Oppo UDP-203 UHD Blu-ray speler

Gestart door M, september 16, 2016, 10:59:22

« vorige - volgende »

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Masterkale

Mijn  oppo 203 is binnen... De 103 oppo cinemike versie was beter. Tijd voor een mod op de 203 :-)
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

papaleo

#401
Ik wil hier niet bashen,wellicht wel ff teasen...

Even wachten dat ze eerst de 203 op orde hebben,en als deze 205 uitkomt...,ja dan gaat mijn UB900 plaats maken voor deze mooie machine.  :inlove:

https://www.oppodigital.com/blu-ray-udp-205/


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

master30

Uiteindelijk wil iedereen toch weer een oppo  :angel:
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

scoc

Ik heb nooit een Oppo gehad maar verbaas me hier wel over het feit hoe Oppo hier opgehemeld wordt terwijl ze toch duidelijk nog problemen hebben met de nieuwe speler. Nu ik weet ook dat andere merken ook issues hebben. Maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat wanneer deze problemen zich met een Samsung of Panasonic zouden voordoen dat de reacties veel minder vergevingsgezind zouden zijn.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

TopGun2010

205 vind ik erg mooi! Wat zou de prijs ongeveer zijn?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

RonG

Citaat van: scoc op december 20, 2016, 23:42:38
Ik heb nooit een Oppo gehad maar verbaas me hier wel over het feit hoe Oppo hier opgehemeld wordt terwijl ze toch duidelijk nog problemen hebben met de nieuwe speler. Nu ik weet ook dat andere merken ook issues hebben. Maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat wanneer deze problemen zich met een Samsung of Panasonic zouden voordoen dat de reacties veel minder vergevingsgezind zouden zijn.

Zolang problemen op te lossen zijn door firmware upgrades etc. kan men zich een misschien "te gehaaste" release veroorloven. Iedereen stond er op te wachten ;D. Ik ga ervan uit dat het over een tijdje allemaal goed zal werken.

Het kan dat men het van een oppo niet zozeer verwacht dat er issues zijn. Het is mijn eerste oppo dus weet niet hoe het met de eerder was.

Nooff

Citaat van: papaleo op december 20, 2016, 22:35:08
Ik wil hier niet bashen,wellicht wel ff teasen...

Even wachten dat ze eerst de 203 op orde hebben,en als deze 205 uitkomt...,ja dan gaat mijn UB900 plaats maken voor deze mooie machine.  :inlove:

https://www.oppodigital.com/blu-ray-udp-205/


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Toch jammer hoe ze het oude uiterlijk weer recyclen. Ik had stiekem gehoopt dat ze ook echt met iets anders zouden komen. Ik vind de lagere series een stuk strakker ogen, dit past weer nergens bij, jammer.

RonG

Citaat van: sleeg023 op december 20, 2016, 16:14:26
Yep dat bedoel ik, en als je dan beide HDMI outputs gebruikt(1 voor tv en de ander voor audio naar je receiver) komt er dan ook TRUE HD en HD-Master op je receiver?
beeld moet dan perfect zijn aangezien die via de OPPO rechtreeks naar je tv gaat, van de audio ben ik daar niet zo zeker van dat die alles doorgeven.
Hoop van wel.

Ik heb dit getest, de dune aangesloten via de HDMI in van de oppo, audio out van de oppo naar de receiver.
Op zich werkt het, ook met HD-Audio. Maar ik had wel wat probleempjes met de HDMI handshake. Soms bij start van een film had ik wel beeld maar geen geluid en andersom. Wanneer ik wel beide had was de lipsync niet 100% exact.

Misschien dat wanneer men een tv gebruikt die problemen er niet zijn.


blue-eyes

Citaat van: TopGun2010 op december 21, 2016, 07:32:43
205 vind ik erg mooi! Wat zou de prijs ongeveer zijn?

1700-2000 denk ik.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Symtom

 Wat is het verschil tussen de 203 en 205?

B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

Raymen

#410
Gemiddelde is 1850€
Daar 850€ vanaf is 1000€ verschil

Dat had je zelf ook kunnen berekenen :clapping: :clapping:
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

fugazi_2009

Citaat van: scoc op december 20, 2016, 23:42:38
Ik heb nooit een Oppo gehad maar verbaas me hier wel over het feit hoe Oppo hier opgehemeld wordt terwijl ze toch duidelijk nog problemen hebben met de nieuwe speler. Nu ik weet ook dat andere merken ook issues hebben. Maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat wanneer deze problemen zich met een Samsung of Panasonic zouden voordoen dat de reacties veel minder vergevingsgezind zouden zijn.

Ik heb nu zo'n 5 verschillende Oppo's gehad, en behalve dat het in de basis al best ok spelers zijn is het vooral de ondersteuning die het prettig maakt. Veel dingen zijn een kwestie van Firmware en bij Oppo weet je gewoon dat daar regelmatig nieuwe versies van uit komen, zoals je nu al hoort dat er waarschijnlijk deze maand nog een update komt voor de 203. Bij de andere merken zie ik dat vaak een stuk trager verlopen (als het uberhaupt al gebeurd).

Maar het ziet er dus naar uit dat mijn tweede set straks een mooie BDP-95 rijker is en dat de 205 in de eerste set er bij kan komen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Bas Akkerman

Citaat van: scoc op december 20, 2016, 23:42:38
Ik heb nooit een Oppo gehad maar verbaas me hier wel over het feit hoe Oppo hier opgehemeld wordt terwijl ze toch duidelijk nog problemen hebben met de nieuwe speler. Nu ik weet ook dat andere merken ook issues hebben. Maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat wanneer deze problemen zich met een Samsung of Panasonic zouden voordoen dat de reacties veel minder vergevingsgezind zouden zijn.
^^
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Daan de G.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de mediaplayer capaciteiten van de Oppo. Op dit moment gebruik ik nog een Nvidia Shield ism SPMC, maar wil graag overstappen naar een UHD speler ivm aankoop 4k TV en wil eigenlijk maar 1 apparaat hiervoor gebruiken dus zou graag willen weten hoe het een beetje werkt met de Oppo.

sleeg023

Citaat van: RonG op december 21, 2016, 08:34:02
Ik heb dit getest, de dune aangesloten via de HDMI in van de oppo, audio out van de oppo naar de receiver.
Op zich werkt het, ook met HD-Audio. Maar ik had wel wat probleempjes met de HDMI handshake. Soms bij start van een film had ik wel beeld maar geen geluid en andersom. Wanneer ik wel beide had was de lipsync niet 100% exact.

Misschien dat wanneer men een tv gebruikt die problemen er niet zijn.
Jammer, had gehoopt dat dit vlekkeloos zou werken. iig bedankt voor het testen!

Da-lite

Citaat van: RonG op december 21, 2016, 08:34:02

Op zich werkt het, ook met HD-Audio. Maar ik had wel wat probleempjes met de HDMI handshake. Soms bij start van een film had ik wel beeld maar geen geluid en andersom. Wanneer ik wel beide had was de lipsync niet 100% exact.

Misschien dat wanneer men een tv gebruikt die problemen er niet zijn.

Het lipsync probleem met het afspelen van extern materiaal ( bij hdmi in ) is al gemeld bij Oppo via het AVS forum en is zowel bij tv, als bij projector gebruik. Dit zal zal waarschijnlijk verholpen worden bij één van de volgende firmware upgrades. Ook zou er blijkbaar een probleem zijn bij het afspelen van SACD cd's , als beiden hdmi's gebruikt worden ( ééntje voor je beeld en tegelijk de andere voor je geluid ). Als je één hdmi gebruikt voor alles ( beeld + geluid ) , dan heb je dit SACD probleem niet . Dit zijn allemaal zo van die kleine bugs., de ene achter de andere...die eigenlijk niet zouden mogen , ...maar ja .
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

RonG

Citaat van: Da-lite op december 21, 2016, 10:48:41
Dit zijn allemaal zo van die kleine bugs., de ene achter de andere...die eigenlijk niet zouden mogen , ...maar ja .

Ach ja, zijn we toch allemaal beta testers, als het maar gefixed wordt tzt.

Symtom

Citaat van: Raymen op december 21, 2016, 09:33:22
Gemiddelde is 1850€
Daar 850€ vanaf is 1000€ verschil

Dat had je zelf ook kunnen berekenen :clapping: :clapping:


Haha lol ik bedoel technisch. Niet de prijs  :worship:
B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

sleeg023

Het afspelen van MKV en MP4 bestanden  verloopt via een mediaplayer aangesloten op de HDMI in of USB nog niet echt vlekkeloos.
Heeft iemand al getest of dit beter gaat via het streamen van MKV's of MP4's vanaf pc of NAS?

RonG

Citaat van: sleeg023 op december 21, 2016, 12:51:17
Het afspelen van MKV en MP4 bestanden  verloopt via een mediaplayer aangesloten op de HDMI in of USB nog niet echt vlekkeloos.
Heeft iemand al getest of dit beter gaat via het streamen van MKV's of MP4's vanaf pc of NAS?

Yep, ook getest en dat gaat gewoon goed.

Symtom

Ik sluit een externe hdd met 4K mkv's aan direct op de Oppo.
Dat werkt prima, alleen doen niet alle mkv's het helaas.
Terwijl als ik de externe hdd aan de LG hang. Spelen wel alle films.
Alleen dan is het geluid weer de boosdoener. Geen master audio dan.

B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

donaldk

Ik lees dat de eerste naar pre-orders is gegaan, dus gelijk weg en tweede batch ook is uitverkocht. Natuurlijk vermeld de Amerikaanse directeur er niet bij hoe groot die batches waren.

Staaled

Citaat van: papaleo op december 20, 2016, 22:35:08
Ik wil hier niet bashen,wellicht wel ff teasen...

Even wachten dat ze eerst de 203 op orde hebben,en als deze 205 uitkomt...,ja dan gaat mijn UB900 plaats maken voor deze mooie machine.  :inlove:

https://www.oppodigital.com/blu-ray-udp-205/


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Snelle introductie. 8)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

sleeg023

Citaat van: RonG op december 21, 2016, 13:03:26
Yep, ook getest en dat gaat gewoon goed.

oke, geluid getest via de HDMI (audio only) naar receiver?
incl HD-MASTER en HD-DTS?
4k MKV's?

Zou mooi zijn, dan kan ik de Dune B1 mooi vervangen, dan nog wel ff een NAS aanschaffen of een mediaserver (PLEX)installeren op de PC.
hoef ik ook geen nieuwe 4K receiver te kopen  ;D

RonG

Citaat van: sleeg023 op december 21, 2016, 14:45:40
oke, geluid getest via de HDMI (audio only) naar receiver?
incl HD-MASTER en HD-DTS?
4k MKV's?

Zou mooi zijn, dan kan ik de Dune B1 mooi vervangen, dan nog wel ff een NAS aanschaffen of een mediaserver (PLEX)installeren op de PC.
hoef ik ook geen nieuwe 4K receiver te kopen  ;D

Ja, met HD audio,
heb een paar 4K mkv's en die deden het niet altijd, kreeg soms ook de melding dat het formaat niet ondersteund wordt.
Dus dat werkt nog niet helemaal goed maar kan ook aan de MKV's liggen natuurlijk.

Moet ik wel zeggen dat ze wel afspelen via de dune.