Mooie Spaanse films ?

Gestart door Harry HT, april 6, 2004, 18:19:42

Vorige topic - Volgende topic

Harry HT

Hallo,

Aan het eind van de maand staat de vakantie naar het zonnige zuid spanje weer voor de deur.
Om alvast een beetje in vakantiestemming te komen wil ik komende weken alleen spaanse (of spaantalig) dvd's kijken.

Zelf denk ik aan:
- All about my mother
- The red squirrel
- Intacto

Welke raden jullie me nog meer aan?

Gegroet,

Harry 

p.s. dit is post # 500  O0
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Lynxxx

Absolute musts:

Lucia Y El Sexo (Sex & Lucia) - Spaans
Y Tu Mama Tambien - Mexicaans
Amorres Perros - Mexicaans
L'Auberge Espagnol - Frans/Spaans

Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

Gaeje

als je todo sobre mi madre goed vond kan ik zeker ook hable con ella aanbevelen, is minstens even goed, maar wel anders. Voor de rest nog een beetje amenabar: abre los ojos en Tesis zijn beide wel sterk.
Van bovengenoemde door lynxxx vond ik y tu mama tambien niet zo schitterend. Beetje te puberaal, vond ik. Amores perros is wel héééél sterk!!

spaanse films zijn wel  O0

Gaetan

PS: tis misschien niet echt spaans, maar 'frida' kan qua zuiderse sfeerschepping ook leuk zijn

Moviefreak

De bovengenoemde films zijn echt goede en aan te raden films.

Films van regisseur Pedro Almodovar zijn over 't algemeen ook erg ok!

Lynxxx

Citaat van: Gaetan op april  6, 2004, 19:11:09
als je todo sobre mi madre goed vond kan ik zeker ook hable con ella aanbevelen, is minstens even goed, maar wel anders.

hable con ella vond ik een beetje tegenvallen, maar zeker geen slechte film. Abre Los Ojos (Vanilla Sky=remake) is een aardige film. Tesis is goed maar gezien het onderwerp niet voor iedereen weggelegd (vandaar dat ik 'm ook niet noemde).

Gaeje

ja, tesis is inderdaad niet voor sissies  ;D

Del member

Citaat van: Lynxxx op april  6, 2004, 20:48:04

Abre Los Ojos (Vanilla Sky=remake) is een aardige film.

Zeker het origineel bekijken, Vanilla Sky is een flauwe remake waar te veel uitleg wordt gegeven. In Vanilla Sky sta je de eerste keer perplex op het einde.

Gaeje

ik vind vanilla sky zeker niet minder. Het is wel anders... er wordt een compleet andere sfeer geschept, het is gewoon ... hetzelfde verhaal maar op cameron-crowe wijze verteld en dat voel je. ik vind het wel leuk om zo verschillende regisseurs hun visies naast elkaar te kunnen leggen.

G.

MrPink

...compleet andere sfeer geschapen... ;)

Groetjes,
Oscar

Gaeje

:-[ diep beschaamd, echt waar

Harry HT

Hallo,

Bij Videoland kun je wel 9x finding nemo huren, verder eigenlijk niet zoveel. :-\

Toch nog wat gevonden wat ik nog niet heb gezien:

- Los sin nombre/ The nameless
- Nine Queens
- Sex and lucia

Volgende week ga ik weer naar een andere videotheek. ;)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Lynxxx

Sex & lucia / Lucia Y El Sexo regeert :)

Harry HT

Citaat van: Lynxxx op april  8, 2004, 19:39:51
Sex & lucia / Lucia Y El Sexo regeert :)
Ik ga dood ! Ik ga dood !  ;D

Inderdaad een erg leuke film, alleen sommige beelden hadden ze voor mij weg mogen laten.  ;)

Alleen afgelopen week heb ik The hours & Swimming pool gezien en daar ging het ook al over schrijvers van boeken.

De mooiste
HT & DVD links verzameld

take5

Lucia y el sexo vond ik persoonlijk eigenlijk best tegenvallen. Wel een aardige film hoor, maar ik vind Julio Medem's Los amantes del circulo polar vele malen beter. Echt fanatastisch! Ook Medem's Tierra en Vacas kan ik je aanraden.
Intacto heb ik heel lang op zitten wachten, toen ik hem eindelijk kon zien viel hij me zwaar tegen. Het gegeven waar het in deze film om draait (zal niets verklappen) vind ik slecht uitgewerkt, waardoor het plot losjes aan elkaar hangt. Erg jammer want ik vond het idee achter deze film redelijk briljant.
Een andere Spaanstalige parel vind ik Historias Minimas, een soort Argentijnse road movie die speelt in het prachtige Patagonie.
Verder zit ik te wachten op Piedras, schijnt ook een leuke film te zijn maar hij is volgens mij nog niet op DVD uitgebracht.

Veel kijkplezier, maar bovenal een fijne vakantie alvast!

Harry HT

Hoi,
Citaat van: Gaetan op april  7, 2004, 00:52:54
ja, tesis is inderdaad niet voor sissies  ;D
Mooie film, de angst die de vrouw heeft kwam bij mij zeer realistisch over. Gelukkig had ik film gekeken voordat het buiten donker was.  :)

Het einde van de film Los Sin Nombre begreep ik niet helemaal of het was wel een erg simpel einde. De geluiden en overgangen met schrikeffect vond ik erg goed gedaan. Af en toe schrok ik wel.

Gegroet,

Harry

De mooiste
HT & DVD links verzameld

Dreamer

The Devil's Backbone is ook een goeie film ( occulte thriller)

Gr. John

krypton

en el otro lado del cama! nieuw spaans filmpke, een juweeltje voor nu bij deze lentedagen te gaan kijken, lekker licht, met grappige liedjes....opgepast voor de cinefiel in u: het verhaal is nog lichter dan dan y tu mama tambien, maar puberaal zou ik deze twee films toch zeker niet noemen! alternatief...maf...marvilloso y loco sluit meer aan...;-)... :P

en voor wie het religieuzer wil: mexicaanse El Crimen del padre amoro[/b]! prachtige film ook maar niet aan te raden als je op zoek bent naar een happy happy joy joy film! ???

Ednolb

Citaat van: Harry HT op april 21, 2004, 13:04:10
Het einde van de film Los Sin Nombre begreep ik niet helemaal of het was wel een erg simpel einde. De geluiden en overgangen met schrikeffect vond ik erg goed gedaan. Af en toe schrok ik wel.

Het was gewoon een simpel einde. Goed sfeerschepping heel de film door, maar dan plots komt die twist op het einde en die verpest ergens wel de hele film. Jammer.