Oppo UDP-203 UHD Blu-ray speler

Gestart door M, september 16, 2016, 10:59:22

« vorige - volgende »

0 leden en 24 gasten bekijken dit topic.

pvd_66

Citaat van: Da-lite op december 29, 2016, 11:06:53
Ik zelf kijk regelmatig op amazon.es , vroeger wist ik zelfs niet dat Spanje een eigen amazon had ...tot ik 3 weken geleden daar toevallig op kwam.
Daar heb ik vorige week mijn eerste 3 4K films besteld, Deadpool , Kingsman , Everest .
Deadpool en Kingsman heb ik 15,5euro betaald en Everest 19,euro ....Het verzenden naar België kost wel bijna 5,9 euro , maar als je dit deelt door 3 blijft het nog goedkoop.
Ik heb wel gemerkt als ik er twee in het mandje had liggen dat de verzendkosten 5,6euro was ...dus ik denk dat als je er 4 a 5 besteld dat het dan misschien maar 6,5euro bij komt.
Het verzenden gaat sneller dan Duitsland, ik had ze maandag middag gekocht , maandag nacht zijn ze verzonden en donderdag ochtend had ik ze al .

Alleen ik zie dat ze nu Deadpool al terug omhoog hebben gezet , toen ik er rond keek ....waren er 3 aanbieders van Deadpool , ééntje voor 15,5euro en de andere 2 voor 25, en 28,euro.
Dus als je een bepaalde film tegen komt voor een bepaalde prijs , gewoon even verder kijken ....want kingsman bijvoorbeeld staat er nu ook nog steeds voor 15,5euro ...maar hij staat er ook duurder door een andere aanbieder.

Mijn Spaans is niks , maar als je zoekt lukt het wel ...kijken bij " Peliculas y TV " en daar 4K ultra hd blurays intikken.
Wat ik wel handig vind op die Spaanse amazon, is dat ze bij 90% van hun 4K films de achterkant van het hoesje er bij zetten zodat je goed kan zien welk sound formaat er op de film staat.  ;)

PS: ik heb gemerkt dat je toch regelmatig op deze amazon.es moet kijken , want ze spelen enorm met hun prijzen, de ene week bv. 18,euro voor film A en de week nadien staat hij terug 24,euro , en dan terug 18,euro. Dus vanaf nu kijk ik hier elke week eens om een eventueel koopje te kunnen doen.

@Raymen , in Tilburg ...hebben die ook een website of is dit enkel een fysieke winkel?


Goed te lezen al jullie ervaringen met UHD's in Oppo draadje, ik volg t gewoon  ;D
Ik heb de Pana 704 uit Duitsland.
Maar zijn die UHD's Engels gesproken en NL ondertiteld? 
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

master30

Goede tip.


Was er al niet ergens een draadje voor uhd blurays etc. (gevonden) http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=160140.msg2981815#msg2981815
Dit gaat hier over de Oppo en ik lees nu al 2 pagina's over uhd's en niets nieuws over de OppO   :angel:
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Da-lite

@pvd_66 , Op alle UHD's daar is de hoofdtaal Engels , maar zowel de taal als ondertitels kan je daar zien op de achterzijde (foto) die er meestal bij staat.
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

Symtom

Citaat van: master30 op december 29, 2016, 18:21:49
Goede tip.


Was er al niet ergens een draadje voor uhd blurays etc. (gevonden) http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=160140.msg2981815#msg2981815
Dit gaat hier over de Oppo en ik lees nu al 2 pagina's over uhd's en niets nieuws over de OppO   :angel:

Haha sorry je hebt gelijk  :smile:
B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

RonG

Citaat van: master30 op december 29, 2016, 18:21:49
Dit gaat hier over de Oppo en ik lees nu al 2 pagina's over uhd's en niets nieuws over de OppO   :angel:

Sorry :-[, ben de aanstichter ;)

pvd_66

Citaat van: Da-lite op december 29, 2016, 18:58:40
@pvd_66 , Op alle UHD's daar is de hoofdtaal Engels , maar zowel de taal als ondertitels kan je daar zien op de achterzijde (foto) die er meestal bij staat.

Ok dank je, ik ga ff kijken.
Succes allen met de Oppo en UHD's, ik blijf meelezen  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Maks

#656
Allen, had oppo nzb files gemaild van UHD rips (a 70gb per stuk), die dus melding "unsupported format"weergaven. Bij deze de reply van oppo :unhappy: helaas dus geen ondersteuning voor HEVC 6.X...ook niet met firmware update. Dit terwijl 80% van alle rips die momenteel worden uitgebracht in HEVC 6.X profile zijn....vet balen dus.
Dus mocht je die willen afspelen, dan ben je toch aangewezen op een mediaspeler ernaast! Heel jammer, had gehoopt dat deze speler op het gebied van HEVC wel de laatste profiles aan zou (moeten) kunnen.

Weer naar een HTPC of de nieuwe Zappiti 4K HDR?????? Iemand nog andere tips?

------
Hi Max,

We have confirmed that HEVC 6.0 and later will not work with the player and there is likely not going to be support for it in the future.

HEVC 5.0 and 5.1 are supported, with 5.2 possibly being added in the future.

As for why the Elysium is not working without a profile tag, we will need to look into this.

Best Regards,

Customer Service
OPPO Digital, Inc.
162 Constitution Dr.
Menlo Park, CA 94025 [email protected]
Tel: 650-961-1118
Fax: 650-961-1119



Sent: Wednesday, December 28, 2016 11:09 AM
To: OPPO Service


Hi oppo here the nzb files with passwords in the filename, after PW-...............

elysium, has no hevc profile, and won't play
Suicide squad and jason bourne has HEV 6.1 profile....they don't play

Can you confirm that you are not going support hevc 6.x profile in the near future, say within a few months? If not then i will have to convert to a HTPC and return my oppo......that would be a shame!
Greets
Max



Van: OPPO Service <[email protected]>
Verzonden: woensdag 28 december 2016 18:39



Max,

You can provide us with the NZB file so we can download the files, but based on a resent conversation with the engineers, it looks like HEVC 5.0 and 5.1 are supported, but HEVC 6.0 may not be.

Best Regards,

Customer Service
OPPO Digital, Inc.
162 Constitution Dr.
Menlo Park, CA 94025 [email protected]
Tel: 650-961-1118
Fax: 650-961-1119
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

Symtom

#657
Haha geweldig je hebt ze gewoon de nzb files gestuurd !
Ik allemaal moeilijk doen, door ze stukjes van de mkv rips te sturen.

Maar wel goed balen dus dat de Oppo dit niet gaat kunnen afspelen.
Best vreemd dat ze dit niet voorzien hebben.....?

Maar wat is dan Hevc 6.0 ?
Ik ken alleen maar H264 en H265.  :withstupid:
Want bij de Hi media q10 pro zie ik deze term ook nergens.
En die speelt alle UHD mkv's af.
B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

TopGun2010

#658
Waarom geen ondersteuning voor hevc 6?  Vreemd hoor, dit is de nieuwste uhd speler met mediafile functie.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

master30

Dat gaat ook maar door dat gepruts weer met al die nieuwe formaten

Als er dus h265 geschikt staat bij een apparaat, weet je nu nog niet zeker of die dan alles af kan spelen om de hvec versie.  :confused:
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Maks

nee klopt idd...binnen HEVC heb je verschillende profielen...5.0/5.1/5.2/6.0/6.1. Kijk maar eens naar de mediainfo file van de UHD Man of steel:

Video
ID                                       : 1
Formaat                                  : HEVC
Formaat/Info                             : High Efficiency Video Coding
Formaatprofiel                           : Main [email protected]@Main
Codec-ID                                 : V_MPEGH/ISO/HEVC
Duur                                     : 2 h 22 min
Bitrate                                  : 60,3 Mb/s
Breedte                                  : 3 840 pixels
Hoogte                                   : 2 160 pixels
Beeldverhouding                          : 16:9
Frameratemodus                           : Constant
Framerate                                : 23,976 (24000/1001) FPS
ColorSpace                               : YUV
ChromaSubsampling/String                 : 4:2:0
BitDepth/String                          : 10 bits

Hier zie je dus 6.1 staan en ik zie de laatste tijd dit profiel alleen maar toenemen in de UHD rips online...... en 5.X nog maar sporadisch voorkomen. Mijn shield speelde het wel af, maar die had ik meteen verkocht in de veronderstelling dat de oppo up to date zou zijn en iig de huidige HEVC profielen aan zou kunnen....niet dus.

x264= AVC codec 3.X en 4.x profielen
x265= HEVC codec 5.x en 6.x profielen

Bij beide heb je dus verschillende profielen.....en als dus de codec erbij staat vermeld wil dat dus niet automatisch zeggen dat de speler het kan afspelen!

Iemand al goede ervaringen met de HDMI input van de oppo, door daar een mediaspeler op aan te sluiten die wel 3d ISO/cinivia vrij is? Geeft dat issue qua lipsync en een veretering in beeldkwaliteit door de oppo?
Is dat dan de perfecte combi...zappita 4k HDR iets???

gr
max
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

riwi

Citaat van: Maks op december 29, 2016, 21:23:05
nee klopt idd...binnen HEVC heb je verschillende profielen...5.0/5.1/5.2/6.0/6.1.

Zie ook : https://en.wikipedia.org/wiki/High_Efficiency_Video_Coding#Profiles
Hier staat veel uitleg over de verschillende profiles.
Ik kan niet vinden welke profiles er op UHD schijven mogen staan. Het zou kunnen dat de 'rippers' een hoger profile gebruiken dan de orginele media op de disk heeft. Ik zou van de Oppo verwachten dat ie alle HEVC profilen kan decoderen die op UHD Bluray schijven aanwezig zijn.

Bas Akkerman

Citaat van: Maks op december 29, 2016, 20:12:40
Allen, had oppo nzb files gemaild van UHD rips (a 70gb per stuk), die dus melding "unsupported format"weergaven. Bij deze de reply van oppo :unhappy: helaas dus geen ondersteuning voor HEVC 6.X...ook niet met firmware update. Dit terwijl 80% van alle rips die momenteel worden uitgebracht in HEVC 6.X profile zijn....vet balen dus.
Dus mocht je die willen afspelen, dan ben je toch aangewezen op een mediaspeler ernaast! Heel jammer, had gehoopt dat deze speler op het gebied van HEVC wel de laatste profiles aan zou (moeten) kunnen.

Weer naar een HTPC of de nieuwe Zappiti 4K HDR?????? Iemand nog andere tips?

------
Hi Max,

We have confirmed that HEVC 6.0 and later will not work with the player and there is likely not going to be support for it in the future.

HEVC 5.0 and 5.1 are supported, with 5.2 possibly being added in the future.

As for why the Elysium is not working without a profile tag, we will need to look into this.

Best Regards,

Customer Service
OPPO Digital, Inc.
162 Constitution Dr.
Menlo Park, CA 94025 [email protected]
Tel: 650-961-1118
Fax: 650-961-1119


From: Mx Tp <[email protected]>
Sent: Wednesday, December 28, 2016 11:09 AM
To: OPPO Service
Subject: Re: Message From Max ([email protected])

Hi oppo here the nzb files with passwords in the filename, after PW-...............

elysium, has no hevc profile, and won't play
Suicide squad and jason bourne has HEV 6.1 profile....they don't play

Can you confirm that you are not going support hevc 6.x profile in the near future, say within a few months? If not then i will have to convert to a HTPC and return my oppo......that would be a shame!
Greets
Max



Van: OPPO Service <[email protected]>
Verzonden: woensdag 28 december 2016 18:39
Aan: Mx Tp
Onderwerp: Re: Message From Max ([email protected])

Max,

You can provide us with the NZB file so we can download the files, but based on a resent conversation with the engineers, it looks like HEVC 5.0 and 5.1 are supported, but HEVC 6.0 may not be.

Best Regards,

Customer Service
OPPO Digital, Inc.
162 Constitution Dr.
Menlo Park, CA 94025 [email protected]
Tel: 650-961-1118
Fax: 650-961-1119
Je schijfjes misschien gewoon kopen? :angel:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

sleeg023

Citaat van: Maks op december 29, 2016, 20:12:40
Allen, had oppo nzb files gemaild van UHD rips (a 70gb per stuk), die dus melding "unsupported format"weergaven. Bij deze de reply van oppo :unhappy: helaas dus geen ondersteuning voor HEVC 6.X...ook niet met firmware update. Dit terwijl 80% van alle rips die momenteel worden uitgebracht in HEVC 6.X profile zijn....vet balen dus.
Dus mocht je die willen afspelen, dan ben je toch aangewezen op een mediaspeler ernaast! Heel jammer, had gehoopt dat deze speler op het gebied van HEVC wel de laatste profiles aan zou (moeten) kunnen.

Weer naar een HTPC of de nieuwe Zappiti 4K HDR?????? Iemand nog andere tips?

------
Hi Max,

We have confirmed that HEVC 6.0 and later will not work with the player and there is likely not going to be support for it in the future.

HEVC 5.0 and 5.1 are supported, with 5.2 possibly being added in the future.

As for why the Elysium is not working without a profile tag, we will need to look into this.

Best Regards,

Customer Service
OPPO Digital, Inc.
162 Constitution Dr.
Menlo Park, CA 94025 [email protected]
Tel: 650-961-1118
Fax: 650-961-1119


From: Mx Tp <[email protected]>
Sent: Wednesday, December 28, 2016 11:09 AM
To: OPPO Service
Subject: Re: Message From Max ([email protected])

Hi oppo here the nzb files with passwords in the filename, after PW-...............

elysium, has no hevc profile, and won't play
Suicide squad and jason bourne has HEV 6.1 profile....they don't play

Can you confirm that you are not going support hevc 6.x profile in the near future, say within a few months? If not then i will have to convert to a HTPC and return my oppo......that would be a shame!
Greets
Max



Van: OPPO Service <[email protected]>
Verzonden: woensdag 28 december 2016 18:39
Aan: Mx Tp
Onderwerp: Re: Message From Max ([email protected])

Max,

You can provide us with the NZB file so we can download the files, but based on a resent conversation with the engineers, it looks like HEVC 5.0 and 5.1 are supported, but HEVC 6.0 may not be.

Best Regards,

Customer Service
OPPO Digital, Inc.
162 Constitution Dr.
Menlo Park, CA 94025 [email protected]
Tel: 650-961-1118
Fax: 650-961-1119

Balen zeg! als je het goed vind zal ik bovenstaande ook posten in het AVS forum, misschien dat zij wat extra gewicht in de schaal kunnen brengen richting OPPO.
Als dit niet wordt verholpen heeft het voor mij geen toegevoegde waarde om een OPPO aan te schaffen.

RonG

Citaat van: sleeg023 op december 30, 2016, 09:09:21
Balen zeg! als je het goed vind zal ik bovenstaande ook posten in het AVS forum, misschien dat zij wat extra gewicht in de schaal kunnen brengen richting OPPO.
Als dit niet wordt verholpen heeft het voor mij geen toegevoegde waarde om een OPPO aan te schaffen.

Alleen toch niet via stresamen toch? UHD discs met HEVC 6.X spelen toch gewoon af?

Sonic Circle

#665
Ik zit ook nog te dubben tussen de Oppo 203 en Panasonic UB 900.

Voor mij is het afspelen van rips ondergeschikt aan BD en UHD BD. Qua beeldweergave ontlopen de 2 elkaar weinig begrijp ik. Dan is audioweergave een heel belangrijke voor me. In combinatie met mijn nieuwe Yamaha RX-A1060: welke zal dit het beste doen? Muziek en surround weergave. SACD voor mij onbelangrijk.

De review en indrukken zijn hier toch niet onverdeel positief voor de Oppo, wat ik wel had verwacht. Heb nu nog de Oppo bdp-83 waar ik zeer tevreden mee ben geweest.

Nu lees ik over aardig wat problemen bij de nieuwe 203, is de prijs hier in Scandinavië 200€ hoger dan de Panasonic en kan ik mijn huidige Oppo vast zo inruilen met wat leuke extra korting voor een UB 900 die direct beschikbaar is.

Wat is jullie advies?

Symtom

#666
Problemen met de Oppo 203?
Ik heb nul problemen met de Oppo.
Behalve dat hij niet alle geripte mkv's afspeelt maar het is dan ook geen mediaspeler.
Je moet hem in basis ook zien en kopen als uhd speler.
En die job doet de Oppo perfect hoor !!
En gelet op de Dolby Vision ondersteuning die ze gaan uitrollen is hij meer future proof dan de Panasonic.
Een jaar geleden was HDR en 4K nog zo ver weg, moet je nu eens zien.
Dolby Vision komt vanzelf. Op Netflix al het een en ander te vinden met Dolby Vision.
Er zijn al best een aantal films aangekondigd die dit gaan ondersteunen ook.

Maar hier dus nul problemen met de nieuwe Oppo. Geen beeld uitvallen etc etc .....
Beeld en zeker ook geluid zijn super !
En gelet op de ondersteuning voor hun producten heeft bij mij Oppo ook de voorkeur.
B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

papaleo

#667
Citaat van: Symtom op december 30, 2016, 10:59:11
Problemen met de Oppo 203?
Ik heb nul problemen met de Oppo.
Behalve dat hij niet alle geripte mkv's afspeelt maar het is dan ook geen mediaspeler.
Je moet hem in basis ook zien en kopen als uhd speler.
En die job doet de Oppo perfect hoor !!
En gelet op de Dolby Vision ondersteuning die ze gaan uitrollen is hij meer future proof dan de Panasonic.
Een jaar geleden was HDR en 4K nog zo ver weg, moet je nu eens zien.
Dolby Vision komt vanzelf. Op Netflix al het een en ander te vinden met Dolby Vision.
Er zijn al best een aantal films aangekondigd die dit gaan ondersteunen ook.

Maar hier dus nul problemen met de nieuwe Oppo. Geen beeld uitvallen etc etc .....
Beeld en zeker ook geluid zijn super !
En gelet op de ondersteuning voor hun producten heeft bij mij Oppo ook de voorkeur.

DV is op dit moment natuurlijk alleen interessant wanneer je een LG weergever heb....,de meeste weergevers die op dit moment op de markt zijn,dat zijn HDR weergevers.
En wat is de waarde van 'future-proof'?
Er is nu HDR,straks komt er DV bij....en op dit moment staat HybridLog-Gamma alweer op de deur te kloppen...,dus future-proof kan zo maar weer zo verouderd zijn.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Fox

#668
De Panasonic speelt ook geen DVD-A af, meen ik..

Raymen

#669
Maar lg doet ook hlg :coffee:
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

papaleo

Citaat van: Raymen op december 30, 2016, 11:41:23
Maar lg dot ook hlg
:clapping:

@Fox
Nee,het is voor mij puur een (CD,DVD) BluRay/4K UHD speler,en wat die ook nog voortreffelijk doet...
Als MP is deze ook beperkt,want ook deze Panasonic UB900 speelt niet alle 4K/MKV bestanden af.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Sonic Circle

Citaat van: Symtom op december 30, 2016, 10:59:11
Problemen met de Oppo 203?
Ik heb nul problemen met de Oppo.
Behalve dat hij niet alle geripte mkv's afspeelt maar het is dan ook geen mediaspeler.
Je moet hem in basis ook zien en kopen als uhd speler.
En die job doet de Oppo perfect hoor !!
En gelet op de Dolby Vision ondersteuning die ze gaan uitrollen is hij meer future proof dan de Panasonic.
Een jaar geleden was HDR en 4K nog zo ver weg, moet je nu eens zien.
Dolby Vision komt vanzelf. Op Netflix al het een en ander te vinden met Dolby Vision.
Er zijn al best een aantal films aangekondigd die dit gaan ondersteunen ook.

Maar hier dus nul problemen met de nieuwe Oppo. Geen beeld uitvallen etc etc .....
Beeld en zeker ook geluid zijn super !
En gelet op de ondersteuning voor hun producten heeft bij mij Oppo ook de voorkeur.

Mijn tv speelt hdr10 af, dus is de Pana prima. Ik ga mijn tv de komende jaren niet upgraden, is net nieuw. Dvd-a en sacd's heb ik niet. Telt voor mij dus niet mee, net als dv support.

Ik lees veel over haperingen bij afspelen op de Oppo, out of sync audio, hdmi drops. Kan absoluut met fw updates verholpen worden. En kan in jouw situatie natuurlijk feilloos spelen.

Als de Panasonic qua audio weergave gelijkwaardig is of heel dichtbij komt, is dat voor mij de beste keuze denkik.



Symtom

Citaat van: papaleo op december 30, 2016, 11:21:39
DV is op dit moment natuurlijk alleen interessant wanneer je een LG weergever heb....,de meeste weergevers die op dit moment op de markt zijn,dat zijn HDR weergevers.
En wat is de waarde van 'future-proof'?
Er is nu HDR,straks komt er DV bij....en op dit moment staat HybridLog-Gamma alweer op de deur te kloppen...,dus future-proof kan zo maar weer zo verouderd zijn.


Dat is ook meteen het nadeel van de techniek tegenwoordig.
Enerzijds is het geweldig wat er allemaal komt en is.
Anderzijds gaat het zo snel dat je dit met een normale portemonnee niet of nauwelijks kunt bij benen als je dit wilt.
Voorlopig zit ik goed met de LG en de Oppo icm een losse mediaspeler.
Wat de toekomst brengt en hoe snel is maar weer afwachten.
B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

simsatit

#673
Citaat van: Bas Akkerman op december 30, 2016, 07:50:23
Je schijfjes misschien gewoon kopen? :angel:

^good posting

wij willen alles alles alles voor niets niets niets.

maar hebben wel een grote mond of de teloorgang van ons mooie landje, sorry, offtopic maar moest er ff uit.

ben geen fan van tim en zijn breinfestijn maar de mentaliteit is aan alles en iedereen sc....t.

Willen we echt wel dat UHD schijven een succes worden?
Of willen we alleen maar streamen over ons geweldige netwerk, vergeet het maar dat er snel commercieel streamen gaat komen dat dezelfde kwaliteit gaat hebben als een UHD schijfje, dus gaan we gewoon alles downloaden?
Ga der een beetje voor betalen? Sch..t aan!?
f@ck alles?

ja zo gaat UHD echt een succes worden!  :clapping: :headbanging: :thumbs-up:

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Nooff

#674
Citaat van: simsatit op december 30, 2016, 14:01:34
^good posting

wij willen alles alles alles voor niets niets niets.

maar hebben wel een grote mond of de teloorgang van ons mooie landje, sorry, offtopic maar moest er ff uit.

ben geen fan van tim en zijn breinfestijn maar de mentaliteit is aan alles en iedereen sc....t.

Willen we echt wel dat UHD schijven een succes worden?
Of willen we alleen maar streamen over ons geweldige netwerk, vergeet het maar dat er snel commercieel streamen gaat komen dat dezelfde kwaliteit gaat hebben als een UHD schijfje, dus gaan we gewoon alles downloaden?
Ga der een beetje voor betalen? Sch..t aan!?
f@ck alles?

ja zo gaat UHD echt een succes worden!  :clapping: :headbanging: :thumbs-up:
UHD gaat net zo min een succes worden als Blu-ray. Het merendeel van de bevolking interesseert de kwaliteitsverbetering namelijk geen ene biet. Tel daar bij op dat men weer flink moet investeren in een medium dat voor het grootste gedeelte van de bevolking geen enkel voordeel biedt over dat van een DVD schijfje. Het gemak is er al, waarom dan weer duizenden euro's investeren terwijl je daar ook andere dingen mee kunt doen?

Al zouden we als forum zijnde allemaal braaf doen en alles netjes kopen, dan nog sla je geen deuk in een pakje boter. Het zijn de laatste krampachtige stuiptrekkingen van een fysiek medium, of we dat nou leuk vinden of niet.