Stereo set van Vergeerr72

Gestart door vergeerr72, februari 4, 2017, 11:51:32

Vorige topic - Volgende topic

RCD

Plak overal een rond rood stickertje aan de kant van de fase.

Rob

chansig

Waarom rond en rood ? 😁

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

vergeerr72

Citaat van: chansig op maart 26, 2026, 13:41:30Waarom rond en rood ? 😁

Gr. Hans
Rond omdat het dan van alle kanten er hetzelfde uitziet. En daarnaast heb ik daar een velletje van.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL, Acrotec/Acrolink bekabeling.

chansig

Mooi dat Rob dit wist.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

vergeerr72

Citaat van: chansig op maart 26, 2026, 15:12:09Mooi dat Rob dit wist.

Gr. Hans
Elke audiofiel heeft die anders hoor je er niet echt bij. Dat jij dat gemist hebt.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL, Acrotec/Acrolink bekabeling.

chansig

Coax AQ Carbon

RCD

En Hans omdat ronde stickertjes er moeilijker af gaan.

Rob

Spijkie

En ronde stickers zijn beter , anders krijg je staande blokgolven en dat wil je niet.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

vergeerr72

Eens  kijken de nieuwe aluminium versie van de groundbox beter is. Duidelijk een maatje groter.
Optisch past hij in ieder geval al beter bij de rest. De oude gaat de kelder in om de nas en de switches te groundboxen. 

Spijkie

Welke ground box is dit en hoe sluit je het eigenlijk aan ? Gaat er dan een rca van de versterker bijvoorbeeld naar de groundbox toe?
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

vergeerr72

Citaat van: Spijkie op april 23, 2026, 11:44:29Welke ground box is dit en hoe sluit je het eigenlijk aan ? Gaat er dan een rca van de versterker bijvoorbeeld naar de groundbox toe?
Het zijn beiden labahua groundboxen. Komt standaard met 1 meter dunne kabeltjes met krokodillenklemmetjes.  Sommige Heb ik vervangen met andere kabels met rca, xlr of vorkjes. Alles van AliExpress.

Ik heb twee kleinere labahua voor op de speakers, die moeten los aangesloten worden ivm kortsluiten.

De groundboxen moet je eens per jaar even opladen, zit een batterij in.

AudioEnZo

Maar wat doen ze precies, technisch gezien? Zorgen ze voor aarde? Of vereffenen ze iets,lading of zoiets?
Wat is het (hoorbare) effect?
Gr. René
► Vinshine x Kinki Studio Taihang
    ► Vinshine x LYH SW-10pro
    ► Rockna Wavedream Reference Signature
    ► Vinshine  x Kinki Studio Dazzle
► Xanadu HRS22YH-MG

vergeerr72

Citaat van: AudioEnZo op april 23, 2026, 19:34:43Maar wat doen ze precies, technisch gezien? Zorgen ze voor aarde? Of vereffenen ze iets,lading of zoiets?
Wat is het (hoorbare) effect?
Volgens mij het vereffenen. Had vroeger ergens een link met het verschil tussen aarding en grounding. Hoe het precies werkt en wat die batterij technisch doet,  geen idee.

Ik ervaar dat de ruisvloer lager ligt en volgens mij is het geluid minder diffuus.  Ik ervaar het als een positieve verbetering.

Xander32

Is het net zoiets wat AQ bij veel van hun kabels toepast met zo'n zwart kastje aan de kabel met daarin eveneens een batterij 🙄
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

AudioEnZo

Gr. René
► Xanadu HRS22YH-MG

Spijkie

Citaat van: vergeerr72 op april 23, 2026, 18:07:38Het zijn beiden labahua groundboxen. Komt standaard met 1 meter dunne kabeltjes met krokodillenklemmetjes.  Sommige Heb ik vervangen met andere kabels met rca, xlr of vorkjes. Alles van AliExpress.

Ik heb twee kleinere labahua voor op de speakers, die moeten los aangesloten worden ivm kortsluiten.

De groundboxen moet je eens per jaar even opladen, zit een batterij in.

Ik ken ze alleen van montaudio omdat audio essence er een paar had staan en ik er naar gevraagd had wat t precies is. Ik vind het wel interessant.

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op april 24, 2026, 07:21:10https://share.google/aimode/RhJKkC9lV80Ko6blh
Subjectiviteit: Omdat de resultaten sterk afhangen van de lokale vervuiling van het stroomnet en de specifieke opstelling, raden experts op Htforum.nl aan om een grounding box altijd eerst thuis te testen voordat je tot aanschaf overgaat.

We hebben er al een topic over, https://www.htforum.nl/index.php?topic=169750.0 daar maar verder discussiëren.

Xander32

Wat mij betreft zinloos om er over te gaan discussiëren; je hoort wat je hoort  🙂

Al het overige doet voor mij niet ter zake. Zelf heb ik onderwijl ook e.e.a. aan de keten toegevoegd waar een ander wellicht wat van zal vinden, maar zolang ik zelf ervaar dat het van toegevoegde waarde is, het een positief hoorbaar verschil brengt, is al het andere irrelevant voor mij 🤓  Zo kijk ik ook naar een ervaring van een ander.

Citaat van: vergeerr72 op april 24, 2026, 09:09:01Subjectiviteit: Omdat de resultaten sterk afhangen van de lokale vervuiling van het stroomnet en de specifieke opstelling, raden experts op Htforum.nl aan om een grounding box altijd eerst thuis te testen voordat je tot aanschaf overgaat.

We hebben er al een topic over, https://www.htforum.nl/index.php?topic=169750.0 daar maar verder discussiëren.

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op april 24, 2026, 10:08:40Wat mij betreft zinloos om er over te gaan discussiëren; je hoort wat je hoort  🙂

Al het overige doet voor mij niet ter zake. Zelf heb ik onderwijl ook e.e.a. aan de keten toegevoegd waar een ander wellicht wat van zal vinden, maar zolang ik zelf ervaar dat het van toegevoegde waarde is, het een positief hoorbaar verschil brengt, is al het andere irrelevant voor mij 🤓  Zo kijk ik ook naar een ervaring van een ander.

Wellicht wel een mooie plek om de techniek erachter te bespreken.  

AudioEnZo

Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
Gr. René
► Xanadu HRS22YH-MG

vergeerr72

Citaat van: vergeerr72 op maart 16, 2026, 11:40:08Ja, een blijvertje. Voorlopig tussen de phono-  en voorversterker.
Als je toch nog een 8n koper versie tegenkomt: toch geen blijvertje.

Toch een Acrotec 8n-a2080 ipv een acrolink 7n-a2050.

Xander32

Je hebt er zelfs een matchende handtas bij, de perfectionist 👌🏻

😁

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op april 25, 2026, 09:53:47Je hebt er zelfs een matchende handtas bij, de perfectionist 👌🏻

😁
Kabels zijn ook de sieraden in je set.

Kurt

Citaat van: vergeerr72 op april 25, 2026, 09:56:30Kabels zijn ook de sieraden in je set.
Bling bling dus... :)