Audyssey XT32 meting - geluid projector hinderlijk voor meting?

Started by Remco, December 25, 2016, 12:36:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Remco

Ik heb een Marantz SR7008 gekocht bij Marcel en ga dit weekend de XT32 metingen uitvoeren van Audyssey. Mijn projector moet aan vanwege het onscreen menu, maar deze maakt natuurlijk wel wat geluid en staat pal boven de luister positie.

Zou het projector geluid negatieve effecten kunnen hebben op het inmeten met de microfoon? Anders moet ik even een monitor scoren met HDMI om het onscreen menu te volgen.

Graag jullie reactie.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Cyrus·

#1
Er staat een heel mooie Yamaha te koop hier, volgens mij voldoet die prima aan je eisen...


edit: inmiddels een irrelevante opmerking, aangezien TS topic en openingspost ondertussen compleet heeft veranderd...
Groeten,
Edwin

Remco

Quote from: CyrusOne on December 25, 2016, 12:39:09
Er staat een heel mooie Yamaha te koop hier, volgens mij voldoet die prima aan je eisen...

Ja inderdaad gezien, maar lees wisselende ervaringen over het EQ systeem. Deze schijnt voor de sub weinig te doen.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Cobraatje

Als een goed EQ systeem belangrijk is dan zou ik minimaal gaan voor een receiver met: Audyssey XT32, Dirac of Arc.

Qua prijs denk ik dan dat je de meeste slagingskans hebt een gebruikte Denon te zoeken.

Remco

Ik heb een Marantz SR7008 gekocht bij Marcel en ga dit weekend de XT32 metingen uitvoeren van Audyssey. Mijn projector moet aan vanwege het onscreen menu, maar deze maakt natuurlijk wel wat geluid en staat pal boven de luister positie.

Zou het projector geluid negatieve effecten kunnen hebben op het inmeten met de microfoon? Anders moet ik even een monitor scoren met HDMI om het onscreen menu te volgen.

Graag jullie reactie.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

luuk123456

Quote from: Remco on December 31, 2016, 11:18:25
Ik heb een Marantz SR7008 gekocht bij Marcel en ga dit weekend de XT32 metingen uitvoeren van Audyssey. Mijn projector moet aan vanwege het onscreen menu, maar deze maakt natuurlijk wel wat geluid en staat pal boven de luister positie.

Zou het projector geluid negatieve effecten kunnen hebben op het inmeten met de microfoon? Anders moet ik even een monitor scoren met HDMI om het onscreen menu te volgen.

Graag jullie reactie.
Oei, ik ben benieuwd. Ik heb destijds, om dezelfde reden, ook inclusief projector geluid ingemeten.
Ik volg het even....


Verstuurd vanaf mijn Nexus 10 met Tapatalk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Joske007

Quote from: Remco on December 25, 2016, 12:36:35
Ik heb een Marantz SR7008 gekocht bij Marcel en ga dit weekend de XT32 metingen uitvoeren van Audyssey. Mijn projector moet aan vanwege het onscreen menu, maar deze maakt natuurlijk wel wat geluid en staat pal boven de luister positie.

Zou het projector geluid negatieve effecten kunnen hebben op het inmeten met de microfoon? Anders moet ik even een monitor scoren met HDMI om het onscreen menu te volgen.

Graag jullie reactie.
Euh, kan je de stappen via de display op de receiver niet gewoon volgen, zonder dat je hierbij je projector/tv aan moet zetten?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

jvanhambelgium

Quote from: Remco on December 25, 2016, 12:36:35
Ik heb een Marantz SR7008 gekocht bij Marcel en ga dit weekend de XT32 metingen uitvoeren van Audyssey. Mijn projector moet aan vanwege het onscreen menu, maar deze maakt natuurlijk wel wat geluid en staat pal boven de luister positie.

Zou het projector geluid negatieve effecten kunnen hebben op het inmeten met de microfoon? Anders moet ik even een monitor scoren met HDMI om het onscreen menu te volgen.

Graag jullie reactie.

Volgens mij geen enkel probleem :

1/ Indien het omgevingsgeluid te hoog is zal Audyssey dit aangeven voor aanvang calibratie-run. Ruis van een PJ is redelijk constant.
2/ Het niveau van de "pulsen" tijdens calibratie is behoorlijk hoog (-30dBFS) en zal sowieso het geruis van een projector volledig maskeren. Tenzij je een BARCO hebt hangen met een 2kW lamp en 10 ventilatoren in die ruimte is het niveau van "ruis" van een huis-tuin-keuken projector niet echt spectaculair toch ?

In theorie zou je denken idd "absolute stilte" is beter dan enige vorm van achtergrond noise, maar ik kan er niets van terugvinden dat meetbare verschillende zou aangeven.
Neemt niet weg dat ik mijn calibraties ook altijd in volledige stilte doe (Audyssey Pro) vanaf een volledige stille PC.

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

master30

mijn projector hangt ook boven de luisterplek, op eco modus hoor je hem bijna niet, lijkt mij geen probleem voor het eind resultaat dus.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Marcel.B

Gisteren nog een meting gedaan met mijn SR7008 en optoma beamer aan, geen enkel probleem tegen gekomen.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

Remco

Inmiddels 8 metingen gedaan en ik moet zeggen .... fenomenaal, dat had ik niet verwacht. Is ietsje warmer getuned dan mijn Anthem en daardoor speelt die op luid niveau nog iets comfortabeler. De subwoofer integratie o.b.v. XT32 doet in mijn ruimte niets onder dan mijn Anthem met ARC realiseerde. Echt super strak. Surround bubbel ook helemaal dik in orde.Hier kan ik 2 uur op referentie niveau naar luisteren zonder moe te worden. Ik ga mijn 5 kanaals Acurus te koop zetten, zo goed vind ik het klinken.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |