Stereo set van Vergeerr72

Gestart door vergeerr72, februari 4, 2017, 11:51:32

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

brt

Ik zou em zeker eens proberen hoor, het zou zo maar kunnen zijn wat je zoekt...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

Mijn setoverzicht maar bijgewerkt:
- Amare Musica Diamond Tube DAC DSD ipv AMR DP777SE
- Cassiopiea en Supra Lo-rad netsnoeren ipv Virtual Dynamics Master
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Citaat van: brt op april 29, 2020, 23:22:51
Is dit niks voor jou? https://hifi.nl/artikel/28900/Review-Lab12-Dac-1-Reference-DA-converter-met-buizen.html

Ik heb deze vorig jaar thuis gehad en vond em erg goed. In mijn set sprak de RME me meer aan, misschien omdat ik al een buizenamp heb, maar het zou zomaar kunnen werken als ik lees waar je naar op zoek bent..

Hmmmm er is al gekozen begrijp ik, maar deze klinkt mij heerlijk in de ogen bij het lezen. Niet alles willen doen, gewoon lekker PCM (lijkt mijn Rega wel wat dat betreft) en dan toch beetje buisjes en lekker neutraal naar zeggen. En ehhhhh... ik realiseer me ineens wat ik tekort kom in mijn (heerlijk hoor) basale Rega set: die heerlijk retro VU meetertjes! Ik wil ze! Ik wil hem?  :blink: ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Als er later eens een gebruikte voorbij komt......
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Citaat van: vergeerr72 op mei  1, 2020, 13:57:22
Mijn setoverzicht maar bijgewerkt:
- Amare Musica Diamond Tube DAC DSD ipv AMR DP777SE
- Cassiopiea en Supra Lo-rad netsnoeren ipv Virtual Dynamics Master

Kende het merk Amare niet, maar ziet er solide uit. Gekocht via MP vermoed ik? Aangezien dat bijna mijn eerste Google hit was? Voor een mooi prijsje dan!
Kon je em eerst thuis testen of op de gok gekocht?

Wat haal je hier wat je mist in de Topping?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

Citaat van: brt op mei  2, 2020, 14:42:49
Kende het merk Amare niet, maar ziet er solide uit. Gekocht via MP vermoed ik? Aangezien dat bijna mijn eerste Google hit was? Voor een mooi prijsje dan!
Kon je em eerst thuis testen of op de gok gekocht?

Wat haal je hier wat je mist in de Topping?
Inderdaad via markplaats. Er is maar weinig over te vinden. Ik denk dat het fabrikant ook al niet meer leeft.

Ik mistte bij de Topping body in zowel het hoog als midden. In jouw set  kan dat gecompenseerd worden door je versterker.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Citaat van: vergeerr72 op mei  2, 2020, 15:01:56
Inderdaad via markplaats. Er is maar weinig over te vinden. Ik denk dat het fabrikant ook al niet meer leeft.

Ik mistte bij de Topping body in zowel het hoog als midden. In jouw set  kan dat gecompenseerd worden door je versterker.

Mooi dat de zoektocht volbracht is!
Ik mis bij de Topping idd geen hoog of midden, maar hij klinkt gewoon nagenoeg gelijk aan de RME Adi 2 dac. Had gehoopt op een upgrade ivm de nieuwste chip en de goede metingen, maar ik hoor geen verschil.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

Citaat van: brt op mei  3, 2020, 17:01:49
Mooi dat de zoektocht volbracht is!
Ik mis bij de Topping idd geen hoog of midden, maar hij klinkt gewoon nagenoeg gelijk aan de RME Adi 2 dac. Had gehoopt op een upgrade ivm de nieuwste chip en de goede metingen, maar ik hoor geen verschil.
Bespaart je mooi weer een paar centen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Het idee was om de RME dan te verkopen, en ik denk dat ik daar ongeveer even veel geld voor kan krijgen als de Topping kost. Dus ik hoopte een 'gratis' upgrade te maken, maar dat is helaas niet van toepassing.
Ik denk dat ik dan beter even de dac ontwikkelingen kan blijven volgen en als er weer iets nieuws spectaculairs zich aandient, ga ik de vergelijking opnieuw aan. 
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

Ik heb nog spectaculaire dac te koop [emoji6]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

#237
Yep, ergens halverwege onderweg naar Groningen nu.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Rob_Dingen

Gister avond een super gezellige praat luisteravond gehad.
Peerles monster was ook meegekomen en allemaal netjes 1,5 meter afstand gehouden ;)
We hebben uitgebreid naar mijn DAC geluisterd en later gewisseld met Ronald zijn DAC allebei vanaf mijn streamer met USB.
Nu word de volgende stap om bij Ronald thuis de DAC's te gaan vergelijken.
Verheug me al op een gezellige dag.

Rob

Tabcam

Leuk dat we langzamerhand binnen de beperkingen wat kunnen M&G-en. Nu nog een luisterbeschrijving :angel:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

scrutinizer

Citaat van: Rob_Dingen op mei 28, 2020, 11:53:35
Gister avond een super gezellige praat luisteravond gehad.
Peerles monster was ook meegekomen en allemaal netjes 1,5 meter afstand gehouden ;)
We hebben uitgebreid naar mijn DAC geluisterd en later gewisseld met Ronald zijn DAC allebei vanaf mijn streamer met USB.
Nu word de volgende stap om bij Ronald thuis de DAC's te gaan vergelijken.
Verheug me al op een gezellige dag.

Rob

Met Rens is het altijd prettig toeven......
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

vergeerr72

#241
Citaat van: Rob_Dingen op mei 28, 2020, 11:53:35
Gister avond een super gezellige praat luisteravond gehad.
Peerles monster was ook meegekomen en allemaal netjes 1,5 meter afstand gehouden ;)
We hebben uitgebreid naar mijn DAC geluisterd en later gewisseld met Ronald zijn DAC allebei vanaf mijn streamer met USB.
Nu word de volgende stap om bij Ronald thuis de DAC's te gaan vergelijken.
Verheug me al op een gezellige dag.

Rob

Was inderdaad een geslaagde avond.  Even een avond in de audiohemel vertoeft in goed gezelschap.

De luisterruimtes van rob zijn groot genoeg om wel 10 meter afstand te houden [emoji846]. De twee ruimtes zijn volgens mij samen even groot als mijn woonark.  Maar het geluid van Rob's set is nog grootser.  Wat een beleving. Of je een concertzaal naar een liveband staat te kijken.

Erg benieuwd hou Rob zijn dac hier zal klinken.

Ronald
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

katwax

Citaat van: Rob_Dingen op mei 28, 2020, 11:53:35
Gister avond een super gezellige praat luisteravond gehad.
Peerles monster was ook meegekomen en allemaal netjes 1,5 meter afstand gehouden ;)
We hebben uitgebreid naar mijn DAC geluisterd en later gewisseld met Ronald zijn DAC allebei vanaf mijn streamer met USB.
Nu word de volgende stap om bij Ronald thuis de DAC's te gaan vergelijken.
Verheug me al op een gezellige dag.

Rob
En wat was het resultaat van het vergelijk? Daarmee bedoel ik niet welke was de beste, maar meer op wat was het verschil en waren de verschillen subtiel of groot?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

vergeerr72

#243
Citaat van: katwax op mei 28, 2020, 16:35:08
En wat was het resultaat van het vergelijk? Daarmee bedoel ik niet welke was de beste, maar meer op wat was het verschil en waren de verschillen subtiel of groot?
Vorige week is de amare dac met de audio research dac 2 van @Peerless Monster  vergelijken. Daar waren de verschillen kleiner:
- De audio research had een warmer middengebied en beter in stemmen.
- De amare heeft meer slam en klinkt schoner.

Het verschil bij @Rob_Dingen  was groot
- Rob's dac heeft een veel groter soundstage en voller geluid, naast... duidelijk de betere in deze set
- Amare klonk klein en lief. Stemmen waren wel goed.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

katwax

Citaat van: vergeerr72 op mei 28, 2020, 17:41:43
Vorige week is de amare dac met de audio research dac 2 van @Peerless Monster  vergelijken. Daar waren de verschillen kleiner:
- De audio research had een wamer middengebied en beter in stemmen.
- De amare heeft meer slam en klinkt schoner.

Het verschil bij @Rob_Dingen  was groot
- Rob's dac heeft een veel groter soundstage en voller geluid, naast... duidelijk de betere in deze set
- Amare klonk klein en lief. Stemmen waren wel goed.
Dit was op de luidsprekers van Rob, dus de match met zijn dac was beter. Benieuwd hoe het op jouw speakers zal klinken.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

vergeerr72

Citaat van: katwax op mei 28, 2020, 19:10:14
Dit was op de luidsprekers van Rob, dus de match met zijn dac was beter. Benieuwd hoe het op jouw speakers zal klinken.
Dat gaat volgens mij niet teleurstellen. Rob weet wat hij doet, dat is mij wel duidelijk.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Rob_Dingen

Citaat van: katwax op mei 28, 2020, 19:10:14
Dit was op de luidsprekers van Rob, dus de match met zijn dac was beter. Benieuwd hoe het op jouw speakers zal klinken.
Das een nieuwe voor mij een DAC die matcht met de speaker.

Rob

katwax

Citaat van: Rob_Dingen op mei 29, 2020, 11:25:25
Das een nieuwe voor mij een DAC die matcht met de speaker.

Rob
Ik doe mijn best om dezelfde fluffie woorden te gebruiken, maar bljkbaar weer mis :)
Als een DAC "warm" klinkt en je speakers ook nog is, dan ga je toch teveel hebben, dus match in die zin.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

vergeerr72

Citaat van: katwax op mei 29, 2020, 17:01:13
Ik doe mijn best om dezelfde fluffie woorden te gebruiken, maar bljkbaar weer mis :)
Als een DAC "warm" klinkt en je speakers ook nog is, dan ga je toch teveel hebben, dus match in die zin.
Fluffie? Had jij een meetrapport verwacht?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Rob_Dingen

Citaat van: katwax op mei 29, 2020, 17:01:13
Ik doe mijn best om dezelfde fluffie woorden te gebruiken, maar bljkbaar weer mis :)
Als een DAC "warm" klinkt en je speakers ook nog is, dan ga je toch teveel hebben, dus match in die zin.
Het is altijd moeilijk om duidelijk te omschrijven hoe iets klinkt en wat eventueel het verschil is.
Iedereen gebruikt andere termen.
Het is natuurlijk niet zo dat door verschillende DAC's te testen ineens heel de klank balans verstoord word.
Tussen een speaker en versterker gaat dat wel op, dat kan een match zijn of niet.

Rob