Calibratie Thomson 27LCDB03B

Gestart door cgerrist, april 24, 2004, 12:00:17

Vorige topic - Volgende topic

cgerrist

Ik heb een tijdje deze LCD tv en heb gehoord dat na een calibratie het beeld verbluffend zal verbeteren.
Nu lees ik alleen dingen over Projectie en CTR tv's. Is zo'n calibratie ook mogelijk voor mijn Thomson LCD tv?
Verder, wat zijn de kosten voor zo'n calibratie?

Chris

Kerstmanno

Hallo,

Voor zover ik weet is calibratie wel mogelijk voor plasma's en lcd's, maar er is volgens mij niet veel winst mee te behalen. Maar dat kan Frank je beter vertellen.

Groeten,
Menno.

J.A.F._Doorhof

Er is zeker veel winst bij LCD's en Plasma's te behalen.
Vooral de gamma curves zijn vaak ENORM slecht, met de juiste instellingen van de user settings en het meten van de curve haal je hier al winst uit, de grayscale is dan ook nog eens een extra bonus :D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Kerstmanno

Oeps, dan had ik het fout!
Ik zei dit op basis van het feit dat je maanden geleden eens een plasma had gedaan en zei dat die al bijna perfect was en dat dat waarschijnlijk voor anderen ook gold. Maar kennelijk is dat dus de afgelopen maanden wat veranderd.
Ik heb niks gezegd ;)

J.A.F._Doorhof

Er ZIJN plasma's die uit de doos een goede grayscale hebben, maar ondertussen heb ik een kleine 40 plasma's gedaan en alleen de pro-modellen van Pioneer hebben echt een goede grayscale, alle consumer modellen zijn net als bij gewone TV's gewoon een ramp uit de doos.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

cgerrist

Het beeld opt zich is het beeld van de Thomson niet eens zo slecht alleen nu ga je op alle kleine details letten. Als ik heel kritisch kijk overheerst rood. Aangezien ik niet in het service menu kan komen weet ik niet of dit aangepast kan worden. Ik kan wel allerlei soorten klerutonen kiezen zoals warm, cold, film etc maar dit is geen optie voor calibratie. Hiervoor moet je echt in het service menu zijn. Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe dit moet.

Chris

J.A.F._Doorhof

Custom installer

Chris Gerrist

Is er al iets bekend hoe je in het service menu kan komen van de Thomson.
Tot nu toe heb ik niets vernomen  :'(

Chris

J.A.F._Doorhof

Custom installer

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Laat dit vak leeg alsjeblieft:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:

Wat is de afkorting voor high dynamic range:
Hoeveel is 20 plus vijf min een:
Sneltoetsen: gebruik ALT+S om te verzenden/posten, of ALT+P om te bekijken