Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 10, 2003, 21:28:24

Vorige topic - Volgende topic

Danny1981

En het eindresultaat...  :inlove:
WOON Pioneer KRP-600M :: Marantz sr-7007 :: NAD stereo verst. :: Inakustik :: Monitor Audio RX8 >> GX300 on hold :: Humax IRHD-5200 :: Dune mediasp. :: PS3 500Gb :: Kordz EVX + LUX :: PS Audio Dectet & Quintet :: PS Audio & Furutech kabels :: Furutech rhodium wcd SLAAP Samsung UE46ES6800 :: Marantz sr-6006 :: :: Dune mediasp. :: Kordz EVX :: Inakustik :: Kef Q900 EN 15" Macbook pro retina 2,7-GHz :: iPad 3 64GB :: iPhone 4S :: Synology DS1511+ :: Panasonic Full HD hc-x900...

Roger Black

Prachtig! Nog verbetering in het geluid?

Softpower

Citaat van: Danny1981 op augustus 31, 2011, 08:59:49
En het eindresultaat...  :inlove:

LOL net of je dat lampje met die furutech stekker hebt aangesloten.. dat lampje brandt nu zeker een stuk stabieler en gaat langer mee :D

gefeliciteerd met je lege portefeuille en natuurlijk mooie spullen...
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Danny1981

Citaat van: Roger Black op augustus 31, 2011, 09:44:30
Prachtig! Nog verbetering in het geluid?

Ja.. d'r is zeker verbetering kwa geluid. Meer diepte! Geheel klinkt ook ruimtelijker. Op dit moment waren de verbetering voor het beeld even mijn eerste prioriteit.
En kwa beeld ben ik er in ieder geval flink op vooruit gegaan. Meer dan ik had verwacht ;D Heb m'n scherm nog niet laten calibreren... ga ik wel snel doen als m'n set compleet is.

Om eerlijk te zijn... is mijn geluid nu verre van perfect. M'n stroombron inmiddels wel  ;D Ben nog druk bezig met oriënteren voor een nieuwe surround receiver en stel knappe front speakers om mee te beginnen. Zal dit binnen nu een paar maanden gaan aanschaffen. Mijn geluid gaat nu over een 10 jaar oude stereo NAD versterker van vader met een stel niet al te goede oude Sony speakers. Ach 't is maar voor tijdelijk. Zal mogelijk een Arcam of de nieuwe Pioneer LX85 receiver gaan worden.
WOON Pioneer KRP-600M :: Marantz sr-7007 :: NAD stereo verst. :: Inakustik :: Monitor Audio RX8 >> GX300 on hold :: Humax IRHD-5200 :: Dune mediasp. :: PS3 500Gb :: Kordz EVX + LUX :: PS Audio Dectet & Quintet :: PS Audio & Furutech kabels :: Furutech rhodium wcd SLAAP Samsung UE46ES6800 :: Marantz sr-6006 :: :: Dune mediasp. :: Kordz EVX :: Inakustik :: Kef Q900 EN 15" Macbook pro retina 2,7-GHz :: iPad 3 64GB :: iPhone 4S :: Synology DS1511+ :: Panasonic Full HD hc-x900...

Softpower

Citaat van: Danny1981 op augustus 31, 2011, 10:13:11
Ja.. d'r is zeker verbetering kwa geluid. Meer diepte! Geheel klinkt ook ruimtelijker. Op dit moment waren de verbetering voor het beeld even mijn eerste prioriteit.
En kwa beeld ben ik er in ieder geval flink op vooruit gegaan. Meer dan ik had verwacht ;D Heb m'n scherm nog niet laten calibreren... ga ik wel snel doen als m'n set compleet is.

Om eerlijk te zijn... is mijn geluid nu verre van perfect. M'n stroombron inmiddels wel  ;D Ben nog druk bezig met oriënteren voor een nieuwe surround receiver en stel knappe front speakers om mee te beginnen. Zal dit binnen nu een paar maanden gaan aanschaffen. Mijn geluid gaat nu over een 10 jaar oude stereo NAD versterker van vader met een stel niet al te goede oude Sony speakers. Ach 't is maar voor tijdelijk. Zal mogelijk een Arcam of de nieuwe Pioneer LX85 receiver gaan worden.

d'r staat een mooie arcam op het forum te koop...
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Danny1981

Citaat van: Softpower op augustus 31, 2011, 10:05:12
LOL net of je dat lampje met die furutech stekker hebt aangesloten.. dat lampje brandt nu zeker een stuk stabieler en gaat langer mee :D

gefeliciteerd met je lege portefeuille en natuurlijk mooie spullen...

Haha... thanks :laugh: Misschien als ik de loterij win...

Rob Eric Blank

Een emotiva UMC-1 op hold gezet bij een forumgenoot. Maandag ophalen.

Zaagstra

Een Philips BPD7300 BluRay speler, met dank aan golfg60.

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

Danny1981

Citaat van: Softpower op augustus 31, 2011, 10:16:51
d'r staat een mooie arcam op het forum te koop...

Zal eens kijken... bedankt!
Wow.. mooie AV888... Had eigenlijk een max van €2.500,- voor de receiver en max €3.000,- voor 2 front speakers.
Voor €600,- minder zeker een kanshebber voor mij  ::)

jowi

Dan nog minimaal 3K voor een eindversterker.... de 888 is geen receiver :D

Danny1981

Citaat van: jowi op augustus 31, 2011, 13:48:20
Dan nog minimaal 3K voor een eindversterker.... de 888 is geen receiver :D

:blush: haha...shame on me. Je helpt me uit een te mooie droom.
Had me nog niet eerder in de 888 verdiept omdat deze bij voorbaat ver boven mijn budget lag.
... wordt dus geen 888 of ik koop wel de set, maar dan zonder speakers.
Mooi om naar te kijken...  ;D

Softpower

2 panasonic 3D brillen van htjan overgenomen. lekker vlotte deal! heb ze al binnen!
Pana 42VT30E

Bama

Citaat van: Danny1981 op augustus 31, 2011, 10:13:11
Ja.. d'r is zeker verbetering kwa geluid. Meer diepte! Geheel klinkt ook ruimtelijker.

Ik heb pas ook een furutech geplaatst en een zekeringhouder en een afgeschermde kabel dit alles puur voor mijn versterker maar ik hoor geen verschil hoor eerlijk gezegd.

gast2018

Een Dune Smart H1 en een Smart BE, voor op de bovenverdieping, hoofdzakelijk voor muziekjes maar nu toch bezig met Zappiti aan de praat te krijgen. :-\

Danny1981

Citaat van: TonBert op september  1, 2011, 20:55:38
Ik heb pas ook een furutech geplaatst en een zekeringhouder en een afgeschermde kabel dit alles puur voor mijn versterker maar ik hoor geen verschil hoor eerlijk gezegd.

Ik ervaar wel degelijk verschil ;D
Ik heb door een vriend van me... die electrotechnicus is... in de stoppenkast de bedrading laten vervangen door dikker (dan standaard 2,5) draad. Zoals eerder vermeld 2x hifi tuning zekeringen. 2x (bruin, blauw en geel/groen) van dit dikkere draad loopt ook naar mijn dubbele rhodium wandcontactdoos. Hier vandaan loopt een goede afgeschermde netkabel met Furutech rhodium stekkers naar mijn PS Audio Quintet. En hier vandaan ook weer een netkabel met 2 Furutech rhodium stekkers naar mijn oude NAD versterker. Misschien werkt het geheel nu wel veel beter met elkaar samen ::) Ik heb overigens wel pas het geluid/beeld getest nadat zowel de zekering, het dikkere installatiedraad en de nieuwe wandcontactdoos vervangen waren. Weet dus niet wat het meeste meerwaarde heeft geleverd tov mijn oude situatie. Ook geen verschil in beeld merkbaar? Of loopt deze niet via je versterker. Mijn beeld loopt niet via mijn versterker (receiver), maar hier ben ik ook duidelijk op vooruit gegaan.  :happy:

Kingpin

Citaat van: Danny1981 op september  6, 2011, 10:01:26
Ik ervaar wel degelijk verschil ;D
Ik heb door een vriend van me... die electrotechnicus is... in de stoppenkast de bedrading laten vervangen door dikker (dan standaard 2,5) draad. Zoals eerder vermeld 2x hifi tuning zekeringen. 2x (bruin, blauw en geel/groen) van dit dikkere draad loopt ook naar mijn dubbele rhodium wandcontactdoos. Hier vandaan loopt een goede afgeschermde netkabel met Furutech rhodium stekkers naar mijn PS Audio Quintet. En hier vandaan ook weer een netkabel met 2 Furutech rhodium stekkers naar mijn oude NAD versterker. Misschien werkt het geheel nu wel veel beter met elkaar samen ::) Ik heb overigens wel pas het geluid/beeld getest nadat zowel de zekering, het dikkere installatiedraad en de nieuwe wandcontactdoos vervangen waren. Weet dus niet wat het meeste meerwaarde heeft geleverd tov mijn oude situatie. Ook geen verschil in beeld merkbaar? Of loopt deze niet via je versterker. Mijn beeld loopt niet via mijn versterker (receiver), maar hier ben ik ook duidelijk op vooruit gegaan.  :happy:
Enigste wat ik zou kunnen bedenken waarom het een voordeel opleverd is dat je nu een dedicated stroomgroep hebt "alleen" voor je audio/video spullen.
Hierdoor heb je geen invloeden meer van bv je droger, magnetron, koelkast etc die vervuiling op je net kan veroorzaken welke invloed heeft op je audio/video mochten deze op dezelfde groep zitten (wat meestal het geval is).
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Danny1981

Citaat van: Kingpin op september  6, 2011, 11:53:21
Enigste wat ik zou kunnen bedenken waarom het een voordeel opleverd is dat je nu een dedicated stroomgroep hebt "alleen" voor je audio/video spullen.
Hierdoor heb je geen invloeden meer van bv je droger, magnetron, koelkast etc die vervuiling op je net kan veroorzaken welke invloed heeft op je audio/video mochten deze op dezelfde groep zitten (wat meestal het geval is).

Ik heb nu ook nog mijn versterker en plasma op één en dezelfde groep zitten.. of anders gezegt één groep gebruik ik nog niet. Als ik een nieuwe receiver heb gekocht (op korte termijn) hang ik deze enkel aan de 2e overige WCD... waarschijnlijk icm een PS Audio Duet. Kwam er verder achter dat die vriend... de technicus  :-X... van me... die groepen niet via aardlek heeft laten lopen. Eergisteren schakelde ik de aardlek uit, maar er bleef spanning op m'n audiogroepen  :eh:
Wist ik niet... ook niet eerder opgevallen, maar kijken of dit wel verantwoord is. Misschien verklaard dit wel nog extra verbetering  ::)

HTip

Hoewel deze discussie heel interessant is, is deze heel erg offtopic. Ik denk dat hier beter een apart topic voor gemaakt kan worden. Misschien dat 1 van de mods dit kan doen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Danny1981

Ik kom er wel uit... bedankt :clapping:
Iemand nog nieuwe HT aankopen?

Perfectionist

Citaat van: HTip op september  7, 2011, 13:56:19
Hoewel deze discussie heel interessant is, is deze heel erg offtopic. Ik denk dat hier beter een apart topic voor gemaakt kan worden. Misschien dat 1 van de mods dit kan doen?

Bij deze, nieuw topic Veiligheid electriciteit:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=115548.0
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

HTip

Citaat van: Perfectionist op september  7, 2011, 18:54:56
Bij deze, nieuw topic Veiligheid electriciteit:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=115548.0
Bedankt voor het opsplitsen, Perfectionist.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

richardnl

Sonos Play 5 naast Play 3 en 2x zp90 en 3D bridge

Eddye

Net een Sonos Zoneplayer 90 aangeschaft en geinstalleerd. Wat een gemak. Ook even spotify proberen voor een maandje ofzo. Zit nu te genieten van bergen muziek.

Ik moet alleen nog een en ander uitzoeken met betrekking tot het goed indelen van de muziek op de NAS. Ik vind het fijn om lossless en MP3 gescheiden te houden, maar nu krijg ik alles door elkaar. Zal vast wel een oplossing voor zijn.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

screamhouse

Dune D1, benieuwd of het mijn HTPC gaat vervangen
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

gast2018

Citaat van: Eddye op september  7, 2011, 19:43:34
Net een Sonos Zoneplayer 90 aangeschaft en geinstalleerd. Wat een gemak. Ook even spotify proberen voor een maandje ofzo. Zit nu te genieten van bergen muziek.

Ik moet alleen nog een en ander uitzoeken met betrekking tot het goed indelen van de muziek op de NAS. Ik vind het fijn om lossless en MP3 gescheiden te houden, maar nu krijg ik alles door elkaar. Zal vast wel een oplossing voor zijn.

Op de NAS kun je die gewoon scheiden door LL en MP3 in een aparte folder te plaatsen.

De Sonos kijkt daar echter niet naar die sorteert op basis van de info die je in je tags hebt staan.