The Asylum... Dedicated zolder HT met akoestische grondslag...

Gestart door SiR-ROUND, maart 29, 2004, 21:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SiR-ROUND

Om nog even op wat dingen terug te komen...

Dat van die buizen qua doorvoer is niet nodig en ook nog eens duur. Ik los dat wel op met koven. En iets onder de vloer ofzo...

Qua scherm ben inmiddels van plan om het te spannen rond een alu buizenframe die ik wil laten lassen. De bevestiging van het scherm aan de ruimte gaat dan middels twee staanders vanaf het schuine dak naar de vloer. Nu nog iets verzinnen wat het stellen makkelijk maakt. Het is de bedoeling dat ik de kleine marges met het scherm ga stellen ipv de CRT.

blue-eyes

Waarom Sir?

Normaliter is toch andersom? Waarom dan niet met de CRT en als EXTRA de mogelijkheid om het doek nog te stellen?


p.s. Je "kleine" is toch wel iets groter geworden, ik herkende hem nog van de BBQ ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

SiR-ROUND

Hoi...

Nou, door de ophanging tussen de twee dakbalken is er niet veel speelruimte voor de crt. Hij hangt sowieso wel goed gericht hoor. En natuurlijk komt ie ook waterpas etc. Je moet het ook meer zien als extra stelmogelijkheid.

Ja das de ene kleine die steeds groter wordt.

;D

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

SiR-ROUND

Vandaag is er eindelijk een aannemer bezig om de cv te verplaatsen...  O0

Hoewel ik zelf niet echt verder kan wegens ziekte is het in ieder geval een 'groot' gebeuren wat nu al een paar jaar op zich laat wachten.

Even wat refreshing pics:







Onder deze trap komt nu de ketel, de buizen zullen diagonaal langs de trap recht op de muur lopen onder het plafond naar de aansluitingen op de oude situatie (door het palfond heen).

En alvast een verzameling materiaal voor de CV klus.



Planning is om vandaag zo ver mogelijk te komen met de voorbereidingen. Dus de leidingen etc. zouden er moeten zitten straks. De ketel zelf wordt waarschijnlijk na de kerst verhangen.  :)






reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

SiR-ROUND

De eerste leidingen hangen inmiddels.



De aansluiting naar boven. Langs de randen van mijn zolder zit nl. de hoofdverdeling door het huis en die kan makkelijk blijven zitten daar.
Zit in de uiterste zijkant.
Rechts is ook de garagedeur installatie te zien. Die zit ook aan de uiterste kant en kan met een koof afgedekt worden.
Symmetrisch met de overstaande zijde waar in de koof de elektronica voor bv de verlichting etc. in komt.



Het nieuwe stekkie van de cv wacht al.



:)

SiR-ROUND

Mannen over de vloer...



Bovenaanzicht doorvoer naast het garagedeur mechanisme.
Straks wordt daar de koppeling gemaakt met de buizen die naar links doorlopen en die het hele huis van warmte voorzien.



De leidingen wijzen de weg aan de ketel... Lekker onder de trap. De PVC afvoer gaat straks ook niet meer via de zolder.
Het is de condensafvoer van de ketel.


SiR-ROUND

En dat was het alweer voor vandaag. De gasleiding voorbereid en wel.



Een tijdelijk boggie. Straks is die afvoer niet meer nodig.



Prettige kerst en komende Dinsdag verder.

Sjors

Citaat van: SiR-ROUND op december 23, 2005, 16:45:53


Prettige kerst en komende Dinsdag verder.



Netjes man!  8) 

Jij ook een fijne kerst!


Groet, Sjors

SiR-ROUND

Dank,

Nou ja netjes, de gasleiding loopt niet helemaal recht, maar ik ga me er niet druk om maken ik zit strax lekker boven op zolder...

I hope...

Duurt nog wel ff...

Bart_M

Citaat van: SiR-ROUND op december 23, 2005, 10:07:32


Verrek, een sub. Is het een HT? ;D

Het is wel een pracht van een ruimte. Gaat nog wel veel werk in zitten. Succes!

SiR-ROUND

Dank... Ach elke ruimte heeft wel iets wat niet fijn is. Akoestiek is gelukkig vanaf het begin af aan goed. Scheelt enorm.

Hopelijk gaan we flink aanpakken binnenkort. Ik wil er niet over zeuren, maar zoals al eerder gezegd kan/mag ik door ziekte zelf niks doen behalve aanwijzen. Baal ik zeer stevig van en ik wil het ook niet uit handen geven. Maar ja...

We zullen zien.

Dan maar opzichter...

SiR-ROUND

Gat in de muur en hij hangt.



De leidingen groeien naar de CV toe...



Vandaag moet de CV weer werken. Sterf ook van de kou inmiddels.

::)

Sjors


SiR-ROUND

Gegege, om 17:00 kwam de warmte weer terug.  ;)

Maar eerst nog wat crappy pics.



De verwarmingsbuizen gereed.



Nu het gas nog...



Condensafvoer



Expansievat hangt.



Gaslekdetectie...



Bijgevuld en actie. Moest ze nog wel even helpen met de ketel. Hij maakt eeen erg raar geluid met opstarten.
Tijdens het sjouwen hebben ze het deksel van de verwarmingskamer p.o. losgetrokken. Dat geeft hetzelfde effect als een motor waar het cilinderdeksel niet helemaal vast zit. BRRRRRRRRRRRRRRRMMMMMMMMMMMMM!!!  ;D Oh ja... Er viel p.o. ook nog de afdekklep links van het apparaat op de grond... Komt een nieuwe... Zeggen ze...



Mooi onder de trap, genoeg ruimte ook nog voor opstal van stuff. Ik maak de ruimte onder de trap ooit gesloten, een soort kast.



De aansluiting op de hoofdtoevoer van warmte.



En daar hing ie... Mijn zolder eindelijk verlost van het monster.



De afvoer door het dak ga ik gebruiken als warme luchtafvoer direct vanaf de Barco. Een gesloten systeem op de hushbox.
Van die oude dakdoorvoer zal ik nog een picje schieten als ik er aan denk.

Missie CeeVeewegermee geslaagd!!!


SiR-ROUND

 Dit is de oude doorvoer. Het lijkt me goed voor de Barco als ik een grote stille fan in de hushbox bouw die vervolgens de warme lucht direct via een gesloten buis op de bestaande dakdoorvoer uitspuugt. Wellicht is een fan eigenlijk niet nodig, vanwege de natuurlijke 'trek'.



Het hele stuk tot aan de stoeltjes ben ik dus al kwijt en als straks het houten achterbord er ook af gesloopt is kunnen we weer ademen.
Op de plek waar vroeger de CV zat wil ik de apparatuur gaan plaatsen.



Als alles goed gaat kan ik volgende week klushulp ontvangen om verder te gaan met het isoleren en de vloer.  O0

Laters.

Likos

Leuk om te zien dat ik niet de enige ben die een tijdje in de kou heeft gezeten...

Boels verhuur is redelijk rijk van me geworden door het huren van 3 heaters voor een maand lang
Essent is Rijk van me geworden door de 2000Watts 24/7 gedraaid hebben
De bouwmarkt is rijk geworden doordat ik 4x een hoofdgroep heb moeten vervangen wegens doorfikken :)

Succes met je project!!!
LG 50PK950 | Denon AVR-1906 | Denon DVD-700 | Zalman zelfbouw HTPC Win7 MCE | XBOX360 | ASRRock ION330HT| Speakers: Op zoek

SiR-ROUND

Gegegege, dank...

Dit viel wel mee. Middagje blauwbekken. Met een klein 2000W electrisch kacheltje bleef de huiskamer op 17 graden.

Vordert je HT al?

Likos

Citaat van: SiR-ROUND op december 29, 2005, 14:03:24
Vordert je HT al?

Nou, mijn vrije dagen zijn inmiddels op en ik moet helaas mijn aandacht verdelen tussen de restklussen in de rest van het huis en de HT-zolder... We moeten Dinsdag aanstaande de sleutel inleveren van onze oude woning en daar moet ik nog de oude zolder met een verzameling van 6 jaar oude computermeuk leeghalen :(

Maar daarna echt full attention op het HT...

Hoe ga jij het precies aanpakken met je vloer? Ik las houten platen,  isolatie en weer houten platen...
Hoe ga je dit zwevend maken boven je bestaande vloer?
LG 50PK950 | Denon AVR-1906 | Denon DVD-700 | Zalman zelfbouw HTPC Win7 MCE | XBOX360 | ASRRock ION330HT| Speakers: Op zoek

SiR-ROUND

De ondervloer bestaat uit underlayment. Ik dicht de kieren daartussen af met tape. Vervolgens komt er een laag Isofelt overheen (dat goedkope groene viltachtige). Denk dat ik ook daar de naden van aftape (baadt het niet dan...). En dan een laag isolatierol/folie wat je normaal onder een kliklaminaatje legt. Ook dit wordt getaped. Daarbovenop komt een laag osb platen. Deze verlijm ik denk ik. Aan de randen moet het isolatiefolie tegen de muur oplopen, zodat ik een kleine afstand tussen topvloer en de rest van de constructie houdt. Op deze manier is het een zwevende vloer. Zolang je maar geen kontakt maakt met de rest.

Likos

Allright...

Ikzelf zat de denken om mijn dekvloer op zo min mogelijk punten de betonnen vloer te laten raken, en op de punten waar die dat wel doet (hoeken en kruispunten van de houten balkencontructie) stukken rubber of stevig kurk. Tussen de horizontale liggers isolatie, daarover dezelfde soort plaat als jij hebt, en vervolgens vloerbedekking...
LG 50PK950 | Denon AVR-1906 | Denon DVD-700 | Zalman zelfbouw HTPC Win7 MCE | XBOX360 | ASRRock ION330HT| Speakers: Op zoek

SiR-ROUND

Moet lukken lijkt me. Zolang je maar geen hard contact met het beton maakt.

Oh ja, uiteindelijk komen er bitumen rug tegels als vloerbedekking op. Dit is meeberekend in het akoestisch plan.


Likos

Citaat van: SiR-ROUND op december 29, 2005, 16:48:12
Moet lukken lijkt me. Zolang je maar geen hard contact met het beton maakt.

Oh ja, uiteindelijk komen er bitumen rug tegels als vloerbedekking op. Dit is meeberekend in het akoestisch plan.

Bitumen rugtegels?? Bitumen gebruiken ze toch als dakbedekking? Hoe moet ik dat zien?, linkje?

Hoe bevalt de "samenwerking" met Thingman? Wil hem vanavond ook een mailtje sturen om hem te benaderen voor het maken van een akoestisch plan
LG 50PK950 | Denon AVR-1906 | Denon DVD-700 | Zalman zelfbouw HTPC Win7 MCE | XBOX360 | ASRRock ION330HT| Speakers: Op zoek

SiR-ROUND

Thingman is fantastisch. Ik heb hem redelijk in zijn beginperiode aangeschoten. Tegenwoordig werkt hij nog uitgebreider.

Bitumen rug is niet bijzonder hoor... Kijk maar in de kwantumkrantjes. Bijna elke tapijttegel heeft het. Tis gewoon soortgelijk spul als op het dak alleen steken ze er hier een vachtje op voordat het weer hard wordt. ;)