Stereo set van Vergeerr72

Gestart door vergeerr72, februari 4, 2017, 11:51:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk

't zou een stuk beter te vergelijken zijn als je in beide dezelfde (dB) schaalverdeling toepast, da's nu niet het geval
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

holco

5dB schaal is wel de norm ja, alles daarboven doet het alleen maar mooier lijken ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

vergeerr72

Daar moet ik nog even op gaan puzzelen. REW is niet even intuitief. Zeker save measurements versus save all. Alleen de laatste nu opgeslagen.......
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Tabcam

Ziet er inderdaad redelijk uit. Die hele diepe maar smalbandige dips zijn eigenlijk veel minder erg dan meer breedbandige minder diepe dips. En je waterval toont dat je ruimte redelijk dempt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

vergeerr72

#279
Dit is wat beter vergelijken. 1/12 smoothing toegepast. 1e is zonder Dirac, 2e is met de laatste filter met Dirac op het volledige bereik.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

frank2

Klinkt het met deze curve niet saai? Hij is nogal recht
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vergeerr72

#281
Citaat van: frank2 op juni 14, 2020, 10:29:18
Klinkt het met deze curve niet saai? Hij is nogal recht
Ik zie het als het begin van de zoektocht. Focus ligt nu op de probleemgebieden in de ruimte op te lossen. Zo zit er nog wel een aardige boost (8 DB) bij 500hz echt vlak kun je dat niet noemen. Daarna het pas naar smaak aanpassen.

Ik merk wel dat de plaatsing en daarmee ruimtelijkheid  met de huidige Curve toeneemt. De instellingen in het laag vind ik het lastigst. Daarboven is mij redelijk om het even. Iets meer ruimtelijkheid tot iets meer levendigheid. Maar die verschillen lijken nog niet zo groot. Hoe meer je met de curves speelt hoe groter het verschil en hopelijk de verbetering.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Ik ben met de Harman curves aan de slag. Een paar op het internet gevonden: https://mehlau.net/audio/dirac-live-2/. De 6db curve bevalt mij het erg goed.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Nog steeds gezellig aan het experimenteren!

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Citaat van: Hannibal_ op juni 27, 2020, 09:02:20
Nog steeds gezellig aan het experimenteren!
Vooral luisteren en genieten.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

DofN

#285
Het wordt wel inzichtelijker als je de schaal op 5dB zet. Nu staat die op 20dB. Ook zegt dit alleen iets over het laag, maar je wil eigenlijk een 20-20kHz meting zien :)

* sorry ik reageerde nog op de metingen op de vorige pagina. Nu wel duidelijk.

Waar komt die tamelijk smalbandige en flinke bult bij 500-600dB vandaan? Is dat een LS dingetje? Ik weet niet of ik die nog zou corrigeren met DSP.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

scrutinizer

Citaat van: doorofnight op juni 27, 2020, 09:22:39
Het wordt wel inzichtelijker als je de schaal op 5dB zet. Nu staat die op 20dB. Ook zegt dit alleen iets over het laag, maar je wil eigenlijk een 20-20kHz meting zien :)

* sorry ik reageerde nog op de metingen op de vorige pagina. Nu wel duidelijk.

Waar komt die tamelijk smalbandige en flinke bult bij 500-600dB vandaan? Is dat een LS dingetje? Ik weet niet of ik die nog zou corrigeren met DSP.

De Caldera? Ja natuurlijk..... Gerhard doet maar wat ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

brt

Citaat van: vergeerr72 op juni 15, 2020, 20:37:46
Ik ben met de Harman curves aan de slag. Een paar op het internet gevonden: https://mehlau.net/audio/dirac-live-2/. De 6db curve bevalt mij het erg goed.

Heb jij het over een specifiek Harman filter voor Dirac? Ik heb namelijk ook een HK targetcurve die ik via REW heb geimporteerd via Roon draaien als filter, maar bass shy zou ik ze niet noemen (zoals in jouw link staat)... Het is wel bijzonder hoe die filters werken zeg, het komt wel nauw allemaal.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

Citaat van: brt op juni 29, 2020, 21:50:16
Heb jij het over een specifiek Harman filter voor Dirac? Ik heb namelijk ook een HK targetcurve die ik via REW heb geimporteerd via Roon draaien als filter, maar bass shy zou ik ze niet noemen (zoals in jouw link staat)... Het is wel bijzonder hoe die filters werken zeg, het komt wel nauw allemaal.
Het artikel bedoeld dat de standaard Dirac curve bass shy is.  Ik gebruik de 6db versie van deze link een die bevalt mij uitstekend.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Citaat van: vergeerr72 op juni 29, 2020, 22:02:28
Het artikel bedoeld dat de standaard Dirac curve bass shy is.  Ik gebruik de 6db versie van deze link een die bevalt mij uitstekend.

Ah oke, ik gebruik dus geen Dirac dus dan is het anders (blijkbaar). Ook ik speel met db varianten en kan ze vrij eenvoudig naast elkaar horen in Roon (je kan er heel veel implementeren en dan gewoon tussen filters switchen). Ik vind de HK curve ook fijner dan de gewone in RME en ik had nog een andere. Het is echt de truc om wel de ballen in je geluid te houden zonder dat het versmeert of het mid wegdrukt; wat jij ook al schrijft: het laag is het moeilijkste; dat ervaar ik ook. En uiteraard reageren de andere frequenties daar ook weer op.

Gelukkig kost het geen drol om dit te finetunen naar je eigen smaak. Net als bij de rest van het keten: eerst maak je grote stappen, daarna komen de puntjes op de i.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Hannibal_

Volgens mij is er iemand zo aan het genieten dat er niet meer geƫxperimenteerd wordt? ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Citaat van: Hannibal_ op juli 31, 2020, 11:18:45
Volgens mij is er iemand zo aan het genieten dat er niet meer geƫxperimenteerd wordt? ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Er recent bij een bezoek van @Rob_Dingen en @Peerless Monster  erachter gekomen dat een midrange woofer is overleden. Doordat er twee zijn en de dsp correctie werd dit nog enigzins gemaskeerd. Gelukkig kan en wil Rob mij helpen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Citaat van: vergeerr72 op juli 31, 2020, 11:53:51
Er recent bij een bezoek van @Rob_Dingen en @Peerless Monster  erachter gekomen dat een midrange woofer is overleden. Doordat er twee zijn en de dsp correctie werd dit nog enigzins gemaskeerd. Gelukkig kan en wil Rob mij helpen.
Ow!
Dat is slecht nieuws!

Balen... maar mooi dat er hulp is.
Wordt het vervangen of reviseren?

[mention]Rob_Dingen [/mention] [emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

De units zijn niet meer te krijgen, waren gemaakt op leverancierspecificaties.

Ik heb er alle vertrouwen in dat ze binnenkort nog beter zingen dan voorheen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

DofN

Hoe defect? Gewoon helemaal niets doen? Of kapot in de zin dat hij vervormt?

Zou dat misschien die meting verklaren?



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

vergeerr72

Citaat van: doorofnight op juli 31, 2020, 13:55:46
Hoe defect? Gewoon helemaal niets doen? Of kapot in de zin dat hij vervormt?

Zou dat misschien die meting verklaren?
Hele unit doet niets meer. Geen vervorming dus.

MUSIC IS EASY TO MISS FOR THE LISTENER WHO THINKS HIS JOB IS TO CONCENTRATE ON THE SOUND - Art Dudley

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

DofN

#296
Ik hoop dat het een los contactje is. Dat lijkt me best waarschijnlijk. Want ook als een unit kapot is, doet hij het altijd nog wel een beetje.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Hannibal_

Hmmmm vreemd idd ....
Misschien idd een los contact oid... zou denk ik geen slechte optie zijn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Citaat van: doorofnight op juli 31, 2020, 13:59:26
Ik hoop dat het een los contactje is. Dat lijkt me best waarschijnlijk. Want ook als een unit kapot is, doet hij het altijd nog wel een beetje.
De unit is er al uit geweest en met behulp van een batterij geprobeerd aan de praat te krijgen. Maar geen beweging in te krijgen. De midrange woofer aan de zijkant reageerde wel. Ik breng ze binnenkort weg en gaan we er even goed naar kijken.

MUSIC IS EASY TO MISS FOR THE LISTENER WHO THINKS HIS JOB IS TO CONCENTRATE ON THE SOUND - Art Dudley

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Peerless Monster

Citaat van: doorofnight op juli 31, 2020, 13:59:26
Ik hoop dat het een los contactje is. Dat lijkt me best waarschijnlijk. Want ook als een unit kapot is, doet hij het altijd nog wel een beetje.

De batterij test doorstond hij niet.
Dus ergens is er wat meer kapotstukkapot dan kapot.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler