Stereo set van Vergeerr72

Gestart door vergeerr72, februari 4, 2017, 11:51:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Hannibal_

Citaat van: chansig op maart 31, 2021, 09:57:21
De praktijk geloof ik zo langzamerhand wel. Daar valt niet aan te tornen, in ieder geval niet middels een forum en door uitwisselen van berichten.

De theorie is wat dat betreft makkelijker. In een ander draadje ging het over snelheid, lengte, verandering. Koen heeft een rekensom laten zien.

Maar goed dit gaat dus meer over weerstand (over een hele, hele, hele kleine lengte) en dat verandert dan ook iets aan de snelheid ? Want wat zou de weerstand anders moeten veranderen aan stroom welke er doorheen gaat ?

Gr. Hans

Ik durf het haast niet te zeggen, maar ik zou verwachten dat de dikke voedingen en elco's in een eindtrap daar voor zorgen.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

chansig

Het gaat toch om de zekeringsautomaat welke deze verandering (door weerstand/contactoppervlakte etc) teweeg brengt of ben ik helemaal in de war ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koen K

In theorie c.q. objectieve zin maakt het natuurlijk geen zak uit, maar zoals bekend hoeft dat het plezier niet in de weg te staan  ;)

Hannibal_

Citaat van: chansig op maart 31, 2021, 10:07:17
Het gaat toch om de zekeringsautomaat welke deze verandering (door weerstand/contactoppervlakte etc) teweeg brengt of ben ik helemaal in de war ?

Gr. Hans

Ik denk het niet.... dat je in de war bent.
Hij is trouwens wel mooi, die automaat.... wil mijn hele meterkast daar wel mee vullen. Mijn automaten zijn saai wit.

Ik doelde alleen in zijn algemeenheid op waar dynamiek en snelheid primair vandaan komen ... volgens mij dan he....
Natuurlijk kan een gescheiden groep bijdragen aan het opheffen van verlies van detaillering ... volgens mij dan he....
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

chansig

Dat bedoel ik over de praktijk kan je weinig zeggen..het is jouw ervaring. Dus mooi toch. Ik meende te lezen dat de toename in dynamiek en nog iets toe te schrijven waren aan de automaat en dat de verklaring hiervoor was (vanuit Peacock) dat de weerstand/contactoppervlakte groter is.

Maar goed. De ervaring is zoals die is.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

brt

Citaat van: vergeerr72 op maart 26, 2021, 12:20:28
Aha een kenner. Dat is correct. Officieel een Gigawatt G-16a 2p.

Waarom niet de enkele trouwens? Ik lees op een forum dat iemand die ook gewoon geplaatst heeft, scheelt nogal wat financieel...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

Citaat van: brt op maart 31, 2021, 10:48:05
Waarom niet de enkele trouwens? Ik lees op een forum dat iemand die ook gewoon geplaatst heeft, scheelt nogal wat financieel...
Hij is nu (nog) als enkele aangesloten, maar officieel mag dit niet meer. Dit gaat ook op voor de aardlek.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Ah oke, dan wordt het de duurdere, duo variant.
Ik ben er ook wel in geinteresseerd nav jouw positieve ervaring en van anderen hier.

Los van dynamiek, merk jij nog meer verbeteringen?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

Citaat van: brt op maart 31, 2021, 11:50:14
Ah oke, dan wordt het de duurdere, duo variant.
Ik ben er ook wel in geinteresseerd nav jouw positieve ervaring en van anderen hier.

Los van dynamiek, merk jij nog meer verbeteringen?
Het is lastig de valkuil van superlatieven in dit geval te vermijden[emoji2].
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Citaat van: vergeerr72 op maart 31, 2021, 11:59:36
Het is lastig de valkuil van superlatieven in dit geval te vermijden[emoji2].

Oef echt zó enthousiast joh!?
Mooi hoor, maakt mij extra nieuwsgierig, zeker ook omdat ik net als jij had nu nog een AHP heb...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

Citaat van: brt op maart 31, 2021, 12:13:15
Oef echt zó enthousiast joh!?
Mooi hoor, maakt mij extra nieuwsgierig, zeker ook omdat ik net als jij had nu nog een AHP heb...
Nieuwsgierigheid is goed. Als jij al een Sonnet Morpheus aanschaft om te proberen dan is dit helemaal een no-brainer.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Citaat van: vergeerr72 op maart 31, 2021, 11:59:36
Het is lastig de valkuil van superlatieven in dit geval te vermijden[emoji2].

Gaaf man!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Citaat van: Hannibal_ op maart 31, 2021, 15:24:15
Gaaf man!
@Peerless Monster komt meteen vanavond  luisteren vanwege de enthousiaste geluiden.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Citaat van: vergeerr72 op maart 31, 2021, 15:40:58
@Peerless Monster komt meteen vanavond  luisteren vanwege de enthousiaste geluiden.

Cool!
Wil het onderhand ook weer wel eens horen
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Citaat van: Hannibal_ op maart 31, 2021, 15:43:34
Cool!
Wil het onderhand ook weer wel eens horen
Peerless krijgt de verschillen stapje voor stapje te horen. Neem in jouw geval je hartpilletjes maar in voordat je een rolberoerte krijgt.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Peerless Monster

Ik doe mijn dbx blinddoek om. Jij vervangt de kabels toch Vergeer?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

Citaat van: Peerless Monster op maart 31, 2021, 17:31:13
Ik doe mijn dbx blinddoek om. Jij vervangt de kabels toch Vergeer?
Nee vanavond gaan ik zekeringsautomaten omschroeven.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Geert (gvc)

In de verdeelkast, ook geblinddoekt (dubbel blind test).
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

chansig

Veel plezier..overigens zou ik met dit weer eerder voor een lekker biertje gaan.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

Citaat van: chansig op maart 31, 2021, 17:41:36
Veel plezier..overigens zou ik met dit weer eerder voor een lekker biertje gaan.

Gr. Hans
Het is inderdaad fijn vertoeven buiten.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Citaat van: Geert (gvc) op maart 31, 2021, 17:41:01
In de verdeelkast, ook geblinddoekt (dubbel blind test).
Staat de stroom er wel of niet op? En dat drie keer binnen zeven seconden toch?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Ik heb al eens geëxperimenteerd met een Kemp SNS plug, ik hoorde geen enkel verschil. Wellicht nog een keer een filter van AQ uitproberen. De komende tijd/jaren ga ik sowieso geheel over naar AQ kabels. Ik geloof wel in synergie.

Citaat van: Hannibal_ op maart 31, 2021, 07:09:48
Misschien is een netfilter ook wel wat dan, of heb je die al?
(Bij Ali in de aanbieding, 90 euro)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Citaat van: vergeerr72 op maart 31, 2021, 12:40:19
Nieuwsgierigheid is goed. Als jij al een Sonnet Morpheus aanschaft om te proberen dan is dit helemaal een no-brainer.

Nou nou, dat was wel tweedehands he. Dus die kan ik voor ongeveer dezelfde prijs weer doorverkopen. Dat zie ik eerlijk gezegd niet als risico.
Maar als ik deze eerst kan uitproberen en bij tegenvallende resultaten kan retourneren sta ik zeker open om het te proberen! Nieuwsgierig ben ik absoluut.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

#598
In goed gezelschap meteen maar een REW meting en correctie doorgevoerd.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

Kijk dat is nog eens een house curve... :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.