Het grote Epson TW-9300 (w) Topic

Gestart door master30, november 1, 2016, 21:00:48

Vorige topic - Volgende topic

RonG

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 21, 2017, 23:54:35
Vreemd auto zou goed zijn
Check toch even die conversie stand

Moet ff de schaamhoek in :-[ :-[, o.d.e.o.r. stond hij idd op 2D naar 3D conversie.
Vreemd dat het mij niet opgevallen is :(

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Nico111

Ik heb zelf de beugel van Epson. Mooi plat en heel goed af te stellen in alle mogelijke richtingen.
Ook is de beamer makkelijk er af te halen voor calibartaties. 
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz Cinema 40, LG G3, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS5, Pro-Ject RPM Carbon

master30

Citaat van: mikeske op januari 22, 2017, 16:37:32
is ook een goed idee, en als ik die plaat dan wit spuit zie je ze bijna niet meer aan het plafond.

ja paar cm zou ik er kunnen afschijven, maar vind hem niet zo stevig meer met de 9300 er aan.
Heb het kogelgewricht al goed mogen aanspannen of de projector zakte vooraan telkens naar onder zonder er aan te komen.

Dan zou ik zeker een betere kopen  ;)
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

mikeske

Citaat van: Nico111 op januari 22, 2017, 22:22:50
Ik heb zelf de beugel van Epson. Mooi plat en heel goed af te stellen in alle mogelijke richtingen.
Ook is de beamer makkelijk er af te halen voor calibartaties.

Heb je soms een foto ?
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Mediasluis

~ Raar, had weer geen Notificaties ontvangen van dit Topic. ~
Mag van mij wel even nagekeken worden waar dit aan ligt, want zo lig je gauw uit het forum.

Het blazen heb ik hier inderdaad ook en bij elk merk wel.
In het begin even harder en gaat dan omlaag.
Mijn gevoel zegt ook dat het even goed door gekoeld moet zijn alvorens te beginnen en is geen storing

@RonG.
Fijn dat je het hebt gevonden.
3D op Auto staat namelijk los van Simulated 3D, want als je hem van 3D Auto afzet heb je de keuze uit Side By Side of Top and Bottom.

Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

J.A.F._Doorhof

Check je spamfilters.
Aan onze kant werkt alles.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mediasluis

Gedaan en er staat geen HT Forum bij.
Nu doet hij het weer, maar heel vaak moet ik de Notification  even opnieuw Uit en Aan zetten wil het weer binnen komen.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

RonG

Citaat van: Mediasluis op januari 23, 2017, 12:07:30

Het blazen heb ik hier inderdaad ook en bij elk merk wel.
In het begin even harder en gaat dan omlaag.
Mijn gevoel zegt ook dat het even goed door gekoeld moet zijn alvorens te beginnen en is geen storing

Missschien is dat blazen het verhinderen van stof aan de binnen kant (uitblazen ervan?) Ik roep maar wat, misschien is het ingebouwd zo.

Mediasluis

Citaat van: RonG op januari 23, 2017, 13:11:38
Missschien is dat blazen het verhinderen van stof aan de binnen kant (uitblazen ervan?) Ik roep maar wat, misschien is het ingebouwd zo.
Even de binnenkamer goed stofzuigen voor het intern heet wordt en al het stof aankoekt hahaha.
In principe moet de projector inwendig stofvrij zijn.
Als je trouwens het filter gaat verschonen, zou ik dit ook op een schone plek doen en zorgen dat het deel waar de filter zit al goed schoon is voor je hem eraf haalt.
Het spreekt vanzelf dat de projector ook uit moet staan en niks naar binnen zuigt als het filter tijdelijk verwijdert is.

Nico111

Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz Cinema 40, LG G3, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS5, Pro-Ject RPM Carbon

mikeske

Ziet er strak uit, hoeveel cm zit er tussen het plafond en de projector ?
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5

Nico111

Volgens de specificatie is het 5,5 cm.

HVEN

Laat ik eerst zeggen dat ik de 9300 werkelijk fantastisch vind! Ik wil niets liever dan het absoluut ultiem vinden.

Maar bij mijn huidige 9300 is me opgevallen dat bij het aanbieden van 720p24 en 1080p24 materiaal (vanuit mijn Dune) de projector gaat zoemen zodra hij 'klikt' en het beeld verschijnt.
Beetje irritant is het wel want de ventilator is gewoon stil. Nadat ik door kreeg waar het mee te maken had, heb ik het gezoem kunnen dempen door de output van de Dune dan op 50/60Hz te zetten i.p.v. 24/50/60Hz. Waarom zou 24Hz materiaal een zoemtoon moeten opleveren?
Herkent iemand anders dit wellicht?? 

In de keten is de Dune BD Prime 3.0 verreweg het oudste, dan een dikke Onkyo 5509 die ook 4K "door kan geven" (staat op PASS THROUGH)....dan een Darbee... tenslotte de 9300.
Zie ik iets over het hoofd? O ja, ik wil ook nog via een BR-speler testen of dit euvel blijft...

En door de recente post van Frank over scaling zit ik nu te bedenken dat ik de Dune misschien niet moet laten scalen en de 9300 het werk te laten doen. 
Ik ga nog testen welk apparaat de beste scaling heeft....

RonG

Citaat van: HVEN op januari 24, 2017, 11:39:32
Laat ik eerst zeggen dat ik de 9300 werkelijk fantastisch vind! Ik wil niets liever dan het absoluut ultiem vinden.

Maar bij mijn huidige 9300 is me opgevallen dat bij het aanbieden van 720p24 en 1080p24 materiaal (vanuit mijn Dune) de projector gaat zoemen zodra hij 'klikt' en het beeld verschijnt.
Beetje irritant is het wel want de ventilator is gewoon stil. Nadat ik door kreeg waar het mee te maken had, heb ik het gezoem kunnen dempen door de output van de Dune dan op 50/60Hz te zetten i.p.v. 24/50/60Hz. Waarom zou 24Hz materiaal een zoemtoon moeten opleveren?
Herkent iemand anders dit wellicht?? 

In de keten is de Dune BD Prime 3.0 verreweg het oudste, dan een dikke Onkyo 5509 die ook 4K "door kan geven" (staat op PASS THROUGH)....dan een Darbee... tenslotte de 9300.
Zie ik iets over het hoofd? O ja, ik wil ook nog via een BR-speler testen of dit euvel blijft...

En door de recente post van Frank over scaling zit ik nu te bedenken dat ik de Dune misschien niet moet laten scalen en de 9300 het werk te laten doen. 
Ik ga nog testen welk apparaat de beste scaling heeft....

Ja, die "zoem" toon, heb er ook last van en komt door de E-shift functie werd mij verteld. Heb er het meeste last van wanneer ik in het menu van de dune zit, deze is wanneer ik Video op "Auto" heb staan 60Hz. Zet ik de video instelling op bv 24Hz is het stukken minder.

Tijdens film kijken trouwens geen last van.

master30

Ik vind HDR toch erg donker, kan dat zijn dat ik bijna aan 200 uren zit en de isf nu echt wel nodig is?

Ik zet hem op de memory stand waar hdr bij staat, daar sprong hij niet automatisch op, onder dit memory staat Epson super white uit, ik dacht ergens te lezen dat die beter aan kon.
De lamp zet ik dan op high mode, dan nog is het beeld best donker.
Standaard staat hij nog op cinema, welke ik dan nog naar dynamisch kan zetten, dan wordt het iets helderder, maar de kleuren zijn niet echt meer mooi.
De Beeldverbetering stand 2
In de oppo staat hdr ook op aan.

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

maximus79

Citaat van: master30 op januari 24, 2017, 17:16:30
Ik vind HDR toch erg donker, kan dat zijn dat ik bijna aan 200 uren zit en de isf nu echt wel nodig is?

Ik zet hem op de memory stand waar hdr bij staat, daar sprong hij niet automatisch op, onder dit memory staat Epson super white uit, ik dacht ergens te lezen dat die beter aan kon.
De lamp zet ik dan op high mode, dan nog is het beeld best donker.
Standaard staat hij nog op cinema, welke ik dan nog naar dynamisch kan zetten, dan wordt het iets helderder, maar de kleuren zijn niet echt meer mooi.
De Beeldverbetering stand 2
In de oppo staat hdr ook op aan.
Hdr naar stand 1 gezet op de epson?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

J.A.F._Doorhof

Bij de isf calibratie lopen we alles na.
Custom installer

master30

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 24, 2017, 17:40:24
Bij de isf calibratie lopen we alles na.

:worship:

Het zal nu wel een stuk beter met afstellen worden, inmiddels een maand of 3-4 verder dus de vakkundigheid zal weer op een hoger niveau zijn gekomen  8)

J.A.F._Doorhof

Custom installer

mikeske

bellecoupe

Citaat van: mikeske op januari 22, 2017, 15:32:28
zal dit topic ook eens volgens aangezien ik deze sinds kort ook in mijn bezit heb.
Welke beugel gebruiken jullie ervoor ?
Mijne hangt nu nog aan de vogel's 545 beugel van de vorige epson5000 maar wil hem liever dichter bij het plafond.

Twijfel nog tussen deze 2:

hun eigen beugel

of deze van projectorpoint waardoor hij nog dichter tegen het plafond hangt:

Hun eigen beugel, welk type is dat en waar is deze te verkrijgen.
Kan hem niet vinden op de epson site.

J.A.F._Doorhof

De Epson Beugel zou via de dealer gewoon te bestellen zijn
Je mag altijd even mailen met [email protected] voor prijzen.
Custom installer

mikeske

Citaat van: bellecoupe op januari 27, 2017, 07:32:23
Hun eigen beugel, welk type is dat en waar is deze te verkrijgen.
Kan hem niet vinden op de epson site.

Is de elpmb30  ;)

bellecoupe

Citaat van: mikeske op januari 27, 2017, 08:25:08
Is de elpmb30  ;)
Bedankt!
Zie nu pas dat er een losse witte afdekplaat omheen zit.