Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 10, 2003, 21:28:24

Vorige topic - Volgende topic

henk543

Kijk eens in het nachtkastje van je vrouw/vriendin, misschien tref je daar wel iets wireless' aan ;-)
Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

Pinohelmond

Morgen word een tweede set Boston Acoustics VS336 bezorgd. Deze gaan als rears dienen, toch leuk: Rears van dik 30 kilo per stuk,  :D :D
Hiermee is de serie en set compleet!!

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Zymotic

Vandaag de Marantz 6006 besteld bij HChifi  ;D

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Zymotic

Zal het gebruikersgemak zeer ten goede komen, denk ik. Niet meer switchen met HDMI kabeltjes  :clapping:

clockwork

Heb je ze gehoord met jouw speakers of is het een 'educated guess'?

Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

VlisChris

Citaat van: Kjelt op mei 15, 2012, 12:42:56
Dat is een nieuwe definitie van wireless, zolang je de kabels niet ziet zijn ze er opeens niet meer?  :D

Goed he :D

Zymotic

Citaat van: clockwork op mei 15, 2012, 17:17:24
Heb je ze gehoord met jouw speakers of is het een 'educated guess'?

Dat laatste. Ik ben niet een heel kritische luisteraar. Gebruik hem voornamelijk voor films. Heb wel op google gezien dat mijn speakers voor door Marantz worden aangestuurd. Even afwachten dus...

erwinh

Citaat van: erwinh op april 27, 2012, 14:21:22

Nou dat viel tegen, maandag scherm binnen, ingehangen, en vervolgens......... een zeer donker en flets beeld :blink:. Op de Kingpin prachtig beeld, dus ik verwachte, naast iets groter ook meer contrast, zwarter zwart etc.
Niets van dat alles. Met scherm en beamer naar Emmeloord om te bekijken wat er mis is. Wel een gehannes, met risico op schade van het scherm, wordt hier helemaal niet blij van. Mocht het scherm niet goed zijn, gaat het terug naar Amerika!!!
Nou gisteren met beamer en scherm naar Emmeloord. Kon niet eerder door vakantie van Frank en van mij. Scherm opgerold, maar kon het haast niet zijn. Bleek uiteindelijk een verschuiving in de instellingen te zijn. Beetje suf. Maar gelukkig niets ernstigs. Snel verholpen, Frank heeft de boel nog even gecalibreerd en toen vlot naar huis. Thuis Tron geprojecteerd. Wat een plaatje!!! :pompom: geluid is ook top overigens.
Mooi die Black Diamond. Contrast is erg goed, er komt weinig licht terug, waardoor je meer in een soort "gat" kijkt. Met het licht aan blijft het beeld erg goed, wonderlijk fenomeen. Al met al een prachtige aankoop, en met de service van ICT, lekker genieten!!
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Teejoo

Maar is het in een donkere HT ruimte nu beter dan een wit scherm?

HTip

Citaat van: erwinh op mei 19, 2012, 14:55:11
Nou gisteren met beamer en scherm naar Emmeloord. Kon niet eerder door vakantie van Frank en van mij. Scherm opgerold, maar kon het haast niet zijn. Bleek uiteindelijk een verschuiving in de instellingen te zijn. Beetje suf. Maar gelukkig niets ernstigs. Snel verholpen, Frank heeft de boel nog even gecalibreerd en toen vlot naar huis. Thuis Tron geprojecteerd. Wat een plaatje!!! :pompom: geluid is ook top overigens.
Mooi die Black Diamond. Contrast is erg goed, er komt weinig licht terug, waardoor je meer in een soort "gat" kijkt. Met het licht aan blijft het beeld erg goed, wonderlijk fenomeen. Al met al een prachtige aankoop, en met de service van ICT, lekker genieten!!
Fijn dat het is opgelost. Kan je nu inderdaad lekker gaan genieten :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Skyfox

Citaat van: Teejoo op mei 19, 2012, 17:03:04

Daar ben ik ook erg benieuwd naar...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

clockwork

ik moest er 'even' voor naar het zuidelijkste puntje van Nederland voor rijden, maar hij staat er.

Een Velodyne DD15 in black gloss. :inlove:

Zymotic

clockwork

HTip

Citaat van: clockwork op mei 20, 2012, 13:32:21
ik moest er 'even' voor naar het zuidelijkste puntje van Nederland voor rijden, maar hij staat er.

Een Velodyne DD15 in black gloss. :inlove:

O0 :headbanging:

Een tip. De Gramma heeft nog meer effect als de sub meer contact maakt. M.a.w. de pootjes onder de sub uitschroeven. Veel plezier ermee!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

clockwork

Citaat van: HTip op mei 20, 2012, 13:49:05
O0 :headbanging:

Een tip. De Gramma heeft nog meer effect als de sub meer contact maakt. M.a.w. de pootjes onder de sub uitschroeven. Veel plezier ermee!

Oke, dank je voor de 'Htip-tip'.  Ik nam aan dat het niet zoveel uitmaakte. Ga het vanavond direct veranderen.

En het is trouwens allemaal jouw schuld!  ;D Sinds de M&G bij jou, wist ik dat ik ooit de DD wilde hebben. :headbanging:

Edit: direct maar even veranderd.

HTip

Citaat van: clockwork op mei 20, 2012, 13:53:51
Oke, dank je voor de 'Htip-tip'.  Ik nam aan dat het niet zoveel uitmaakte. Ga het vanavond direct veranderen.

En het is trouwens allemaal jouw schuld!  ;D Sinds de M&G bij jou, wist ik dat ik ooit de DD wilde hebben. :headbanging:

Edit: direct maar even veranderd.

Hahaha, ik zal een disclaimer maken dat een bezoek aan de Chamber of Dreams op eigen risico is en dat ik niet verantwoordelijk kan worden gesteld voor eventuele (toekomstige) upgradres :D
Showcase - Topic

clockwork

Citaat van: HTip op mei 20, 2012, 14:47:22
Hahaha, ik zal een disclaimer maken dat een bezoek aan de Chamber of Dreams op eigen risico is en dat ik niet verantwoordelijk kan worden gesteld voor eventuele (toekomstige) upgradres :D

ik dacht dat je inmiddels wel een bordje bij de ingang zou hebben en een waiver formulier zou uitdelen voordat je het licht uit doet.

HTip

Citaat van: clockwork op mei 20, 2012, 14:50:32
ik dacht dat je inmiddels wel een bordje bij de ingang zou hebben en een waiver formulier zou uitdelen voordat je het licht uit doet.
:clapping: Nog niet, maar ik zal eraan denken bij de volgende :D
Showcase - Topic

erwinh

Citaat van: Teejoo op mei 19, 2012, 17:03:04
Ja, echt wel beter, doordat er minder licht "terug komt" focus je meer op de film. Meer een soort raam waardoor je zit te kijken. Mooi effect. Contrast is ook beter, ook in een zwarte HT.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

wodkajus

Na de troubles met mijn Marantz SR7001, vrijdag de knoop doorgehakt en een Pioneer sc-lx75 besteld.
Zaterdag opgehaald.

Conclusie na de eerste 4 filmpjes: Heerrrrrlijk geluid na de standaard automatische calibratie.
Ben benieuwd of er nog wat te winnen is door te finetunen.

Pioneer SC-LX75 - Mordaunt Short Avant 908 fronts 904 backs 905c center - BK xls200 ff sub -  Dune HD Duo - Sony Ps3 Slimline - Philips 56PFL9954H 21:9

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

LocoJ

Ben erg blij met m'n aangeschafte

- Emotiva XPA-5
- Arcam AV8
- Usher BE718 monitors
En waarschijnlijk
- Cardass crosslink speakerkabel

Begint een leuk setje te worden zo, al zeg ik het zelf...  :headbanging: :headbanging:
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

clockwork

Citaat van: LocoJ op mei 25, 2012, 15:47:01
Ben erg blij met m'n aangeschafte

- Emotiva XPA-5
- Arcam AV8
- Usher BE718 monitors
En waarschijnlijk
- Cardass crosslink speakerkabel

Begint een leuk setje te worden zo, al zeg ik het zelf...  :headbanging: :headbanging:

Lekker bezig!  :clapping:
Veel plezier ermee.