Het grote Epson TW-9300 (w) Topic

Gestart door master30, november 1, 2016, 21:00:48

Vorige topic - Volgende topic

Kjelt

Geen enkel merk zal voor zo'n issue de projector omruilen.
We hebben dit in het verleden bij JVC en Sony ook gezien met bv lampdrivers en geknipper enzo en dat wordt dan gerepareerd en dat zijn projectoren van 4k-9k€.
Dit is prima in een cleanroom te verhelpen alleen is de vraag wanneer er daarna weer een stofje ergens te zien zal zijn.

J.A.F._Doorhof

Is inderdaad allemaal gewoon reparatie.
Alleen DOA's worden omgeruild.
In principe is het ook wettelijk geregeld dat er gewoon gerepareerd word.
Helemaal met zoiets als stof is dat een non-issue natuurlijk, het is niet een defect er zit gewoon stof op het paneel.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

RonG

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 28, 2016, 16:02:09
Helemaal met zoiets als stof is dat een non-issue natuurlijk, het is niet een defect er zit gewoon stof op het paneel.

Nou, non-issue? ;), Je zal het maar hebben :tounge:

J.A.F._Doorhof

Ik bedoel natuurlijk dat het geen defect is.
Stof op een paneel is niet iets dat kapot is. Het is zeker irritant trust me I know lol
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

master30

Wat een boel reacties  8)

Ik zal vanavond even met ITC mailen over hoe en wat.

Het is idd geen defect, alleen een vervelende bijkomstigheid voor beide partijen.
Ik weet niet of ik de projector wel zolang kan missen. Ik raak er net lekker aan gewend.

Omdat ik eerst veel 3D heb gekeken, viel me dit niet direct op.
Het is goed zichtbaar met de highmode in donker beeld.
Zoals ik al zei, kijk ik op ecomode in de cinema stand valt het eigenlijk nauwelijks op.

Iets heel anders;
Als er is een update komt voor de Epson en je voert deze uit, blijft dan het geheugen (isf) etc. wel bewaard?
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

J.A.F._Doorhof

Wij kunnen de updates meestal wel voor je doen.
Je moet niet te lang wachten met dit soort dingen, hoe nieuwer de unit hoe meer kans op dat ze het gewoon herstellen.
Custom installer

RonG

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 28, 2016, 18:14:25
Je moet niet te lang wachten met dit soort dingen, hoe nieuwer de unit hoe meer kans op dat ze het gewoon herstellen.

Mag toch aannemen dat wanneer de PJ 1,5 jaar is dat ook nog gewoon herstellen toch?

J.A.F._Doorhof

In feite wel, maar hoe nieuwer de unit hoe minder kans op "dat valt binnen de marge"
Trust me, wacht gewoon niet met dit soort dingen, stof kan soms een lastig onderwerp zijn.
Custom installer

RonG

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 28, 2016, 18:31:42
In feite wel, maar hoe nieuwer de unit hoe minder kans op "dat valt binnen de marge"
Trust me, wacht gewoon niet met dit soort dingen, stof kan soms een lastig onderwerp zijn.

Natuurlijk niet te lang wachten maar ik bedoel dit kan toch ook pas na 1 jaar ofzo optreden.... wat dan als ze zeggen de pj is te oud, probleem valt niet onder garantie oid??
Of begrijp ik je verkeerd? ;)

J.A.F._Doorhof

Dat zeg ik niet, ik zeg alleen, als je een probleem hebt en helemaal met stof wacht dan niet te lang.
Custom installer

RonG

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 28, 2016, 18:36:42
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen, als je een probleem hebt en helemaal met stof wacht dan niet te lang.

Dan had ik je idd verkeerd begrepen ;)

nielvm

Ik geniet sinds kort ook van een tw9300.

Ik vraag mij af welke instellingen jullie gebruiken voor hdr materiaal met bt2020 color space. Zoals al gezegd kan je moeilijk hierop kalibreren aangezien de projector die colorspace niet haalt, maar ik merk bijvoorbeeld bij de standaard instellingen dat die te rood staat. Huidtinten zien er niet natuurlijk uit, het rood een klein beetje terugschroeven helpt al veel. Is een grayscale kalibratie bij deze stand niet nuttig?

Daarnaast lijkt de super White bij hdr materiaal beter op "off"?

Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

darkrunner

Dus je koopt een van een paar k binnen de maand zit je al met een vervelend probleem wat gekend is bij de fabrikant en waar meerdere kopers wel eens last van hebben.

Dat zoiets na pakweg een jaar opduikt en dan dient hersteld te worden kan ik inkomen maar al binnen een maand?en dan niet vervangen lijkt me toch echt wel een stont service van die fabrikant

Dus als ik het goed begrijp moet je na aankoop je vingers kruisen bij een projector en gekende problemen die waarschijnlijk al bij productie aanwezig waren daar moet je het vanaf dag 1 van aankoop maar met een herstelling mee doen...

J.A.F._Doorhof

Wat is exact je probleem Darkrunner?
Als je een probleem hebt met een product moet je terug naar je leverancier, omruilen van gebruiksproducten gebeurt alleen bij DOAs.
Een projector word dus gewoon in reparatie gedaan en je hebt ze meestal binnen 1-2 weken weer terug, soms zelfs sneller.

Omruilen is bij dit soort producten totaal niet gebruikelijk.
En vingers kruizen is wel erg negatief, we hebben bij Epson misschien bij 1 op de 25 een stofje op het paneel.
Je moet je ook realiseren dat een stofje op het paneel trouwens bij alle merken voor kan komen, bij Sony zien we het alleen iets minder vaak, laat zeggen 1 op de 50.
Elke nieuwe generatie is beter.

In het beeld is dit sowieso vaak niet of nauwelijks te zien, je ziet ze wel als je het beeld volledig uit focus zet.
Het is dus geen DEFECT, het is een stofje dat ergens zit waar het niet mag zitten, en dit word in 99.9% van de gevallen gewoon onder garantie voor de klant verwijderd.

Probleem opgelost toch?
Je kan natuurlijk onmogelijke dingen eisen maar als je een nieuwe auto koopt en je gaat na 1 week terug naar de garage omdat je een tikje in de motor hoort dan word dit ook gerepareerd en krijg je ook geen nieuwe auto.
Custom installer

master30

Ik heb even netjes een mailtje gestuurd,
ik heb ook gewoon altijd van die dingen, ik ben het gewend en zit er niet meer mee, uit eindelijk komt het vanzelf weer goed.

afgezien van het stofje, ben ik voor 200% tevreden met de Epson,
Nog nooit zo'n mooie projector gehad met alleen maar voordelen.
Ik heb veel apparaten nu kunnen weg doen, of niet meer nodig,
(Scaler, darbee, en de prismasonic lens is ook niet meer nodig)
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

darkrunner

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november 28, 2016, 19:30:14
Een projector word dus gewoon in reparatie gedaan en je hebt ze meestal binnen 1-2 weken weer terug, soms zelfs sneller.
Als dat binnen die tijd gedaan wordt is dat netjes maar hoor toch ook verhalen van mensen die hun projector een maand en zelf langer kwijt zijn voor een herstelling...

Worden er eigenlijk van de fabrikant uit vervangtoestellen voorzien aan winkeliers die deze kunnen geven aan hun klanten tijdens de duur van herstelling?

J.A.F._Doorhof

Er zijn geen vervangde apparaten.
Het is natuurlijk ook geen tv oid ;)
Daarnaast zit er een lamp in en zijn er vele verschillende types

Een maand of langer is wel heel uitzonderlijk. Wij proberen altijd binnen 2 weken en anders hangen we toch echt wel aan de bel.
Custom installer

denoontje

Mijn epson tw5500 had helaas 2 keer een probleem met stof maar is keurig binnen een week opgelost geweest. Maar wel vervelend dat bij dit nieuwe model er toch weer stof in zit/komt. Maar je weet natuurlijk niet of dit vanaf het begin was?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

master30

Citaat van: denoontje op november 28, 2016, 20:38:07
Mijn epson tw5500 had helaas 2 keer een probleem met stof maar is keurig binnen een week opgelost geweest. Maar wel vervelend dat bij dit nieuwe model er toch weer stof in zit/komt. Maar je weet natuurlijk niet of dit vanaf het begin was?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Geen idee, of ik dit al direct had.
In het begin had ik via de oude receiver problemen met hdmi protocollen, nog een hdmi switch geprobeerd met edid, maar dit was ook geen succes.
Toen besloten dat ik een marantz sr7010 ging kopen en nu werkt alles dus weer perfect.

Maar na wat spelen met instellingen etc. kwam ik er een week of 2 terug achter dat ik een vlekje zag,door de drukte is vergeten direct te posten hier, afgelopen weekend gedaan dus.

Ik heb nu bericht, ik kan met Epson bellen en dan een rma aanvraag doen.
Vandaag heb ik wel geprobeerd te bellen maar na het hoofd menu kwam ik niet verder daar met bellen  :(
Wordt vervolgd dus.

denoontje

Ben benieuwd of er meer gevallen bijkomen en of dat meer of minder is vs de vorige series.
Dit is wel een heel storend probleem.
Er zitten filters in die stof moeten tegenhouden, de bouw zou zo moeten zijn dat er verder geen openingen zijn in het lichtpad en de fabricage moet stofvrij gebeuren.
Dan vind ik persoonlijk 1 op 50 niet een goede score / geaccepteerde ontwerpkwaliteits spec.

Suc6 met je rma

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

Citaat van: denoontje op november 29, 2016, 19:56:32
Ben benieuwd of er meer gevallen bijkomen en of dat meer of minder is vs de vorige series.
Dit is wel een heel storend probleem.
Er zitten filters in die stof moeten tegenhouden, de bouw zou zo moeten zijn dat er verder geen openingen zijn in het lichtpad en de fabricage moet stofvrij gebeuren.
Dan vind ik persoonlijk 1 op 50 niet een goede score / geaccepteerde ontwerpkwaliteits spec.

Suc6 met je rma

master30

thanx  ;)

Wel balen, ik durf hem ook niet goed te verzenden, dus denk dat ik zelf heen en weer moet gaan rijden, even van Enschede naar Utrecht, hopelijk kan ik er op wachten, anders moet ik nog een keer weer terug.

denoontje

In de originele doos, vol tekenen met "breekbaar glaasjes"...is bij mij goed gegaan.

Toni71

Off topic: <Ik heb het met een Benq W7500 ook gehad. Twee stofjes. Dit komt dus ook bij andere merken voor, en is opgelost.>

On topic:<>

master30

Eindelijk Epson kunnen bellen en met de juiste persoon de boel geregeld, nu inpakken en naar de technische dienst ermee.

En ik kan een week niet kijken  :unhappy: