Welke Cat kabel voor streamer?

Gestart door ddex, april 12, 2017, 13:56:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Perfectionist

Citaat van: Raphie op april 17, 2017, 20:10:35
bewijs het maar :) zullen we testen? Wedden dat jij géén cat kabels uit elkaar kan houden?
Wel ABX dubbel blind....

Je kan wel zeggen dat je roze olifantjes op de maan ziet lopen.... zal je toch met bewijs moeten komen :D

NOGMAALS, laatste opmerking hierover, anders gaan we handhaven:

In het technisch-wetenschappelijke board kan er over technisch bewijs etc. gesproken worden. Elders kan en mag de beleving voorop staan, en willen we discussies over het bewijs daarvoor niet hebben.
Een beter forum begint bij jezelf.

Raphie

Yep, mijn BURLS werken op DANTE, mijn SSL en SPL op MADI

Citaat van: jossie op april 17, 2017, 22:13:27
DANTE netwerken gebruiken dezelfde ordinaire netwerkkabels. Welke, hangt gewoon af van de netwerk infrastructuur die ergens in een gebouw/situatie aanwezig is. Er worden geen speciale eisen gesteld, gigabit is wel een voordeel.

DANTE is niet verschillend van een audio streamer, het kan gewoon over je prive netwerk, geen probleem.

Er IS uiteraard wel verschil, DANTE is real time, streamers werken over het algemeen met buffers.

DANTE verovert de pro wereld op dit moment, werkt fantastisch en is enorm flexibel.
JBL PRX Power!

Mitch--

Citaat van: Raphie op april 17, 2017, 20:10:35
bewijs het maar :) zullen we testen? Wedden dat jij géén cat kabels uit elkaar kan houden?
Wel ABX dubbel blind....

Je kan wel zeggen dat je roze olifantjes op de maan ziet lopen.... zal je toch met bewijs moeten komen :D

Wat een bullshit man, laat mensen gewoon in hun waarde ipv altijd te lopen zeikdozen op zogenaamd bewijs, hoe stel jij je hypothese dat iets wel waar of niet waar is? Via wat 'huis tuin en keuken onderzoek van een parttime wannabee wetenschapper' of via gedegen wetenschappelijk onderlegd onderzoek waarin hypothesen op wetenschappelijk grond getoetst worden aan de werkelijkheid en waaruit daadwerkelijk meetbare en herhaalbare conclusies worden ontrokken?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Raphie

Citaat van: Mitch-- op april 18, 2017, 02:21:48
Wat een bullshit man, laat mensen gewoon in hun waarde ipv altijd te lopen zeikdozen op zogenaamd bewijs, hoe stel jij je hypothese dat iets wel waar of niet waar is? Via wat 'huis tuin en keuken onderzoek van een parttime wannabee wetenschapper' of via gedegen wetenschappelijk onderlegd onderzoek waarin hypothesen op wetenschappelijk grond getoetst worden aan de werkelijkheid en waaruit daadwerkelijk meetbare en herhaalbare conclusies worden ontrokken?
je mag hier geen wetenschap bespreken :D maar in het kort: wie beweert, bewijst zo simpel ligt het, we kunnen het verder bespreken in het test topic waar jeval bent aangehaakt.
JBL PRX Power!

John Wx

Citaat van: Raphie op april 18, 2017, 07:12:19
je mag hier geen wetenschap bespreken :D maar in het kort: wie beweert, bewijst zo simpel ligt het, we kunnen het verder bespreken in het test topic waar jeval bent aangehaakt.

Heb andere kabel tussen PC hangen en andere usb, je gelooft je oren niet, er komt muziek uit  ::)


Weet uitslag test al  ;D


Maar sommige of vele willen graag een soort van zekerheid denk ik en nemen een duurdere/dure kabel en als men al denkt dat men verschil hoort vind ik het prima ben altijd jaloers dat ik het niet hoor, terwijl ik vroeger toen ik nog in de handel zat ook kabels had waar je een leuke occasion kan kopen met net de kop eraf, vond het wel wat hebben altijd, gaf mij wel een goed gevoel misschien dat daar ook een stukje ligt van de "hobby"


Heb teveel ABx testen gedaan tijdens demo's en bij audioverenigingen en na de koffie gewoon alles met "dropveters" verwisseld, meerdere zeiden klonk na de pauze wat beter komt door inspelen en gewenning van de apparatuur in de ruimte, mensen hadden een mooie avond en ervaring met fijne muziek, daar ligt voor mij de "key" muziek

Volg modus aan in je test


O ja investeer in akoestiek
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

fasteddie

LOL it is all in the mind! That is also where your ears are located!

Siddartha

Citaat van: fasteddie op april 18, 2017, 12:21:53
LOL it is all in the mind! That is also where your ears are located!

het zit dus tussen de oren :D
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Xander32

... ben nog op zoek naar een vrouw van ongeveer 2 meter, max 80 kg en eentje van 1.45 meter, ook max. 80 kg. Die kunnen ieders in een hoek gaan staan als basstrap  :).

Citaat van: John Wx op april 18, 2017, 10:14:21
Heb andere kabel tussen PC hangen en andere usb, je gelooft je oren niet, er komt muziek uit  ::)


Weet uitslag test al  ;D


Maar sommige of vele willen graag een soort van zekerheid denk ik en nemen een duurdere/dure kabel en als men al denkt dat men verschil hoort vind ik het prima ben altijd jaloers dat ik het niet hoor, terwijl ik vroeger toen ik nog in de handel zat ook kabels had waar je een leuke occasion kan kopen met net de kop eraf, vond het wel wat hebben altijd, gaf mij wel een goed gevoel misschien dat daar ook een stukje ligt van de "hobby"


Heb teveel ABx testen gedaan tijdens demo's en bij audioverenigingen en na de koffie gewoon alles met "dropveters" verwisseld, meerdere zeiden klonk na de pauze wat beter komt door inspelen en gewenning van de apparatuur in de ruimte, mensen hadden een mooie avond en ervaring met fijne muziek, daar ligt voor mij de "key" muziek

Volg modus aan in je test


O ja investeer in akoestiek
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

Citaat van: Xander32 op april 18, 2017, 16:18:51
... ben nog op zoek naar een vrouw van ongeveer 2 meter, max 80 kg en eentje van 1.45 meter, ook max. 80 kg. Die kunnen ieders in een hoek gaan staan als basstrap  :).

Zal even zoeken word waarschijnlijk een Poolse en Thaise  ;D
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Perfectionist

Ga straks even schonen, geen wetenschapsdiscussies meer over dbt etc. Zie mijn opmerking. Vanaf de volgende post ook een ban.
Een beter forum begint bij jezelf.

StereoMike

Citaat van: darkdevil op april 16, 2017, 18:24:28
Ik blijk dus 8m nodig te hebben...... Kom je dus uit op 2 stukken van 10m. (ook 1 voor de tv aansluiting).
Twee cat kabels naast elkaar lijkt mij onhandig.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Rowdy


StereoMike

Dan kun je beter een switch gebruiken.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Xander32

Met zo'n heerlijk vervuilende schakelende voeding op het lichtnet bij de set.

Citaat van: StereoMike op april 21, 2017, 00:30:22Dan kun je beter een switch gebruiken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

jossie

Stuur 's een link van die metingen?  Bij voorkeur waarbij duidelijk wordt wat er veranderd in het audio signaal?

Ik ben benieuwd!
Omni !

Xander32

Zoek ze zelf op, je bent vast handig genoeg op het www  ;).

Citaat van: jossie op april 21, 2017, 08:41:33
Stuur 's een link van die metingen?  Bij voorkeur waarbij duidelijk wordt wat er veranderd in het audio signaal?

Ik ben benieuwd!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

jossie

Omni !

Xander32

Dan zal die er niet zijn, toch? Waarom jouw vraag dan?

Citaat van: jossie op april 21, 2017, 08:54:52
Nee... kan ik niet vinden
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

jossie

#93
Omdat jij het zegt, ik ben benieuwd of iemand dat wel 's gemeten heeft.
Omni !

Xander32

Bewijzen kan ik niets  :nowink:, daar ik immer 'slechts' spreek uit eigen ervaren. Maar wellicht kan iemand anders jouw verzoek inwilligen. Veel succes ermee.

Citaat van: jossie op april 21, 2017, 08:56:34
Omdat jij het zegt, ikben benieuwd of iemand dat wel 's gemeten heeft.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

jossie

Ik vroeg niet om een bewijs maar om een meting, artikel, shoot out, weet ik veel, waar 's iemand die beweringen enige kleur geeft.

Ben nog steeds benieuwd. Iemand anders?
Omni !

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt

#97
Citaat van: jossie op april 17, 2017, 22:13:27
Er IS uiteraard wel verschil, DANTE is real time, streamers werken over het algemeen met buffers.
DANTE verovert de pro wereld op dit moment, werkt fantastisch en is enorm flexibel. 
Hi Jossie,
is er ergens een specificatie van Dante te vinden. Werkt het via UDP of TCP ? Als het TCP is dan kan het toch nooit real time zijn en werkt het protocol zelf toch ook met buffers? Als het UDP is dan kan er informatie verloren gaan , dat lijkt me nou ook niet echt handig. Ben gewoon benieuwd hoe ze dat dan oplossen. Ik heb zelf (niet voor muziek) een protocol voor UDP geschreven maar echt real time is dat ook niet, heen en weer pingen zit je zelfs op een lokaal netwerk al gauw op enkele ms.
Daarnaast kunnen de pakketjes door elkaar aan komen, er zal toch iets van een timestamp meegestuurd dienen te worden enz. enz.

jossie

Het werkt op elke Lan waar jij met je vingers aan mag komen  ;D

Kijk maar op de Audinate site. Erg veel info.

Echte Dante hardware heeft een interne vertraging van onder de miliseconde van ingang naar uitgang. Alle Dante apparaten op een netwerk beslissen samen wie de Master is en ze luisteren daarna allemaal naar de klok van de Master. Op een Gigabit netwerkje is de klok redelijk snel... Genoeg tijd om alle pakketten van een 48 kHz audio stroom (multichannel) op de juiste plaats te krijgen.

Echt real time is het natuurlijk niet maar voor het werk dat we ermee doen voelt het wel zo.
Omni !

StereoMike

Citaat van: Xander32 op april 21, 2017, 07:23:13
Met zo'n heerlijk vervuilende schakelende voeding op het lichtnet bij de set.
Dat is een beetje kort door de bocht!
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake