 0,0 vermogen aan de JBL's ;)
wat wel zal wijzigen tussen die 2 standen is de signaal/ruisverhouding, maar in theorie wil je je volumeknop zo hoog mogelijk hebben staan, dus probeer zelf ff uit bij welke vd 2 je het minst ruis hoort.

dat kan je 't makkelijkst bepalen door op beide schakelaar-standen (+4/-10dBV) je luistervolume op eenzelfde niveau te zetten op je amp...vervolgens de pauzeknop van je player in te drukken en dan luisteren (hoogstwslk met je oor voor de tweeter, want als het goed is kan je dat vanaf de luisterplek niet horen) bij welke van de 2 standen de speaker het stilst is.
die stilste stand is dan jouw beste keus.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirc

Citaatwat wel zal wijzigen tussen die 2 standen is de signaal/ruisverhouding, maar in theorie wil je je volumeknop zo hoog mogelijk hebben staan, dus probeer zelf ff uit bij welke vd 2 je het minst ruis hoort.
Neem aan volumeknop van de JBL?

De ruis is in beide standen exact gelijk of in ieder geval met het oor geen verschil te horen.

Dirk

volumeknop van je (pre)amp bedoel ik...die van de JBL's moet sowieso volledig open staan.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirc

Juist, dat is op +4db uiteraard.
Het verschil in ruis hoor ik niet. Ik hoor inderdaad binnen een halve meter ofzo lichte ruis.

Dirc

Even mijn redenatie, oke oke een beetje off topic, hier plaatsen.
Mijn versterker is nu natuurlijk niet echt meer nodig. Als deze verkocht raakt komt er een Yamaha WXC-50 of vergelijkbaar.

Nu heb ik de volgende apparaten:
-TV met 2 HDMI in en optisch ui
-Dune met HDMI uit / optisch uit
-Ziggo horizon met HDMI uit / optisch uit / cinch uit
-Chromecast met jawel, HDMI
-Gramofon met 3,5" jack voor spotify

Nu zou mijn 'toekomstbeeld' dus worden:
-Horizon + Dune via HDMI in de TV
-TV optisch naar de Yamaha
-Gramofon vervalt, dat kan de Yamaha ook
-Chromecast is een twijfelgeval maar ik heb geen HDMI vrij in de TV.......


Exxar

Een hdmi switch heb je al voor een paar tientjes. Dat kan een oplossing bieden voor bij jouw tv.

Dirc

I know, maar volgens mij niet nodig als ik t zo al bovenstaand doe. De chromecast gebruik ik amper. Hooguit een keer een stream.

mijkie

Zo zit t bij mij ook idd, alles zit op mijn tv met hdmi aangesloten en mijn tv met een optisch e kabel naar de Yamaha

* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

Timvg

Als het goed is krijg ik binnen de 14 dagen een setje 705i binnen. Beetje zoals de 305 maar dan met een hoger stoefgehalte*  :angel:

*Voor de Nederlandse meerderheid: pochen

mijkie

Citaat van: Timvg op maart  9, 2018, 15:48:56
Als het goed is krijg ik binnen de 14 dagen een setje 705i binnen. Beetje zoals de 305 maar dan met een hoger stoefgehalte*  :angel:

*Voor de Nederlandse meerderheid: pochen

mooie luidsprekers !!
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

Dirc

Het is een detail maar...
Voor:


Na:

Dirc

En weer gedraaid.... Vreemd maar t zal wel door tinypic komen

mijkie

ook ik kan, wel is waar met kromme nek, zien dat t zo erg netjes is  ;D

bevalt de Jbl set ?
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

Sjaudio

#222
Leuke stands, zat zelf ook te denken aan de walks, kan je wat betere foto's posten hoe dat eruit ziet?

Staat zo wel wat veel spanning op die jack kabel trouwens, zie ik nu...

Dirc

#223
Ze bevallen, zeker gezien de prijs, zeer goed. Ook de vrouw vind ze prima en dat was bij de Ushers wel anders.
Ik ben nog wat aan het spelen met het indraaien. In de handleiding staat 30 graden maar dat vind ik zelf wel wat veel.

@Sjors, de jack staat niet onder spanning hoor. Het laatste stuk is een spiraal die een stuk stugger is dan de kabel. Je hebt ze zelf toch ook?

De stands bevallen mij ook prima. Ze passen er mooi op en bij mij zijn ze prima stabiel. Oke, er kunnen geen schroefspikes onder, maar is het nodig.
Je kunt eventueel kegels aanschaffen en die eronder plakken als je t toch per se wilt. Bij onze chinese vrienden zijn die 10 euro.

Wat fototjes (kabels liggen allemaal nog niet netjes):












Sjaudio