Het grote Epson TW-9300 (w) Topic

Gestart door master30, november 1, 2016, 21:00:48

Vorige topic - Volgende topic

RonG

Citaat van: master30 op november 30, 2016, 13:54:01
Eindelijk Epson kunnen bellen en met de juiste persoon de boel geregeld, nu inpakken en naar de technische dienst ermee.

En ik kan een week niet kijken  :unhappy:

Komen ze (Mservice) deze niet op afspraak ophalen en afleveren?

Weekje valt nog mee toch? ;D

master30

Citaat van: RonG op november 30, 2016, 14:04:24
Komen ze (Mservice) deze niet op afspraak ophalen en afleveren?

Weekje valt nog mee toch? ;D

Ik moet zelf zorgen dat ie daar komt, hun brengen hem dan wel terug.
10 werkdagen kon het duren.

Weekje is wel lang als je bedenkt dat ik nu net alles eindelijk voor elkaar heb om er van te kunnen genieten, nu dus dit weer.

Ik schreef al eerder, ik heb altijd dat soort dingen, ik calculeer dat in dat het mij overkomt, als het dan wel goed gaat heb ik ook is een meevaller  ::)

Kan zijn dat ik zo wel in de auto spring en hem zelf weg breng, zit nog in dubio
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

master30

Citaat van: master30 op november 30, 2016, 14:10:20

Kan zijn dat ik zo wel in de auto spring en hem zelf weg breng, zit nog in dubio

Ik heb de doos met de Epson zelf maar weg gebracht, ondanks file ellende was ik er gelukkig nog voor 17:00.
Dit was de 1e TW9300 die ze binnen hadden. (joepie wat een geluk   :dry:)
Even netjes uitgelegd over hoe en wat.
Hopelijk is het een simpel stofje en geen ingebrand iets op de optical.

Als ik dit iets eerder had gemeld, viel het onder de 30 dagen garantie voor omruiling, maar goed ik wilde eerst zekerheid wat het was.
Hier aan voeg ik toe, dat mocht ik eerder zijn geweest, er niet direct een nieuwe op voorraad zou zijn en ik waarschijnlijk nog langer moest wachten.

To Be Continued.....
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

J.A.F._Doorhof

Gaat vast snel.
30 dagen is doa regeling bij de meeste merken
Bij stof is het een beetje een twijfel geval vaak word er dan toch gereinigd
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

master30

Ik ben net gebeld door Mservice uit Utrecht, Hij staat al weer klaar.
Dat is mooi snel, ik had ook om voorrang gevraagd aan ze,
Ze konden hem terug sturen, maar dan lig ik weer een nacht wakker of ze bij post er wel zuinig mee om gaan.
Ik ga hem dus zelf ophalen, kost wel weer tijd en geld, maar dat geeft mij wel een beter gevoel.

Dus petje af voor Mservice dat het zo snel kon. :clapping:

Net gebeld weer door ze, er moest een collega in Enschede zijn vandaag en die nam de Epson voor me mee  :worship:

Daar ben ik echt heel blij mee, dan kan ie vanavond weer op zijn Troon geplaatst worden.

MechanicalAnimal

zo dan, dat is wel super zeg.

zelf ophalen? +1 mee eensch, zou ik ook doen
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

denoontje

Topper...wordt een goed weekend

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RonG

Citaat van: master30 op december  1, 2016, 09:44:35
Dus petje af voor Mservice dat het zo snel kon. :clapping:

Idd supersnel geregeld,  ;D

Mediasluis

Wegbrengen en ophalen is zeker ook mijn advies.
Het komt ook bij aflevering van nieuwe projectors wel eens voor dat ik ze bij de deur niet accepteer, omdat de doos er al niet uitziet.

Ook bij nieuwe projectors raad ik ophalen altijd aan. Als ik netjes de panel allignment heb gedaan en de projector perfect is afgesteld, wil je niet dat ze er bij de post alsnog mee gooien. Zo'n projector is toch een delicaat beestje he.

Bij Sony heb je 3 jaar Prime Support en dan komen ze de projector kosteloos ophalen en thuis afleveren. Graag zou ik zien dat ze dit bij Epson ook gaan invoeren, maar misschien een agendapuntje voor de toekomst. Dat de medewerkers zelf al meedenken en hem even af willen geven laat wel zien dat ze hart voor de zaak en hun klanten hebben.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

MechanicalAnimal

Citaat van: master30 op december  1, 2016, 09:44:35
Net gebeld weer door ze, er moest een collega in Enschede zijn vandaag en die nam de Epson voor me mee  :worship:

wauw  :worship:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

RonG

Citaat van: Mediasluis op december  1, 2016, 13:44:45
Wegbrengen en ophalen is zeker ook mijn advies.

Ja, als het kan indien je in de buurt woont ;), Ben Zelf dan dik 2 uur enkele reis onderweg.

Tot nog toe is het versturen etc. gelukkig goed gegaan.

Oja, ook bij Epson/Mservice doen ze aan ophalen en brengen, tenminste de laatste keer was dat zo in mijn geval.

Via Epson destijds geregeld,
Wij hebben de projector aangemeld bij het onderhoudsbedrijf Mservice.

Er wordt gelijk via email contact met u gemaakt om het huidige apparaat op te halen. Kijkt u ook in de spambox van uw email voor het geval het bericht daarin terecht komt.
Het transport wordt in Nederland uitgevoerd door de firma TNT. In België is dit DPD. 
Deze haalt de projector bij u op en brengt het naar het onderhoudsbedrijf Mservice.
Indien u niet aanwezig bent, zullen er meerdere pogingen worden ondernomen om op te halen of af te leveren. Dit zal de totale afhandelingsperiode beïnvloeden.

Het apparaat kan in een willekeurige doos verpakt worden. Dit hoeft niet de originele doos te zijn. Gelieve voldoende krantenpapier om het apparaat heen te doen zodat het binnenin niet kan bewegen.

Mediasluis

Daarom is het zeker handig om de originele doos gewoon te bewaren.
Je moet als klant toch ook met de projector af en toe langskomen voor een ISF-herkalibratie en dan zit hij , ook al breng je hem zelf langs, toch wel mooi veilig in de originele verpakking.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

RonG

Citaat van: Mediasluis op december  1, 2016, 14:33:46
Daarom is het zeker handig om de originele doos gewoon te bewaren.
Je moet als klant toch ook met de projector af en toe langskomen voor een ISF-herkalibratie en dan zit hij , ook al breng je hem zelf langs, toch wel mooi veilig in de originele verpakking.

Idd, ik bewaar ook altijd de originele doos indien mogelijk.

darkrunner

Knappe afhandeling van mservice
Ma eigenlijk het argument dozenschuiver=geen service gaat ook niet op want als koper ga je best rechtstreeks naar de fabrikant ipv eerst via de winkel.

En blijkbaar is een stofje dus toch gewoon rma de eerste 30 dagen wat me normal lijkt voor zulke prijzen.

Ik krijg die bij 4launch ook op men benq, koop ik die nu online of rechtstreeks bij hun maakt niet uit.

Mediasluis

Maar waarom zou je dat met de Epson TW9300 doen?
Zij mogen deze beschermde projector niet goedkoper aanbieden dan bij een ISF-servicedealer en je krijgt hem dan ongekalibreerd.
Als je hem bij Mediasluis koopt zit er een ISF-service bij, bij aflevering en de nodige her-kalibraties erna en je betaald hetzelfde.

darkrunner

De 9300 koop je dan best bij een isf dealer.
Ma dacht dat zulke prijsafspraken verboden waren in de Eu.

Mediasluis

Epson en andere merken mogen voor bepaalde producten waarbij ze een kwaliteitswaarborg willen neerzetten natuurlijk bepalen voor welke prijs deze producten op het internet mogen verschijnen en als een leverancier zich daar dan niet aan houdt, kunnen ze je uit hun dealerschap zetten.

master30

De Epson is vanmiddag netjes retour gebracht.
Dit was het euvel;
Klein stofvlekje heel licht zichtbaar als blauw in een zwarte projectie.

Over de RMA, mocht ik die binnen 30 dagen hebben gedaan, dan had ik nu geen andere gehad, de 9300 is slecht leverbaar.

Ik koop juist niet bij een dozenschuiver dit soort apparaten,
Ten eerste ik wil altijd een isf bij een projector.
Mocht er echt grote problemen optreden met het apparaat dan verwacht ik dat beter af ben bij ITC of een sponsor hier op het forum.
Een dozenschuiver praat ook niet mee op dit forum.
De prijsverschillen zijn idd ook niet de moeite waard toch?
Tevens heb ik gebruik gemaakt van de deal met de Oppo, dus ik klaag helemaal niet.

Vanavond gaat ie op zijn plek en kan ik lekker genieten met een koud biertje.

RonG

Citaat van: master30 op december  1, 2016, 18:00:47
Ik koop juist bij een dozenschuiver dit soort apparaten,

:D

Veel plezier vanavond :)

master30

ppeter

Ben blij voor je Master30, dat het allemaal en snel in orde is met je Epson. 👍
Wel is het aanbevolen om de filter maandelijks grondig te reinigen.

Vanaf afgelopen maandag is de Epson bij ons geleverd en geplaatst.
Is wel overweldigend van een 46 inch naar een 92 inch scherm! 😎

Alleen ben ik wel verrast dat het beeld onze woonkamer volle bak verlicht, wat niet bevordelijk is voor de beeldkwaliteit en vooral de zwartwaarden. Zal eens proberen met de iris dicht te knijpen?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * B&W 606 S3 - B&W HTM6 S3 - B&W 607 S3 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * ATV 4K 2022 * iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro * Apple Watch Ultra *

master30

Citaat van: ppeter op december  1, 2016, 21:23:34

Alleen ben ik wel verrast dat het beeld onze woonkamer volle bak verlicht, wat niet bevordelijk is voor de beeldkwaliteit en vooral de zwartwaarden. Zal eens proberen met de iris dicht te knijpen?

Zelfs mijn zwarte batcave is toe aan verbetering mbt een mattere zwarte saus op de muren  :colgate:  :colgate: :colgate:

boekhour

Stof stof stof, ik had het in de review topics al eens gevraagd aan de meesters hier of de 9300 verbeterd was in dit opzicht. Master30, je hebt waarschijnlijk de primeur hier in de NL. Hoop niet dat er nog meer volgen. Maar vooralsnog lijkt het aloude stof-probleem toch weer de kop op te steken. Ik ga mijn filter van de tw8100 zodadelijk maar weer eens schoonblazen met de compressor.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

master30

Citaat van: boekhour op december  3, 2016, 21:13:18
Stof stof stof, ik had het in de review topics al eens gevraagd aan de meesters hier of de 9300 verbeterd was in dit opzicht. Master30, je hebt waarschijnlijk de primeur hier in de NL. Hoop niet dat er nog meer volgen. Maar vooralsnog lijkt het aloude stof-probleem toch weer de kop op te steken. Ik ga mijn filter van de tw8100 zodadelijk maar weer eens schoonblazen met de compressor.

Dan ga ik maar is een staatslot kopen :angel:

wolfkampf

Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0