hifi set van g of war

Gestart door g of war, november 10, 2016, 12:57:24

Vorige topic - Volgende topic

g of war

Hallo allemaal,

Heb al een topic met foto's van de ht ruimte, maar sinds vorige week ook een hifi set in de woonkamer, en die mag natuurlijk niet ontbreken hier op het forum  :smile:

voor degene die het ht topic nog niet bekeken hebben:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=159060.0

zal op kort termijn nog meer uitleg geven over de hobby

Wat staat er:
Luidsprekers: Visaton Atlas ( zelfbouw met aangepaste speakers, scheidingsfilters en volume van de kast)
Voorversterker: Metaxas Opulence 2
Monoblokken: Metaxas Soliloquy 2
Cd speler: Metaxas Phos
Platenspeler: Pro-ject perspective anniversary
Element: Benz micro gold
Phonovoorversterker: Pro-ject
Tuner: T+A

Bekabeling:
Stroom: kemp, HMS
Interlinks: Metaxas, HMS, kimber, cardas golden cross, MIT
Speakerkabel: HMS gran finale

spikes onder de luidsprekers: Harmonix

wat betreft de akoestiek, die is wat hard gelukkig pas goed merkbaar bij hogere volumes en bij bepaalde frequenties.
word nog aangepakt nu eerst genieten  :smile:

Fijne dag allemaal.

Greets Arno

g of war

Nog wat foto's

frank2

Indrukwekkend. Het merk vd apparatuur is voor mij onbekend, heb er nooit van gehoord.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

patsijb

g of war

@frank2:
Dankje kerel!
Metaxas is afkomstig uit Australiƫ.
Zal voor meerdere onbekend zijn, des te mooier en apparter haha.

@patsijb:
Zijn ook van aardig formaat.
Er valt niet langs af te kijken haha

Greets

patsijb

t mag ook gezien worden vind ik..

fietser

Mooie set. Metaxas ken ik alleen in vloeibare vorm :clapping:

g of war

@ patsijb:
Daar ben ik het mee eens.

@ fietser:
Metaxas + Metaxas = een super avond met als vervolg een slechte dag haha

pvd_66

Ziet er goed uit  :clapping:
Niet veel ruimte meer voor uitbreiding  ;)
Veel plezier ermee, zal vast lukken  ;D ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

felix01

VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

bert50

Mooie set ziet er prima uit

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Aurender Ap 20 ,Rega P 10
Crystal Cable Minissimo Diamond Plixir 1500
Crystal connect the future dream luidsprekerkabel future dream powercord,
Crystal connect ethernetkabel Da Vinci en een Siltech 880 powercord.

g of war

@ pvd_66:
Dankje.
Beleef er zeer veel plezier aan.
Zowel met luisteren als met erna kijken haha.
Enigste wat nog erbij komt is een goede streamer.
En granieten platen onder de luidsprekers, zullen dinsdag klaar zijn zal dan een foto plaatsen.

@ felix01 & bert50:
Thnx allebei  :colgate:

Fijn weekend

Mr.M

Heel mooi opstelling! En een zeer indrukwekkend speaker.

Ik ben weg van de stands waar je apparatuur op staan. Ziet er heeel fraai uit...

Gr maz

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Pjotr

Bijzonder mooie set Arno! Ook bijzonder dat die laagunits aan de bovenkant zitten. Dat heb ik nog niet eerder gezien.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Mokumer45

Prachtige set en opstelling, past zo te zien ook geweldig in/bij het interrieur.
Misschien een rare vraag: waar heb je die lamp boven je salontafel aan het plafond gekocht en weet je toevallig de prijs nog (ongeveer)? Ik vind hem erg mooi en ben al heel lang op zoek naar zo'n lamp voor in mijn woonkamer.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

MauZ

Speakers zijn is my cup of tea,..

Maar de rest? Pffff Hands down! Erg mooi!

Dagelijks afstoffen zeker.?

Verstuurd vanaf mijn Letv X910 met Tapatalk

*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

patsijb

de hele opstelling doet mij trouwens denken aan mijn vorige appartement met mijn vorige speakers haha

Sailor Jan

Leuke set met hele andere componenten dan ik gewend ben.
Heb je de speakers zelf gebouwd?
Staat die platenspeler eigenlijk wel praktisch?

Citaat van: Mokumer45 op november 18, 2016, 15:43:19

Misschien een rare vraag: waar heb je die lamp boven je salontafel aan het plafond gekocht en weet je toevallig de prijs nog (ongeveer)? Ik vind hem erg mooi en ben al heel lang op zoek naar zo'n lamp voor in mijn woonkamer.

Volgens mij Ikea!
Wees lief voor jezelf

g of war

@maz:
Je hebt een bericht terug kerel.
Dankje, de wand is ver gevuld haha.

@pjotr:
Dankjewel, ben er ook zeer tevreden mee.
Klinkt geweldig.
En als je ze ziet denk je oeh overmaats aan body, maar precies in balans met de rest.

Mokumer45:
Je hebt een mail.
Lamp is van ikea, vond hem zelf ook erg mooi.
Dankje, ja het past aardig goed bij elkaar, gelukkig anders een zeurende vriendin haha.

@MauZ:
Bedankt!
ja voor sommige zullen de luidsprekers een beetje teveel van het goede zijn, ik persoonlijk hou ervan als er een kast staat met wat gewicht en inhoud.

@pastsjib:
Heb je ook een showcase?
Lijkt me leuk om te bekijken  :smile:

@Sailor Jan:
Bedankt!
Wat voor componenten ben jij gewend?
Als de stofkap eraf is dan gaat het prima, met de stofkap erop inderdaad wat krapper.
De speakers heeft mijn vader gebouwd.
Maakt het nog mooier dan een klaar product uit de winkel.

Nog wat verdere info:
De granieten platen staan inmiddels onder de speakers, ziet geweldig uit.
Dikte van de platen zijn 4cm.

Vandaag nog een mooi vloerkleed gehaald van 100% scheerwol en tussen de speakers ingelegd.
Ook ben ik nu het testen met panelen aan de zijwanden,
Dag en nacht verschil tov de harde akoestiek.

Zal dit weekend weer wat foto's plaatsen.

Dank voor jullie reacties, leuk :coffee:

Fijn weekend

Greets
Arno

Mr.M

Chips, ik zie nu pas de platen speler. Lol..

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

eelco74

Oh top man, dat is lang geleden dat ik een visaton atlas heb gezien. Altijd een imposante luidspreker gevonden. Radio ster in den haag had eind jaren 80 een hele visaton serie in de luisterruimte staan. Mooi....[emoji847][emoji847][emoji847]
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

g of war

@ maz:
Haha ja is een beetje onduidelijk op de foto.

@ eelco74:
Dat zijn inderdaad wat jaartjes geleden haha.
Is nog altijd een mooie speaker en klinkt zeer goed.

Deze zijn wel aangepast dus zijn iets compacter dan de originele visaton atlas.
Ook is de bezetting van de speakers wat aangepast.

Dat zal je nu niet snel meer zien de hele serie uitgestald, waarschijnlijk alleen nog maar bij visaton zelf in Duitsland.