UHD bluray spelers overzicht

Gestart door riwi, september 24, 2017, 18:09:06

Vorige topic - Volgende topic

Teejoo

Citaat van: home@the movies op december 28, 2017, 19:44:43
De Sony heeft geen "strip metadata" functie dus daar hoef je niet achter te zoeken want die is er niet.
Je kan dus niet in SDR rec. 2020 kijken zoals dat met de Oppo en de strip metadata functie wel kan.

Gebruik gewoon de gebruiker setting die ik heb aangemaakt en speel met de HDR contrast slider, daar kan je verder niets verkeerd mee doen.
Het enige wat je moet weten is dat je met deze contrast slider het clipping punt gaat verschuiven en dat dit dus zeer afhankelijk is van op hoeveel Nits de film is gemastered.
Werner, begrijp ik het dan goed dat je dit per film moet doen? Dat lijkt me namelijk ook niks. Dan zou ik er toch ook voor kiezen om geen HDR te kijken.

home@the movies

Citaat van: Teejoo op december 28, 2017, 19:58:23
Werner, begrijp ik het dan goed dat je dit per film moet doen? Dat lijkt me namelijk ook niks. Dan zou ik er toch ook voor kiezen om geen HDR te kijken.

Als je het goed wil doen wel ja, dat is nu eenmaal het nadeel van het feit dat verschillende films op verschillende helderheid op disc zijn gezet. De meerderheid zit rond de 1000 Nits maar er zijn er ook op 4000 Nits en meer, als je dus niets zou aanpassen dan ga je niet de juiste dingen zien.

Teejoo

Citaat van: home@the movies op december 28, 2017, 20:12:21
Als je het goed wil doen wel ja, dat is nu eenmaal het nadeel van het feit dat verschillende films op verschillende helderheid op disc zijn gezet. De meerderheid zit rond de 1000 Nits maar er zijn er ook op 4000 Nits en meer, als je dus niets zou aanpassen dan ga je niet de juiste dingen zien.
maar dat weet je dus niet vantevoren? Of staat dat op het doosje? Ik geloof dat tzt een Oppo met die strip functie bij mij echt wel een must is..

home@the movies

Citaat van: Teejoo op december 28, 2017, 21:05:32
maar dat weet je dus niet vantevoren? Of staat dat op het doosje? Ik geloof dat tzt een Oppo met die strip functie bij mij echt wel een must is..

Bij de Oppo kan je dit uitlezen met de info button op de remote, je krijgt dan wel enkel de uitlezing van max helderheid.
Bij de nieuwe generatie van de JVC's krijg je in het info menu van de projector zowel de gemiddelde als de maximale helderheid.

scoc

Citaat van: Teejoo op december 28, 2017, 19:58:23

Vaak blijven sommige als normaal vinden of als deel van de hobby maar niet meer voor mij. Ik wil gewoon op play duwen zonder te moeten nakijken bij elke film of mijn nits/helderheid/contrast slider wel goed staat. Wat een gedoe en zo'n zaken veroorzaken bij mij wat onrust die ik gewoon niet wil wanneer ik een filmpje wil zien. We zijn bijna 2018 en dat men dit na 2 jaar met hdr op projectoren nog niet kan automatiseren is onbegrijpelijk zeker omdat sommige uhd spelers deze data kunnen uitlezen. Het uhd en hdr beeld mag dan mischien beter zijn het is voor mij teveel gedoe.

Ik zou dan nog eerder voor de strip metadata gaan en zonder hdr kijken maar wel groter kleurbereik.

En wanneer komt Oppo met een 201 puur hdmi transport zonder hdmi in en geen analoog uit?
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 440 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Sony XR-55A95L
Office: KEF LSX II LT
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 | Marantz MM8077 CineMike + MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

blue-eyes

Weten jullie ook of er nog een Arcam FMJ serie UHD speler komt?
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

MLCinema

Citaat van: home@the movies op december 28, 2017, 19:46:50
Dat kan hij dus jammer genoeg niet.

Klopt. Je kan ook de HDR settings enkel aanpassen wanneer of je weergever geen HDR kan weergeven, of wanneer je de HDR optie in het menu van automatisch naar uit zet. Je hebt dan de beschikking over een slider. De tw7300 die ik nu heb kan wel HDR weergeven maar HDR uit en dan kiezen tussen de standen geeft een beter resultaat. Helemaal in combinatie met de modus theater uit de beeld opties. Tot nu toe geeft dat het beste plaatje.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

blue-eyes

Citaat van: Blue-Eyes op december 28, 2017, 23:41:13
Weten jullie ook of er nog een Arcam FMJ serie UHD speler komt?

Upje :P
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Gerbrand

Hallo,

ik ben in de markt voor een regiovrije UHD bluray speler. Nu lijkt de Sony X800 qua prijs en performance een zeer aantrekkelijke optie, maar ik zie hem in Nederland nergens regiovrij te koop staan. Weet iemand een adres (evt via pm)? Als het niet te moeilijk is, zet ik zelf eventueel de modificatie er wel in.

Gr

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

Staaled

Alle UHD is regioloos.
Blu-ray ken ik ook geen mod.

Je zou een mailtje aan JvB Digital ( forumsponsor ) kunnen sturen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Teejoo

Citaat van: Staaled op januari  5, 2018, 16:22:12
Alle UHD is regioloos.

Ik wist niet dat UHD geen regiocodering heeft, maar goed nieuws!

Ik zou trouwens alleen maar een UHD speler kopen die de metadata kan strippen.

reza

Als je een projector  hebt is dat gemakkelijk indd maar als je een tv hebt maakt het niet uit.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Gerbrand

Citaat van: Staaled op januari  5, 2018, 16:22:12

In de VS worden ze wel regio-vrij aangeboden. Dank voor de tip. Zal ze eens een mailtje sturen.

Citaat van: reza op januari  5, 2018, 18:32:52
Als je een projector  hebt is dat gemakkelijk indd maar als je een tv hebt maakt het niet uit.

Ik heb een projector, maar heb al een HDFury integral (projector ondersteunt geen HDCP 2.2). Dus HDR strippen zou geen probleem moeten zijn.

Gr

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

Corne H

Stegen Electronics in Venhuizen lever de Sony regiovrij voor DVD en Blu Ray

Mario D

Ben sinds kort overgeschakeld van de Samsung 8500 naar de Sony x800.
Toch wel een verademing moet ik zeggen.

Geen Fan geluid meer, de x800 is muisstil.
Ook het loopwerk van de sony is veel stabieler en stiller,dit omdat de sony ook meer dat het dubbel weegt van de Samsung denk ik.
Ook is de disc na het uitnemen gewoon koud bij de x800, bij de Samsung toch vrij Warm.
Heel raar want de Samsung had een fan ingebouwd en de sony niet.

Ben dus wel erg tevreden met de X800 en de prijs/kwaliteit is gewoon top.

riwi

De BDA heeft aangekondigd dat HDR10+ in de nieuwe UHD Bluray standaard wordt opgenomen.
En Fox en Warner gaan het op de UHD schijven zetten. Wie weet is dat het einde van Dolby Vision. Of misschien zijn er film maatschappijen die wel schijven met DV zullen uitbrengen?

Dat maakt alle spelers uit het overzicht in 1 klap overbodig en die kunnen dus zo de prullebak in tenzij ze softwarematig naar HDR10+ te upgraden zijn.

Lijkt hetzelfde verhaal als de begintijd van de bluray standaard (toen nog naast HD DVD) waarbij er 3 a 4 Profiles nodig waren voor er iets definitiefs kwam. Ik vind dat best triest. Onder druk van de concurrentie en "time to market" stress, producten op de markt gooien die niet klaar zijn. En dan van de consument verwachten dat ze elk jaar nieuwe spelers, weergevers en versterkers kopen met telkens nieuwere HDMI standaarden vanwege de telkens nieuw bijkomende features.

We zouden allemaal bij wijze van staking 24 maanden geen cent aan electronica moeten uitgeven. Kijken of ze dan wel met iets kunnen komen dat Af is.

Staaled

Citaat van: kalimero op januari  9, 2018, 19:16:25
Ben sinds kort overgeschakeld van de Samsung 8500 naar de Sony x800.
Toch wel een verademing moet ik zeggen.

Geen Fan geluid meer, de x800 is muisstil.
Ook het loopwerk van de sony is veel stabieler en stiller,dit omdat de sony ook meer dat het dubbel weegt van de Samsung denk ik.
Ook is de disc na het uitnemen gewoon koud bij de x800, bij de Samsung toch vrij Warm.
Heel raar want de Samsung had een fan ingebouwd en de sony niet.

Ben dus wel erg tevreden met de X800 en de prijs/kwaliteit is gewoon top.
Ik heb de X800 ook en sta versteld wat een kwaliteit je voor een dergelijk bedrag krijgt.
Prima speler idd.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Mokumer45

+1, ben uiterst teveden over mijn X800. Speelt alle disc's (4k BD, BD, DVD, SACD en CD) probleemloos af.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

maximus79

Idem, alleen jammer dan hij geen atmos ondersteund via usb of vanaf een netwerk locatie.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2 | TACTILE en BEQ topic

reza

N1v3K

Citaat van: riwi op januari  9, 2018, 20:12:44
Dat maakt alle spelers uit het overzicht in 1 klap overbodig en die kunnen dus zo de prullebak in tenzij ze softwarematig naar HDR10+ te upgraden zijn.

Ik kan me haast niet voorstellen dat ze dat niet zou zouden zijn. Met name de betere spelers die ook al DV ondersteunen. Anders is het wel echt een flater m.i.

maximus79

Citaat van: reza op januari 10, 2018, 09:19:58
Dat doet hij wel!

nee doet hij hier niet en ook bevestiging hierover gevonden online.......of is er een update geweest?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2 | TACTILE en BEQ topic

reza

Dan is de mijne anders, want die doet het wel :tounge2:
Maar die van mij heeft weer andere streken, zoals :
Als ik een hardeschijf er op zet en ik wil een 4K file afspelen downscaled hij hem naar 1080P...
Maar wel met behoud van een super scherp beeld...

Ik moet er wel eerlijk bijzeggen dat hij niet alle files met Atmos afleverd. Tot nu toe 90% alleen 13hours speelt hij niet af, en heb ik dus ook geen Atmos. De rest dus wel.

maximus79

Citaat van: reza op januari 10, 2018, 23:12:29
Dan is de mijne anders, want die doet het wel :tounge2:
Maar die van mij heeft weer andere streken, zoals :
Als ik een hardeschijf er op zet en ik wil een 4K file afspelen downscaled hij hem naar 1080P...
Maar wel met behoud van een super scherp beeld...

Ik moet er wel eerlijk bijzeggen dat hij niet alle files met Atmos afleverd. Tot nu toe 90% alleen 13hours speelt hij niet af, en heb ik dus ook geen Atmos. De rest dus wel.

Ok dat is beide heel vreemd, kan jij (mag via PB) een file naam geven welke het bij jouw doet? Kan ik ook gelijk voor je checken of hij hem bij mij ook downscaled.

Ik heb ook nog een raar probleem, met netflix krijg ik met geen mogelijkheid meer atmos. Netflix geeft het zelf ook niet meer aan bij de titels welke atmos hebben. Bij een UHD disc werk het gewoon en voorheen werkte het wel met netflix. En als ik netflix via de xbox opstart doet atmos het wel.

reza

Alle uhd downloads die ik via een usb speel.
Als ik dan de pch gebruik met dezelfde file springt mijn eshift gelijk aan.
Ik stuur de x800 4K uit, dus met een echte fysieke BD of het menu dan gaat mijn eshift ook gelijk aan en zend hij dus een 4K signaal uit.
Ik heb een jvc x500.
Ik denk zelf dat het iets te maken heeft met het feit dat mijn projector geen hdmi 2.2 ondersteund.