Sony X(D)9305 / X(D)9405

Gestart door The Forest Stars, mei 3, 2016, 19:17:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

papaleo

#225
Ik heb niets te klagen gehad wbt de Sony service...dat had ik al eerder aangegeven.
Maar het feit ligt er dat er nu meerdere hier nare ervaringen hebben met Sony als het op de service aankomt.
Maar zou dit alleen in/met Sony Nederland zo zijn?
Ik weet niet hoe dit gesteld is in de omringende landen van Europa,ik weet wel dat dit in de USA ook niet het geval is...ik zit namelijk veel op AVS forum en ben dit soort dingen daar nog niet tegen gekomen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Richard70…

Ik kan me dat ook niet voorstellen. Sony is toch best een behoorlijk winkeltje :D
Maar het feit blijft dat er hier in dit topic wel erg veel toestellen worden terug gestuurd.
Denk dat ze misschien dit jaar iets te vroeg zijn geweest met hun nieuwe modellen.
Dat kan natuurlijk. Maar vind wel dat je als fabrikant dan je verantwoording moet nemen, en daar schort het nu nogal aan.
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Cobraatje

Citaat van: Marcel87 op juli 10, 2016, 22:36:17
Toch wel verbazingwekkend dat zo'n groot bedrijf zo'n slechte service levert. Ik kan me vergissen, maar volgens mij was dat vroeger ook al zo.. Maar door de nieuwe media is dit niet slim van Sony, ik kijk wel uit voordat ik een tv koop.

Wat ik me toch afvraag, ik lees alleen maar problemen met Sony tv's. Het komt hier toch wel over alsof iedereen hem minstens een keer moet omruilen. Is een Panasonic dan niet gewoon beter?

Ik wissel regelmatig van tv en heb wat ik nu met Sony meemaak met Panasonic en Samsung niet meegemaakt.

Elk bedrijf maakt fouten, maar gezien hoeveel forummembers nu al problemen hebben met de kwaliteit van het product en de service, lijkt het mij een structureel probleem.

Vorig jaar was Sony ook al zo aan het klooien met hun tv's en dan vooral een niet goed werkende android.
Het lijkt er sterk op dat Sony niet volledig marktklare producten de markt op gooit en daarna zegt, zoek het maar uit.

Robbo

Citaat van: papaleo op juli 10, 2016, 19:50:54
Oohjawel hoor...,hier bijvoorbeeld.
Wellicht dat er aan de al mooie prijs nog wat te doen is?!
Maar goed die LG 65e6v is ook niet te versmaden.

http://www.plattetv.nl/info/sony-kd-75x9405c-12657.html?s2m_channel=70&ad_id=82918217057&gclid=Cj0KEQjw5Ie8BRCJ9fHlr_bH24cBEiQAkoDQcd3xwJn1QUnsXbwPuHYEjq3tNaf37I6gFNE-hh4MIlkaAveV8P8HAQ

Bij plattetv is alles in voorraad.  Tot dat ze gaan leveren.....

Corne H

Inderdaad, ik ben daar 3 weken geleden ook geweest voor die TV, maar was door geen enkel filiaal te leveren...  Nadien een 65XD9305 bij "mijn"dealer in de stad gekocht ( voor een scherpere prijs) en geen problemen...   Dus misschien ligt het niet (alleen) aan Sony maar ook aan de dealer

advevo

Ik heb net de 55inch gekocht:(

papaleo

Citaat van: Cobraatje op juli 11, 2016, 07:55:08
Ik wissel regelmatig van tv en heb wat ik nu met Sony meemaak met Panasonic en Samsung niet meegemaakt.

Elk bedrijf maakt fouten, maar gezien hoeveel forummembers nu al problemen hebben met de kwaliteit van het product en de service, lijkt het mij een structureel probleem.

Vorig jaar was Sony ook al zo aan het klooien met hun tv's en dan vooral een niet goed werkende android.
Het lijkt er sterk op dat Sony niet volledig marktklare producten de markt op gooit en daarna zegt, zoek het maar uit.

Ik wil beslist Sony hier niet verdedigen,maar hier in Den Haag eo worden in de gerenommeerde winkels bij bijna geen een winkel Panasonic meer verkocht,als je dan naar de reden vraagt...,krijg je te horen dat de service van Panasonic helemaal bout is.
Of dat dit waar is...,tja dat weet ik niet maar wel toevallig dat ze allemaal dezelfde reden noemen.
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze minder op een Pana verdienen tov andere merken...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Mario D

Ergens logisch toch.....
Als een winkel meer Sony tv's afneemt(tegenover een ander merk BV) zal de winkel daar het meeste korting op krijgen lijkt me.
Dus als je veel stock hebt staan of je een aantal % moet halen voor je verkoop ga je geen ander merk aanprijzen.   :hehe:

Marcel87

Ik heb eigenlijk nooit klachten gehoord over de service van Panasonic, misschien omdat minder mensen daarmee te maken krijgen? Omdat ze gewoon degelijke producten afleveren? Ik weet niet hoe dat bij de led tv's zit, ik heb zelf nog een plasma. Maar ik heb gelukkig nog nooit problemen gehad met mijn tv's van Panasonic. Opvallend is wel dat het Sony topic altijd actief is, maar bij het topic over Panasonic aardig stil is. Op een paar blije mensen na, die dan vaak van een Sony naar een Panasonic zijn gegaan.

Ik vond Sony zeker aantrekkelijk om te kopen, maar nu ik dit alles zo lees.. Al kun je over iedere led tv wel wat opmerken denk ik..
LG 77g3 / Sony X800
Marantz SR8015
O.L.S. Emotion 4
SVS PB12+

Richard70…

Gisteren voor de tweede keer mijn Sony 9305 terug gebracht. Ik was er eigenlijk van overtuigd dat het nu een oled zou gaan worden.
Uitgebreid bekeken gisteren, en ja het plaatje is mooi, heel mooi!
Maar ik ben blijkbaar nogal gevoelig voor de motion en ging me daar aan ergeren na een poosje. Al met al niet 100% overtuigd. Gezien het enorme prijsverschil durfde ik de gok gewoonweg niet aan.
Samsung dacht ik niet dat het dat zou worden maar toch maar even naar gekeken.
Moet zeggen dat de rust in het beeld me enorm aansprak. Zwart waardes niet zoals bij oled maar toch zeer acceptabel .
Verkoper zei, neem hem mee, niet tevreden breng je hem weer terug :Denorm goede prijs gehad voor de 65 ks8000. Plus ook nog een cashback van 300€ .
Dus we gaan het zien. Nu eerst maar eens aansluiten vandaag ;D
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

papaleo

@debruin
Ik hoop dat je nu 'eindelijk' eens kan genieten van  je nieuwe aankoop... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Richard70…

Tot nu enorm tevreden. vanavond een een paar filmpjes er door heen draaien ;D
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Cobraatje

Goed om te lezen :clapping:, dat gehannes met niet goede tv's daar krijg je een punthoofd van.
Ik ben ook zeer tevreden met mijn Pana CX800, tv is vandaag voor de puntjes op de i isf gekalibreerd.

Richard70…

Citaat van: Cobraatje op juli 12, 2016, 18:50:10
Goed om te lezen :clapping:, dat gehannes met niet goede tv's daar krijg je een punthoofd van.
Ik ben ook zeer tevreden met mijn Pana CX800, tv is vandaag voor de puntjes op de i isf gekalibreerd.

Heb je dat thuis laten doen?
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Cobraatje

Idd thuis
tv ophangen, wachten op de 200 draaiuren, weer van de muur af en auto in en uit, daar had ik met een 65 tv geen zin in.



modde239

Citaat van: Cobraatje op juli 12, 2016, 19:49:13
Idd thuis
tv ophangen, wachten op de 200 draaiuren, weer van de muur af en auto in en uit, daar had ik met een 65 tv geen zin in.

En wat was het effect op het beeld na de kalibratie .....?

Geert

Citaat van: papaleo op juli 11, 2016, 20:12:09
Ik wil beslist Sony hier niet verdedigen,maar hier in Den Haag eo worden in de gerenommeerde winkels bij bijna geen een winkel Panasonic meer verkocht,als je dan naar de reden vraagt...,krijg je te horen dat de service van Panasonic helemaal bout is.
Of dat dit waar is...,tja dat weet ik niet maar wel toevallig dat ze allemaal dezelfde reden noemen.
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze minder op een Pana verdienen tov andere merken...
Vandaag in de Mediamarkt in Utrecht geweest. Ook daar tot mijn verbazing geen enkel model van Panasonic te bekennen.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

papaleo

Citaat van: Geert op juli 13, 2016, 01:42:01
Vandaag in de Mediamarkt in Utrecht geweest. Ook daar tot mijn verbazing geen enkel model van Panasonic te bekennen.

En ik bedoelde zelfs de 'gerenommeerde' winkels hier zoals HOBO en Praalder....deze zijn ook van Panasonic afgestapt...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Corne H

Bij de winkel waar ik mijn Sony kocht verkopen ze sinds vorig jaar ook geen Panasonic meer, ook vanwege de vele problemen ...

Cobraatje

Citaat van: modde239 op juli 12, 2016, 20:18:57
En wat was het effect op het beeld na de kalibratie .....?

Beeld is natuurlijker, krijgt meer diepte en een waas voor het beeld is weg.
Die waas valt alleen op als je vergelijkt met  van voor kalibratie.

Dit was de 4 of 5e keer dat ik een tv liet kalibreren en deze keer had de minste verbetering.
Dit komt omdat de Pana ook zonder kalibratie al erg goede kleuren had. Gamma was wel behoorlijk verkeerd.
Bij vorige tv's had ik soms echt grote verschillen, nu was het van goed naar zeer goed.

Ben je gewend en hou je van felle en poppende kleuren, neem dan geen kalibratie.

Richard70…

Kun je mij vertellen wie dit thuis doet, ik weet dat Frank het ook doet, maar die zit niet zo dicht bij wemeldinge  ;D
Mag ook via Pm
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

modde239

Citaat van: Cobraatje op juli 13, 2016, 19:58:57
Beeld is natuurlijker, krijgt meer diepte en een waas voor het beeld is weg.
Die waas valt alleen op als je vergelijkt met  van voor kalibratie.

Dit was de 4 of 5e keer dat ik een tv liet kalibreren en deze keer had de minste verbetering.
Dit komt omdat de Pana ook zonder kalibratie al erg goede kleuren had. Gamma was wel behoorlijk verkeerd.
Bij vorige tv's had ik soms echt grote verschillen, nu was het van goed naar zeer goed.

Ben je gewend en hou je van felle en poppende kleuren, neem dan geen kalibratie.

Bedankt voor de info.... ;)

papaleo

Ik neem aan dat dit een calibratie is uitgevoert op de weergave van SDR?
Of is er al iemand die bij jouw ook HDR heeft gecalibreerd...,lijkt me sterk maar goed, wie weet.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Cobraatje

Idd SDR
HDR is nog vol in ontwikkeling en dat komt misschien bij een volgende tv wel.

Citaat van: rdebruin op juli 13, 2016, 20:16:47
Kun je mij vertellen wie dit thuis doet, ik weet dat Frank het ook doet, maar die zit niet zo dicht bij wemeldinge  ;D
Mag ook via Pm
Ik denk niet dat buiten Frank er een calibrateur sponsor is ;), ik PM je wel ff

The Forest Stars

Zo de nieuwe Sony KD 75XD9405 hangt, de oude in de (nieuwe) doos retour, mooie service!
Meteen het service menu in en 0 uren op de teller, So Far So Good!
Op het eerste gezicht zie ik geen gekke dingen, maar het echte testen kan beginnen.