XP versnellen

Gestart door Erik, maart 29, 2004, 20:46:36

Vorige topic - Volgende topic

Erik

Iemand postte deze tip. Ik heb hem al toegepast en hij gebruikt idd iets minder extern geheugen

Volgende Tip : Heb je genoeg intern geheugen (512 Mb of meer) ga dan verder , het wisselbestand wordt door windows gebruikt om tijdelijke informatie weg te schrijven. Met een registeraanpasing zorg je ervoor dat de gegevens zo veel mogelijk in het Ram-geheugen worden geschreven.

Dit komt ten voordeel op je snelheid met windows.

(start,uitvoeren en typ Regedit)

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro
l\Session Manager\Memory Management.

Zoek de vermelding in het rechter venster DisablePagingExecutives. Dubbelklik erop en verander de 0 in waardegegevens naar 1

Pc opnieuw starten en oordeel zelf of het effect heeft
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

crazyman

Zal ik je niet aanraden...

XP opzich gebruikt al een slordige 200Mb en als ik mijn pagefile bekijk is 'ie 786Mb groot !

of ik snap niet hoe die pagefile gebruikt wordt ...

mzzl, Remco
Spank  your own monkey all you want, but leave your hands off of mine !
(Beavis & Butthead)
Mijn DVD Shit

Erik

Nou mijn page file ging van 200mb naar 140mb op mijn 512mb machine.
Het interne mem werd nu meer gebruikt en hij lijkt idd iets meer te cachen cq sommige dingen leken iets sneller te laden.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Robert

Dit is wel degelijk een goeie tip (ik had hem al allang toegepast voordat ie hier gepost werd) en je krijgt inderdaad een betere performance omdat er minder geswitched wordt naar de harde schijf.

Het uitschakelen van je swapfile is niet aan te raden, maar de access naar je swapfile beperken is een goed idee en met 512 MB is er al meer dan genoeg headroom om zo min mogelijk je swapfile aan te spreken.

En het klopt inderdaad dat Windows meer reserveert dan dat er gebruikt wordt van je swapfile. Bij het automatisch laten beheren door Windows (wat ikzelf ook heb) reserveert Windows een bepaalde size voor je swapfile. Dit is te vinden bij de swapfile settings.

Daar staat hoeveel Windows momenteel heeft toegewezen voor je swapfile. In mijn geval is dit 767 MB. Kijk ik naar de size van de swapfile (pagefile.sys) zelf dan heeft ie die size ook.

In Taakbeheer wordt weergegeven hoeveel er gebruikt wordt. In mijn geval is dit 100 MB tot 200 MB (afhankelijk van wat er open staan).

MvrGr.
Robert

B.J.

Ik heb enige tijd geleden ook deze tip uitgevoerd alleen bij mij resulteerde het in het terug zetten van mijn image  :'(

Ik had ook wat andere dingen veranderd dus daar kan het ook aan liggen  ;D

Erik

nog steeds naar tevredenheid hier hoor ;D
- Winston Churchill

NeonKnight

Heb dat ook gedaan en met 1Gb geheugen werkt dat bij mij prima. Is sowieso aan te bevelen met XP, wat mij betreft.
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

Erik

ja alleen gebruikt hij nog steeds extern geheugen, snap niet waarom hij niet alles in het interne geheugen wil plaatsten.
- Winston Churchill

NeonKnight

Zal ome Bill wel een reden voor hebben, maar het is mij inderdaad een raadsel...  ???
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

advr

Als je 1 Gb aan geheugen hebt heb je je pagefile niet nodig. Ik gebruik de pagefile ook niet en mijn pc is daardoor sneller geworden.  Ik gebruik XP Professional. Ik had al vaker gekeken hoeveel swap file er gebruikt werd en dat kwam nooit boven de 1 Gb uit dus daarom heb ik de pagefile op "Geen" gezet.

Xp werkt sowieso lekkerder met veel gehuegen.

Tevens een snelle WD 120 Gb met fluid bearings geinstalleerd dat scheelt trouwens ook aan snelheid en geluidproductie

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

VlisChris

Scheelt inderdaad nogal om je pc wat te versnellen zo.
Wilde net word en powerpoint openen. Een vloek en een zucht en ze zijn open :o

advr

Citaat van: christiaan sauer op juni 14, 2004, 17:30:41
Scheelt inderdaad nogal om je pc wat te versnellen zo.
Wilde net word en powerpoint openen. Een vloek en een zucht en ze zijn open :o

Da's heel mooi dat het ook bij jou werkt 8)

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Spacebass

Bepaalde programma's accepteren niet dat je geen virtual memory hebt...Photoshop is er een van  :(

EdwinB

Ter informatie, het uitschakelen van je virtueel geheugen zorgt er niet voor dat Windows meer interne geheuen gebruikt dan voorheen. Zonder virtueel geheugen kunnen processen minder geheugen (adressen) aanspreken, wat sommige programma's niet leuk vinden.

Je gehele interne geheugen wordt altijd gebruikt voor caching, dit caching vindt je echter niet terug in Task Manager waardoor het lijkt als of een groot deel van het interne geheugen niet wordt gebruikt.

Mvg,

Edwin

THX-UltraII

en waar moet je dan bij instelling vitueel geheugen voor kiezen?
door het systeem beherende grootte of aangepaste grootte?

advr

Citaat van: sanderh op november 28, 2004, 13:51:02
en waar moet je dan bij instelling vitueel geheugen voor kiezen?
door het systeem beherende grootte of aangepaste grootte?
ik zou zeggen aangepaste grootte

THX-UltraII

en hoeveel dan met 512mbddr2?

advr

ik zou zeggen 1 1/2 maal 512 = 768.
het is een vuistregel maar die klopt eigenlijk wel.

Ad.

Erik

volgens mij was 2 x keer en werd een veelvoud aanbevolen ;D
- Winston Churchill

Spacebass

Kijk ff bij recommended  ;) is iets van 1,5

THX-UltraII

zowel bij gegingrootte als maximale grootte?

Spacebass

Erik

Citaat van: Spacebass op november 29, 2004, 19:38:15
Kijk ff bij recommended ;) is iets van 1,5
En nou luister je ineens wel naar MS  ;)  ;D
- Winston Churchill

Spacebass

Citaat van: Erik op november 29, 2004, 22:38:25

En nou luister je ineens wel naar MS  ;)  ;D
LOL  ;D Ach als het fout gaat kan je weer ff schelden..toch  ;)  ;D

advr